Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,395 záznamů.  začátekpředchozí31386 - 31395  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.48 vteřin. 

Financování válečných výdajů Spojených států amerických za druhé světové války
Jurák, Marek ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Bakalářská práce pojednává o financování válečných výdajů Spojených států amerických během druhé světové války. Práce začíná teoretickým úvodem do fiskální politiky, která je hojně obsažena v celé práci. Následuje stručné představení hospodářského vývoje od prosperujících dvacátých let ukončených Velkou hospodářskou krizí, kterou se následně snažil vyřešit New Deal. Druhá část práce už se věnuje konkrétnímu fungování válečné ekonomiky a představuje nástroje, kterými vláda hospodářství ovlivňuje a financuje. Cílem práce je zhodnotit jednotlivé způsoby financování, které federální vláda využila. Předmětem analýzy je zejména financování pomocí zdanění, které probíhalo ve velké míře a tvořilo velkou, avšak ne většinovou položku válečného financování. Výsledky práce naznačují, že většina válečných výdajů byla financována dluhově, především půjčkami od veřejnosti, která nakupovala válečné dluhopisy.

Nákup a implementace Q-Andonu ve společnosti Škoda Auto, a.s.
Kellerová, Karolína Melita ; Zelená, Veronika (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem nákupního procesu ve vybrané společnosti Škoda Auto a.s. a následným návrhem na zvýšení efektivity, snížení nákladů a zátěže na pracovníka a nalezení úspory. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů z oblasti nákupu a štíhlého managementu. Praktická část je uvedena představením společnosti Škoda Auto a.s., ale je zaměřena na nákupní oddělení a jeho procesy, metody a využití systémů. Pro lepší představu bude proces popsán a znázorněn na modelovém případu, který se týká nákupu a zavádění systému Q-Andon, jež spadá do oblasti zeštíhlování výroby. Závěr provází doporučení na zavedení zlepšovatelského návrhu na zlepšení současného procesu za účelem efektivity a úspory.

Adaptace marketingove strategie LGI pro český trh
Halfar, Jan ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Hlavním cílem této práce je zpracování konkrétního návrhu ke změně dosavadní marketingové strategie firmy LGI Czechia, který bude vycházet z aktuálního postavení firmy na českém trhu. První část práce poskytuje teoretické základy marketingové teorie a finanční analýzy, které jsou následně prakticky aplikovány ve druhé části práce. Praktická část úvodem nabízí představení firmy LGI Czechia. Následuje analýza současné marketingové strategie, marketingového prostředí a vnitropodnikové charakteristiky. Výstupy z jednotlivých analýz následně slouží k identifikaci problémů, vycházejících z aktuálního postavení LGI Czechia na českém trhu. V další části se práce zaměřuje na vytvoření konkrétních marketingových návrhů, které povedou k vylepšení jednotlivých problémových oblastí. Poslední kapitola je věnována finanční analýze firmy LGI Czechia a zároveň nabízí praktické srovnání výstupu s konkurenční firmou Kühne + Nagel.

Uplatnění arteterapie v praxi pedagogicko-psychologického poradenství
Mazehóová, Yvona ; Stuchlíková, Iva (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Kalendová, Petra (oponent)
Předkládaná dizertační práce se zabývá uplatněním arteterapie v praxi pedagogicko-psychologického poradenství. Teoretická část práce vymezuje pojem arteterapie, teoretická a historická východiska arteterapie, dotýká se možných indikací arteterapie. Při popisu arteterapeutické práce je vycházeno z projektivní arteterapie, přiblížena jsou specifika tohoto směru při arteterapeutické práci s dětmi (akcentováno je vývojové hledisko, jemuž je věnována zvláštní kapitola). Popsán je arteterapeutický proces, jeho cíle, možné techniky a témata zadávaná při výtvarném vedení a též různé alternativy metodického vedení a vstupů do výtvarné tvorby dětského klienta a hodnocení posunů v terapii. Pozornost je věnována verbální komunikaci při arteterapii s dětmi a též možnostem interpretace a práce se symbolikou a metaforou ve výtvarném projevu. Zmíněny jsou též možnosti arteterapeutické práce s rodiči a jejich začlenění do terapeutického procesu. Praktická část je uvedena sondou mapující současné využití arteterapie v rámci pedagogicko-psychologického poradenství; v rámci sondy byly dotazníkovou akcí osloveny pedagogicko-psychologické poradny v ČR. Využití projektivní arteterapie v pedagogicko-psychologickém poradenství je demonstrováno na čtyřech kazuistikách. První kazuistika je terapií dítěte s enuresis nocturna, zároveň...

Měření základních parametrů plynových filtrů
Medek, Pavel ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Bejček, Ludvík (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zjišťováním parametrů filtračního materiálu PPI s využitím metod zpracování obrazu. První část je zaměřena na obecné metody využívané v praxi, přehled rozdělení do tříd filtrace a charakteristiku materiálu PPI. Druhá část se zabývá úvodem do problematiky strojového vidění. Jsou zde nastíněny základní metody zpracování obrazu. Závěrečná část je věnována metodě využívající detekci jasových úrovní. Vlastní měření a vyhodnocení výsledků je provedeno na materiálu PPI 10/6 a 10/12. Zpracování obrazu je v programu MATLAB verze 7.0.1.

H&M brand in Czech market since 2003
Vargaeštoková, Martina ; Dolanská, Nora (oponent) ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Značka H&M na českom trhu od roku 2003" pojednává o působení švédského módního řetězce Hennes & Mauritz AB na českém trhu. V rámci daného tématu se v úvodu věnuje výkladu a definici pojmu "fast fashion," specifického obchodního konceptu, jehož představitelem je právě H&M. Dále popisuje vstup značky na český trh a marketingové aktivity, které značka na území České republiky podnikla. Ve svém jádru analyzuje komunikační mix značky a zároveň porovnává zvolené techniky a nástroje komunikace H&M s přímou konkurencí reprezentující model "fast fashion." Závěrem se zaměřuje na konkrétní marketingovou aktivitu H&M - kolekce vytvářené ve spolupráci se známými módními návrháři a celebritami. Cílem práce je představit ucelený pohled na působení značky na českém trhu a nakonec pomocí SWOT analýzy zdůraznit možné hrozby a příležitosti do budoucna.

The Land of Many Names by Josef Čapek
Porta Sarries, Enric ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
This thesis contains my artistic process and visual interpretation of the dramatic text The Land of Many Names by Josef Čapek”. It includes an artistic and historical approach of the author and the theater world in the beginning of XXth century and especially in the first Republic of Czechoslovakia; a declaration of my artistic principles, references and an analysis through this filter of the play and characters

Dobrovolné nástroje environmentální politiky EU
Chmelová, Barbora ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Remtová, Květa (oponent)
Práce analyzuje dobrovolné nástroje ve vztahu k EU. Cílem práce je zjistit, jestli jsou dobrovolné nástroje vhodným prostředkem k ochraně životního prostředí a jaká je úroveň jejich podpory Evropskou unií. Nejprve práce představí východiska environmentální politiky na úrovni podniku a environmentální politiku EU. Dále je popsán model optimálního vlivu znečišťovatele na životní prostředí. Poslední dvě kapitoly se věnují dobrovolným nástrojům. Po krátkém úvodním představení dobrovolných nástrojů práce analyzuje jejich ekonomické vlastnosti, a jak se projeví v modelu optima. Následně práce odpovídá na otázku, jaká je úroveň podpory těchto nástrojů v EU a představí dva ryze unijní nástroje - EMAS a ekoznačka EU.

Ocenění společnosti KRPA PAPER, a.s.
Červinka, Jan ; Brabenec, Tomáš (vedoucí práce) ; Lepič, Lukáš (oponent)
Předmět diplomové práce je tržní ocenění společnosti KRPA PAPER, a.s. k datu 31. 12. 2014. Cílem práce je aplikace teoretických znalostí na konkrétní případ. Účelem ocenění je zjištění tržní hodnoty netto. Práce je členěna do kapitol, které jsou na sebe navazujícími částmi ocenění podniku. Na začátku každé kapitoly je stručně popsán účel dané kapitoly v rámci ocenění. V úvodu jsou popsány základní parametry a východiska ocenění. Následují části finanční a strategická analýza, generátory hodnoty, finanční plán a ocenění. Pro samotné ocenění je použita metoda DCF Entity. V rámci ocenění je aplikován diskont na úrovni podniku jako celku.

Analýza rizika strategického podnikatelského plánu společnosti KOVOFINIŠ s.r.o.
Mohoritová, Eva ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
Cílem práce této práce je zjištění rizikových faktorů, které na společnost působí, změření jejich vlivu na diskontované cash flow podniku (DCF) a stanovení opatření proti těmto rizikovým faktorům. První část práce obsahuje teoretický a metodologický základ ke zpracování praktické části práce. Ve druhé, praktické části je představena analyzovaná společnost KOVOFINIŠ s.r.o. U této společnosti je provedena strategická a finanční analýza, aby bylo možné zjistit rizikové faktory. Dále je sestaven finanční plán této společnosti na nadcházející tři roky a provedena finanční analýza tohoto plánu. Dalším krokem je výpočet diskontovaného cash flow (DCF), na které budou zjišťovány vlivy rizikových faktorů. Rizika je nutné minimalizovat, a proto bude v poslední části navrhnuta strategie k jejich zmenšení.