Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,127 záznamů.  začátekpředchozí32118 - 32127  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.84 vteřin. 

Aplikovatelnost rozhodčí smlouvy na třetí osoby v (mezinárodní) obchodní arbitráži - vybrané otázky ve srovnání mezinárodní arbitrážní praxe a české právní úpravy
Cienciala, René ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
CIENCIALA, R.: Aplikovatelnost rozhodčí smlouvy na třetí osoby v (mezinárodní) obchodní arbitráži - vybrané otázky ve srovnání mezinárodní arbitrážní praxe a české právní úpravy; rigorózní práce ABSTRAKT Smyslem předkládané rigorózní práce je posoudit v rámci (mezinárodní) obchodní arbitráže zda vůbec, případně za jakých podmínek mohou být rozhodčí smlouvou vázány třetí osoby coby její nesignatáři (non-signatories), tj. osoby, které danou smlouvu fakticky nepodepsaly. Práce kriticky zkoumá danou problematiku v kontextu vybrané a relevantní judikatury a rozhodčích nálezů i klíčových doktrinálních závěrů, a to vždy ve srovnání mezinárodní arbitrážní praxe a české právní úpravy. Práce se skládá z devíti hlavních kapitol. Po obecném úvodu (kapitola první) věnuji pozornost základnímu východisku celé problematiky, kterým je princip oddělitelnosti rozhodčí smlouvy od smlouvy hlavní (kapitola druhá), poté již následuje důkladná analýza vybraných teoretických konceptů aplikovatelnosti rozhodčí smlouvy na třetí osoby (kapitola třetí až sedmá). V souvislosti s tím se tak postupně zabývám otázkou právního nástupnictví (sukcese) v kapitole třetí, postavením ručitelů v kapitole čtvrté, oprávněných třetí osob v kapitole páté, tzv. koncernovou teorií (group of companies doctrine) v kapitole šesté a teorií alter ega v...

WTO - charakteristika, hlavní cíle činnosti
Jelínková, Hana ; Kalínská, Emilie (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent)
Bakalářská práce pojednává o Světové obchodní organizaci. Vedle obecné charakteristiky má za cíl analyzovat postavení rozvojových zemí v rámci této organizace. V pěti kapitolách popisuje vývoj vzniku WTO, organizační strukturu, principy jejího fungování, pravidla obchodu jednotlivými komoditami a aktuální otázky činnosti WTO ve vztahu k rozvojovým zemím. V každé kapitole práce kriticky hodnotí, nakolik jsou respektovány potřeby rozvojových zemí v dané oblasti. V závěru vedle syntézy postavení rozvojových zemí ve WTO předkládá návrhy na možný postup těchto států tak, aby z mnohostranného obchodního systému co nejvíce profitovaly.

Využití e-learningu ve výukovém procesu na univerzitách v ČR
Rut, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Alena (oponent)
Práce se zabývá rozšířením e-learningu na univerzitách a vysokých školách v České republice. Cílem je zmapovat situaci na českých univerzitách, upozornit na kritické faktory zavádění e-learningu a navrhnout jejich řešení. Provedený průzkum odpovídá na otázky, jaký LMS univerzita používá, jak se přistupuje k tvorbě elektronických kurzů, kolik učitelů se zapojuje do jejich vývoje, kolik pedagogů možnosti e-learningu využívá a kolik studentů projde e-kurzem. Univerzity jsou srovnávány pomocí vybraných ukazatelů. V poslední kapitole jsou uvedeny nejpodstatnější problémy, kterými by se škola měla při zavádění a následném rozšiřování elektronického vzdělávání zabývat.

Evropský parlament
Fiřtík, Václav ; Slonková, Vlasta (vedoucí práce) ; Joklová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se orientuje na základní popsání institucionálního systému Evropské unie s hlavním těžištěm na Evropský parlament. Diskutovány jsou úlohy a pravomoci EP. V poslední kapitole jsou rozebírány aktuální otázky, kterými se EP v době psaní práce zaobíral.

Snadno dostupné jedy a trestná činnost s nimi v ČR
PILAŘ, Michal
Na základě studia dostupné literatury jsou v diplomové práci vymezeny snadno dostupné jedy, kterými jsou karbofuran, methanol, ethylenglykol, marihuana, pervitin, heroin a kokain. V diplomové práci je dále vymezena trestná činnost, které s těmito snadno dostupnými jedy páchána na území České republiky. Vymezené snadno dostupné jedy byly dále spojeny s konkrétní trestnou činností, která je s nimi páchána a na základě statistických výstupů Policie České republiky a Národní protidrogové centrály Policie České republiky byl proveden statistický výzkum, zda je s těmito snadno dostupnými jedy páchána trestná činnost na území České republiky a zda existují rozdíly v páchané trestné činnosti mezi jednotlivými kraji České republiky. Ve druhé části práce je popsána metodika práce a výzkumné otázky. Třetí část práce tvoří výsledky, kde je graficky porovnána páchaná trestná činnost se snadno dostupnými jedy. Závěrečnou část práce tvoří diskuze, kde jsou zanalyzovány dosažené cíle práce. K dosažení cílů práce jsou v této práci užity metody sběru dat, analýzy, metody matematické a grafické.Při psaní diplomové práce jsem se nejprve zabýval studiem odborné literatury v oblasti snadno dostupných jedů a studiem platných právních, které slouží jako právní podklad pro vymezení páchané trestné činnosti. Při psaní diplomové práce jsem vycházel z výzkumných otázek: Jsou snadno dostupné jedy dostupné v ČR? Existuje v ČR trestná činnost páchána pomocí snadno dostupných jedů? Existují rozdíly mezi jednotlivými kraji v ČR? Tyto výzkumné otázky byly splněním cílů práce zodpovězeny, tedy na území České republiky jsou snadno dostupné jedy dostupné, je s nimi páchaná trestná činnost a v této páchané trestné činnosti existují rozdíly mezi jednotlivými kraji.

Učitelovy otázky ve vyučování matematice
Růžičková, Lucie ; Zhouf, Jaroslav (oponent) ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby zkoumání otázek učitelů matematiky, především s ohledem na možný vliv těchto otázek na myšlenkové procesy žáků a kvalitu osvojovaného matematického poznání. Práce má dva základní cíle: za prvé vytvořit soubor vhodných kritérií charakterizujících otázky učitelů matematiky, za druhé pak shromáždit databázi autentických komunikačních situací. Na základě provedeného empirického výzkumu jsou popsány některé komunikační jevy, které je vhodné pozorovat v hodinách matematiky pro účely studia učitelových otázek. Nedílnou součástí výsledků práce je soubor konkrétních příkladů ilustrujících výskyt jednotlivých popisovaných jevů v reálných hodinách matematiky. V závěru práce je zdůrazněna výpovědní hodnota korekčních otázek z hlediska vlivu na myšlenkové procesy žáků a je navržen směr jejich dalšího zkoumání.

Zlomky ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ : několik postřehů
Tichá, Marie
Článek se zaměřuje na otázky spojené s vytvářením pojmu zlomek. Jsou zmíněny různé interpretace a reprezentace. Ukázány jsou některé mylné představy a časté chyby žáků při řešení úloh a nedostatky ve výuce, které jsou jejich příčinou.

Edukometrie - Item response theory
Voňková, Hana
Název práce: Edukometrie - Item Reponse Theory Autor: Hana Křížovská Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: Prof. Ing. František Fabian, CSc. Email vedoucího: nemá Abstrakt Pokud chceme zjistit, jak schopní jsou nějací žáci či jiné osoby, můžeme jim zadat didaktický test, který bude sestaven z otázek testujících danou schop- nost. Cílem pak je, na základě odpovědí žáků či jiných osob, odhadnout jejich schopnost (parametr schopnosti) a vlastnosti otázek (parametry otázek) v testu. Dále předpovídáme, jak by žák, kterému jsme zadali jen několik otázek v testu (mějme pro něj zjištěny parametry otázek), odpovídal na zbylé otázky v testu. Touto problematikou se zabývá teorie odpovědí na položky (zkratka TOP, anglický ekvivalent je "Item Response Theory"). V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody, proč je k vyhodnocování didaktických testů lepší využívat modely u nás málo používané teorie odpovědí na položky než kla- sickou teorii testů. Podrobně je popsán Raschův model pro dichtomickou veličinu, což je jeden z hlavních modelů TOP. Nejprve je ukázáno jeho odvození a následně jsou uvedeny jeho základní vlastnosti. Na Raschových modelech pro dichotomickou veličinu...

Učitelovy otázky ve vyučování matematice
Růžičková, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby zkoumání otázek učitelů matematiky, především s ohledem na možný vliv těchto otázek na myšlenkové procesy žáků a kvalitu osvojovaného matematického poznání. Práce má dva základní cíle: za prvé vytvořit soubor vhodných kritérií charakterizujících otázky učitelů matematiky, za druhé pak shromáždit databázi autentických komunikačních situací. Na základě provedeného empirického výzkumu jsou popsány některé komunikační jevy, které je vhodné pozorovat v hodinách matematiky pro účely studia učitelových otázek. Nedílnou součástí výsledků práce je soubor konkrétních příkladů ilustrujících výskyt jednotlivých popisovaných jevů v reálných hodinách matematiky. V závěru práce je zdůrazněna výpovědní hodnota korekčních otázek z hlediska vlivu na myšlenkové procesy žáků a je navržen směr jejich dalšího zkoumání.

Finanční optimalizace
Mynařík, Petr ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Blažek, Radovan (oponent)
Diplomová práce se věnuje hledání lepšího řešení otázky financí. První část se týká vícekriteriálního hodnocení variant. Aplikoval jsem metody vícekriteriálního hodnocení na různé možnosti, jak lze řešit otázku důchodů. Cílem je porovnat různé alternativy a nabídnout možné řešení. Druhá část je o lineárním programování. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout a vytvořit matematický model, který dokážu využít i v praxi. Tento matematický model nám navrhne řešení, které nám ukáže, jak lze lépe nákladat s našimi penězi.