Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,466 záznamů.  začátekpředchozí31457 - 31466  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.82 vteřin. 

Metody financování nadnárodních společností
Skálová, Eva ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Kokaisl, Tomáš (oponent)
Moje práce pojednává o nadnárodních společnostech. Které hrají významnou roli v dnešním globalizovaném světě. Ve své práci jsem se změřila na popsání nadnárodní společnosti jako celku a na způsob jejího fungování. Snažila jsem se přiblížit problematiku transferových cen spolu s problematikou etického chování nadnárodních společností. Ve třetí, stěžejní části práce, jsem nastínila metody financování nadnárodních společností. Podrobně jsem popsala mezinárodní finanční trhy, které jsou zdrojem krátkodobého a dlouhodobého financování nadnárodních společností.

Zhodnocení současného stavu využívání systémů pro podporu rozhodování ve státní správě
Kříž, Lubomír ; Pšeničková, Alexandra (vedoucí práce) ; Ježek, Adam (oponent)
Tato práce pojednává o systémech pro podporu rozhodování ve státní správě. Práce obsahuje teoretické zhodnocení oblasti systémů pro podporu rozhodování a problematiky české státní správy s přihlédnutím na informatický pohled a roli Ministersva informatiky. V praktické části je zahrnuto zmapování využívaných systémů pro podporu rozhodování v ústředních správních úřadech a dále tvorba metriky s její následnou aplikací na konkrétních příkladech. Na závěr je vytvořeno zhodnocení s praktickými doporučeními pro další rozvoj systémů pro podporu rozhodování ve státní správě.

The male and female identity in contemporary society with focus on advertising
Molnárová, Katarína ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mužské a ženské identity v současné společnosti, přičemž jejím užším zaměřením je její zobrazení v televizních reklamách. Cílem práce je realizace obsahové analýzy, zaměřené na zobrazení postav mužů a žen v televizních reklamách. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola popisuje obecná teoretická východiska, z kterých práce vychází. Druhá a třetí kapitola se zabývá specifiky mužské a ženské identity. Čtvrtá kapitola popisuje výzkumnou metodu obsahové analýzy a předkládá cíl výzkumu a stanovené hypotézy. Analytická část práce zkoumá zobrazení mužů a žen v televizních reklamách ve dvou rovinách - v rovině hlavních postav i v rovině reklam. Závěrečná část analytické části interpretuje zjištěné výsledky analýzy.

Názory učitelek mateřských škol na integraci postižených dětí do tříd běžného typu na základě jejich zkušeností
BENEŠOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce jsou názory učitelek mateřských škol na integraci postižených jedinců do tříd běžného typu na základě jejich zkušeností. Dále je zaměřena na připravenost učitelek na integrování těchto dětí, a na to, zdali hraje roli při jejich rozhodování o integraci také typ postižení. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jestli učitelky, které již mají zkušenosti s integrací, budou mít na tuto problematiku jiný názor, než učitelky, které ještě zkušenosti s integrováním postižených dětí do tříd běžného typu nemají. V teoretické části je tak vysvětlen pojem integrace, popsána tvorba individuálního vzdělávacího programu a zpracovány jednotlivé disciplíny speciální pedagogiky. Co se týče praktické části, výzkumné šetření bylo realizováno jak pomocí metody kvalitativní pomocí rozhovorů, tak i kvantitativní - dotazníky. Kvalitativní metoda byla použita jako předvýzkum, a podle odpovědí respondentek byl pak vypracován materiál pro metodu kvantitativní, který byl předložen 105 respondentům.

Bank Efficiency and Interest Rate Pass-Through: Evidence from Czech Loan Products
Havránek, Tomáš ; Iršová, Zuzana ; Lešanovská, Jitka
Důležitou součástí transmise měnové politiky je průsak změn sazeb finančního trhu, které přímo ovlivňují nebo cílují centrální banky, do sazeb, které banky stanovují pro firmy a domácnosti. Dosavadní výzkumné studie naznačují, že síla a rychlost tohoto průsaku se liší mezi zeměmi, časovými obdobími, a dokonce i mezi jednotlivými bankami. V tomto článku analyzujeme mechanismus průsaku na unikátním souboru dat, který pokrývá české depozitní a úvěrové produkty. Zaměřujeme se na roli determinant cenové politiky jednotlivých bank, a to zejména na roli nákladové efektivity bank, kterou odhadujeme pomocí stochastické hraniční analýzy a analýzy obalu dat. Naše hlavní výsledky jsou následující: Zaprvé, dlouhodobý průsak úrokových sazeb byl před krizí u většiny produktů téměř kompletní, ale poté výrazně zeslábl. Zadruhé, banky, které poskytují vysoké úrokové sazby na depozita, také často vyžadují vyšší rizikové prémie na úvěry. Zatřetí, nákladově efektivní banky často oddalují reakce svých sazeb na změny mezibankovních sazeb, čímž vyhlazují úrokové míry pro své klienty.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Současná skutečná realizace 10 kroků k úspěšnému kojení v nemocnici i v terénu
KREZLOVÁ, Lucie
Mateřské mléko je jedním z nejcennějších darů, kterým může matka své dítě obdařit. Proto je nejlepší volbou matky, své dítě kojit. Je ovšem velmi důležité, aby byly matky řádně poučeny a věděly o všech výhodách a správné technice kojení. Takto ucelené informace mohou dostat pouze při úzkostlivém dodržování metodických doporučení v péči o matky, v období od prenatálního až po postnatální. Porodní asistentka v této oblasti hraje významnou roli, neboť je s matkami ve velmi blízkém kontaktu. Věnuje se potřebám matky a dítěte, péči realizuje prostřednictvím ošetřovatelského procesu. Práce je zaměřena na metodická doporučení, která by měla vést k podpoře kojení donošených novorozenců. Prvním cílem práce bylo zmapovat, zda je v nemocnici realizováno 10 kroků k úspěšnému kojení. Druhým cílem bylo zjistit, zda je matkám po porodu umožněno přiložit dítě k prsu do hodiny po porodu. Třetím cílem bylo zmapovat, zda je v terénu realizováno 10 kroků k úspěšnému kojení. Čtvrtým cílem bylo zjistit, jakým způsobem je v terénu zajištěna edukace matek, týkající se realizace 10 kroků k úspěšnému kojení. Byly stanoveny hypotézy, které zněly takto: H1 ? Skutečná realizace 10 kroků k úspěšnému kojení v nemocnici odpovídá metodickému doporučení dle WHO/UNICEF. H2 ? Matkám je umožněno přiložit své dítě k prsu do hodiny po porodu. Obě hypotézy byly výzkumem potvrzeny. Dále byly položeny výzkumné otázky, které zněly takto: VO1 ? Odpovídá skutečná realizace 10 kroků k úspěšnému kojení v terénu metodickému doporučení dle WHO/UNICEF? VO2 ? Jaký je názor matek na realizaci 10 kroků k úspěšnému kojení v terénu? Obě dvě výzkumné otázky byly zodpovězeny. Kvantitativní výzkumná část práce byla zpracována formou dotazníkového šetření zaměřeného na matky po porodu, po dobu jejich pobytu na Gynekologicko-porodnické klinice ve Fakultní nemocnici v Plzni. Pro kvalitativní výzkumnou část práce byly zvoleny strukturované rozhovory, vedené v terénu s matkami, které byly šest měsíců po porodu. Z výsledků výzkumu vyplívá, že v nemocnici i v terénu je 10 kroků k úspěšnému kojení skutečně realizováno. Matkám je po porodu umožněno přiložení dítěte k prsu do hodiny po porodu. Pokud nedošlo do jedné hodiny po porodu k přiložení dítěte k prsu, dostaly matky adekvátní informace, jakým způsobem stimulovat a udržet laktaci. V terénu respondentky uváděly, že byly edukovány sestrou a pediatrem. Všechny dotazované respondentky v terénu se shodují v názoru, že realizace 10 kroků k úspěšnému kojení, je na dobré úrovni. Výsledky výzkumného šetření mohou být přínosem a motivací pro práci ošetřovatelského personálu na oddělení šestinedělí a roomingu. Výsledky tak mohou přispět ke zkvalitnění ošetřovatelské péče o kojící matky a novorozence. V terénu mohou být výsledky výzkumu použity pro zkvalitnění edukace matek o kojení, jak v těhotenských poradnách, tak i v předporodních kurzech. Výsledky práce by mohly sloužit k vypracování jednoduchého a uceleného manuálu, letáku či internetové stránky pro matky, které budou mít k dispozici u svého ošetřujícího gynekologa, v porodnici na ambulanci, na oddělení šestinedělí, nebo ve chvíli kdy budou již v domácí péči a budou mít přístup k internetu.

Kulturní a ekonomické determinanty lidského rozvoje: individualismus, národní bohatství a vzdělanostní úroveň obyvatel
Mederlyová, Oľga ; Čábelková, Inna (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je vzdělání v kontextu lidského rozvoje a jeho kulturní a ekonomické determinanty. Jedná se o mezinárodní srovnání, výzkumnou strategií je kvantitativní výzkum. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části vymezuji pojem lidský rozvoj v kontextu kvality života, popisuji jeho tři hlavní dimenze dle Rozvojového programu OSN. Dále se zaměřuji na oblast vzdělání jako klíčovou dimenzi lidského rozvoje, zásadní význam vzdělání dokládám empirickými studiemi jiných autorů. Z oblasti kultury se zaměřuji na empirický výzkum G.Hofstedeho, konkrétně se blíže věnuji dimenzi individualismus/kolektivismus. Formuluji výzkumné otázky o přímo úměrném vztahu mezi vzdělanostní úrovní obyvatel jako klíčového aspektu lidského rozvoje coby závisle proměnné a individualismem a ekonomickou vyspělosti dané země (vyjádřeno jako HDP na osobu) coby nezávisle proměnných. Dle Inglehartovy hypotézy vzácnosti a Maslowovy hierarchie potřeb předpokládám rozdílnou roli individualismu a HDP ve vlivu na vzdělání u bohatých a u chudých zemí. V empirické části mé bakalářské práce testuji výzkumné otázky použitím regresní analýzy a vyhodnocuji výsledky výzkumu.

Volby do Evropského parlamentu 2009 v agendě deníků Lidové noviny a Právo
Charvát, Jan ; Cihlářová, Gabriela (oponent) ; Křeček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce Volby do Evropského parlamentu v agendě deníků Lidové noviny a Právo analyzuje mediální agendu, která se objevila v těchto titulech v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu v roce 2009 v ČR. Analýza se zaměřuje na rozbor příspěvků mediální agendy v období od 7. března do 7. června 2009. Jako hlavní výzkumné otázky si analýza stanovuje rozbor hlavních událostí, tedy "zastřešujících" tematických celků v rámci příspěvků, dále hlavních konkrétních témat týkajících se voleb do Evropského parlamentu a roli mluvčích jednotlivých příspěvků (politici, zástupci jiných organizací, běžní občané). Pro rozbor uvedeného souboru dat užívá metody kvantitativní obsahové analýzy, která je nejvhodnější pro zpracování takovéhoto souboru dat. V teoretické rovině se diplomová práce opírá o studie, které zkoumají roli obsahové analýzy v rámci širšího procesu nastolování agendy.

Možnosti uplatnění sociálních pracovníků na školách
PETŘINA, Pavla
Tato práce se zabývá možnostmi uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, zda pedagogičtí pracovníci základních škol považují za užitečnou a důležitou přítomnost sociálního pracovníka na základních školách. Dále jsem srovnávala názory pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Jejich názory se týkaly uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. V teoretické části jsem vysvětlila důležité oblasti vztahující se k danému tématu: sociální práce, sociální pracovník, školní sociální práce, poradenství na školách a vztah mezi rodinou a školou. V praktické části je popis cílů práce, hypotéz, metod výzkumu a charakteristika výzkumného souboru. Jsou zde především prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu. Zvolila jsem metodu dotazování prostřednictvím techniky dotazníku. Šetření proběhlo přímou a nepřímou (elektronickou poštou) formou kontaktování. Výzkumným souborem byli pedagogové vybraných základních škol ve městech do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Výsledky ukázaly, že pedagogové se domnívají, že zavedení pozice školního sociálního pracovníka na základních školách by bylo v České republice přínosné. Na uplatnění sociálních pracovníků na základních školách byly názory obou porovnávaných vzorků (pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel) stejné. Nehrálo tedy roli, na jaké škole pedagog působí. Stěžejními činnostmi školního sociálního pracovníka by bylo sociální poradenství, sociálně terapeutická činnost, činnost v oblasti prevence a sociální rehabilitace. Dle pedagogů se velikým problémem v zavedení školní sociální práce jeví nedostatek financí. V České republice se o školní sociální práci zatím příliš nehovoří, proto bych byla ráda, kdyby má bakalářská práce byla podkladem pro navázání diskuze na toto téma a pro další výzkumnou činnost.

Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)