Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lýkožrout a rozpad smrkových lesů - vzdělávací program
KOŠKOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu výukového programu o lýkožroutu smrkovém a rozpadu smrkových lesů. Program je určen pro žáky 6. a 7. tříd základních škol. V literární rešerši jsou popisovány lesní vegetační stupně, životní cyklus lýkožrouta smrkového, dále způsoby zamezení jeho šíření a možnosti pěstování nových odolnějších lesů. Výsledková část této bakalářské práce je věnována samotnému výukovému programu. V závěru jsou diskutovány možnosti využití navrhovaného výukového programu v dalších vzdělávacích zařízeních.
Výukový program - ekologicky šetrný spotřebitel
JIRÁČKOVÁ, Petra
Tato práce by měla ukázat co to je ekologicky šetrný spotřebitel a jak se jím při běžných každodenních činnostech stát. Jsou v ní objasněny i pojmy jako ekologicky šetrný výrobek, či ekologicky šetrná služba. Dále nastiňuje situace, kdy se člověk jako ekologicky šetrný spotřebitel nechová. K tomuto tématu se váže i trvale udržitelný rozvoj a jeho základní pilíře, taktéž zmíněné v práci. Pozornost je věnována rovněž oficiálním mezinárodním logům a značkám, které dbají na udržitelnost svých výrobků. Výsledkem práce je vytvořený výukový program na téma ekologicky šetrný spotřebitel. Tento program se skládá ze šesti aktivit, volených tak, aby odpovídaly dané věkové kategorii žáků a navazovaly na rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Tento program byl posouzen šesti pedagogickými pracovníky, jejichž názory na kvalitu programu jsou shrnuté ve výsledcích práce.
Chov ryb - návrh výukového programu pro základní školu
NĚMEC, Libor
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření a realizace výukového programu pro 2. stupeň základní školy. Program nese název Chov ryb aneb Rybářské odpoledne v Lásenici. Navržený program by mohl být využit v rámci výuky přírodopisu. Literární rešerše obsahuje historii rybníkářství na našem území, zabývá se rybníky a jejich částmi a hlavními chovanými druhy ryb. V další části práce je popis vypracování a realizace výukového programu. Součástí práce je vyhodnocení poznatků získaných během realizace programu.
Reprodukční vlastnosti papoušků
KREJČÍ, Barbora
Diplomová práce se zabývá chovem exotického ptactva. Jedním z cílů diplomové práce byl praktický monitoring reprodukce vybraných druhů papoušků. Vybranými druhy pro monitoring byly rosela Pennantova (Platycercus elegans) a alexandr malý (Psittacula krameri). Další částí práce je pak návrh výukového programu pro 2. stupeň ZŠ s tématikou chovu papoušků.
Prohlídková trasa pro děti předškolního věku v cisterciáckém klášteře Vyšší Brod
OVČÁČKOVÁ, RADKA
Cílem bakalářské práce je vytvoření autentického výukového programu "Tajemství mnicha Jeronýma" pro děti předškolního věku. Teoretická část se zabývá vymezením předškolního období dítěte, jeho schopnostmi a dovednostmi i vývojem poznávacích prostředků. Dále obsahuje metodiku galerijní a muzejní edukace včetně stručné historie kláštera Vyšší Brod od 13. století do dnešní doby. Praktická část popisuje konkrétní program vytvořený pro děti. Celý příběh se odehrává v prostorách cisterciáckého kláštera Vyšší Brod v místnostech přístupných veřejnosti v rámci "klasických" prohlídek. Takto přizpůsobená dětská prohlídka trvá přibližně třicet až čtyřicet pět minut. Práce obsahuje speciálně navržené pracovní listy, hádanky a příběhy, které děti provází po celou dobu. V každé místnosti kláštera získají nejméně jeden pracovní list, který si ihned vypracují. Celkem děti navštíví čtyři rozsáhlé prostory kláštera.
Výukový program - Sucho, aneb bez vody to nejde
BROŽKOVÁ, Andrea
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dva návrhy výukového programu s názvem "Sucho, aneb bez vody to nejde" pro 4. - 5. a 9. ročník základní školy zaměřené na problematiku sucha, které by mohli v praxi využít lektoři ekocenter nebo učitelé v rámci výuky předmětů přírodovědy nebo přírodopisu. Obsahem literární rešerše je v první části definice, historie, nástroje EVVO a jeho začlenění do výuky ve školách. Druhá část je zaměřena na druhy, příčiny a dopady sucha, jeho vliv na degradaci půdy. V další části bakalářské práce je popisován vznik a návrhy výukových programů, jejich částečné ověření a reflexe od pedagogů. Součástí práce jsou metodické pokyny, pracovní listy a pomůcky k oběma výukovým programům.
Včelařství ve školní praxi
MUSILOVÁ, Zuzana
Závěrečná práce se zabývá tématem včelařství a o jeho uplatnění ve výuce na základní škole. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit studijní program pro 2. stupeň základních škol, za účelem seznámit žáky s chovem včel a poučit je o důležitosti ochrany životního prostředí. V praxi tento výukový program mohou použít jak učitelé ve škole, tak vedoucí zájmových kroužků. V literárním přehledu jsou popsány základní znalosti v chovu včel a jejich začlenění do výuky ve školách. Tato část se hlavně zaměřuje na včelí společenstvo, včelí produkty, včelí nemoci a včelí pastvu. Druhá část je věnovaná samotnému výukovému programu, který vychází z Rámcově vzdělávacích programů pro základní vzdělávání, konkrétně ze vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Obsahuje metodické pokyny, prezentace a pracovní listy k danému výukovému programu. Dále obsahuje částečné ověření programu v praxi.
Využití mobilních zařízení v chemickém vzdělávání
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku využívání mobilních zařízení v chemickém vzdělávání. Popisuje jednotlivá mobilní zařízení, včetně různých operačních systémů a technologií a ukazuje obrovský potenciál, který mohou tyto přístroje přinést do školství. Obsahuje také přehled existujících vzdělávacích programů s chemickou tematikou na mobilních zařízeních. Součástí práce bylo vytvoření vlastního podpůrného programu Chemický pomocník pro mobilní zařízení, který je využitelný v chemickém vzdělávání, v laboratoři ale také v běžném životě.
Tvorba a ověření výukových programů pro žáky 2. stupně ZŠ v ZOO Plzeň
Cebáková, Zuzana ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovně vzdělávací aktivity zoologických zahrad České republiky. Nejvíce se věnuji Zoologické a botanické zahradě v Plzni, pro kterou jsem vytvořila dva výukové programy včetně pracovních listů pro žáky a pro učitele. Výukové programy jsem následně ověřila u vybrané skupiny žáků z 8. tříd základní školy. Vyhodnocení probíhalo na základě úspěšnosti řešení úloh v pracovních listech. Praktickým výstupem práce jsou vypracované výukové programy (metodika pro lektora) a pracovní listy pro ZOO Plzeň (programy Tajuplná Afrika, Daleká Austrálie) včetně autorského řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.