Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,896 záznamů.  začátekpředchozí32887 - 32896  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.72 vteřin. 

Management vzdělávacích exkurzí pro studenty a žáky.
TOMASHEVSKA, Viktoriya
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení současného stavu podmínek a realizace vzdělávacích exkurzí v České republice a ekonomických dopadů existujících variant. Teoretická část diplomové práce definuje trh vzdělávacího cestovního ruchu a vymezuje zvláštnosti vzdělávací exkurze. Součástí práce jsou rozhovory s představiteli vysoké školy organizující vzdělávací exkurze ve své praxe a výsledky dotazování na středních školách. Komparace získaných informací odráží aktuální stav realizace vzdělávacích exkurzí v České republice. Výstupem práce je vyhodnocení přímých ekonomických dopadů vzdělávacích exkurze.

Best Practices pro xUnit testování
Matoušek, Lukáš ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Hlavním cílem práce je osvětlit studentům praktiky jednotkového testování. V práci se vyskytuje mnoho anglických pojmů, které se nedají přeložit nebo nebyly dosud přeloženy. Teoretická část na začátku rozebírá co je to testování softwaru, následně upozorní na několik způsobů testování při vývoji softwaru. Vysvětlí základní pojmy jako je softwarová chyba, verifikace, validace, kvalita a spolehlivost při testování. Po krátkém úvodu do testování se práce zanořuje hlouběji do praktik JUnit testování. Prochází jednotlivé dílčí části jednotkového testování, které po spojení tvoří klíčové praktiky k tvorbě jednotkového testu. Výstupem této části je malá příručka pro psaní jednotkových testů. Práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Praktická část se zabývá vytvořením rozšíření do IDE BlueJ, který slouží jako jednoduchá kontrola jednotkových testů pro studenty. Studenti mohou toto rozšíření použít při plnění školních projektů v kurzech 4IT101a 4IT115.

Procesně řízená organizace
Žalčík, Hynek ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato práce je zaměřena na procesní řízení firmy. Cílem je popsat fungování a řízení konkrétní firmy, nadefinováním dosud nepopsaných procesů, tak, aby se jejich aplikováním umožnilo zlepšování provozu a rozvoje organizace. Záměrem je však také nalézt vhodné obvyklé procesy a dosáhnout natolik obecného přístupu, aby bylo možné vytvořené modely použít u i jiných subjektů. Předmětem není modelovat obrovské a složité diagramy, nýbrž nepřehledná místa ve firmě naopak zpřehlednit. Například rozdělením aktivity na více částí, mezi více procesů, tak, aby výstupem bylo přehledné vyobrazení na procesní mapě organizace. Řízení firmy je téma, jež je v současné době velmi populární a jímž se zabývá mnoho autorů v nejrůznějších textech. Denně vznikají nové přístupy a metody, jak k tomuto správně přistupovat, a jak docílit vysoké efektivity. Z kvanta děl není lehké vybrat ideální přístup. Je také potřeba si uvědomit, že ne každé organizaci může vyhovovat každá metodika. Tato práce je rozdělena do jednotlivých kapitol. V úvodu se lze seznámit s cíli díla a jsou zde zmíněné hypotézy, které jsou diskutovány v páté kapitole. Jedna z hypotéz je zaměřena na samotný výkon metodiky MMABP a pokládá otázky, jež vedou k diskusi, zda použití metodiky vede k vytvoření ideálních obecně adaptabilních procesů. Kapitola druhá popisuje metodický postup a seznamuje čtenáře s modelovaným projektem. Třetí kapitola se věnuje globální procesní mapě. Čtvrtý oddíl se soustředí na jednotlivé procesy. V kapitole páté a šesté následují diskuse a závěr, komentující výstupy této práce.

Manažerské hry : perspektivní, znalostně orientovaný výukový nástroj
Rossman, Tomáš ; Voráček, Jan (vedoucí práce) ; Janák, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na Manažerské hry, jakožto efektivní nástroj získávání znalostí. V teoretické části vymezuje pojmy jako jsou znalosti, tým, systém, simulace, počítačové modelování a naznačuje jejich spojitost s manažerskými hrami. V praktické části poté představuje vybrané čtyři hry, snaží se osvětlit jejich fungování a logiku výstupů, jež nabízejí. Poté se zamýšlí nad jejich využitelností na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze.

Využití m-learningu ve vzdělávání
Říha, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Tato práce seznamuje čtenáře s relativně novou metodou vzdělávání zvanou m-learning. Ukazuje na přednosti i nedostatky, které se mohou v průběhu jejího zavádění vyskytnout. Zabývá se i současnou mobilní technikou a vhodností jejího použití pro účely mobilního vzdělávání. Byl proveden průzkum ohledně využívání mobilní techniky v rámci studijního informačního systému ISIS na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde byl také kladen důraz na analýzu jeho případných nedostatků. Výstupem je doporučení úprav jeho webových stránek pro lepší použití na mobilních zařízeních.

Finanční analýza evropských společností v elektroenergetickém průmyslu
Sura, David ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Jakoubek, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na poskytnutí ucelenější charakteristiky evropského elektroenergetického průmyslu pomocí vzorku 28 nejvýznamnějších společností v 28 zemích. Zkoumání těchto společností, jejich hospodaření a vztahů s okolím během období 2001 až 2010 je uskutečněno v rámci finanční analýzy, dále výkonové analýzy a statistické analýzy, zaměřené na prokázání vztahů mezi výsledky hospodaření společností a makroekonomickým a mikroekonomickým okolím. Výsledkem dílčích analýz je několik zjištění, ze kterých lze především zmínit následující. Finanční hospodaření se v průběhu sledovaného období zlepšovalo, docházelo ke snižování zadlužení, které ani na začátku období nebylo nijak vysoké, nicméně společnosti nevykazovaly příliš vysoké zhodnocení jejich kapitálu. O trochu horší výsledky vykazovaly společnosti z jihovýchodní části Evropy. Pomocí statistické analýzy nebyl prokázán významný vliv cen vstupních komodit pro výrobu elektrické energie. Na druhé straně byl zjištěn skrz cenový a spotřební kanál procyklický vývoj těchto společností. V průběhu období došlo také mimo jiné ke snížení výrobního podílu elektřiny daných společností na domácích trzích a v průměru také k částečné privatizaci.

E-learning ve výuce marketingového řízení kulturního dědictví
Hlavatá, Kristina ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem práce je analýza možností uplatnění digitálních kulturních materiálů v oblasti výuky marketingového řízení kulturního dědictví, aplikace do vzdělávacího prostředí a význam využívání nových technologií v rámci e-learningu prezenčního studia jako konkurenčního prvku specializovaných vysokoškolských oborů arts management. Prostřednictvím rešerší z dostupných materiálů, informací, studií, projektů, závěrečných prací, zahraničních internetových databází o využití digitalizace kulturního dědictví pro e-learningové a prezentační účely, jsou identifikovány současné možnosti využití těchto zdrojů i v oblasti edukativní sféry. Analýzou současných možností našeho vysokého školství a provedením konkurenční analýzy vysokoškolských oborů zabývajících se problematikou arts managementu v České republice, jsou pak dále nastíněny možnosti implementace nových technologií ve výuce pro obor Arts management Vysoké školy ekonomické v Praze. Přínosem práce jsou návrhy na implementaci digitálních technologií do vysokoškolské výuky marketingového řízení kulturního dědictví a současně využití jejich výstupů v praxi.

Ekonomická diplomacie ČR ve vztahu k Indii
Kadlecová, Michala ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Ekonomická diplomacie České republiky nabývá v období postupující globalizace a zvyšující se mezinárodní konkurence stále více na důležitosti. Vzhledem k vysoké míře otevřenosti české ekonomiky je prosperita země závislá na schopnosti prosadit své hospodářské zájmy ve světě a zajistit odbyt pro své výrobky i na vzdálených trzích. Klíčovou roli v tomto procesu sehrává právě ekonomická diplomacie. Na druhé straně je Indická republika jednou ze zemí současného světa, která bude postupně ovlivňovat hospodářský a politický vývoj 21. století a v současnosti je hodnocena jako jeden z nejatraktivnějších trhů na světě. Na základě makroekonomických ukazatelů, názoru českých podnikatelů a podnikatelských organizací a vyjádření státní správy byla Indie zařazena mezi prioritní exportní země a klíčové partnery České republiky. Cílem předkládané bakalářské práce je charakterizovat systém ekonomické diplomacie ČR, představit působení české ekonomické diplomacie v Indii a zhodnotit naplňování českých ekonomických zájmů v Indii. V práci jsou využívány zejména metody popisu, analýzy a abstrakce (zobecnění). Pro přehlednost je práce rozdělena do třech hlavních celků. Výstupem práce je podání charakteristiky české ekonomické diplomacie jako takové a představení jejího působení v teritoriu Indie. Na základě těchto aktivit lze zhodnotit působení české ekonomické diplomacie v Indii pozitivně, ve smyslu, že české ekonomické zájmy v Indii jsou z velké části plněny. Působení české ekonomické diplomacie v Indii lze považovat za efektivní.

Analýza činnosti GML ve vztahu k problematice autorského zákona
Danda, Jan ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Cílem této bakalářské práce je rozebrat činnost Grafické a multimediální laboratoře Vysoké školy ekonomické v Praze, identifikovat sporné body a problémy a situace, ve kterých se činnost laboratoře dotýká platného znění autorského zákona České republiky (Zákon č. 121/2000 Sb. Ze dne 7. dubna 2000, o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon) ve znění zákonů č. 81/2005 Sb., č 61/2006 Sb., č. 186/2006 Sb., č. 216/2006 Sb. a č. 168/2008 Sb.) a tyto body následně rozebrat přímo ve vztahu s uplatněním autorského zákona a navrhnout řešení problémů nebo upravit a doplnit stávající postupy tak, aby byly v souladu se zákonem. Text je vypracován tak, aby čtenář nemusel být odborníkem na autorský zákon a porozuměl problematice. Práce popisuje činnost laboratoře od jejího vzniku až po dnešní stav, zaměřuje se na hlavně na část výukovou. Grafická a multimediální laboratoř ročně vyprodukuje, ať už prací vlastních pracovníků GML nebo zprostředkovaně prací studentů na zajišťovaných kurzech, stovky grafických, audiovizuálních a jiných výstupů (často hraničících či přímo zasahujících do sfér uměleckých) podléhajících autorským právům. Při vytváření těchto výstupů dochází k situacím dotýkajícím se působnosti platného znění autorského zákona. V této práci jsou následně vybrány nejčastější situace, kdy může dojít ke konfliktu s autorským zákonem. Tyto situace jsou popsány tak, jak běžně probíhají a následně jsou rozebrány z pohledu autorského zákona. Sporné body jsou vysvětleny a je navrženo řešení nebo upraveno a doplněno řešení stávající. Navrhovaná řešení budou v dané nebo upravené podobě následně aplikovaná pro bezproblémový chod GML.

Image a vztah s veřejností soukromé vysoké školy
Hrodějová, Simona ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Cílem této diplomové práce je teoretické shrnutí poznatků a charakteristik vnějšího obrazu organizace a charakteristik vztahů s veřejností, neboli Public Relations a následné provedení PR auditu a výzkumu image organizace ze strany klíčové cílové skupiny organizace. Dalším důležitým cílem je na základě zjištění z PR auditu navrhnout zlepšující doporučení, které dopomůžou k optimalizaci komunikace s veřejností. Analýza i výzkum byly uskutečněny ve vysokoškolské vzdělávací instituci XY s.r.o. Jako metodický postup pro PR audit jsem zvolila výzkumné metody analýzy věcných skutečností pomocí odborné literatury a interních dokumentů podniku a osobního polostandardizovaného rozhovoru. Pro zjištění postojů klíčové cílové skupiny zájemců o studium k image organizace bylo použito dotazníkové šetření.