|
Mikroprocesorový modul řízení předstihu zapalování dvoutaktního motoru
Veselý, Tomáš ; Vorel, Pavel (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o řešení problematiky mikroprocesorem řízeného bezkontaktního zapalování pro dvoutaktní, jedno a dvouválcové motory. Mechanické řešení je koncipováno pro motocykly JAWA a ČZ, či motory s obdobným uspořádáním. Zařízení využívá bezkontaktního snímání stavu motoru pomocí neelektrických snímačů. Při návrhu je kladen důraz na jednoduchost celého systému a minimalizaci zásahů do stávající mechaniky motoru, potažmo celého vozidla, jeho elektrické a mechanické soustavy. Význam konstrukce celého zařízení spočívá v bezkontaktním spínání a možnosti nastavení křivky předstihu s ohledem na více parametrů aktuálního stavu motoru jako jsou otáčky motoru, zatížení motoru a jeho teplota.
|
|
Budoucnost benzinových dvoutaktních motorů
Kříž, Jakub ; Komenda, Lukáš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá historickým vývojem dvoudobých benzínových motorů od samých počátků vzniku dvoudobého cyklu, mapuje technologický vývoj těchto motorů až do dnešní doby, kde je v druhé polovině pozornost věnována přímému srovnání motoru dvoudobého se čtyřdobým v oblasti ultralightových letounů.
|
|
Pístní skupina jednoválcového zážehového motoru
Lux, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pístní skupinou spalovacího motoru. Hlavním cílem práce je provést pevnostní kontrolu pístní skupiny spalovacího motoru aplikací analytických metod pružnosti a pevnosti. Pro stanovení základních parametrů klikového mechanismu a vykreslení průběhu zátěžných sil jsem si jako představitele této skupiny vybral půdní frézu PF-62. Výsledky pevnostní kontroly jsem v závěru práce zhodnotil.
|
|
Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru
Stejskal, Miroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Miroslav STEJSKAL Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru V úvodu práce je stručně popsána funkce dvoudobého motoru. Dále je dle zadaných základních geometrických a termodynamických parametrů určen maximální tlak ve válci během jednoho cyklu motoru. Pro vybrané provozní režimy je provedena pevnostní kontrola pístu a horního oka ojnice. Na závěr jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
|
|
Dvoudobé motory závodních motocyklů kategorie GP
Opluštil, Vít ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem práce je prehled a popis konstrukcních rešení dvoudobých závodních motocyklu od prvního nasazení v závode až po soucasnost, vcetne nástinu dalšího prepokládaného vývoje v budoucnosti. Práce se též zabývá vývojem jednotlivých funkcních cástí dvoudobého motoru v prubehu let a jejich vliv na modernizaci dvoudobého motocyklu pro bežné použití.
|
|
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
|
| |