Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,197 záznamů.  začátekpředchozí3188 - 3197  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Autorská realizace filmového dialogu
Kocábek, Daniel ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.

Dostojevského Dvojník a jeho filmová varianta
Bohuslav, Vojtěch ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RYŠAVÝ, Martin (oponent)
Práce se primárně zabývá Dostojevského ranou prózou Dvojník a její filmovou adaptací z dílny Richarda Ayoadeho. Nejprve se zevrubně věnuje literárnímu kontextu, z něhož novela vyrůstá. V samotné analýze novely se soustřeďuje jednak na hlavní postavu pana Goljadkina a její vývoj, jednak se snaží pojmenovat úskalí potenciální filmové adaptace. Pokouší se dále vystihnout, k jakému posunu z hlediska konstruování postavy i prostředí došlo v samotné Ayodeho adaptaci. Poslední část práce obsahuje námět pro originální adaptaci Dvojníka.

Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Chajewski, Jan ; BRABEC, Jaroslav (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Cílem práce je analýza proměn ve stylizaci obrazu americké kinematografie v období „New Hollywood“ nebo „Americké nové vlny“ v kontextu vlivu francouzské kinematografie na americkou šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Důležité pro tuto analýzu jsou specifické aspekty americké vizuální kultury a všeobecný pokrok této vizuální kultury, který nastal v okamžiku, kdy kameramani pracující v komerční žánrové kinematografii, prosadili přijatelnost výrazových prostředků, které měli jejich starší kolegové zakázány. Na příkladu dvou rozebíraných filmů: francouzského Jules et Jim a jeho americké verze Bonnie and Clyde, analyzuji vliv nové filmové myšlenky, jež začala platit v období Nové vlny a její vliv na vývoj stylizace obrazu. Hlavním přínosem práce je analýza výrazových prostředku „povolených“ ve vizuální tvorbě, díky pokrokům, které zavedla generace kameramanů pracujících pro velká hollywoodská studia v období „Americké nové vlny“. Ty lze aplikovat u běžného sledování filmu, nebo jakéhokoliv audiovizuálního produktu natočeného po roce 1967, ve kterém měl premiérů Bonnie and Clyde. Pro zájemce o práci s pohyblivým obrazem, užitečný je historický kontext a místo konkrétních výrazových prostředků v dějinách filmu, což umožnuje o něco více informované snímání.

Hledání podoby Filmového družstva, verze 2.0
Reichová, Tereza ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Tato diplomová práce s honosným pracovním názvem Filmové družstvo, verze 2.0. je výstupem mých dva roky trvajících rešerší vedených za účelem založení družstevního subjektu. Vycházím z obecně kladného vnímání současného družstevnictví ve světě, ale svůj výzkum aplikuji na specifickou situaci v České republice. Ta má za sebou sice barvitou družstevnickou historii během období tzv. první republiky, ale současný přístup k družstevnickému modelu je celkově negativní, především kvuli neblahé roli kolektivizace v druhé polovině dvacátého století. Právě z tohoto důvodu se zaměřuji na české případy, historické i současné. Historie filmového družstevnictví u nás ale zatím neexistuje, byli bychom jejími průkopníky a tak ve své práci hledám modely minulé i současné z jiných odvětví, které by pro to filmové mohly být podnětné. Svou práci končím inspirací z alternativních modelů uvažování nad světem, kde finance nejsou hnacím modelem, ale pomocníkem k lepšímu světu.

Základní dramatická situace v současném českém filmu
Štěpánková, Darina ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; Mašín, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem Základní dramatická situace v současném českém filmu analyzuje postavení základní dramatické situace a její vliv na strukturu vyprávění v pěti vybraných čaských filmech z roku 2014. Jedná se o hrané celovečerní snímky Cesta ven, Fair play, Díra u Hanušovic, Tři bratři a celovečerní dokumentární film K oblakům vzhlížíme. Práce je rozdělená do dvou hlavních částí. První část shrnuje teoretická východiska problematiky základní dramatické situace spolu s historickým pojímáním tohoto elementu. Druhá část práce skrze analýzu filmů a jejich literárních scénářů nahlíží na použité vyprávěcí struktury a rozebírá změny, které ji ovlivnily a ke kterým došlo v procesu střihové skladby.

The Promise and its Ethics
Põhjala, Priit ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; BERGAN, Ronald (oponent)
I have taken the subject of Ethics in the film The Promise (1996) by the filmmakers Jean-Pierre Dardenne and Luc Dardenne as a case study in the use of philosophy, in this instance that of the French philosopher Emmanuel Levinas (1906 - 1995), and how it can inform all aspects of storytelling. While not the only viable interpretation of the work, Levinas' thought is most relevant to the narrative as well as to the larger intellectual goals of the film. His ethics here is not here merely tacked on intellectualism but is formative of the characters and the story told by the filmmakers, to the point where the film itself becomes a test for the acceptability of the philosophy, akin to a though experiment in film form, something that it at the very end fails to prove. Despite its philosophical and story telling short comings, the Promise is a good showcase of the use of philosophy in filmmaking and where it's successes show the strength of this approach it's failures show the perils of it, something that the Dardenne brothers have shown to have learn from in their subsequent films.

Duality as a creative principle in the films of A. Żuławski
Lenak, Miliana ; BERGAN, Ronald (vedoucí práce) ; ROBBIANO, Giovanni Battista (oponent)
The cinema of the controversial Polish director Andrzej Żuławski changed and morphed in synchronicity with his personal transformations over the years; however, the use of duality remained a consistent principle in his artistic approach, which also contributed to the polarized reactions that his films usually provoked from their audience. The founder of psychoanalysis, Sigmund Freud, also examined opposites and identified two basic instincts underlying every human action: the life instinct and the death instinct. I find a correlation between Freud’s theory of opposing instincts and the core themes in Żuławski films, which I identify as the theme of Love and the theme of Death. In my thesis I will endeavor to approach an analysis of two of Żuławski’s films through the prism of dualism contained in the pair of his most exploited themes. Although the thematic duo of Love and Death prevails in most of Żuławski’s films, I have deliberately chosen The Third Part of the Night and Possession as the basis of my analysis, since I find it fascinating how the duality concept is evident not only in the content of each film separately but also in the way these two films correlate.

Historické kořeny minimalistického filmu
Böhm, Michal ; HOLÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Minimalismus reprezentuje filmový styl, který dosáhl svého vrcholu na počátku 21. století, ale stále převládá jako výrazný styl i v přehlídkách současných artových festivalů. Minimalistický je takový styl, který potlačuje rozmanitost výrazových prostředků a expresivních prvků, a narušuje i typickou vyprávěcí strukturu dramatu. Dále výrazně pracuje s časem v jeho přirozeném trvání a soustředí se na zachycení všednodennosti. Minimalistické filmy stimulují diváka k tomu, aby si vytvářel vlastní interpretace a hypotézy o zobrazované skutečnosti. Cílem této práce je analyzovat historické filmové směry, které jsou příbuzné modernímu minimalistickému stylu. Za hlavní historické kořeny považuji italský neorealismus, spirituální filmy Bressona a Ozua, strukturální film, a dále pak i kinematografický skvost Jean Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel belgické filmařky Chantal Akermanové a filmy Michelangela Antonioniho s jeho specifickým způsobem výstavby narativu.

Filmový průmysl a práce s publikem
Pojarová, Karolína ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Studie stavící na vlastním průzkumu a kulturních teoriích věnující se tématu zapojení aktérů filmového průmyslu v oblasti práce s publikem. Práce se orientuje na filmové profesionály a jejím cílem je představit potenciál filmové a audiovizuální výchovy a její užitek pro sektor filmového průmyslu. Příklady dobré praxe jsou ve studii zmíněny za účelem inspirovat prostředí českého filmového průmyslu. V neposlední řadě je navrženo několik modelů, jak by čeští filmoví producenti a distributoři mohli oblasti práce s publikem přispět.

Filmová online distribúcia: Vstup nezávislých filmov na súčasné najdôležitejšie VOD platformy
Čajková, Michaela ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Táto bakalárska práca si dáva za cieľ preskúmať S-VOD a VOD platformy, ktoré sú prístupné na medzinárodnom online trhu. Zameriame sa na možné zisky, ktoré producentovi prináša S-VOD a VOD a preskúmame možnosti fungovania v súčasnosti najvýznamnejších hráčov na trhu. Budeme sa zaoberať bariérami vstupu na tento trh a objasníme rolu agregátorov. V druhej časti práce, ktorá bude praktická, vypracujeme stratégiu pre nezávislý dokumentárny film, v našom prípade case study pre film Lampedusa in Winter pre čo najúspešnejšiu online distribúciu na viacerých platformách a zameriame sa na divákov z celého sveta. Budeme skúmať možné budúce výnosy.