Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Virtuální model rezonančního adhezního testu závěsu kola dle EUSAMA
Hortová, Petra ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku týkající se oblasti bezdemontážní diagnostiky a to výhradně rezonančního adhezního testeru dle metodiky EUSAMA. Výsledkem této metody je posouzení technického stavu tlumičů odpružení. Avšak vzhledem k testování celé pružící a tlumící soustavy vozidla, jsou výsledky zkresleny vlivem testovacích podmínek a ostatních komponent vozidla. Cílem diplomové práce je analýza mezí praktického uplatnění rezonančního adhezního testu pro ověřování kvality tlumení kol dopravních prostředků. Problematika bude řešena pomocí virtuálního modelování v programu Adams/View, kde se vytvoří reálná náprava automobilu Škoda Roomster TDI 1.4. Na tomto modelu budou následně simulovány možné funkční vlastnosti a opotřebení jednotlivých komponent ovlivňující metodu. Virtuální model nápravy bude dále využíván pro výzkumnou činnost Ústavu konstruování Fakulty strojního inženýrství VUT v Brně.
Simulační modelování kinematiky VNT mechanismu
Zelda, Jan ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním kinematiky VNT mechanismu turbodmychadla. V úvodní části je obecný přehled přeplňování spalovacích motorů, rešerše optimalizačních metod a přehled typů simulačních modelů. Následuje vytvoření simulačního modelu a provedení citlivostní analýzy jednotlivých členů. V závěrečné části práce je pak zohledněn vliv vůlí ve vazbách mechanismu.
Citlivost vozidel na boční vítr
Vančura, Jan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky umožňující spolehlivě hodnotit citlivost vozidel na boční vítr. Součástí práce je vytvoření matematického modelu vozidla zahrnující aerodynamické síly a provedení validace technickým experimentem definovaným v ISO 12021. Na základě modelu je provedena citlivostní analýza jednotlivých vstupů na hodnoticí kritéria citlivosti vozidla na boční vítr, na jejímž základě je určena celková chyba modelu způsobena chybou vstupních parametrů. V závěru práce je popsán vztah mezi bodově měřeným tlakem na povrchu jednotlivých aerodynamických variant vozidla a veličinami popisující jeho samotný pohyb.
Ekonomická efektivnost veřejného stavebního projektu
Drozdová, Adriana ; Turková, Jiřina (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá stanovením ekonomické efektivnosti veřejného stavebního projektu pomocí analýzy nákladů a užitků. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů dané problematiky a postup pro hodnocení ekonomické efektivnosti veřejných projektů. Podkladem bakalářské práce byl stavební projekt na nově budovanou cyklostezku. Na základě zjištěných dat byla vypracována finanční a ekonomická analýza investičního projektu. Následně byla provedena jednoparametrová citlivostní analýza v oblasti socioekonomických dopadů projektu a zůstatkové hodnoty investice ke zjištění nejrizikovějších faktorů investičního projektu.
Hodnocení efektivnosti a rizik investičního projektu
Húsková, Veronika ; Novotná, Eva (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku hodnocení efektivnosti a rizik investičního projektu v oblasti dopravní infrastruktury. Konkrétní zacílení práce je na hodnocení cyklostezky. V první části bakalářské práce je část teoretická, která podrobně popisuje fáze hodnocení. Následuje metodická část, která propojuje teoretickou část s případovou studií. Závěrem práce je případová studie, která zahrnuje popis hodnoceného projektu, následně ekonomickou analýzu a hodnocení rizik. Hodnoceným projektem je II/444 Šternberk-průtah-I.stavba, pro účel případové studie byla hodnocena pouze cyklostezka. Ekonomická analýza vychází z výstupů online systému eCBA. Na ekonomickou analýzu navazuje hodnocení rizik projektu.
Vliv aerodynamických parametrů na jízdní vlastnosti vozidel
Hejtmánek, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Základním cílem dizertační práce je vytvoření výpočetního nástroje pro ohodnocení vlivu aerodynamiky na jízdní vlastnosti vozidla. Navržená metodika je založena na simulování jízdních manévrů pomocí jednostopého modelu vozidla, který byl sestaven s požadavkem na minimální počet vstupních parametrů. Takovýto základní model umožňující zkoumání vlivu aerodynamiky na dynamickou i statickou řiditelnost vozidla má nízké nároky na vstupní data, proto se zjednodušuje i jeho naplnění hodnotami příslušných veličin. Výpočtový model vozidla byl validován rozsáhlým měřením dvou jízdních manévrů definovaných ISO normami (skokové natočení volantu a ustálené zatáčení). Na základě neuspokojených výsledků validací byly analyzovány rozdíly mezi měřením a simulacemi, které vedly k postupnému rozšiřování modelu o nové faktory zpřesňující výpočet simulací. Poslední část práce se zaměřuje jednak na vzájemné srovnání velikosti vlivu jednotlivých aerodynamických parametru na jízdní chování, a taky na porovnání významnosti aerodynamiky celkově vůči ostatním zahrnutým faktorům (pneumatiky, hmotnostní vlastnosti, řízení, ad.). Tato práce byla realizována v úzké spolupráci se Škoda-Auto.
Vytvoření databáze tuhosti statorových svazků elektrických strojů točivých
Podzemný, Zdeněk ; Donát, Martin (oponent) ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
V této práci je zpracován kompletní postup určení tuhosti statorového svazku u elektrických strojů točivých s využitím metody konečných prvků (MKP), podle kterého byla následně vytvořena databáze tuhostí těchto svazků. Dále je zde provedena citlivostní analýza vybraného modelu svazku, která vedla k určení parametrů nejvíce ovlivňujících právě jeho tuhost. Nakonec byla na jednom ze synchronních strojů provedena modální analýza pomocí MKP, za účelem ověření vlivu tuhosti svazku na modální vlastnosti stroje. Tímto jsme určili několik vlastních tvarů stroje a jim odpovídajících frekvencí, z nichž byly nakonec vybrány a porovnány ty tvary, které byly tuhostí svazku ovlivněny nejvíce.
Citlivostní analýza v energetickém hodnocení budov
Auer, Zbyněk ; Plášek, Josef (oponent) ; Šikula, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zaměřena na parametrické počítačové simulace energetické náročnosti budov. Cílem práce bylo stanovit citlivost jednotlivých provozních a klimatických vlivů na celkovou energetickou náročnost bytového domu, které se projeví na výsledné podobě Et-křivky. Pro parametrické simulace energetické náročnosti budovy se předpokládá využití aplikace BSim a připravených klimatických databází pro konkrétní lokalitu v místě hodnoceného objektu. Výstupem bude zhodnocení reálného užívání objektu na Et-křivce pomocí vlastní aplikace.
Návrh kmitočtových filtrů s netradičními složenými aktivními prvky
Danyi, Ivo ; Koton, Jaroslav (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o kmitočtových filtrech druhého řádu, které pracují v proudovém módu. Jako aktivní prvky jsou využity VDTA (napěťový diferenční transkonduktanční zesilovač – Voltage Differencing Transconductance Amplifier) a CCTA (transkonduktor s předřazeným proudovým konvejorem – Current Conveyor Transconductance Amplifier) a jako návrhová metoda je použita metoda grafu signálových toků. Jsou navrženy a analyzovány čtiři kmitočtové filtry. První využívá pouze jeden VDTA prvek a předsta- vuje multifunkční kmitočtově řiditelný kmitočtový filtr druhého řáda. Druhý je složený ze dvou VDTA prvků a představuje plně řiditelný multifunkční kmitočtový filtr druhého řádu. Třetí využívá jeden prvek CCTA a představuje multifunkční kmitočtový filtr druhého řádu bez řizení. Čtvrtý využívá jednoho prvku CCTA a VDTA a představuje multifunkční kmi- točtově řizený kmitočtový filtr druhého řádu. Všechny kmitočtové filtry jsou podrobeny citlivostní analýze a simulovány pro ideální a neideální aktivní prvek. Druhé obvodové zapojení se dvěma VDTA prvky je realizováno a analyzovány vlastnosti tohoto filtru.
Syntetické imitanční dvojpóly s proudovými aktivními prvky
Mráka, Michal ; Jeřábek, Jan (oponent) ; Koton, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o syntetických imitačních dvojpólech s proudovými aktivními prvky. V úvodní části jsou představeny proudové aktivní prvky MO-CF a DACA jako stavební bloky elektronických obvodů umožňující zpracování signálů o kmitočtech desítek megahertzů V práci je popsán návrh syntetických prvků s proudovými aktivními prvky. Vychází se z úplné admitanční sítě, která obsahuje jeden proudový prvek. Následně jsou navrženy různé typy kmitočtových filtrů pracujících v proudovém režimu. Funkce navržených filtrů byla ověřena počítačovou simulací. Vybrané zapojení bylo prakticky ověřeno s dostupnými součástkami a aktivním prvkem MO-CF a byla provedena měření ve frekvenční oblasti. U všech typů filtrů je provedena také citlivostní analýza.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.