Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s pamětníky ve výuce historie na primární škole.
Tomanová, Kamila ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Klíčovým tématem této práce je podpora a rozvoj mezigeneračních vztahů a učení mezi žáky mladšího školního věku a seniory. U vyučování vlastivědy v tradičním pojetí se objevují dva zásadní problémy. V prvé řadě jde o to, že děti se učí dějinám pomocí abstraktních pojmů, které jim mnohdy nejsou jasné. Na to se váže další problém, kdy je výklad pro žáky málo konkrétní, neumí si některé historické situace představit. Právě v tomto nám mohou pomoci vzpomínky pamětníků, díky kterým si děti mohou výklad dějin přiblížit. Proto je v současném školním vzdělávání potřebné najít a užívat takový způsob vyučování historie, který žáky zaujme. Tím se podnítí jejich zájem o minulost natolik, že budou sami mít snahu o další vzdělávání na toto téma. Díky tomu mohou získat různé úhly pohledu na historii jejich rodiny, místa bydliště i širších souvislostí českých dějin. Vnitřně motivovaný zájem žáků je tím, čeho chceme při výuce dosáhnout. Pomocí činností, které žáky aktivizují, můžeme cílit na rozvoj kritického myšlení při výuce historie. První část práce se zabývá teoretickými poznatky autorů, kteří se danými tématy zabývali. Jde o koncept paměti se všemi jejími aspekty, historické myšlení a jeho utváření, psychologický vývoj dítěte, mezigenerační vztahy, mezigenerační učení a metody orální historie s ohledem na...
Implementace projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Királyi, Michal ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Implementace projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Cíle: Cílem práce je věnovat se implementaci projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru ATVS OSP na FTVS UK, zkoumat současný stav implementace, zkušenosti studentů s projektovou výukou, jejich názor na projektovou výuku a vliv projektové výuky na studenty a jejich profesní, případně i osobní život. Dále prezentovat názory, nápady, zkušenosti, připomínky a perspektivu studentů praktikujícím pedagogům a odborné veřejnosti za účelem zlepšení přístupu k projektovým aktivitám ve výuce kmenových předmětů oboru ATVS OSP. Případně nastínit další možné výzkumy do budoucna, které by na tuto práci mohly navázat. Metody: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologického pojetí. Pro dosažení cíle byla použita literární analýza, v níž jsou uvedena teoretická východiska ve vztahu k aplikovaným pohybovým aktivitám, pedagogice a filosofii a anketní šetření vlastní konstrukce obsahující 46 zavřených i otevřených otázek zaměřených na zkušenost, názor a postoj k projektovému vyučování u patnácti současných i bývalých studentů oboru ATVS OSP vybraných záměrným výběrem. Tento výzkumný vzorek tvořilo 12 žen a 3 muži. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že výsledky...
,,Voda" - tematická řada ve výtvarné výchově pro střední školní věk
KALKUŠOVÁ, Veronika
Teoreticko - projektová diplomová práce se zabývá zpracováním tematické výtvarné řady s názvem ,,Voda" a její realizací v rámci lekcí výtvarné výchovy dětí středního školního věku na základní škole. Na teoretickou část, jež přináší obecný vhled do problematiky vody nejen ve výtvarném umění a projektového vyučování, navazuje část projektová, která se skládá ze sedmi navržených výtvarných lekcí. Projektová část rovněž zahrnuje popsané realizace a didaktickou analýzu jednotlivých lekcí. Diplomovou práci doplňují v samotném závěru obrazové přílohy vztahující se k teoretické části, fotodokumentace dílčích lekcí a navržené strukturované přípravy.
Práce s texturou v experimentálních výtvarných činnostech na 1. stupni ZŠ
MÍKOVÁ, Tereza
Předkládaná teoreticko-projektová práce se zabývá povrchovými kvalitami objektů ve výtvarné tvorbě a jejich využitím v předmětu výtvarná výchova. Teoretická část se zaměřuje na obecný vhled do problematiky a předkládá konkrétní příklady práce s texturou ve volné, užité a architektonické tvorbě. Dále analyzuje několik příkladů lekcí z oborových didaktik zaměřených na využití textury ve výtvarných činnostech. Projektová část této práce rozpracovává sedm logicky návazných lekcí výtvarné výchovy, řešících téma textury formou experimentálních činností vhodných pro 1. stupeň základních škol.
Hlavu vzhůru. Výtvarný projekt pro mladší školní věk. (teoreticko - projektová práce)
HAVLÍKOVÁ, Kristýna
Předkládaná teoreticko-projektová diplomová práce se zabývá zpracováním výtvarného projektu s názvem Hlavu vzhůru, realizovaného v rámci lekcí výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Na teoretickou část, jež přináší obecný vhled do problematiky oblohy a oblak ve výtvarném umění a projektového vyučování, navazuje projektová část složená z osmi navržených výtvarných lekcí. Projektová část dále zahrnuje popsané realizace a didaktickou analýzu jednotlivých lekcí. Diplomová práce je také doplněna o obrazové přílohy vztahující se k teoretické části, fotodokumentaci lekcí a navržené strukturované přípravy.
Vstupní znalosti a představy o světadílech u žáků mladšího školního věku
PRÁŠKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá úrovní vstupních znalostí a představ o světadílech u žáků mladšího školního věku. Cílem diplomové práce je prostřednictvím jednotného výzkumného šetření, provedeného ve čtvrtých a pátých ročnících třech základních škol, zjistit, komplexní představy a znalosti žáků o světadílech. Získaná data jsou dále analyzována. Zaměří se na zdroj, z nějž se děti informace dozvídají; kvalitu, správnost, charakter, rozsah těchto znalostí a emocionální rovinu kognice a prekoncept. Součástí vyhodnocení výzkumu, a také stěžejním úkolem práce, je analýza rozdílů výsledků žáků dle jednotlivých škol, porovnání výsledků čtvrtých a pátých ročníků a v neposlední řadě porovnání úrovně znalostí chlapců a dívek. Výsledkem didaktické aplikace dat výzkumu je v praktické části práce tvorba edukačního materiálu ve formě projektové výuky pro čtvrtý a pátý ročník základních škol. Obsah práce je strukturován do pěti dílčích celků. Výzkumné části předchází teoretická část, obsahující teoretická východiska práce a diskuzi s literaturou, vztahující se k dané problematice. Druhá, metodická část, seznamuje s předmětem, průběhem a zpracováním výzkumu, včetně použitých výzkumných metod a metod využitých v praktické části práce. Samotné jádro práce pak představuje výzkumná část práce, která shrnuje sesbíraná data a seznamuje s výsledky šetření. Na výzkum navazuje praktická část, jejíž součástí je návrh vlastní projektové výuky pro čtvrtý a pátý ročník základní školy. Závěrečná část potvrzuje a vyvrací vstupní hypotézy výzkumu.
Realizace a hodnocení projektové výuky na základní škole
Průchová, Věra ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Diplomová práce Voda je život popisuje přírodovědný projekt realizovaný již sedmým rokem na Základní škole v Chrudimi. Teoretická část diplomové práce je věnována srovnání transmisivního a konstruktivistického pojetí výuky, vymezením pojmů projekt, projektová výuka, projektová metoda a badatelsky orientovaná výuka. Dále pak srovnáním projektové výuky s integrovanou tematickou výukou a implementaci téma Voda v Rámcově vzdělávacím programu pro základní školy. Praktická část diplomové práce podrobně popisuje realizovaný projekt Voda je život, od metodiky projektu až po vlastní průběh a hodnocení projektu. Zároveň se zaobírá kritickou analýzou projektu zaměřenou na problematiku projektovosti projektů, především z hlediska dodržování základních kritérií projektové výuky. Cílem této práce je také poukázat na problematická místa a navržení případné alterace představeného projektu. KLÍČOVÁ SLOVA Projektové vyučování, mezipředmětové vztahy, voda, analýza projektu, pozorování, badatelsky orientovaná výuka
Regionálně historický projekt pro základní školu: Dobříš v proměnách 20. století
Otavová, Gita ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Čada, Václav (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Regionálně historický projekt pro základní školu: Dobříš v proměnách 20. století Gita Otavová Abstrakt Práce je zaměřena na projektové vyučování a regionální dějiny Dobříšska. Praktická část obsahuje návrh projektové výuky na téma Dobříš v proměnách 20. století, který byl ověřen v praxi. Díky projektu žáci objevovali dějiny několika významných historických objektů v Dobříši a zjišťovali, jak se daná místa za dobu své existence proměňovala. Proměny, zejména ve 20. století, žáci srovnávali se současným stavem. Mezi zkoumanými pamětihodnostmi byly například hrad Vargač, zámek Dobříš, Kulturní dům, sokolovna, 1. základní škola nebo Kopáčkův dům. Klíčová slova Regionální dějiny, projektové vyučování, dějepis na základní škole, Dobříš, 20. století
Možnosti uplatnění metod dramatické výchovy v projektovém vyučování
Cihelková, Magdaléna ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce na téma "Možnosti uplatnění metod dramatické výchovy v projektovém vyučování" se zabývá různými strategiemi propojení dramatické výchovy a projektového vyučování, které vyhodnocuje z hlediska jejich přínosu pro žáka. Metody jsou předvedeny na třech praktických příkladech. V teoretické části diplomové práce je vymezen pojem dramatická výchova, jsou definovány principy a cíle dramatické výchovy a klasifikovány metody, které používá. Dále jsou nastíněny možnosti využití jejích metod v jednotlivých vzdělávacích oblastech a v průřezových tématech školního vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy. Diplomová práce se dále zabývá základní charakteristikou projektového vyučování a hledá různé možnosti propojení dramatické výchovy a projektového vyučování. Praktická část je postavena na zásadách akčního učitelského výzkumu. Přináší podrobný popis plánu a samotné realizace tří projektů integrovaných do výuky v prostředí málotřídní školy, ve kterých jsou v různé míře uplatněny různé metody dramatické výchovy. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v reflexi realizovaných projektů a jsou dále analyzovány a vyhodnoceny z hlediska přínosu pro jeho účastníky. Výstupy projektů ukazují, že některé projekty by se bez zapojení prvků dramatické výchovy obešly, aniž by to mělo výrazný vliv na jejich...
Projektové vyučování ve výuce historických témat v hodinách výchovy k občanství (Pracovní tábor Terezín)
POUZAROVÁ, Iveta
Diplomová práce se zabývá projektovou výukou v hodinách občanské výchovy při výuce historických témat. Současné volání po eliminaci faktografických údajů a pozitivistického přístupu ve vyučovacím procesu nalézá rovněž živnou půdu v projektové výuce, jež uspořádává zcela jinak, než bylo obvyklé v systému vyučovacích předmětů učební látku, přičemž žáci nemají tradiční povinnost vyslechnout si výklad učitele doplněný názornými ukázkami, zapamatovat si látku a umět ji reprodukovat. Práce je rozdělena do dvou částí, analytické, jež se bude zabývat podstatou projektového vyučování, jeho historií a využitím v hodinách občanské výchovy. Autorka se dále zaměřuje na to, jak má vypadat exkurze a jak postupovat při její samotné realizaci. Součástí analytické části je také historie pracovního tábora Terezín. V praktické části se autorka zaměřuje na využití těchto poznatků ve vyučovacím procesu, zařazuje pomocí Školních vzdělávacích programů konkrétních škol výuku holocaustu do příslušného ročníku a popisuje odbornou exkurzi, kterou absolvovaly dané školy, jejíž zhodnocení probíhá na základě kvantitativního výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.