Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Zahrady zakládané umělci a jejich specifika
Kršková, Radka
Bakalářská práce se zabývá uměleckými soukromými zahradami. Snaží se najít jejich charakter, specifika, využití kompozičních prvků a principů. Práce je doplněna i o krátký historický přehled umělců zabývajících se zahradním uměním či zahradní architekturou. Ale těžiště práce je postaveno na zkoumání současných českých umělců. Bylo uskutečněno 16 návštěv po České republice a zkoumáno in situ danou problematiku. Poznatky byly analyzovány a představeny spolu i s uměleckými aktivitami, kterými se jednotlivý umělec zabývá. Myšlenka "2 I", což znamená zaprvé intuice, zadruhé inspirace. Dvě podstatná těžiště, dvě roviny, úzce spojující vztah umělec -- zahrada. Bylo tak vyhodnoceno mimojiné i na základě literatury, ale zejména pak během terénních průzkumech. Hledání uměleckého vlivu na tvorbu zahrady. Jako společné prvky byly vymezeny jako obliba v ovocných stromech, zastoupení ohniště, vody a kompostu, a zejména zahradu lidskými zásahy jen lehce usměrňovat. Svoboda, volnost a tradice jsou více preferovány. Cíl dosažení pocitu zahrady přirozené, lehce divoké, zarostlé. Daná východiska a poznatky byly použity a využity v praktické části práce na vybraném modelovém území. Je vypracovaná studie podložená grafickým materiálem. K modelovému území bylo přistupováno citlivě, aby současný návrh uctíval a zachoval původní podobu, atmosféru i obsah vytvořený umělcem. Bakalářská práce se zabývá uměleckými soukromými zahradami. Snaží se najít jejich charakter, specifika, využití kompozičních prvků a principů. Práce je doplněna i o krátký historický přehled umělců zabývajících se zahradním uměním či zahradní architekturou. Ale těžiště práce je postaveno na zkoumání současných českých umělců. Bylo uskutečněno 16 návštěv po České republice a zkoumáno in situ danou problematiku. Poznatky byly analyzovány a představeny spolu i s uměleckými aktivitami, kterými se jednotlivý umělec zabývá. Myšlenka "2 I", což znamená zaprvé intuice, zadruhé inspirace. Dvě podstatná těžiště, dvě roviny, úzce spojující vztah umělec -- zahrada. Bylo tak vyhodnoceno mimojiné i na základě literatury, ale zejména pak během terénních průzkumech. Hledání uměleckého vlivu na tvorbu zahrady. Jako společné prvky byly vymezeny jako obliba v ovocných stromech, zastoupení ohniště, vody a kompostu, a zejména zahradu lidskými zásahy jen lehce usměrňovat. Svoboda, volnost a tradice jsou více preferovány. Cíl dosažení pocitu zahrady přirozené, lehce divoké, zarostlé. Daná východiska a poznatky byly použity a využity v praktické části práce na vybraném modelovém území. Je vypracovaná studie podložená grafickým materiálem. K modelovému území bylo přistupováno citlivě, aby současný návrh uctíval a zachoval původní podobu, atmosféru i obsah vytvořený umělcem.

Obnova památky krajinářské architektury
Doležánová, Lucie
Tato práce řeší obnovu památky krajinářské architektury, konkrétně Zámecký park v Chotěboři. Cílem práce je shromáždit veškeré dostupné informace o řešeném území a zpracovat návrhovou studii, která bude podkladem pro obnovu parku. Autorka se především zaměřila na získání mapových podkladů, dobových fotografií a kronik. Vytvoření potřebných analýz, které předcházejí samotnému návrhu. Návrh řeší nedostatky týkající se cestní sítě, nedostatečného mobiliáře v objektu a především se zabývá obnovou a pěstebními zásahy do vegetace. Vytvořené řešení navrací památce původní charakter a nabízí tak pestřejší využití parku.

Obnova památky krajinářské architektury
Dvořáková, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena na koncepční řešení obnovy památky zahradní architektury. Modelovým objektem je klášterní areál ve Žďáru nad Sázavou. V teoretické části budou pro lepší pochopení dané problematiky shrnuta specifika klášterních areálů a jejich typy zahrad. Na základě studia odborné literatury a legislativy byly zjištěny důležité zásady obnovy historických areálů. Analytická část je zaměřena na vlastní terénní průzkumy a jejich následné zhodnocení. Dalším cílem bylo správně pochopit a vyhodnotit současný stav celého areálu. Na základě jednotlivých rozborů byla stanovena východiska důležitá pro samotný koncept řešení klášterního areálu. Poslední návrhová část se snaží reagovat na současné problémy v území. Proto jsou navržena taková opatření, která zkvalitní prostor historické části města a zároveň zvýší jeho estetické a funkční hodnoty. Návrh řešení má danému místu navrátit původní charakter a historickou hodnotu, kterou ztratil v minulých dobách. Základní myšlenkou je vytvořit soudobý prostor, který bude odpovídat charakteru, hodnotě místa a stane se nedílnou součástí každodenního života lidí.

Modelem řízená realizace prezentační vrstvy softwarových aplikací
Kryštof, Jan
V nedávné době byla navržena řada způsobů, kterými lze modelovat uživatelská rozhraní a související přidružené aspekty interakce. Modelové artefakty pak lze v některých případech použít i pro následný vývoj, takže jsou využitelné nejenom ve fázi návrhové, ale i ve fázi implementační. Vytvářené modely jsou zaznamenávány v grafické nebo textové notaci, čímž jsou do jisté míry předurčeny i další možnosti jejich využití. Jedním z kritérií pro posouzení vhodnosti modelovací notace je interoperabilita, která je u většiny používaných notací spíše nízká. Optimální stupeň interoperability je dosahován v přístupech, v nichž je notace založena na grafickém jazyku UML. Tyto přístupy ale nedosahují dobré použitelnosti pro implementační fázi, ve které jsou vhodnější přístupy založené na některé textové notaci. Tato práce se zabývá současnými notacemi pro modelování a vývoj uživatelských rozhraní a soustřeďuje se především na vytvoření postupu, který umožňuje využítí grafické notace UML pro vytvoření modelů, které budou užitečné nejenom pro návrh, ale i pro jeho implementaci. Jádro práce spočívá v návrhu interakčního modelu, jehož možnosti dosahují úrovně běžných textových notací, a který lze využít v úlohách generování zdrojového kódu. Interakční model je realizován jako provázaný prezentační model a model úloh a akcí. Charakter prezentačního modelu umožňuje generovat obsahovou hierarchii komponent uživatelského rozhraní a model úloh a akcí lze využít k získávání XML deskriptoru určeného pro dynamické řízení obslužných akcí. Práce se dále, v návaznosti na interakční model, zabývá konstrukcí MB-UIDE prostředí, které je realizováno jako nástavba nad adaptivním UML modelovacím nástrojem. Tento způsob získání MB-UIDE prostředí představuje snadno dostupnou možnost, jak interakční modely zpracovávat a zároveň zachovat prostor pro jejich integraci s modely aplikační a datové vrstvy, aniž by bylo nutné začít používat další software.

Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Štukheil, Petr ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Koncept Místo, lázeňský park je v měřítku celého Yverdon Les Bains chápán jako jedna z významných ploch. Pól, který vyvolává interakce ve svém okolí. To je natolik různorodé, až se stává neutrálním. Výchozí hodnotu tedy tvoří samotný lázeňský park se třemi historickými budovami. Je vlastním světem, kde člověk může nerušeně relaxovat a naplno rozvíjet své smysly. Volný tvar ve volné krajině. Zdánlivě nahodilý jako jeho okolí. Dům má ovšem svou vnitřní strukturu a řád, nazval jsem jej “Malý svět pod velkou střechou”. Chci vytvořit prostředí, které bude jedinečné svou prostorovou skladbou, kde bude světlo a zároveň intimní šero, teplo, ale i chlad, prostředí plné vůní vybízejících k relaxaci, kde člověk začne opravdu vnímat celé své tělo. Je třeba myslet na to, že každý materiál má svůj specifický zvuk, tepelnou vodivost a strukturu. Základním elementem je právě voda. Prochází celým domem, rozděluje a zároveň propojuje jednotlivé provozy a prostory. Vytváří něco tak nesmírně důležitého, jako je atmosféra prostředí. Voda klidná, tekoucí, tryskající, padající nebo v podobě páry, propojuje vnitřní prostředí s venkovním. Pochází z termálního pramene z hloubky až 600 m. Pokaždé je taktéž formována prostorem, kterému chci dát neopakovatelný charakter. Člověk musí poznat, že vstoupil do lázeňského světa.

Nová vize pro tatranský region
Bartková, Darina ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Tatry su sucastou identity slovenskeho a polskeho naroda. Maju vyznamne postavenie v ramci regionu, ktoreho rozvoj a prosperita zavisi na vzajomnej spolupraci obci, krajov a statov. Je to krajina vynimocna svojim prirodnym bohatstvom a vztahom cloveka k nej. Ten sa zacal prvotnym poznavanim a objavovanim kras uzemia, ktore nepatrilo nikomu. Jeho postupnym osvojovanim sa vytvorilo nedelitelne spojenie krajiny a ludi. Vznikli prve tatranske osady a s tym aj pociatky turistickej kolonizacie. Vztah cloveka k tatranskej krajine sa meni a vyvija. Meni sa aj krajina sama. To, co ostava platne, su jej hodnoty. Len ich udrzanim sa Tatry dokazu plnohodnotne identifikovat v sirsom kontexte. Tak velke uzemie potrebuje jednotnu koncepciu bez ohladu na hranice. Tatry - clovek - krajina Tatransku krajinu definuje prirodne prostredie zrastene s ludskymi sidlami. Oblast sidelnych struktur je scasti osvojena clovekom. Ma vybudovanu infrastrukturu a centra cestovneho ruchu. Je zonou pohodlia. Clovek, ktory ju nepotrebuje opustit, straca priamy kontakt s autentickou krajinou. Tatry ostavaju len kulisou. Za pomyselnymi hranicami zony pohodlia, mimo sidel, existuje samostatny “svet nikoho”, bez vacsich zasahov cloveka. Je zonou hor, pretkana sietou turistickych chodnikov. Clovek sa v nej ocita v priamom kontakte s krajinou a Tatry sa stavaju dejiskom. Tri svety Krajina a postavenie cloveka v nej ma v uzsich regionalnych suvislostiach rozny charakter. Na prvy pohlad v Tatrach existuju tri samostatne svety. Zapadne Tatry su oblastou tradicnej turistiky, horskych chat a utulni pod ich dlhym a narocnym hrebenom. Vychodne Tatry su charakteristicke koncentrovanou ludskou cinnostou, centrami cestovneho ruchu a sportov. Patri k nim siet tradicnych horskych chat. Zona hor tu oproti Zapadnym Tatram ustupuje pred clovekom ovela hlbsie do vnutra pohoria. V Polskych Tatrach sa miesa tradicna turistika s centrami cestovneho ruchu. Ich pozicia umoznuje priamy vstup do ostatnych casti Tatier. Skutocne spojenie troch svetov sa javi ako hlavna vyzva do buducnosti. Tatry ako jeden celok, jeden svet. Turisticka siet Podpora tradicnej turistiky a siet turitickych chodnikov su tym prvkom, ktory dokaze zjednotit cele uzemie. Funkcna siet je postavena na dolezitych spojniciach horskych chat a zaujmovych bodov. Doplnenim a naviazanim na historicke stopy byvalych objektov je mozne vytvorit funkcny okruh vo vnutri Tatier, v zone hor. Turista si v ramci okruhu sam urcuje pociatok a ciel cesty. Putuje krajinou a hlada utocisko. Turisticke objekty, ktore doplnia existujucu siet, svojim vhodnym umiestnenim podporuju prepojenia jej klucovych tras a sucasnych objektov v zone hor. Analyza tras pracuje s klucovymi prechodm, ich spojeniami a v priestorovom a casovom rozmere. Objekty na tychto trasach sa stavaju vyznamnymi uzlami a orientacnymi bodmi v krajine. V miestach nedostatocnych prepojeni tras su navrhnute nove uzly. Tvoria ich nove turisticke objekty, ktore reaguju na potreby turistov v konkretnej lokalite a prisposobuju tak svoju funkcnu napln. Bivak - Nocľaháreň - Horská chata - Horský hotel

DŮM NA ÚPATÍ - MĚSTSKÝ DŮM V HISTORICKÉM CENTRU BRNA
Maňáková, Alena ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je návrh městského polyfunkčního/bytového domu v komplikované topografické situaci úpatí ulice Pekařské. Cílem bylo porozumět fungování organismu města, jeho vývoji, potenciálu, současným problémům. Řešená parcela se nachází v centru Starého Brna na křižovatce ulic Pekařské a Anenské. Koncept zástavby by měl vycházet z trojúhelníkové parcely, a její polohy ve vztahu k blízkému centru. Koncept funkčního uspořádání musí respektovat základní provozní a funkční požadavky, zejména oslunění obytných prostor a řešení hlukového zatížení. Cílem tohoto návrhu je životaschopná městská zástavba a takové funkční využití, které zhodnocuje a rozvíjí charakter zadaného místa. Urbanistický a architektonický koncept zástavby trojúhelníkového cípu by měl zohledňovat a vhodně doplňovat charakter lokality a její stávající zástavby.

Městské lázně
Gadziala, Jan ; Bambuchová, Jarmila (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Hlavní úkolem bylo zpracování architektonického návrhu budovy Městských lázní v prostoru mezi hotelem Voroněž a řekou Svratkou. Objekt obsahuje vstupní prostory, bazény, šatny, odpočívárny a servisní prostory. Součástí budovy je i sauna, masáže, posilovna, restaurace. Dům reaguje na několik fenoménu místa- automobilismus, charakter hotelu Voroněž, poloha vůči městu a řece. Tvar hmoty domu se inspiruje prvky z dekonstruktivismu. Konstrukce domu je tvořená železobetonovým rámem, výplňové konstrukce jsou ze dřevěných rámu. Detail domu je pojat v nízkoenergetickém standardu. Technické zařízení budovy sleduje moderní trendy a technologie.

Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Macurová, Lenka ; Čapák, Bořivoj (oponent) ; Rusín, Tomáš (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo navrhnout koncertní sál pro Filharmonii Brno. Před deseti lety proběhla na toto téma architektonická soutěž na pozemku mezi ulicemi Veselá a Besední. Vítězný projekt se zjednodušil a rozdělil na dvě etapy (podzemní parkování a koncertní sál). Při svém návrhu jsem vycházela z plánovaného parkování, které se v roce 2015 začíná konečně realizovat. Tvarově budovou navazuji a respektuji okolní charakter zástavby. Mým cílem bylo navrhnout budovu, která by byla funkční, městská, hezká a ekonomičtější než vítězný projekt

Brno - Compact City among the old and the new railway stations
Tóth, Miroslav ; Tušer,, Jaroslav (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Urban planning and architectural study of a new section between the current and future railway station in Brno. The aim is to create a spatial concept of the urban environment as an alternative to the view, based on land-use plan. Plays an important role in building urban roller coaster as the main connecting element of the old and the new station. The solutions are used by the principles of making compact buildings. Optimal use of the area is provided by stacking functions. The concept is focused on the quality of housing is closely linked with the central character of public spaces. The main objective of this work is to extend the core of the city, supplementing the missing values of the old town (parking, green areas, transport structure) The basic concept of this work is to create a new district with high quality, but especially attractive housing. Unalterable feature of urban roller coaster, play a very important role in shaping the urban environment. The territory is held by the exposed area with quiet residential neighborhoods. The creation of pedestrian zones in the entire passage supports pedestrian and bicycle transportation in the city. Cars are restricted blind residential streets and reducing speed in residential zónach.Na other hand, ensured the flow of network communications reception. Svratky the river promenade is the nature of urban-type facilities for the sport. Character and location point of the amphitheater will open as landartový facility for leisure and outdoor activities, possibly the layout of interesting events with the use of the water surface.