Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí31 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Performance a medium fotografie. 60.- 80. léta v Československu
Mertová, Alexandra ; Vančát, Pavel (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickou studií na téma performance ve vztahu k médiu fotografie 60. až 80. let v Československu. V první části práce se věnuji médiu fotografie, fotografickému záznamu performance a objasnění pojmu performance. Dále okrajově nastiňuji historický kontext performančního umění a vysvětluji pojmy happening, event a performance, přičemž uvádím příklady některých světových, ale převážně československých umělců - performerů. Jádrem práce je vytvoření typologie ve vztahu performance a fotografie, tedy jeho rozdělení na dokumentační fotografii, inscenovanou fotografii performance a fotografii performance, která je využitá v multimediálním díle. Dále představuji pojmy autorská fotografie a fotografie autorizovaná a neautorizovaná. Tuto typologii přístupů k médiu fotografie jsem vypracovala na základě osobních rozhovorů, které z hlediska své práce považuji za klíčové.
Hranice současného fotografického dokume ntu
Vosáhlo, Martin ; KOLÁŘ, Viktor (vedoucí práce) ; SILVERIO, Robert (oponent)
Diplomová práce nesoucí název Hranice současného fotografického dokumentu je zaměřena na specifický vývoj, kterým prošla zahraniční dokumentární fotografie přibližně za poslední dvě desetiletí. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol, každá z nich pojednává o rozdílném tématu. První kapitola se zabývá procesem integrace dokumentární fotografie do uměleckého kontextu. Následující kapitola podrobně referuje o novém trendu uvnitř dokumentární fotografie, který je nazýván koncepční fotografický dokument. Třetí část je věnována pozoruhodné osobnosti soudobé dokumentární fotografie ? Allanu Sekulovi. Jeho fotografické a s ním úzce spojené teoretické dílo je natolik specifické, že mu je vyčleněn samostatný prostor.
Beskydy ve fotografickém díle regionální ch umělců do r. 1948
Klepáčová, Veronika ; BÁRTA, Jaroslav (vedoucí práce) ; STECKER, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými umělci, kteří v minulosti fotografovali beskydskou krajinu a život v ní, a to do roku 1948. Základ této práce tvoří vyhledávání a sběr informací a jejich následné zpracování. Jsou srovnávány životní postoje a fotografická díla těchto regionálních umělců. Práce je doprovázena fotografickými ukázkami z díla autorů. Zamyšlení patří také proměnám beskydské krajiny v průběhu času a s tím související vztah člověka ke krajině. Vzhledem k tomu, že se ráz krajiny neustále mění, je tato práce také dokladem toho, jak velkou dokumentační hodnotu má fotografie. Je to obraz nesoucí poselství pro další generace.
Nové dokumenty o směřování dokumentárně orientované tvo rby ve fotografii po roce 2000
Douša, Jan ; KOLÁŘ, Viktor (vedoucí práce) ; BÁRTA, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je na konkrétních příkladech demonstrovat nejrozšířenější dokumentární přístupy uplatňované ve fotografii po roce 2000. Výběr se soustředí na autory, u nichž je fascinace problematikou a vizualitou vnějšího světa a potřeba tuto fascinaci reflektovat prvotním impulsem k tvorbě. Ryze konceptuální či jiné přístupy využívající oblast dokumentu pouze jako platformu pro jeho kritiku či analýzu média fotografie a jeho vztahu k estetičnosti či objektivitě, nejsou v této práci zahrnuty. Výběr autorů z důvodu rozsahu této práce není zdaleka vyčerpávající a neklade si za cíl plnit funkci objektivního přehledu. Jedná se o osobní výběr reprezentativních autorů balancujících ve své tvorbě v rámci širokého spektra dokumentárních přístupů. Ty zahrnují jak aktualizované formální postupy čerpající z tradice výstavy New Documents, kterou jsem si stanovil jako důležitý mezník v poválečných dějinách dokumentární fotografie, tak i přístupy zcela nové či fungující v nových symbiózách. Pozadí analýzy prací současných autorů je tedy tvořeno historickým kontextem a kritickým diskursem probíhajícím od 70. let, zpochybňujícím dokumentární funkci fotografie v kombinaci s jejím vztahem k estetizaci.
Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletí
Zmudová, Žaneta ; MĚŘIČKA, Jan (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
Postwar Japanese photography from document to memory
Tryputen, Stanislav ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.
Paul Graham
Adámek, Matěj ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Za námět svojí bakalářské diplomové práce jsem si zvolil tvorbu anglického fotografa Paula Grahama žíjícího v současnosti ve Spojených státech Amerických. Hlavními zdroji bude nejspíš internet a odborná literatura. Do mého konceptu chci zakomponovat fotografie od tvůrců, kteří se k práci Paula Grahama nějakým způsobem váží. Zároveň bude má práce doplněna i jednotlivými ukázkami z Grahamova portfolia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí31 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.