Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nejnovější dějiny středočeského městečka Byšice
Sisák, Jiří ; Foltýn, Dušan (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
NÁZEV: Nejnovější dějiny středočeského městečka Byšice AUTOR: Bc. Jiří Sisák KATEDRA: Katedra dějin a didaktiky dějepisu STUDIJNÍ OBOR: Učitelství pro střední školy, Navazující Mgr. D - ZSV VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Dušan Foltýn ABSTRAKT: Diplomová práce zpracovává ucelený pohled na historii městečka Byšice v průběhu posledních dvou století a pokouší se zhodnotit význam jednotlivých epoch na rozvoj obce. Jako stěžejní je sledována vlastní historie obce, vedlejšími liniemi jsou kulturní dějiny obce a historie školy v Byšicích. Veškeré události jsou zpracovány postupně, v časovém sledu. Zkoumána je role jednotlivých společenských skupin v dějinách městečka. V práci je zhodnocena urbanistická přeměna vesnice v město. KLÍČOVÁ SLOVA: regionální dějiny, česká města, kulturní dějiny, dějiny vzdělávání, 19. století, 20. století
Řádové pedagogium v Chrudimi a jeho přínos k dívčímu vzdělání v letech 1894-1942
Novoměstská, Věra ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá historií dívčího vzdělání v Českých zemích v 19. a první polovině 20. století s důrazem na řádové dívčí školy a na vzdělávání učitelek. Obsahuje stručný nástin dějin Kongregace Školských sester sv. Františka a jejího působení ve výchově a vzdělávání dívčí mládeže. Podrobněji pojednává o dívčím Pedagogiu, které tato Kongregace založila v Chrudimi, o jeho historii, pedagogickém sboru a vyučovacích metodách.
Dějiny vzdělávání v Hluboké nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik
KRÁSOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami vzdělávání ve městě Hluboká nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik. V úvodu práce jsou nastíněny dějiny města a dějiny vzdělávání Hluboké nad Vltavou. Vzhledem k obsáhlosti tohoto tématu je práce zaměřena pouze na dívčí obecnou školu v Hluboké nad Vltavou. Jednotlivé kapitoly jsou podrobně zaměřeny na život na dívčí obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce konkrétně popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří v daném časovém období na škole působili. Dále se zabývá žákyněmi a jejich školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také uvedeny důležité události, které určitým způsobem zasáhly do chodu školy. Posledními aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné, mimořádné školní akce, oslavy a události vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
ŠKOLSTVÍ V BOROVANECH V LETECH 1918-1948 VE SVĚTLE KRONIK
KLEČATSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj školství a vzdělávání v Borovanech mezi lety 1918-1948. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které na sebe chronologicky navazují a obsahují popis vývoje školství v Borovanech podle informací, které pocházejí především ze školních kronik. Tyto kapitoly jsou pak dále tematicky členěny. Na začátku práce je popsána historie města a jeho školství, které slouží k obecnému pohledu na toto téma. Následují další kapitoly, které jsou zaměřeny přímo na konkrétní období, ve kterých je zmapováno dění, které ovlivnilo školství v Borovanech. Jde především o období po vzniku samostatného Československa, druhé světové války a období poválečné. Práce by měla přispět ke zmapování vzdělávání v Borovanech v období 1918-1948.
Schoenebeckovo postpedagogické dílo a jeho myšlenkové kořeny v rámci dějin teorií výchovy
FÉR, Daniel
Práce se zabývá dílem německého teoretika výchovy Schoenebecka. Nejprve zkoumá, jak se jeho teorie postupně vyvíjela a k jakým zásadám došla. Následně prochází dějiny teorií výchovy od Komenského až do současnosti. Zkoumá východiska jednotlivých teorií a srovnává je s východisky Schoenebecka, aby odhalila, co způsobuje neshody v diskusi o nich. Nakonec hledá východiska, která lze dnes stavět proti těm Schoenebeckovým.
Vesnická malotřídka mezi obcí a farou. Škola ve Svatém Janě nad Malší mezi lety 1880-1945.
LANGOVÁ, Martina
Předkládaná práce se zabývá vývojem malotřídní obecné školy ve Svatém Janě nad Malší v letech 1880 ? 1945. Práce vychází vedle odborné literatury z archivních pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích ve fondu Archiv obce Svatý Jan nad Malší (částečně zpracovaný), Farní úřad Svatý Jan nad Malší, Místní školní rada Svatý Jan nad Malší, Základní škola Svatý Jan nad Malší (nezpracovaný). Diplomová práce je rozdělena krom standardního úvodu a závěru do šesti kapitol. První a druhá z nich přibližuje obec a farnost Svatý Jan nad Malší. Třetí kapitola na základě odborné literatury popisuje vývoj primárního vzdělávání v českých zemích. Zbývající tři kapitoly potom dávají prostor pro svatojánskou školu samotnou. Čtvrtá kapitola se věnuje školní budově, organizaci školního roku, slavnostem, pátá se zabývá místní školní radou a pomůckami, šestá kapitola se zaměřuje na učitele a žáky. Součástí práce jsou obrazové a textové přílohy.
Správní organizace nižšího školství a její fungování na Třeboňsku od počátku 19. století do roku 1868
PAĎOURKOVÁ, Jindřiška
Předkládaná práce je příspěvkem k dějinám správy elementárního školství na příkladu Třeboňska mezi léty 1774 až 1869. Studie je zaměřena především na vývoj, organizaci, informační výměnu a chod institucí školské správy a kompetence jednotlivých jejích úředníků. Úvodní část představuje základní literaturu k tématu a hodnotí úroveň bádání, stejně jako šíři pramenné základny. První kapitola přibližuje reformní snahy Marie Terezie a Josefa II. v oblasti školství a řadu dalších navazujících zákonných úprav až po liberální školské zákony z let 1868 a 1869, které daly vzniknout soustavě obecných škol. Součástí je přiblížení agendy jednotlivých úředníků školské správy, jejich kompetence, úkoly a vzájemné vztahy. Pozornost je také věnována školním vizitacím. Druhá kapitola popisuje rozsah třeboňského školního obvodu a jeho jednotlivé farní školy. Obraz nižšího školství ve sledovaném období dokreslují tři kapitoly o učitelích, žácích a školách na Třeboňsku, které přibližují požadované vzdělání učitelů a podrobný rozbor jejich příjmů na základě školních fasí, představují významnější osobnosti z řad místních učitelů, ale i sociální původ žáků, vyučované předměty, otázky patronátu, jazykové hledisko, rozsah školního roku a podobně. Celkové shrnutí je uvedeno v závěru.
DVACET LET CÍRKEVNÍHO ŠKOLSTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE (1991 - 2010) Zákonné a biblické normy; služba a pastorace v církevních školách
DVOŘÁKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá zmapováním vývoje a úlohy církevních škol v ČR v posledních dvaceti letech. Teologické fakulty doplňují pohled na teologické a církevní vzdělání v ČR. Je volným pokračováním bakalářské práce, která byla úspěšně obhájena na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v lednu 2007. Vychází z historie školství a pedagogiky včetně církevních škol a z platných zákonných předpisů a norem pro jejich fungování. Je psána na základě zkušeností z autorčiny praxe vedoucí pracovnice církevní školy. Zabývá se úlohou řídících pracovníků, personalistikou a teologickou reflexí církevního školství. Zaměřuje se na ekonomiku i vybavení, na cíle a poslání těchto škol. V širokém spektru možností, které mají církevní školy v 21. století, mohou uplatnit svůj potenciál neotřelým způsobem evangelizace, misijní službou a pastorací.
Česká kulturní politika versus racionalizace struktury státního vzdělávacího systému. Případ tzv. Gautschových ordonancí z roku 1887
Velek, Luboš
Příspěvek o vývojových tendencích a prioritách české školské politiky v 80. letech 19. století a jejich reflektování rakouskou školskou správou. Těžiště příspěvku se zabývá politickým střetem českých poslanců s ministrem kultu a vyučování Paulem Gautschem von Frankenthurn v letech 1887-1888.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.