Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,958 záznamů.  začátekpředchozí30949 - 30958  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.90 vteřin. 

Schémata seizmických experimentálních měření na železničním tunelu Mosty u Jablunkova
Stolárik, Martin
V České republice dochází k rekonstrukcím železničních tratí a budování železničních koridorů. S tím souvisí také výstavba nových, resp. rekonstrukce již existujících železničních tunelů. Rekonstrukce tunelů pro potřeby rychlostních koridorů představuje vytvoření nového, podzemního díla, přičemž průřez jednokolejného tunelu je většinou rozšiřován na dvoukolejný. Výstavba je prováděna Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM), jejíž součástí je rozpojování horninového masivu, mimo jiné za pomocí trhacích prací.

Vyhledávač spojení s využitím pěších přechodů
Jiráček, Zbyněk ; Babilon, Robert (vedoucí práce) ; Foniok, Jan (oponent)
Vyhledávání co nejrychlejší cesty mezi danými dvěma body je v dnešní uspěchané době poměrně užitečná věc. Vzhledem ke složitosti dopravních sítí ve větších městech je nějaký vyhledávač coby asistent téměř nezbytností. Typické programy tohoto zaměření příliš neřeší cesty mezi zastávkami a povolují pouze pěší přesuny mezi blízkými stanovišti za účelem přestupu. Mnoho lidí, nejvíce pak ti, kteří se v okolí příliš nevyznají, si však neuvědomí, že po městě se dá poměrně rychle přesouvat i pěšky. Cílem projektu je navrhnout a vytvořit program, který bude schopen člověka v rámci nějakého města dovést do cíle co nejefektivněji a to za využití hromadné dopravy a chůze, přičemž cílem může být nejen zastávka, ale i třeba adresa nebo libovolné jiné místo.

Implementace rozšířené hry Quoridor
Trojánek, Tomáš ; Mírovský, Jiří (vedoucí práce) ; Zeman, Daniel (oponent)
V předložené práci je analyzována klasická desková hra Quoridor a následně její implementace do podoby počítačové aplikace pro více hráčů. Nejprve se popisují pravidla a rozšíření od klasického znění - tedy přidání nového druhu překážek a zobecnění herní plochy pro více hráčů. Tato specifika Quoridor pozměňují a vnášejí nové problémy. Ty jsou rozebrány a zasazeny do kontextu úloh, které se musí řešit u deskových her obecně. Následuje popis algoritmů a matematických úvah, z nichž práce vychází a které řeší otázky efektivní implementace. Uvedeno je porovnání s klasickými verzemi hry. Nakonec je rozebrán návrh, realizace a důležité mechanismy programu, který obsahuje mimo jiné konkrétní implementace algoritmů, jež se v textu rozebírají. Program umožňuje vyzkoušet uvedené poznatky v praxi. Jedná se o síťovou aplikaci pro více hráčů s možností počítačových protivníků.

Real-life middleware support for connectors
Hala, Josef ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce)
Softwarové konektory se používají v komponentových systémech pro realizaci mezi-komponentové komunikace. Pro jejich generovaní slouží generátor konektor , který z konfigura ního souboru umí vytvo ů č řit odpovídajíci konektor. Během návrhu aplikace generátor konektorů umožňuje specifikovat, jak mají jednotlivé komponenty mezi sebou kooperovat. Za běhu aplikace pak vytvořené konektory zajištují komunikaci, jak bylo uvedeno v konfiguraci. Konektory k tomu typicky využívají nějaký midleware a můžou tak být považovany za abstrakci, která zakrývá rozdíly mezi jednotlivými middlewary. Cílem této diplomové práce je rozšířit existující generátor konektorů [1] a poskytnout podporu pro generování konektorů využívájících technologie RMI a CORBA a také jiné komunikační styly (především messaging). Kromě implementace různých middlewarů práce rozebírá pokročilejší témata, jako předávání referencí a vypořádání se s komplexními typy v rámci vzdálené komunikace.

Seismic Site Effects (Data Analysis and Modelling)
Caserta, Arrigo ; Zahradník, Jiří (vedoucí práce) ; Růžek, Bohuslav (oponent) ; Burjánek, Jan (oponent)
Práce podává komplexní rozbor pohybu půdy buzeného seismickým vlnovým polem, zahrnující aspekty teoretické, geologické a geotechnické, jakož i analý- zu dat a numerické simulace. Cílem je kvantifikovat hlavní parametry, umožňující odhadkmitavých pohybů v městských oblastech a případné sni- žování následků budoucích zemětřesení . Studie je zaměřena na Řím vzh- ledem k vysoké hustotěobyvatelstva a koncentraci historických památek s vysokou seismickou zranitelností. Práce zlepšuje údaje o podrobné povr- chové geolo gii studované části Říma, vyplňuje mezeru ve znalostech geotech- nických parametrů a poskytuje dosud chybějící záznamy zemětřesení na území města. Mimo jiné též umožňuje lépe pochopit prostorové rozložení škod, pozorované v Římě při dřívějších zemětřeseních. Hlavními inovacemi jsou: zřízení a dlouhodobý provoz seismické ereje, analýza seismického šumu a záznamy zemětřesné sekvence L'Aquila 2009. Trojrozměrná erej (zahrnující senzor v 70-m hlubokém vrtu) je první svého druhu v Itálii, která zazna- menala významné zemětřesení v městské oblasti. Pořízená instrumentální data jsou také porovnána s hybridní simulací pohybů půdy v údolí Tibery; jsou použity nové...

Real-life middleware support for connectors
Hala, Josef ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Softwarové konektory se používají v komponentových systémech pro realizaci mezi-komponentové komunikace. Pro jejich generovaní slouží generátor konektor, který z konfiguračního souboru umí vytvořit odpovídajíci konektor. Během návrhu aplikace generátor konektorů umožňuje specifikovat, jak mají jednotlivé komponenty mezi sebou kooperovat. Za běhu aplikace pak vytvořené konektory zajištují komunikaci, jak bylo uvedeno v konfiguraci. Konektory k tomu typicky využívají nějaký midleware a můžou tak být považovany za abstrakci, která zakrývá rozdíly mezi jednotlivými middlewary. Cílem této diplomové práce je rozšířit existující generátor konektorů a poskytnout podporu pro generování konektorů využívájících technologie RMI a CORBA a také jiné komunikační styly (především messaging). Kromě implementace různých middlewarů práce rozebírá pokročilejší témata, jako předávání referencí a vypořádání se s komplexními typy v rámci vzdálené komunikace.

Analýza efektivity tréninkového programu v bance HSBC
Šperlich, Marek ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Vondrysová, Michaela (oponent)
Tématem diplomové práce je výzkum a rozbor tréninkového programu banky HSBC, který proběhl v září 2007. Práce je dělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá teorií andragogiky, podnikového vzdělávání, tréninku zaměstnanců a teorií analýzy efektivity. Druhá kapitola je věnována úvodu do empirického výzkumu a je zde představen řešený problém a způsob jeho řešení. Třetí kapitola blíže představuje banku HSBC a její tréninkový program, který byl určený pro nově přijaté pracovníky této banky. Čtvrtá kapitola obsahuje, mimo jiné, tři průzkumy účastníků tohoto tréninku. První - dotazníkový - je zaměřen na samotné zaměstnance (trainees). Druhý průzkum je hodnocen z pohledu školitelů společnosti (trainers), ten byl uskutečněn formou rozhovoru za využití internetu. Poslední průzkum byl realizován formou osobních rozhovorů s částí účastníků tréninku. Na základě výsledků šetření je pak v závěru čtvrté kapitoly práce provedena SWOT analýza tréninku, vyhodnocení efektivity podle Kirkpatrickova schématu. Poslední, pátá kapitola obsahuje návrhy na zefektivnění tréninkového procesu. Tyto návrhy budou předloženy i vedení společnosti pro možné využití v dalším školení.

Analýza a vývoj IS/ICT řešení pro projekt Sanace dluhů v ČR
Kaltoun, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Komínek, Stanislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a vývojem IS/ICT v rámci projektu Sanace dluhů v České republice řešeného Sdružením pro probaci a mediaci v justici, o.s. společně se státní Probační a mediační službou ČR a švýcarským sdružením VEBO. Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a realizovat IS/ICT podporu projektu Sanace dluhů. Splnění tohoto cíle vyžadovalo realizaci mnoha činností od navržení architektury IS, přes naprogramování IASW, až po tvorbu dokumentace a školení uživatelů. Úvodní analytická část práce popisuje výběr metodiky a následně se podrobněji zabývá metodikou, která byla pro projekt zvolena a jejím přizpůsobením. Zmiňuje pak také využité agilní techniky a modely užívané při analýze. V další kapitole autor popisuje a dokumentuje analýzu požadavků klienta a současného stavu. V následujících částech se pak práce mimo jiné zabývá návrhem výsledného řešení, vybranými tématy týkajícími se vlastního vývoje, procesem předání vyvinutého řešení uživatelům a možnostmi budoucích rozšíření aplikace. Přínos autora v této bakalářské práci spočíval v provádění aktivit specifikovaných zvolenou metodikou a v prezentaci jejich výstupů. Autor v rámci zpracování této bakalářské práce porozuměl projektu Sanace dluhů, důkladně zanalyzoval požadavky na jeho IS/ICT podporu, reagoval na jejich změny v průběhu času a na základě těchto požadavků vypracoval produkt, který odpovídá představám Zadavatele. Tento produkt autor následně uvedl do provozu po hardwarové i softwarové stránce a do jeho užívání zaškolil jeho budoucí uživatele.

Využití dotačních prostředků na realizaci stavebního projektu
Růžička, Jan ; Adlofová, Petra (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce vymezuje problematiku přípravy a hodnocení investičních projektů financovaných za pomoci evropských dotačních zdrojů a na praktickém příkladu demonstruje využitelnost těchto zdrojů při realizaci konkrétního investičního projektu. Tento projekt je v této práci zpracován formou případové studie a reflektuje veškeré získané a popsané skutečnosti z problematiky dotačního financování. Případová studie tohoto projektu obsahuje mimo jiné i finanční a ekonomické hodnocení tohoto projektu a prokazuje jeho efektivnost a účelnost.

Manažer pro deskové hry s paralelním hraním turnajů
Čížek, Tomáš ; Snášelová, Petra (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je navržení a realizace aplikace pro pořádání turnajů v klasických deskových hrách, které jsou hrány počítačovými programy. Aplikace vychází z již existujícího Manažeru deskových her a rozšiřuje ho mimo jiné o možnost paralelního hraní her v rámci turnaje. Z počátku popisuji původní Manažer deskových her. Následně se věnuji problematice programování paralelních a přenositelných aplikací. Zbytek práce shrnuje návrh a implementaci cílové aplikace.