|
Zdaňování příjmů sportovců ze sportovní činnosti daní z příjmů fyzických osob
Vybíral, Roman ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Hlavním cílem této rigorózní práce je provést analýzu zdaňování příjmů sportovců coby daňových rezidentů České republiky. Z obsahového hlediska je práce členěna, kromě úvodu a závěru, na pět kapitol. První kapitola pojednává obecně o pojmech sport a sportovec. Druhá kapitola se zabývá vymezením statusu sportovce, a to z pohledu českého práva, některých zahraničních právních úprav a rovněž z pohledu Soudního dvora Evropské unie. Třetí kapitola je věnována otázce zdaňování příjmů ze sportovní činnosti ze zdrojů na území České republiky, přičemž se zabývá zejména postavením profesionálních sportovců v kolektivních a individuálních sportech jako zaměstnanců či osob samostatně výdělečně činných. Kapitola čtvrtá pojednává o zdaňování příjmů v podobě cen ze sportovních soutěží. Poslední, pátá kapitola se zabývá otázkami mezinárodního zdaňování příjmů sportovců ze zdrojů v zahraničí.
|
|
Tachometr založený na akcelerometru a GPS
Novotný, Tomáš ; Fiala, Jiří (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací tachometru pro sportovce, který je schopen zobrazit aktuální rychlost a zaznamenávat překonanou trasu. Navrhované součásti systému jsou natolik malé, aby sportovce co nejméně zatěžovaly. Pro zjištění aktuální rychlosti a polohy je využit systém GPS, pro zobrazení aktuální rychlosti pás LED diod, který je umístěn v brýlích sportovce. Záznam je prováděn na paměťovou kartu typu MultiMediaCard, která využívá souborový systém FAT.
|
|
Analýza zdanění sportovce v České republice
Matějková, Lucie ; Finardi, Savina (vedoucí práce) ; Vančurová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analýze zdanění příjmů profesionálního sportovce v České republice. Teoretická část popisuje právní postavení profesionálního sportovce z hlediska právních předpisů. Analýza je převážně zaměřena na daň z příjmů fyzických osob. V práci jsou zmíněny i další daně, které mohou ovlivňovat sportovní činnost. Tato analýza vychází z daňových zákonů a dalších právních předpisů platných pro ČR, včetně související judikatury Nejvyššího správního soudu. Praktická část se věnuje komparaci jednotlivých daňových režimů, ve kterých se příjmy profesionálního sportovce mohou zdaňovat.
|
|
Marketingové zastupování profesionálního sportovce
Jíchová, Klára ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Trávníček, David (oponent)
Tato práce je zaměřena na praktický příklad chodu marketingové agentury SPORT INVEST Marketing, a.s. a představení poskytovaných služeb na vybraném sportovci -- rychlobruslařce Martině Sáblíkové. Na základě použitých metod -- dotazníkového šetření a interview - jsem zhodnotila odpovědi a získaná data, z kterých vychází SWOT analýza. Marketingové agentuře jsem doporučila možné návrhy na zlepšení a zefektivnění jejich postupů od výběru sportovce po hledání vhodných obchodních partnerů. Práce ukázala, že samotný výběr sportovce je důležitý, pro agenturu i potenciální sponzory. Úspěch sportovce nezaručuje jeho další marketingové využití. Také propagace sponzorů sportovce by se měla stát něčím výjimečným a zajistit tak hlavním sponzorům exkluzivní podmínky.
|
|
Pojistné produkty zaměřené na pojištění sportovců
Vídeňská, Eliška ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pojistné produkty, které jsou spojeny s pojištěním sportovců. V první části práce jsou vymezeny pojmy, které jsou využívány v případě tohoto pojištění. V další části je rozebíráno úrazové pojištění, dále analýza nabídky pojištění v České republice a ukázka pojištění sportovců v jiném Evropském státě. Poté jsou nastíněna pojištění, která jsou uzavřena mezi sportovními svazy v České republice a pojišťovnami. Závěrečné kapitoly jsou věnovány pojištění odpovědnosti a modernímu druhu pojištění pro hráče golfu.
|
|
Impacts of Consumer Behavior Theory on a Start-up Business
Grešo, Juraj ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Práca prezentuje všeobecný prieskum Engelovho, Blackwellovho a Miniardovho modelu správania spotrebiteľa, prvkov správania spotrebiteľa, postojov spotrebiteľov k otázkam zdravia a výživy, a praktické uplatnenie týchto poznatkov vo vývoji marketingovej stratégie a taktík pre nový reštauračný koncept umiestnený v Bratislave, hlavnom meste Slovenskej republiky. Tento koncept je zameraný na služby pre profesionálnych a rekreačných športovcov. Táto práca znázorňuje podstatné vlastnosti a osobitosti správania spotrebiteľa. Opisuje vzťahy a psychologické motívy, ktoré existujú medzi ľudskými zmyslovými systémami a nákupným procesom spotrebiteľa. Práca je založená na porovnávaní teórie s realitou v oblasti správania spotrebiteľa. Hlavným cieľom tejto práce je vytvoriť základ pre vývoj komplexnej marketingovej stratégie pre FitHouse RestaurantsTM, novozaložený koncept, ktorého úlohou je zabezpečiť správnu stravu pre profesionálnych a rekreačných športovcov. Čiastkový cieľ prvej -- teoretickej časti práce je preskúmať správanie spotrebiteľa a vymedziť jeho nákupný proces v niekoľkých krokoch. Druhá -- výskumná časť má za cieľ identifikovať prvky, ktoré majú vplyv na spotrebiteľov proces rozhodovania o kúpe a snaží sa ich podať z pohľadu človeka rozhodnutého pre zdravý životný štýl. Ďalej si kladie za cieľ porozumieť spotrebiteľovi prostredníctvom autorovho vlastného on-line prieskumu o športe, výžive a atribútov reštaurácie ideálnej pre zdravie a šport. Tretia -- praktická časť predstavuje rámec pre vývoj skutočnej marketingovej stratégie pre FitHouse Restaurants na základe výsledkov a poznatkov získaných v prvej a druhej časti práce. Obsahuje tiež nápady a taktiky, ktoré pomôžu FitHouse Restaurants prilákať dostatok zákazníkov a uspieť na trhu.
|
| |