Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova - cesta od Komenského Školy hrou až k současnému pojetí
STREJČKOVÁ, Markéta
V této práci se autorka zaměřuje na historický vývoj užití dramatu a školního divadla v pedagogice. Hledá spojitost mezi odkazem Jana Amose Komenského, jeho dílem "Škola hrou" a dnešním pojetím dramatické výchovy. Popisuje současné principy a metody dramatické výchovy, které aplikuje ve své vlastní vytvořené ukázkové hodině dramatické výchovy.
Search Engine Marketing neziskových organizací
Slavík, Michal ; Kliegr, Tomáš (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Cílem práce je navržení metodiky pro Search Engine Marketing (SEM) v neziskových organizacích zohledňující a využívající jejich specifika. Dalšími cíli je evaluace této metodiky v praxi a analýza současného stavu na poli SEM v neziskových organizacích. Cíle je dosaženo syntézou teorie SEM, poznatků z terénního výzkumu a autorovy několikaleté praxe. Navržená metodika se opírá o hypotézy, že neziskové organizace jsou v porovnání s obchodními společnostmi schopny získávat lepší obchodní podmínky a že některé aktivity SEM mohou svěřit bezplatné pracovní síle -- dobrovolníkům. Obě hypotézy potvrdil terénní výzkum. Hypotéza, že neziskové organizace v častějším publikování nevidí přínos, a že jejich weby proto bývají neaktuální, se nepotvrdila. Metodika sestává ze čtyř etap a obsahuje také doporučené nástroje, metriky, možná témata článků a tipy na linkbaitingové aktivity. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola shrnuje nezbytnou teorii SEM, kapitola druhá vymezuje východiska a hypotézy. Vlastní metodika je náplní kapitoly třetí. Další dvě kapitoly přináší výsledky terénního výzkumu. Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu současného stavu, do které bylo zahrnuto celkem 31 webů. Pátá kapitola konfrontuje hypotézy a vybrané aktivity metodiky s názory zástupců 21 neziskových organizací a 3 odborníků v oblasti SEO. Názory obou skupin respondentů jsou také konfrontovány navzájem. Na základě odpovědí respondentů je sestaven žebříček aktivit metodiky z hlediska nákladnosti a přínosu. Přínosem práce je transformace obecné teorie SEM do specifického prostředí a jazyka pracovníků neziskových organizací a zmapování současného stavu.
Růst a variabilita jedinců vodní ploštice splešťule blátivé \kur{(Nepa cinerea) }
VILIMOVSKÁ, Lenka
V této práci byly studovány morfometrické charakteristiky a růst univoltinní dravé vodní ploštice splešťule blátivé (Nepa cinerea) na základě dat naměřených na čerstvě smrcených jedincích, stejných jedincích fixovaných etanolem a jedincích preparovaných na sucho. Růst tohoto druhu má exponenciální charakter. Srovnáním morfometrických charakteristik čerstvě smrcených a fixovaných jedinců bylo zjištěno, že fixace etanolem ovlivnila u všech vývojových stadií zejména hmotnost a u dospělců úplnou mediální abdominální ventrální délku. Totéž bylo zjištěno pro srovnání morfometrických charakteristik čerstvě smrcených jedinců a jedinců preparovaných na sucho. Ostatní studované rozměry nebyly fixací ani sušením výrazněji deformovány. Zmenšení jednotlivých rozměrů vlivem fixace i sušení bylo u jednotlivých vývojových stadií nerovnoměrné. Spolehlivým rozměrem pro rozlišení jednotlivých preimaginálních vývojových stadií fixovaného materiálu i sbírkového materiálu preparovaného na sucho je především mediální délka těla. Rozměry fixovaných jedinců a jedinců preparovaných na sucho se výrazněji neliší od rozměrů čerstvě smrcených jedinců. Diplomová práce byla podpořena grantem GA ČR P505/10/0096.
Metodika tvorby e-learningových kurzů
Soukupová, Jana ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Franc, Daniel (oponent)
Práce seznamuje čtenáře s problematikou tvorby e-learningových kurzů. Teoretická část vysvětluje základní pojmy e-learningu, uvádí technologické formy i používané nástroje a dává tím základy pro pochopení jeho fungování a významu. Neopomíjí také jeho výhody a nevýhody. Hlavní částí práce je navržení metodiky tvorby e-learningových kurzů, která je založená na specifikách e-learningového vzdělávání. Metodika je primárně určena pro akademické prostředí, ve kterém se nejčastěji kurzy vytvářejí. Použití metodiky je následně ukázáno na příkladu zpracování části vysokoškolského předmětu.
Metodiky řízení informatických procesů
Řenč, Leoš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Obsahem této diplomové práce jsou metodiky řízení informatických procesů, jejich srovnání z hlediska obsahu, zaměření, nabízené podpory při jejich aplikaci a školení zaměstnanců, z hlediska mezinárodního uznání a rozšíření mezi podniky. Práce se zaobírá aspektem vzájemné návaznosti metodik a použitím takto provázaných metodik v podnikové praxi. Úvodní část je věnována charakteristice jednotlivých metodik, popsáním jejich základních konceptů a návazností. Je zde uvedeno rozšíření metodik ve vybraných zemích včetně naznačeného trendu budoucího vývoje. Následující část této práce se zabývá možnostmi certifikace a školení pro všechny uvedené metodiky, možnostmi podpory při zavádění. Je zde charakterizován stav současné nabídky pro oblast školení a podpory metodik řízení informatických procesů v České republice. Přínosem těchto prvních dvou částí je přehledné srovnání dle definovaných kritérií. Závěrečná část je zaměřena na praktickou aplikaci metodik řízení IT procesů v jejich vzájemné návaznosti. Je zde obsažena hrubá analýza uplatnění jednotlivých metodik v České pojišťovně a na ní navazující detailní analýza vybraných IT procesů. V návaznosti na detailní analýzu jsou uvedeny návrhy na optimalizaci jednotlivých procesů. Toto je v souvislosti s probíhající aktualizací procesů hlavní přínos této práce. Jsou zde popsány aktuálně platné přístupy k této problematice v České pojišťovně i předpokládaný budoucí vývoj.
Srovnání webů vybraných e-shopů
Freiberg, Michal ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením ucelené metodiky pro srovnání webových prezentací internetových obchodů. Metodika obsahuje všechna důležitá kritéria pro potřeby analýzy. Dále jsou v práci pomocí této metodiky zhodnoceny tři vybrané internetové obchody a vyhodnoceny výsledky provedené analýzy.
The methodics of training on the use of case studies in teaching by e-learning tools
Vargova, Antonia ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Střížová, Vlasta (oponent)
Metódy výuky na báze případových studií jsou důležitou základnou vzdelávacího procesu na školách, zaměřených na výuku v obchodní sféře. Tato práce zkoumá způsob využití e-learningu při přípravě učitele na výuku pomocí případových studií. Jejím hlavním cílem je vytvořit konceptuální návrh vzdělávacího programu o tom, jak metodicky postupovat při tvorbě výukového programu na využití případové studie při výuce na školách. Práce je rozdělená do tří částí: návrh metodiky s ohledem na stanovené vzdělávací cíle, návrh praktického řešení, aplikace a ukázka příkladu řešení ve světě. V prvé části poskytuju vlastní metodický návod na přípravu učitele na výuku s případovou studii, která je v zásadě rozdělená do dvanácti dílčich bloků, resp. modulů. Tyto moduly se věnují jak teoretické, tak praktické přípravě učitele a jsou sestaveny tak, aby bylo možné podpořit výuku e-learningovými nástroji. Další část poskytuje návrh na implementaci metodiky do prostředí e-learningu, výsledná struktura procesů, workflow, a možného vzhledu aplikace. Následně ukážu příklady už vytvořených amerických aplikací, které se můžou stát dobrým podkladem a zdrojem pro mnou navrženou aplikaci.
Audit aplikačních systémů
Smola, Martin ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Telíšková, Vladana (oponent)
Tato práce se zabývá auditem aplikačního systému společnosti MCR Technology s.r.o., identifikací problémových míst a následným návrhem možného postupu při řešení problémů, které se podařilo identifikovat na základě provedeného auditu. Úvodní část se zaměřuje na obecný popis a charakteristiku problematiky auditu se zaměřením na jeho cíle, poslání a efektivní fungování. Dále se pak práce věnuje auditu informačního systému, kde jsou vymezeny nástroje a metodiky pro realizaci auditu.Druhá část se zaměřuje na samotný audit aplikačního systému v podniku. Ten zahrnuje výběr relevantních aplikačních kontrol metodiky COBIT a jejich úpravu pro podmínky malého podniku. Poté následuje samotná realizace auditu na základě zvolených kontrol, shrnutí nálezů auditu v auditorské zprávě a identifikace nalezených problémů. Obsahem třetí části práce je návrh řešení problémových oblastí aplikačního systému, které byly identifikovány na základě auditu.
Zavádění projektového řízení v IT firmě.
Kříž, Lubomír ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Ptáček, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zaváděním projektového řízení do IT firmy, která spadá do sektoru malého a středního podnikání. Jejím cílem je vytvořit rámcovou metodiku projektového řízení postavenou na bázi robustní metodiky PMBoK, dle které bude moci tato firma začít úspěšně realizovat své zakázky pomocí projektů. Dílčími cíli jsou jednoznačné vymezení projektového řízení a shrnutí specifik metodiky PMBoK včetně návrhu přizpůsobení pro sektor malých a středních firem. Práce se skládá ze tří částí: první část vymezuje základní pojmy projektového řízení a zabývá se volbou ideální organizační struktury projektového řízení pro menší firmu. V další části je analyzována metodika PMBoK a dle ní je vytvářen koncept pro tvorbu odvozené metodiky pro menší firmy. Tato metodika je pak detailněji popsána v poslední kapitole s důrazem na její procesní vymezení. Hlavním přínosem této práce je vytvoření customizované metodiky projektového řízení , která bude nasazena v reálném životě. Dalším přínosem je pak samotný proces customizace metodiky PMBoK pro malé a střední podniky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.