Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,261 záznamů.  začátekpředchozí31252 - 31261  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Mokřadní ekosystém jako výukový model k poznání koloběhu uhlíku
ŠMÍDOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická, část se zabývá definicí mokřadního ekosystému, jeho funkcemi a jeho místem v koloběhu uhlíku. Dále v teoretické části popisuji didaktickou hru, jako možnou výukovou metodu při výuce biologie a ekologie na střední škole. Praktická část práce obsahuje konkrétní didaktické hry, které je možné využít ve výuce. Hry jsou koncipovány podle pravidel badatelsky orientovaného vyučování.

Dopady působení Rudých Khmerů na stabilitu a postavení Kambodže v regionu
Juška, Bohdan ; Knotková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Moje práce se týká moderní historie Kambodži a indocínského regionu s durazem na režim Rudých Khmeru. Zkoumá téma dopadu pusobení Rudých Khméru na trech úrovních- lokální, regionální a globální. Predkládá strucný nástin historického vývoje od války za nezávislost k mírovým jednáním v 80. letech. Zabývá se klícovými historickými událostmi, tj. státním prevratem generála Lon Nola v 1970, následovaným prevzetím moci Rudými Khmery v 1975, genocidním režimem, reakcí sousedních zemí, vietnamslkou invazí 1978, vznikem Lidové republiky Kampucie, rekonstrukcí a mírovým úsilím. Zabývá se jak domácím vývojem, tak mezinárodními a diplomatickými vztahy. Práce studuje dopad bourlivé kambodžské historie na region a reakci bipolárního sveta 70. a 80. let v souvislosti se studenou válkou, predevším odpoved USA, SSSR a Cíny. Snaží se odhalit doktríny Rudých Khmeru, podstatu, charakteristiku a puvod jejich extrémistické ideologie, spojení s mezinárodním komunistickým ucením. Také se zameruje na aspekt mezinárodního práva. Další temata zmínená v práci je problematika upchlictví a mezinárodní tribunály.

Použití kalkulačky na interaktivní tabuli ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
HÖLZLOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou použití kalkulačky jako učební pomůcky ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ, a jejím přínosem pro rozvoj matematického myšlení a budování číselných pojmů. Součástí diplomové práce je sborník aktivit vytvořený pro aplikaci Kalkulačka na interaktivní tabuli. Obsahuje zajímavé úlohy na objevování světa čísel a početních operací. Sborník je určen pro učitele, kteří chtějí žákům zpestřit výuku matematiky.

Role asistenta dialogického jednání v kontextu studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU
Feithová, Irena ; Musilová, Martina (vedoucí práce) ; Čunderle, Michal (oponent)
Tato magisterská práce zkoumá téma asistování dialogického jednání - psychosomatické disciplíny založené prof. Ivanem Vyskočilem a vyučované na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Téma je zasazeno do kontextu pětiletého studia na této katedře. Kvalitativně koncipovaný výzkum je podložen zkušenostmi s ročním asistováním dialogického jednání. Významnou součástí této práce jsou písemné reflexe a odpovědi respondentů na vypracované dotazníky.

Rodiny homosexuálních partnerů
EMROVÁ, Monika
Tématem diplomové práce jsou rodiny homosexuálních partnerů. K výběru tohoto tématu jsem byla vedena svým zájmem o tuto oblast. Cílem práce je provést komparaci názorů skupiny osob s heterosexuální a homosexuální orientací na možné formy partnerského soužití a rodičovství osob s homosexuální orientací. Na začátku výzkumu byla stanovena následující hypotéza: Existují významné rozdíly v názorech skupiny osob s heterosexuální a homosexuální orientací na možné formy partnerského soužití a rodičovství osob s homosexuální orientací v závislosti na sexuální orientaci. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny respondentů. Osoby s homosexuální orientací tvořily první skupinu, druhou skupinu pak tvořily osoby s heterosexuální orientací. První skupina byla složena z žen a mužů s homosexuální orientací, kteří nějakým způsobem udržují kontakt s Jihočeskou Lambdou. Druhá skupina byla složena z mužů a žen s heterosexuální orientací. Respondent z této skupiny musel odpovídat respondentovi s homosexuální orientací ve třech zadaných kritériích (pohlaví, věková kategorie a vzdělání). K dosažení výzkumných cílů byla zvolena metoda dotazování. Jako technika této metody byla využita technika dotazníku. Hypotéza byla potvrzena. Ukázalo se, že osoby s heterosexuální a homosexuální orientací mají rozdílné názory na možné formy partnerského soužití a rodičovství osob s homosexuální orientací. Výsledky diplomové práce by mohly být použity pro další studie a výzkumy na podobné téma, mohly by být použity i ve výuce. Tato práce také může sloužit jako zpětná vazba pro Jihočeskou Lambdu, pro kterou by mohly být výsledky tohoto výzkumu velmi zajímavé.

Otázka jako součást pedagogické komunikace
Koukalová, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkami zaznívajícími v rámci pedagogické komunikace. Cílem této práce je analyzovat výukový dialog na prvním stupni základní školy s důrazem na funkci, typ a frekvenci učitelských a žákovských otázek. Kromě teoretických poznatků týkajících se funkce, frekvence a typologie otázek je zohledněna rovněž problematika pauzy ponechané po položení otázky, určování žáka, který má odpovídat, kvality žákovy odpovědi a učitelovy reakce na ni. Teoretická východiska jsou doplněna o výzkum založený na analýze videozáznamu tří vyučovacích hodin a rozhovorech s učiteli. Jedním z klíčových výsledků výzkumu je zjištění, že učitelův styl kladení otázek je determinován jeho pojetím výuky a stanovovanými cíli.

Gender na školách pro sluchově postižení
Pánková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. Teoretická část je rozdělaná na dvě poloviny, kdy první polovina teoretické části práce se věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s generovou problematikou, tzn. pojmů gender, genderové stereotypy, genderové role apod. Dále se zbývá problematikou genderu na škole. Druhá polovina se věnuje člověku se sluchovým postižením, jeho vývojem a vlivem sluchového postižení na osobnost člověka. Také se věnuje základnímu vzdělávání osob se sluchovým postižením. Tyto dvě části propojuje kapitola, která se věnuje genderu, postižení a vzdělávání. Praktická část se zabývá konkrétními oblastmi týkající se vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. Ke zkoumání projevujících se genderových stereotypů v této oblasti práce využívá kvalitativního analýzu dat, získanou formou pozorování výuky na škole pro žáky/žákyně se sluchovým postižením a strukturovaných rozhovorů s vyučujícími.

Rozhovory žáků v procesu tvorby ve výtvarné výchově
Nováková, Denisa ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ROZHOVORY ŽÁKŮ V PROCESU TVORBY VE VÝTVARNÉ VÝCHOVĚ Pupil's conversations during creative processes in art education DENISA NOVÁKOVÁ Bakalářská práce má charakter kvalitativní průzkumné sondy a zabývá se tématem komunikace v rámci vyučování výtvarné výchovy, se zaměřením na rozhovory mezi žáky. Cílem průzkumné sondy je zmapování obsahů a forem rozhovorů žáků z druhého stupně základní školy a využití těchto obsahů a forem, jako učiva ve výtvarné výchově. Prostředkem zkoumání je pozorování a neformální rozhovor. Práce ukazuje, že rozhovor mezi žáky ve VV může být pojímán jako téma se specifickými vzdělávacími možnostmi. Je to téma, které v sobě přirozeně propojuje rovinu obecně kulturní s osobní rovinou žáka. Ve výtvarné části práce se autorka zabývá různými možnostmi výtvarného vyjádření pojmu rozhovor (fotografie, komix, flipbook).

Učitelovy otázky ve vyučování matematice
Růžičková, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby zkoumání otázek učitelů matematiky, především s ohledem na možný vliv těchto otázek na myšlenkové procesy žáků a kvalitu osvojovaného matematického poznání. Práce má dva základní cíle: za prvé vytvořit soubor vhodných kritérií charakterizujících otázky učitelů matematiky, za druhé pak shromáždit databázi autentických komunikačních situací. Na základě provedeného empirického výzkumu jsou popsány některé komunikační jevy, které je vhodné pozorovat v hodinách matematiky pro účely studia učitelových otázek. Nedílnou součástí výsledků práce je soubor konkrétních příkladů ilustrujících výskyt jednotlivých popisovaných jevů v reálných hodinách matematiky. V závěru práce je zdůrazněna výpovědní hodnota korekčních otázek z hlediska vlivu na myšlenkové procesy žáků a je navržen směr jejich dalšího zkoumání.

Edukační hry s chemickou tematikou
Černá, Martina ; Beneš, Pavel (oponent)
Rigorózní práce je věnována studiu jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků, a sice hře. Hlavním cílem práce je prozkoumání problematiky herních aktivit, včetně podmínek, možností a výhod jejich zavedení do výuky chemie na druhém stupni základní školy a předložení návrhů k jejich realizaci. Práce dále obsahuje patnáct konkrétních herních činností i s jejich pravidly a metodickými pokyny. Prostřednictvím pedagogického výzkumu menšího rozsahu, provedeném na vybraném vzorku žáků šesti základních škol, se potvrdil předpoklad, že výsledky výuky za pomoci her jsou lepší, než výuky, kde herní aktivity použity nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)