Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzkum vlastností materiálů pro použití ve vysokoteplotním solárním tepelně-akumulačním zásobníku
Šot, František ; Vala, Jiří (oponent) ; TROJAN,, Karel (oponent) ; Steuer,, Radek (oponent) ; Šťastník, Stanislav (vedoucí práce)
Používání tepelných akumulačních zásobníků energie využívající jak změnu fáze materiálu, tak i tepelnou vodivost materiálů se jeví jako efektivní cesta pro ukládání tepelné energie s výhodami spočívajícími v akumulaci jejich vysokých objemů. Metody založené na fázových změnách materiálů jsou používané v latentních termálních zásobníkových systémech. Metody využívající ukládání tepelné energie, díky materiálovým akumulačním vlastnostem, se uplatňují v zásobníkových systémech senzibilních. V uplynulém desetiletí se oba tyto principy rozšířily pro chlazení a ohřev ve stavebnictví. Existuje celá řada systémů, které pracují v širokém rozsahu teplot, používané v různých aplikacích stavebního inženýrství. Tato práce je zaměřena na průzkum materiálů vhodných pro realizaci senzibilních termálních zásobníkových systémů, pracujících na principu ukládání solární energie.
Tenkovrstvé omítkové směsi
Ďurtová, Aneta ; Gazdič, Dominik (oponent) ; Fridrichová, Marcela (vedoucí práce)
Bakalářká práce je zaměřena na vývoj a vlastnosti jednovrstvé neboli tenkovrstvé omítky tvořené dílčí substitucí pojivých složek odpadní příměsi, portlandským cementem a vápenným hydrátem. U navržených směsí, které byly laboratorně připraveny, byly odzkoušeny normou předepsané vlastnosti.
Využití R - materiálu v asfaltových kobercích mastixových
Slavíček, Michal ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ověřením návrhu asfaltové směsi typu SMA 11S s R – materiálem získaným z obrusné vrstvy asfaltové směsi typu SMA v množství 30 % a 50 % z celkového objemu směsi. Práce je členěna na dvě části. První část je teoretická a zabývá se problematikou recyklování asfaltových směsí a přidáváním R-materiálu do nich. V rámci druhé, praktické části byly zjištěny vlastnosti vstupních materiálu a navrženy směsi SMA 11S s 30 % a s 50 % R – materiálu. Na navržených směsích byly ověřeny vlastnosti pomocí funkčních zkoušek a porovnány s referenční směsí bez R-materiálu a se směsí s 30 % běžného R-materiálu. V závěru jsou všechny naměřené výsledky shrnuty.
Posouzení vlivu původu a frakce hrubého kameniva na pružnost a trvanlivost konstrukčního betonu
Hanuš, Petr ; Žalud, Oldřich (oponent) ; Vymazal, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem původu a frakce hrubého kameniva na trvanlivost a pružnost konstrukčního betonu. Jako kritérium trvanlivosti se sleduje především mrazuvzdornost betonu. V teoretické části jsou popsány druhy kameniva, které se používají do konstrukčních betonů. Dále jsou zde popsány zkušební metody, kterými se zjišťuje pružnost a trvanlivost betonů dle zkušebních norem platných v ČR. V experimentální části práce bylo navrženo a namícháno sedm betonů o stejné konzistenci a pevnosti, které se lišily použitím různých druhů hrubého kameniva. Sledovala se změna pružnosti v průběhu zmrazovacích cyklů.
Přenosný pásový dopravník pro kamenivo a stavební suť
Krbeček, Petr ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem přenosného pásového dopravníku pro kamenivo a stavební suť. Práce obsahuje popis základních částí dopravníku a jejich volbu. Dále je proveden funkční výpočet dle platné normy ČSN ISO 5048, určení hlavních rozměrů, návrh pohonu a pevnostní výpočet napínacího zařízení. K práci je přiložena požadovaná výkresová dokumentace.
Studium vlivu složení na mechanické vlastnosti vysokohodnotného betonu
Veleba, Ondřej ; Šoukal, František (oponent) ; Krátký, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem vlivu složení na mechanické vlastnosti vysokohodnotných betonů na bázi portlandského cementu. Bylo připraveno 29 záměsí vysokohodnotných betonů s proměnlivým složením jednotlivých komponent. Mezi zvolené komponenty patřily tyto: cement Aalborg White (52,5 N), mikrosilika, jemně mletá granulovaná vysokopecní struska, velmi jemně mletý křemen, kalcinovaný bauxit a superplastifikátor na bázi polykarboxylátů. Na připravených vzorcích byl sledován vývoj mechanických parametrů (pevnost v tlaku a v tahu za ohybu) a to po 7 a 28 dnech vlhkého uložení. Dosažené pevnosti v tlaku po 28 dnech se pohybovaly v rozmezí hodnot od 92 do 194 MPa, zatímco pevnosti v tahu za ohybu v rozmezí hodnot od 7 do 23 MPa (bez aplikace vláknité výztuže). Na závěr byly sestrojeny a vyhodnoceny grafy závislostí mechanických parametrů na obsahu jednotlivých složek v záměsích.
Modul pružnosti přírodního kamene
Hoduláková, Michaela ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Hodnota modulu pružnosti betonu závisí na jeho složení (zejména na použitém kamenivu). Jelikož v současném stavebnictví neexistuje žádná ucelená literatura týkající se modulů pružnosti jednotlivých typů kameniva, je tato práce zaměřená na zkoušky a porovnání modulů pružnosti vybraných druhů hornin používaných pro výrobu drceného hrubého kameniva do betonu. Moduly pružnosti se zjišťují statickou a dynamickou metodou. Práce se také věnuje modulu pružnosti žuly v rozdílném stádiu zvětrání.
Příprava a realizace stavebně technického průzkumu objektu
Richterová, Dominika ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
V první části se tato bakalářská práce věnuje zejména teoretickému popisu metod užívaných v diagnostice stavebních konstrukcí, jak už těm současným, tak dříve používaným. Kromě popisu a seznámení s těmito metodami je zde popsán i jejich způsob provádění a možnosti vyhodnocení podle daných norem, což už spadá do druhé části bakalářské práce. Poslední částí je část praktická, která se zaobírá zejména stanovením materiálových charakteristik užitých materiálů v konstrukci, či stanovením vyztužení konstrukce.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Šnekový dopravníku drobného kameniva
Vosika, Jan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Prvotním úkolem této práce je konstrukčně a pevnostně navrhnout vodorovný šnekový dopravník na dopravu drobného kameniva o maximální zrnitosti 45 mm. V návrhu se zaobírá realizací vhodného pohonu a bezpečnostní spojky na hřídeli mezi pohonem a dopravní jednotkou vzhledem k přepravovanému množství kameniva. Ve výpočtové části se zabývá pevnostní kontrolou poháněné soustavy, to znamená především kontrolou hřídele, jejího spojení s ostatními částmi a uložení ložisek. V poslední části se zabývá konstrukčním řešením s ohledem na bezpečnost provozu a snadnou údržbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.