Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,606 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.36 vteřin. 

Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední Vojenské Nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha
JANKŮ, Kamila
Předkládaná diplomová práce, Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední vojenské nemocnici Vojenské fakultní nemocnici Praha, se v teoretické části zabývá především významem e-learningu, distančním vzděláváním, historií vzdělávání sester v České Republice sester a e-learningem ve zdravotnictví. Dále se v práci objevují informace o ÚVN, popisuje její současný stav a využívání e-learningu v pracovním procesu. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny 5 cílů a 4 hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit časovou náročnost studia pomocí e-learningových kurzů. Druhým cílem bylo zjistit postoj všeobecných sester k e-learningovému vzdělávání. Třetí cíl se zaměřil na přínos e-learningového vzdělávání pro všeobecné sestry a pro management nemocnice. Čtvrtý cíl byl zaměřen na spokojenost všeobecných sester s formou, obsahem a rozmanitostí e-learningových kurzů a prostřednictvím čtvrtého cíle jsme zjišťovali důvody, které vedou ke vzniku e-learningových kurzů pro všeobecné sestry. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1- K absolvování studia e-learningového kurzu je zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. H2: Sestry do 30 let upřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. H3 - Efektivita prezenčního vzdělávání je větší než u e-learningového vzdělávání. H4: Finanční náročnost e-learningového kurzu je menší než u kurzu prezenčního. Technikou sběru dat byl anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval 32 položek. Výzkumný soubor tvořilo 212 všeobecných sester pracujících na klinických pracovištích ŮVN. Doplňkovou metodou byl rozhovor s vedoucí týmu pro výuku a vzdělávání ÚVN. Výsledky šetření vztahující se k hypotézám ukazují, že k absolvování studia e-learningového kurzu není zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. Sestry do 30 let neupřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. Dále byla potvrzena efektivita prezenčního vzdělávání na rozdíl od e-learningového vzdělávání a byla vyvrácena nižší finanční náročnost e-learningového kurzu než u kurzu prezenčního. Sestry stále preferují prezenční formy výuky, nejčastěji s pasivní účastí na vzdělávací akci, ovšem absolvování e-learningových kurzů považují za výhodnější. Většina dotázaných se taktéž vyjádřila pozitivně k formě, obsahu a rozmanitost e-learningových kurzů. V kurzech je dostatek informací pro zpracování závěrečného testu a sestry považují počet kurzů potřebných k periodickému hodnocení za přiměřený. Jako limitující se jeví nemožnost opakování závěrečného testu, nejčastěji navrhované možnosti opakování jsou 2 3. Z výzkumného šetření vyplynulo, že vyšší procento dotázaných respondentů věnuje kurzu libovolně času. Sestry stále preferují prezenční formy výuky s pasivní účastí před e-learningovou formou. Většina sester se vyjadřuje pozitivně k současnému obsahu kurzů v podobě textového formátu. Témata kurzů jsou z velké části vytvářena návrhy od členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Výsledky šetření budou referovány na příští řádné poradě členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Předneseny a navrhnuty budou postupy pro zlepšení formy dosavadních kurzů, možnost vytvoření komunikace mezi autorem a studujícím, limitující nemožnost opakování závěrečných testů a návrhy na četnost opakování.

Styly vedení a jejich vztah ke spokojenosti pracovníků
GRAMANOVÁ, Kamila
Abstrakt Styly vedení a jejich vztah ke spokojenosti pracovníků Současný stav: Práce sester je fyzicky i psychicky náročná, vyžaduje také dostatečné vědomosti a dovednosti. Proto je důležitá role sester manažerek, které svým stylem vedení přispívají k dobrému chodu zdravotnických institucí. Sledování pracovní spokojenosti je v současné době aktuální záležitostí, na jejímž podkladě je možné hledat nedostatky, problémy a činit nápravná opatření. V nemocnicích probíhá již 9. ročník celostátního průzkumu bezpečnosti a spokojenosti zaměstnanců českých nemocnic. Cíl výzkumu: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaký styl vedení sestry manažerky (staniční sestry) nejčastěji využívají. Druhým cílem bylo zjistit, jak styl vedení sester manažerek ovlivňuje spokojenost směnných sester s pracovními podmínkami. Byly vysloveny dvě hypotézy. První hypotéza předpokládá, že Sestry manažerky nejvíce využívají demokratický styl vedení. Druhá hypotéza zněla: Spokojenost sester s pracovními podmínkami se mění v závislosti na stylu vedení sester manažerek. Metodika: Pro výzkumné šetření byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat. Byly rozdány nestandardizované dotazníky obsahující 30 uzavřených otázek. K identifikaci respondentů sloužily první čtyři otázky, druhý okruh 15 dalších otázek byl zaměřený na zjištění stylu vedení sester manažerek. Poslední okruh dotazů sledoval spokojenost s pracovními podmínkami. Výsledky šetření byly zpracovány do podoby grafů a tabulek. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor tvořili směnné sestry pod vedením staničních sester, pracující na lůžkových odděleních Nemocnice České Budějovice a.s. Dotazník odpovídajícím způsobem vyplnilo 112 sester, což odpovídalo 74,7% návratnosti, a ty také byly použity k naplnění cílů práce. Výsledky: Výsledky výzkumné práce byly rozděleny do dvou okruhů. První okruh otázek byl zaměřen na styly vedení sester manažerek staničních sester, pod kterými pracují dotazované směnné sestry dotčených oddělení. Nejčastěji používaným stylem byl vyhodnocen styl demokratický, jak předpokládala první hypotéza. Druhý okruh otázek se zaměřoval na spokojenost s pracovními podmínkami. Nejvyšší pracovní spokojenosti bylo dosaženo u demokratického stylu vedení. Autokratický, liberální a nevyhraněný styl vedení byly využívány v minimální míře a směnné sestry vykazovaly nižší spokojenost s pracovními podmínkami. Tím byla potvrzena i druhá hypotéza. Závěr: Výzkumné šetření poukázalo na to, že styl vedení je jedním z faktorů, které ovlivňují pracovní spokojenost. Je dobře, že se v posledním desetiletí zvýšil zájem a šetření v této oblasti. Pravidelným hodnocením pracovní spokojenosti je možné sledovat, jakým směrem se vyvíjí její hodnoty. V návaznosti na šetření byl vytvořen leták s doporučeními pro staniční sestry, který poukázal na pozitivní i negativní stránky používaných stylů vedení.

Vztah mezi zbarvením u koní a výskytem melanomu
Hovorková, Kristýna ; Hofmanová, Barbora (vedoucí práce) ; Majzlík, Ivan (oponent)
Literární přehled je rozdělen na dvě hlavní části, kdy první se zabývá zbarvením koní a jeho genetickou podstatou a druhá část se zábývá melanomárními útvary u koní a jejich rozdělením. V podkapitole o zbarvení koní je uveden vznik základních zbarvení, o kterém rozhodují tři lokusy COLOR, EXTENSION a AGOUTI. Lokus COLOR (CREAM) rozhoduje o tom, zda se vytvoří pigment či nikoliv. O typu vytvořeného pigmentu rozhoduje lokus EXTENSION, na jeho distribuci má vliv AGOUTI. V další podkapitole je uvedeno rozdělení bílých zbarvení u koní. S lokusem GREY souvisí proces vybělování, kdy dochází ke ztrátě pigmentu a barvy srsti.Tento proces a mutace, která ho způsobuje, bývá dáván do spojitosti s výskytem dermálního melanomu u stárnoucích vybělujících koní. S procesem vybělování, které je intenzivnější s narůstajícím věkem, také souvisí výskyt nepigmentovaných skvrn, které se nazývají vtiligo. Ty se opět vyskytují u vybělujících koní, na shodných místech jako dermální melanom, tedy v perianální oblasti, pod ocasem, kolem vulvy, na pyscích, kolem očí a penisu. Jednotlivé melanomární útvary se rozdělují podle toho zda se vyskytují u vybělujících koní nebo jakkoliv jinak zbarvených koní, dále podle toho zda-li mají maligní nebo benigní potenciál. Dalším členěním melanomů u vybělujících koní je to, zda se jedná o samostatné, menší útvary nebo rozsáhlé, spojené léze, kdy se tento stav nazývá dermální melanomatóza. Závěrem jsou uvedeny možnosti léčby melanomů, kdy se jako nejúčinnější jeví chirurgické odstranění měnších útvarů. Proběhly studie kdy byly zkoumány protirakovinové účinku léku Cimetidine, výsledky však zatím nejsou dostatečně průkazné. Jako prevence výskytu kožních melanomů u vybělujících koní, je vhodné zavést potřebná opatření a jedince, kteří jsou postiženi, nezařazovat do dalšího chovu.

Veřejné zakázky na dodávky
Holzäpfelová, Vlasta ; Civínová, Denisa (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématikou veřejných zakázek na dodávky v ČR od počátků až po současnost z hlediska právně ekonomického vývoje. Současný stav je analyzován na základě zákona o veřejných zakázkách, v souvislosti s monitoringem přípravy a přijetím nové legislativní úpravy a dalších souvisejících právních předpisů. Práce předkládá vyhodnocení problematiky při vytváření zadávacích dokumentací na dodávky a posouzení plnění z rámcových smluv z hlediska dodržování zásad stanovených právním předpisem o finanční kontrole ve veřejné správě. Téma se v aplikační části dále profiluje na veřejné zakázky se zaměřením na rámcové dohody, jejichž předmětem je pořizování opakujících se dodávek. Námět diplomové práce je doplněn o praktické zkušenosti z oblasti zadávání veřejných zakázek na základě zadavatelem obecně nastavených podmínek a platně uzavřených rámcových smluv, přináší analýzu pozitivních a negativních stránek tohoto způsobu zadávání veřejných zakázek včetně navrhovaných řešení. Praktická část diplomové práce je zpracována na základě komparace konkrétní zadávací dokumentace s platnou legislativou, kvalitativního výzkumu a analýzy sekundárních dat ze zadávacích dokumentací k veřejným zakázkám na dodávky a platně uzavřených rámcových smluv vybranou organizací v letech 2012 - 2016.

Zavedení systému managementu kvality dle normy ISO 9001
Kunzová, Kateřina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem procesu a jeho zdokumentováním za účelem splnění požadavků pro efektivní zavedení systému managementu kvality podle normy ČSN EN ISO 9001 v organizace Zinková slévárna - Ing. Karel Dítě. V rámci teoretické části jsou zde vysvětleny základní pojmy související s danou problematikou s použitím odborné literatury a dále je charakterizován systém managementu kvality dle normy ISO 9001. V této části je také popsán obecný postup implementace norem do organizace. Poznatky získané v teoretické části jsem využila při zpracování praktické části. Praktickou část mé práce tvoří charakteristika vybrané organizace z několika hledisek - jedná se o zaměření, organizační struktury, zákaznické a dodavatelské portfolio. V této části je analyzován i současný stav organizace a je vypracován návrh pro splnění normy ISO. Závěrečná část obsahuje dokumenty nezbytné pro zavedení normy ISO 9001 v dané organizaci, tak aby systém managementu kvality odpovídal předepsaným normám.

Role informačních a komunikačních technologií (IKT) v zemědělském sektoru Kambodži
Huml, Tomáš ; Kandakov, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se bude zabývat vlivem rozšiřování ICT na prodejní ceny a to zejména ceny rýže jak ve venkovských oblastech Kambodži, tak městských trhů. Rýže jakožto předně pěstovaná plodina v Kambodži (cca 80% zemědělců) tvoří hlavní složku HDP v zemědělství, proto výsledek této práce má velký potenciál zhodnotit stav používání ICT v Kambodži. Místní zemědělské trhy nutí farmáře prodávat své výrobky pod velkoobchodní ceny. Nicméně se zdá, že se tato situace mění s difúzi ICT, především používáním mobilních telefonů. Výsledkem této práce by mělo být zhodnocení jak moc ICT ovlivňují ceny a zda-li jsou rozdíly v cenách venkovských a městských trhů. V práci není žádný vlastní výzkum, práce je založena na literární rešerši.

Řízení kvality služeb
Nováková, Andrea ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Dana, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou hodnocení kvality služeb ve vybraném subjektu, kterým je cestovní kancelář Čedok, a.s. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska a charakterizovány pojmy související s problematikou kvality služeb. Pro získání informací týkající se literární rešerše, bylo využito odborné literatury a dalších volně dostupných zdrojů elektronického i tištěného charakteru. Vlastní část práce zahrnuje popis vybrané společnosti a je analyzován současný stav služeb poskytovaných cestovními kancelářemi pomocí metody pozorování a dotazníkového šetření. Navazující metoda Mystery shopping odhaluje slabé stránky podniku a slouží jako zpětná vazba k dalšímu rozvoji. V závěru práce je společnosti navrhnuto doporučení ke zlepšení kvality poskytovaných služeb a zvýšení spokojenosti jejich zákazníků.

Historie, zhodnocení současného stavu a perspektivy rozvoje pěstování révy vinné u benediktinského řádu
Bártová, Zuzana ; Lampíř, Lubomír (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je na základě analýzy dokumentů zhodnotit vývoj, současný stav a perspektivu rozvoje pěstování vinné révy u benediktinského řádu. První část práce je věnována historii a principům řehole svatého Benedikta dle motta Ora et labora, česky Modli se a pracuj, spolu se základním rozdělením společenstva a jeho duchovním řádem. Následuje kapitola zaměřená na vývoj klášterního vinařství u nás i v zahraničí s tím, že se problematika dotýká rovněž cisterciáků a jejich vinařství v oblasti Žernosek. Součástí daného tématu jsou také okolnosti rozšíření vinné révy na území Čech a Moravy a s tím související přizpůsobení odrůdové náplně na tuzemských vinicích. Poslední část se věnuje vzniku a historii vybraných benediktinských klášterů s důrazem na jejich viniční hospodaření, přičemž zároveň poskytuje pohled na dřívější i aktuální situaci vinařství benediktinského řádu u nás.

Zavedení systému managementu kvality dle normy ISO 9001
Kunzová, Kateřina ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem procesu a jeho zdokumentováním za účelem splnění požadavků pro efektivní zavedení systému managementu kvality podle normy ČSN EN ISO 9001 v organizace Zinková slévárna - Ing. Karel Dítě. V rámci teoretické části je práce zaměřena na historii, jdou zde vysvětleny základní pojmy související s danou problematikou s použitím odborné literatury a dále je charakterizován systém managementu kvality dle normy ISO 9001. V této části je také popsán obecný postup implementace norem do organizace. Poznatky získané v teoretické části jsem využila při zpracování praktické části. Praktickou část mé práce tvoří charakteristika vybrané organizace z několika hledisek - jedná se o zaměření, organizační struktury, zákaznické a dodavatelské portfolio. V této části je analyzován i současný stav organizace a je vypracován návrh pro splnění normy ISO. Závěrečná část obsahuje dokumenty nezbytné pro zavedení normy ISO 9001 v dané organizaci, tak aby systém managementu kvality odpovídal předepsaným normám.

Poprojektová analýza dálničního spojení v koridoru Tábor - Soběslav
Váňová, Lucie ; Martiš, Miroslav (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Poprojektová analýza představuje klíčový nástroj ověřující prediktivní schopnost EIA a má tak pravděpodobně největší úlohu při zlepšování budoucí výkonnosti a užitečnosti tohoto procesu. Cílem diplomové práce je provedením vlastní poprojektové analýzy úseku dálnice D3 Tábor - Soběslav, zdrůraznit důležitost poprojektového monitoringu v kontextu liniových staveb. Práce se zaměřuje na zhodnocení procesu EIA po jeho formální stránce a ověřuje, jak a na kolik byly splněny podmínky stanovené v rámci tohoto procesu. Monitoringem kvality vod a posouzením dopravní situace v zájmovem území byl porovnán aktuální stav s předpoklady vyjádřenými v EIA procesu. Nízká účast zainteresovaných subjektů potvrdila fakt, že poprojektová analýza je v České republice stále ještě v začátcích. Poprojekotvou analýzou dálničního koridoru Tábor - Soběslav byl zanalyzován a zhodnocen proces EIA. Výseledky této práce mohou být použitelné jako metodické pokyny k provádění poprojektové analýzy podobného charakteru.