Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,031 záznamů.  začátekpředchozí31022 - 31031  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.27 vteřin. 

Systém pro analýzu použitelnosti softwaru
Kubík, Tomáš ; Kajan, Rudolf (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací systému pro analýzu použitelnosti softwaru. Prostřednictvím rozsáhlého síťového frameworku a stanoveného protokolu umožňuje do testovaného systému integrovat knihovny pro snímání dat ze základních periférií jako je myš, klávesnice, obraz apod. Knihovny mohou být, při dodržení specifikace protokolu, nezávislé na platformě. Vytvořený framework využívá architektury klient - server a všechna data jsou spravována centralizovaně pomocí databáze, nad kterou je možné pokládat vyhodnocující dotazy.  

Částicové systémy
Šik, Martin ; Kmoch, Petr (oponent) ; Pelikán, Josef (vedoucí práce)
V předložené práci se zabývám vývojem knihovny na práci s částicovými systémy nezávislou na konkretní použité gra fické knihovně. Částicové systémy slouží v rzných grafi ckých aplikacích k zobrazování zajímavých efektů (jako je například: oheň, vodopád, kouř, výbuchy, atd.), jež by se jinak velice těžko zobrazovaly stejným způsobem jako jiné běžné objekty ve scéně. Jelikož je toto velice rozsáhlé téma, rozhodl jsem se více zaměřit hlavně na interakce mezi jednotlivými částicemi, které by byly dostatečně rychlé na online vykreslování. Pro případné výpočetně náročné interakce zároveň umožňuji uložení vypočtených vlastností částic na disk a posléze jejich rychlé přehrání. Abych co nejvíce využil výkonu dnešních procesorů, probíhají některé výpočty paralelně na více jádrech.

Prostředí pro vývoj modulárních řídících systémů v robotice
Petrůšek, Tomáš ; Obdržálek, David (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
Práca sa zaoberá návrhom a implementáciou modulárneho ria- diaceho systému, vhodného pre použitie v robotike. Systém podporuje au- tonómnych ako aj ručne riadených robotov. V navrhovanom prostredí je kladený dôraz na oddelenie komponent vyšších vrstiev ako lokalizácia, riadenie, rozhodovanie atd., od komunikačných prostriedkov hardwarových zariadení. Vrstevnatý návrh umožňuje implementáciu algoritmov, ktoré sú aplikovateľné na rôznych fyzických platformách iba za výmeny použitých ovládačov zaria- dení. Finálny program je naprogramovaný v jazyku C++ s použitím štan- dardných knižníc, je dobre prenositeľný a rozšíriteľný. Do prostredia je možné jednoducho pridať podporu nových robotických platforiem a hardwarových modulov. Systém ako celok bol testovaný na dvoch robotoch. Konkrétne in- štancie riadiacich systémov vytvorené v tomto programovom prostredí ako aj ich stručný popis sú súčasťou tejto práce.

Snímky webových stránek
Benhák, Tomáš ; Mareš, Martin (oponent) ; Jelínková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce vytvář program pro Linux, který generuje snímky webových stránek bez použití okenního systému. K vykreslení webových stránek je použita komponenta GtkMozEmbed webového prohlížeče Mozilla. Součástí práce je úprava knihovny GTK+ tak, aby grafický výstup probíhal do zvoleného souboru bez účasti okenního systému.

Kryptografie založená na kvadratických tělesech
Straka, Milan ; Žemlička, Jan (oponent) ; Stanovský, David (vedoucí práce)
Imaginární kvadratická tělesa byla navržena pro použití v asymetrické kryptografii Buchmannem a Williamsem již v roce 1988 a od té doby vznikly i další kryptografické protokoly. I když tyto protokoly nejsou tak efektivní jako podobná schémata s eliptickými křivkami, mohou konkurovat schématům založeným na RSA, a navíc je jejich bezpečnost považována za nezávislou na bezpečnosti běžných kryptosystémů jako RSA, DSA a ECC. Tato práce shrnuje dosavadní výsledky v oboru kvadratické kryptografie. Jednak popisuje algebraickou teorii nutnou pro zavedení třídové grupy imaginárních kvadratických těles a dále studuje algoritmy operací v třídové grupě, jak asymptoticky, tak prakticky efektivní. Také rozebírá vhodná kryptografická schémata a útoky na ně. Součástí této práce je knihovna, která popsané protokoly efektivně implementuje.

Client side scripting using meta-programming
Petříček, Tomáš ; Mareš, Martin (oponent) ; Bednárek, David (vedoucí práce)
Webové aplikace založené na principech souhrnně označovaných zkratkou "Ajax" se dnes stávají de-facto standardem, ale vývoj takovýchto aplikací je naneštěstí velmi náročný. Vývojáři musí čelit problémům, jako je nesourodost programovacích jazyků v různých vrstvách aplikace, omezené běhové prostředí v prohlížeči a chybějící integrace mezi serverovou a klientskou částí aplikace, které musí být psány jako dvě nezávislé části, ale obvykle tvoří jednu homogenní aplikaci. V této práci představujeme první projekt, který usiluje o řešení všech tří zmíněných problémů a současně umožňuje použití stávajících technologií jako je ASP.NET na straně serveru a JavaScript na straně klienta. Používáme jazyk F# pro psaní obou částí aplikace, což umožňuje vyvíjet klientskou část typově bezpečným způsobem s použitím části F# knihoven, dále umožňujeme propojení obou částí aplikace v jednom homogenním typu, který určuje logiku aplikace. Při spuštění je aplikace vykonávána různorodě, část pomocí JavaScriptu v prohlížeči a část jako nativní kód na serveru. K oddělení serverového a klientského kódu používáme monadický zápis jazyka F# a tím se toto rozlišení stává vlastností typového systému.

Diskrétní simulace programovatelných systémů
Mynář, Pavel ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh a implementace softwarové knihovny pro diskrétní simulaci programovatelných, navzájem komunikujících jednotek, a implementace několika názorných příkladů nad touto knihovnou. Knihovna je navržena jako platformě nezávislá, co možná nejrobustnější a jednoduchá na ovládání.

Rozhraní pro interakci vituálních bio-laboratoří
Mikula, Tomáš ; Bílý, Tomáš (oponent) ; Hedrlín, Zdeněk (vedoucí práce)
Virtuální bio-laboratoře jsou programy k provádění virtuálních experimentů. Jsou založené na použití metod matematiky a informatiky v biologii a medicíně. Použitelnosti tohoto přístupu se v posledních letech dostává čím dál víc uznání. Současné virtuální laboratoře jsou samostatné programy zaměřené na simulaci jedné tkáně nebo jednoho biologického procesu. Vzrastá potřeba jednotného rozhraní, které by umožnilo navrhovat laboratoře schopné vzájemné komunikace, ale bez znalosti implementačních detailů. V této práci takové rozhraní navrhneme a implementujeme jeho funkční prototyp. Rozhraní bude činit co nejméně předpokladů o povaze konkrétních bio-laboratoří. Růuzné laboratoře pak můžou spolu "mluvit" přes společnou podmnožinu interakcí. To zlepší znovupoužitelnost kódu mezi experimenty - k vytvoření nového experimentu se použijí knihovny hotových laboratoří a interakcí a doimplementují se pouze chybějící části. My implementujeme několik jednoduchých laboratoří a interakcí jako důkaz reálné použitelnosti a pro ulehčení začátků s vlastními experimentmi.

Srovnání vývoje grafického uživatelského rozhraní ve Swingu a ve wxWidgets
Hrubý, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Kureš, Richard (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám porovnáním dvou populárních programových knihoven pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní. První je Swing za použití jazyka Java a druhou je wxWidgets za použití C++. Cílem mé práce je především objektivní srovnání silných a slabých stránek těchto knihoven se zaměřením na faktory jako je rychlost vývoje, přenositelnost mezi různými platformami, rychlost uživatelského rozhraní, snadnost internacionalizace, vývoj nových komponent a tvorba distribuce programu. Toto srovnání může usnadnit volbu knihovny pro konkrétní projekt a díky použití jednoduchých praktických příkladů je možné snáze porozumnět a osvojit si mechanismy, které tyto toolkity používají. Práce je rozdělena na část o Swingu a o wxWidgets. V každé z těchto částí nejprve nastíním způsob, jakým se daná knihovna používá, ukážu implementaci jednoduché aplikace a tvorbu vlastních komponent uživatelského rozhraní. V závěru práce pak provedu přehledné srovnaní obou knihoven podle stanovených kritérií.

Vizuální simulátor obecných neuronových sítí
Herman, David ; Zbořil, František (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je navržení obecné knihovny pro práci s neuronovými sítěmi. Dále pak implementace vizuálního simulátoru, který bude vhodně graficky reprezentovat po jednotlivých krocích algoritmy učení i aktivní dynamiku sítě. Mezi požadavky rovněž patří platformní nezávislost aplikace.