|
Comparison of selected supermarket chains in Czech Republic
Pelcová, Jana ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Turnerová, Lenka (referee)
The goal of this bachelor work is to compare selected supermarket chains in Czech Republic from the given perspective. The main pursuit of this work is to set pros and cons of each chain and to compare their action and influence on the czech market. It focuses on the history and the progress of retail chains from the WWI until present. Then this work distinguishes these four chains, Tesco, Kaufland, Billa and ESO MARKET and in the last part it tries to compare four concrete branch stores of these companies.
|
|
The comparison of Tesco and Hypernova sales units
Deáková, Olga ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
My bachalor's thesis compares the shopping atmosphere in Tesco and Hypernova hypermarkets, evaluates its elements and mentions ways of its improvement. In the theoretical part I explain the elements of shopping atmosphere and describe their use. At the beginning of the analytical part I introduce companies Tesco and Royal Ahold then I describe my research in particular Tesco and Hypernova sales units. In the conclusion I evaluate the research and enclose improvement suggestions.
|
| |
| |
| |
|
Ověřování kvality potravin
Košková, Veronika ; Chvojková, Helena (advisor) ; Švachová, Marie (referee)
Práce se zaměřuje na značky kvality potravin, které dokládají, že kvality byla ověřena třetí (nezávislou) stranou. Konkrétně jsou zmiňovány značky Klasa, Czech made, Tesco, Metro Quality a Bio-Produkt ekologického zemědělství. V teoretické části jsou příslušné značky charakterizovány (jsou uvedeny podmínky jejich udělení, grafická podoba, apod.). Praktická část práce vychází z dotazníkového šetření mezi spotřebiteli různých demografických charakteristik a ukazuje, jaká je znalost značek kvality potravin a vůbec vnímání kvality.
|