Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Dupalová, Barbora ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá znalostní ekonomikou a vzděláváním v České republice. V první části práce jsou popsány pojmy, které patří do znalostního řetězce a následně je charakterizována znalostní ekonomika. Další část se věnuje lidským zdrojům a lidskému kapitálu. V posledních kapitolách teoretické části je definováno téma vzdělávání, kde je charakterizován mezinárodní systém klasifikace vzdělávání, dále celoživotní vzdělávání a vzdělávání dospělých. Na závěr jsou definovány stupně vzdělávacího procesu v České Republice. Analytická část diplomové práce se zabývá mezinárodním srovnáním dosažené úrovně vzdělání České republiky dle Eurostat a v rámci hodnocených zemí OECD. Druhá část je zaměřena na vlastní výzkum s cílem zjistit názor a přístup obyvatel k dalšímu vzdělávání a zvyšování si tak své kvalifikace.
Systém vzdělávání ve vybrané organizaci
HRDINKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je analyzovat vzdělávací systém ve vybrané organizaci, jeho zhodnocení a návrh změn pro zlepšení současné situace. Literární rešerše popisuje teoretická východiska vzdělávání zaměstnanců. V praktické části je zpracována analýza současného systému vzdělávání ve společnosti KOVOSVIT MAS v Sezimově Ústí a podle zjištěných nedostatků podány návrhy na zlepšení.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané organizaci
MILCOVÁ, Kristýna
Cílem této diplomové práce je analyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, charakterizovat a zhodnotit stávající personální procesy, identifikovat potřeby zaměstnanců a podniku a navrhnout možné způsoby zlepšení stávající situace. Pro tento účel byla vybrána společnost Fabory CZ Holding s.r.o.
Názory pedagogů středních škol na vybrané problémy
Holštajnová, Hana ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory pedagogů zvolených státních i soukromých středních škol na vybraná témata. Cílem této práce bylo zjistit a zhodnotit názory pedagogů a ze získaných výsledků provést srovnání mezi školami a navrhnout vhodná doporučení. Teoretická část bakalářské práce shrnuje základní poznatky z oblasti vzdělávání, financování, systému řízení ve školství a možnosti pedagogického výzkumu. V praktické části bylo realizováno dotazníkové šetření ve vybraných dvou státních a dvou soukromých školách. Názory pedagogů z těchto škol posloužily jako podklad pro načrtnutí návrhů, které by mohly přispět ke zlepšení stávající situace v dotazované škole.
Řízení procesu vzdělávání v konkrétní organizaci
Kolečková, Pavla ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Šárka, Šárka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá procesem vzdělávání v konkrétní organizaci. Cílem diplomové práce je identifikovat a zhodnotit systém vzdělávání zaměstnanců v podmínkách konkrétní organizace a v případě nedostatků navrhnout vhodná opatření, která povedou ke zlepšení. V teoretické části je zpracována problematika vzdělávání zaměstnanců a dalších souvisejících pojmů za pomoci analýzy sekundárních zdrojů tj. studia odborné literatury a dostupných materiálů. Praktická část popisuje danou organizaci a proces vzdělávání zaměstnanců z analýzy interních materiálu. Dále jsou vyhodnoceny výstupy kvantitativního výzkumu s využitím dotazníkové techniky sběru dat. Na základě výsledků z dotazníkového šetření je navrhnuta implementace vzdělávacího kurzu komunikačních dovedností v podobě e-learningu. Tento kurz má organizaci napomoci ke zlepšení současného vzdělávacího systému a spokojenosti zaměstnanců.
Návrh systému vzdělávání v podnikové sféře
Škodová, Nikola ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Kolářová, Dana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců v Continental Automotive Czech Republic, s.r.o.. Cílem je analyzovat dosavadní vzdělávací systém a navrhnout systém, který by zlepšil dosavadní stav v dané firmě. V teoretické části definujeme pojmy, jako vzdělávání dospělých, využívané metody a jednotlivé fáze vzdělávacího systému. V analýze systému vzdělávání je popsáno, jaký systém vzdělávání Continental Automotive Czech Republic, s.r.o. využívá. Pomocí SWOT analýzy, definujeme slabé a silné stránky systému vzdělávání ve firmě. Návrh optimalizace se zabývá efektivnějším systémem vzdělávání, který by v Continental Automotive Czech Republic, s.r.o. mohl zlepšit nynější situaci.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané organizaci
BUZKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané organizaci. Cílem práce je provedení analýzy současného systému vzdělávání a vypracování návrhů na zlepšení. Pro tento účel byla vybrána výrobní společnost ZVVZ MACHINERY, a.s., se sídlem v Milevsku.
Veřejné výdaje na vzdělávání v ČR a hodnocení jejich efektivnosti
Šedivcová, Andrea ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Moravcová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Veřejnými výdaji na vzdělávání v ČR a hodnocením jejich efektivnosti. Je zde obsažena charakteristika fungování a financování jak regionálních, tak i vysokých škol, což poskytuje možnost globálního pohledu na celý systém vzdělávání v Čechách. V úvodu je popsán systém českého školství, dále se práce zabývá financování vzdělávání z veřejného rozpočtu a nakonec na základě zjištěných údajů analyzuje a hodnotí efektivnost výdajů na vzdělávání pomocí metody 3E- hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti.
Vzdělávací systém a kompetence zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo
ZBOŽÍNEK, Jonáš
Tato bakalářská práce se věnuje srovnání systému vzdělávání a kompetencí zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo. Cílem práce bylo nalézt styčné body a identifikovat rozdíly. Teoretická kapitola se dělí na dva celky. První část se věnuje systému vzdělávání zdravotnických záchranářů v České republice. Stručnou charakteristiku oboru doplňují možnosti získání odborné způsobilosti zdravotnického záchranáře (dle zákona č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních). Modelovým příkladem pro popis těchto možností byl zvolen první stupeň vysokoškolského vzdělání v akreditovaném studijním programu Zdravotnický záchranář na Jihočeské univerzitě. Kompetence zdravotnických záchranářů v České republice vycházejí z platné vyhlášky MZ č. 55/2011 Sb. o činnostech nelékařských zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. Součástí jejich přehledu je i seznam možností uplatnění zdravotnického záchranáře v ČR a stručná charakteristika těchto míst. Přehled doplňuje popis dalšího vzdělávání a možností specializačního vzdělávání. Druhý celek v rámci teoretické části je věnován systému vzdělávání pracovníků působících u záchranné služby ve Spolkové republice Německo. Jednotlivé podkapitoly charakterizují úrovně vzdělání nelékařských zdravotnických pracovníků a jejich činnost u záchranné služby. Tuzemskému zdravotnickému záchranáři odpovídá v podmínkách německé záchranné služby profese záchranářského asistenta (a na ni navazující pohotovostní sanitář, jenž vzešel ze spolkové legislativní úpravy platné od 1. 1. 2014). Vzdělávání záchranářských asistentů je v této části práce věnována největší pozornost. V praktické části bakalářské práce je užita metoda kvalitativního výzkumu technikou strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili muži a ženy pracující u záchranné služby v Českých Budějovicích s odbornou způsobilostí zdravotnický záchranář a záchranářští asistenti z výjezdové posádky záchranné služby v Pasově. Pro zpracování první výzkumné otázky ("Mají čeští zdravotničtí záchranáři vyšší kompetence než němečtí?") bylo třeba srovnat zákonné normy obou zemí a příslušnou odbornou literaturu. Takto získané údaje byly ověřeny přímým dotazováním záchranářů v obou zemích. Výsledným zjištěním je, že český zdravotnický záchranář má oproti německému záchranářskému asistentu širší možnost uplatnění ve zdravotnictví, a to i mimo záchrannou službu. Možnosti pracovat na oddělení anesteziologie a resuscitace, urgentním příjmu či v pozici operátora na lince tísňového volání, jsou na rozdíl od Spolkové republiky Německo zakotveny i v legislativě. Z provedeného srovnání tedy vyplývá, že český zdravotnický záchranář má celkově vyšší kompetence než německý záchranářský asistent, i když v oblasti přednemocniční neodkladné péče jsou jejich kompetence velmi podobné (ovšem plně se neshodují). Druhá výzkumná otázka zjišťovala, zda by bylo studium na vysoké škole přínosem pro zdravotnické záchranáře ve Spolkové republice Německo.Analýzou odpovědí ze strukturovaných rozhovorů se záchranářskými asistenty vyplynulo, že by o tuto možnost nestáli. Podle jejich názoru je vysokoškolské studium zbytečnou komplikací, spojenou s vyšší finanční náročností (plynoucí z německého vzdělávacího systému). Ne každý zájemce by si tedy mohl takové studium dovolit. Podle jejich názoru by také nebylo možné v rámci stávajícího systému zaplatit takto vzdělané pracovníky. K nynějšímu systému vzdělání mají sice připomínky, ale dlouho očekávaná legislativní změna (byla schválena, ale zatím bez účinnosti) by měla přinést zlepšení ve všech kritizovaných parametrech (jde zejména o bezplatnost a prodloužení doby trvání vzdělání).
Vzdělanost a školení pracovníků jako konkurenční výhoda
Klepetková, Eva ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Reichlová, Táňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti NATE -- nápojová technika a.s., která je moderní a flexibilní společnost působící ve strojírenském průmyslu. Cílem práce je provést analýzu existujícího systému vzdělávání v této organizaci a na základě výsledků z provedeného dotazníkového šetření navrhnout a doporučit opatření ke zlepšení stávající situace. Teoretická část se věnuje identifikaci základních pojmů týkajících se vzdělávání pracovníků, především popsání systematického vzdělávání a v menší míře finanční nákladovosti vzdělávání ve společnosti. Praktická část obsahuje charakteristiku firmy, popsání systému vzdělávání, shrnutí hlavních názorů zaměstnanců vyplývající z vlastního výzkumu a návrhy možných řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.