Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Slovinské národní divadlo v Lublani
Pacák, Radim ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
PŮVODNÍM HMOTOVÝM ZÁMĚREM BYLO VYTVOŘIT 2 OBJEMY S DOPLŇUJÍCÍM FUNKČNÍM VYUŽITÍM S TÍM I VYPLÍVAJÍCÍ ODLIŠENÍ FASÁD JEDNOTLIVÝCH OBJEMŮ. VÝRAZ BUDOV ODPOVÍDÁ FUNKČNÍ STRÁNCE JEDNOTLIVÝCH OBJEKTŮ, ALE TAKÉ URBANISTICKÉ POLOZE. DIVADLŮM SE NĚKDY ŘÍKÁ „BLACK BOX“, VZHLEDEM K UZAVŘENÉMU CHARAKTERU BUDOVY, ZAPUŠTĚNÍ SÁLU DOPROSTŘED BUDOVY A OSAZENÍ NÁVAZNÝCH FUNKCÍ OKOLO. STEJNOU KONCEPCI JSEM POUŽIL I PRO MŮJ NÁVRH. DISPOZICE SE ODVÍJÍ OD KONSTRUKČNÍHO SYSTÉMU, KTERÝ PROCHÁZÍ CELÝM OBJEMEM DOMU, COŽ JE SKELETOVÁ KONSTRUKCE.
"Divadlo hudby" - koncertní sál pro město Brno
Krausková, Veronika ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh konceptu architektonickej štúdie koncertnej sály - divadla hudby. Hlavnou funkčnou náplňou navrhnutej stavby je koncertná sála s kapacitou 542 návštevníkov. Sála umožňuje účinkovanie až 50 členného zboru a 80 členného orchestra. Súčasťou riešenej problematiky sú prevádzkové a servisné priestory zázemia koncertnej sály. Hlavný dôraz bol kladený na akustické riešenie hlavnej sály a celkovú prehľadnosť prevádzky budovy. Výraz budovy sa svojím riešením snaží dotvoriť kompaktnosť mestského bloku rešpektujúc okolitú zástavbu
Slovinské národní divadlo v Lublani
Doleželová, Gabriela ; Zelinka, Jan (oponent) ; Knesl, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií návrhu budovy národního slovinského divadla na Kongresnim trhu v Lublani. Cílem je ukázat, jak bych mohlo vypadat divadlo pro 21. století.
Slovinské národní divadlo v Lublani
Hujo, Marián ; Kozumplík, Vladimír (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Ciežom je navrhnúť budovu činohry slovinského národného divadla. Parcela sa nachádza na Kongresnim trhu v Lublani v historickej zástavbe vo vnútry vnútrobloku. Základným konceptom riešenia je vytvorenie komorného verejného priestoru ktorému dominuje budova divadla a ktorý je využívaný ako alternatívna divadelná scéna. Priestor námestia je obkolesený objektami s funkciou bývania, obchodu a mestskej vybavenosti.
Kulturní centrum Kopřivnice
Friml, Jan ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Projekt si klade za cíl navrhnout rekonstrukci (transformaci) objektu kulturního centra v centru města Kopřivnice. Analyzuje a rozšiřuje nabídku funkcí a navyšuje kulturní i estetickou hodnotu objektu i okolí a řešeny jsou samozřejmě také urbanistické návaznosti okolí a širší vztahy na úrovni města.
Řídicí systém jevištní divadelní techniky
Melo, Damián ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je řízení jevištních zařízení. V práci jsou rozebrány základní typy řízení, metody pro popis a identifikaci systémů a vlastnosti regulátorů. Práce obsahuje popis používaných jevištních zařízení a návrh vhodného řídicího systému. V rámci práce byl implementován osový regulátor a jeho činnost byla otestována na reálném zařízení.
Divadlo malých forem Brno
Greguška, Peter ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Témou bakalárskej práce je návrh divadla malých foriem v lokalite Brno – Střed. Pozemok je situovaný na severnom úbočí hradu Špilberk, v tesnom susedstve s parkom Obilní trh, verejným ochrancom práv a pôrodnicou Fakultnej nemocnice Brno. Návrh vychádza z charakteru pozemku, jeho strategickej lokality a samotného účelu. Pozemok je mierne svažitý od uličnej čiary smerom ku hradu. Návrh priestorovo vytvára novú komunikáciu, ktorá spája park Špilberk s parkom Obilní trh a objekt ctí zachovanie uličnej čiary v dynamickom zmysle slova. Všetky vstupné časti objektu sú od uličnej čiary mierne odsadené, čím sa vytvára drobný predpriestor na zhromaždenie pred vstupom dnu. Taktiež vytvára architektonický zámer členenia objemu na mnoho objektov. Ten sa zakladá na samotnej filozofii divadla – mnohotvárnosti, kde sa každá hra dejovo, časovo i geograficky odohráva v inom priestore, s inými ľuďmi, ktorí sú však hraní rovnakými hercami v rovnakom divadelnom sále. Ide o jeden objekt členený na celkovo na 6 častí, ktorý má za úlohu vytvárať ilúziu mesta. Na pozemku sa nachádzajú celkovo 2 objekty a parkovisko. Pre účely bakalárskej práce bol ďalej rozpracovaný objekt SO01 – Divadlo malých forem. Ten je funkčne rozdelený na 3 celky. Prvým je hlavná verejná časť, ktorá slúži na kultúrne vyžitie. Po vstupe sa tu nachádza šatňa pre verejnosť, foyer, dva divadelné sály, dva výstavné priestory, prednášková miestnosť a hygienické zázemie. Druhým verejným celkom je pridružená kaviareň so samostatným vstupom z exteriéru. Kaviareň je dispozične spojená s prevádzkou divadla pre potreby riešenia občerstvenia počas prestávok a doprovodných akcií. Tretím celkom je zázemie divadla so samostatným vstupom pre hercov a vjazdom zásobovacích áut. Tu sa nachádzajú celkom 4 šatne, 2 hygienické zázemia, 2 režijné sály, sklady, skúšobňa, kancelária a technická miestnosť.
Monolitické zastropení prostoru nad jevištěm
Tošenovjan, Marek ; Šimůnek, Petr (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh monolitické stropní konstrukce nad jevištěm divadla. Při výpočtu vnitřních sil jsou respektovány požadavky na rozmístění divadelní techniky. Zvláštní důraz je kladen na výpočet podporových momentů v částečném vetknutí stropního trámu do železobetonové stěny. Návrh konstrukce je limitován mezním průhybem ovlivňujícím funkčnost divadelní techniky.
Eufonie – Jaroměřice/R., Opera
Šabatová, Kristýna ; Hrůša, Petr (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce byla konverze, rekonstrukce, revitalizace a extenze prostoru a objektu komplexu „Opera“ a dotčených ploch kostry veřejného prostoru jako sekundárního jádra pro umělecké aktivity ve městě a regiónu. Město Jaroměřice nad Rokytnou má hlubokou hudební historií, která sahá až do barokního období, kdy zde žil moravský šlechtic Jan Adam z Questenberka. Jaroměřice byly střediskem intenzivního hudebního života, hrálo se zde divadlo, kde byla i veřejnost zapojena. Dále vznik první česky dochované opery O původu Jaroměřic na Moravě, kterou složil František Antonín Václav Míča. V roce 2000 na hudebního ducha navázal festival Petra Dvorského, který se koná v Jaroměřických zámeckých zahradách a přilehlých obcích. Řešený objekt se skládá ze stávajícího Hotelu Opery a přilehlého Obchodního domu. Stávající komplex hotelu není plně využitý v současné situaci hledá řešení. Obchodní dům má podobný problém, nenaplňuje dostatečně svoji plochu. Jeho poloha společně s obchodem je dominantní vzhledem k náměstí. Mezi těmito dvěma domy prochází významná ulička od nádraží k zámku. Cílem celého komplexu bylo oživit, zkrášlit, rozzářit a pozitivně zviditelnit okolí náměstí a tím i celého města, okresu, kraje..
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.