Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh jeřábové traverzy o nosnosti 15 tun.
Valenta, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Šťastný, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje návrh konstrukčního řešení jeřábové traverzy jednoduché s pevnou roztečí závěsných prvků. Práce obsahuje rešerši základních používaných typů jeřábových traverz, vlastní návrh traverzy, pevnostní výpočet, model ve 3D a výkresovou dokumentaci.
Zvýšení únosnosti kluzného axiálního ložiska
Tomek, Ondřej ; Šindelář, Martin (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje poznatky z oblasti axiálníhch kluzných ložisek s pevnými segmenty. Je v ní uvedena analýza axiálního kluzného ložiska používaného v turbodmychadle NR/20SJ. Dále je v ní navrženo nové ložisko s vyšší únosností. Obě ložiska jsou testována na závěr porovnána.
Statické řešení příčného řezu plavební komory
Skalník, Stanislav ; Koláček, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickým řešením příčného řezu plavební komory. Podkladem pro tuto práci byly statické výpočty dle stupňů bezpečnosti a výkresová dokumentace skutečné konstrukce. Cílem je posouzení stávajícího řešení stěn a dna komory ve vybraných řezech na základě vnitřních sil stěnového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer. Následné provedení globální analýzy nelineárního modelu v programu Idea StatiCa Detail, vyztuženého hlavní nosnou výztuží dle původního návrhu. Druhou částí této práce byl návrh alternativního řešení komory typem žebrových stěn s ověřením dimenzovatelnosti. Návrh hlavní výztuže stěny a nejvíce namáhaného žebra. Dále porovnání s původním řešením z hlediska deformací, úspory materiálu a následného posouzení na vyplavání komory. Součástí této práce jsou statické výpočty obou variant, výkresy použité výztuže pro nelineární model a výkresy alternativního řešení obsahující tvar a schémata výztuže stěn a žebra.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Rodinný dům
Purgat, Martin ; Zlámalová, Pavlína (oponent) ; Švaříčková, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickým řešením stropní konstrukce rodinného domu. Cílem práce je navrhnout nové řešení dispozice a úpravu rozměrů projektovaných konstrukcí v předložené výkresové dokumentaci stávajícího projektu. Následně je zhotoven statický výpočet těchto konstrukcí, který zahrnuje jejich dimenzování a posouzení na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Jednotlivé části stropní konstrukce nacházející se nad přízemím rodinného domu jsou posuzovány na tyto stavy. Mezi posuzované části konstrukce patří monolitická stropní deska, trámy, balkon, schodiště a sloup, který je přímo propojený se stropní deskou. Výpočet vnitřních sil byl proveden ve studentské verzi programu Dlubal RFEM 5. Součástí práce je i výkresová dokumentace pro již zmíněné prvky. Při výpočtu bylo postupováno dle platných norem a zásad.
Statické řešení plovoucího betonového mola
Dorňák, Josef ; Nečas, Radim (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší návrh plovoucího betonového mola, které má sloužit pro přistávání helikoptér Zdravotnické záchranné služby ČR. Podkladem pro práci byla studie konstrukce s půdorysnými rozměry, umístěním na řece a podélným řezem konstrukcí s výškovými kótami. Cílem práce je navržení křížem vyztužené spojité desky a stěn dílce. Celkem se konstrukce skládá z 8 identických dílců. Pro výpočet vnitřních sil byl v programu Scia Engineer 22.0 vytvořen 3D model nesený pružným podložím o vypočtené tuhosti. Na základě výstupů z programu byla navržena ohybová výztuž. Za pomoci nelineárního výpočtu byla konstrukce posouzena na mezní stavy použitelnosti a výsledky byly srovnány s ručním výpočtem šířky trhliny. Dále byly navrženy manipulační a kotevní úchyty. V závěru práce byl posouzen spojovací prvek a navrženo jeho dovyztužení. Součástí práce je teoretická část, statický výpočet a výkresová dokumentace.
Ocelová konstrukce knihovny
Karlíková, Magdaléna ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce knihovny. Konstrukce se nachází v Nivnici a její půdorysné rozměry jsou 24 x 30 m. Její výška, včetně atiky, dosahuje 6 m. Jedná se o jednopodlažní budovu, jejíž stropní konstrukci tvoří příhradový rošt s tloušťkou 1 m, který je uložen na 16 ti sloupech. Tyto sloupy jsou ukloněny o 34 stupňů, což zajišťuje prostorovou tuhost konstrukce. Dalšími prvky zajišťujícími prostorovou tuhost jsou střešní ztužidla, jež se nachází po obvodu dolního i horního pásu příhradového roštu. Střešní opláštění je uloženo na nosnících horního pásu pouze v jednom směru a stěnové opláštění po stranách na obou pásech. Konstrukce je celá navržena z oceli S235. V rámci práce je řešeno posouzení hlavních nosných prvků, jejich detailů a výkresové řešení.
Statické řešení typického podzemního podlaží výškové budovy v Praze
Maršálek, Filip ; Šimůnek, Petr (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá statickým návrhem stropní konstrukce výškové budovy. Podkladem pro práci byla výkresová dokumentace se základními půdorysnými rozměry a výškami. Cílem práce je navržení lokálně i bodově podepřené stropní desky formou výseku jednoho patra, konkrétně strop nad druhým podzemním podlažím. Dle zadané studie byl vytvořen deskový model v programu SCIA Engineer pro analýzu vnitřních sil na jejichž základě byl proveden návrh ohybové výztuže desky na mezní stav únosnosti. Návrh smykové výztuže vychází z vnitřních sil z 2D modelu, a byl proveden pomocí programu Schöck Bole s ručním ověřením vybraných částí. Dále byly ručně vypočítány šířky trhlin a ověřeny přes SCIA Engineer. Posledním výpočtem byl nelineární výpočet průhybu ve SCIA Engineer. Závěrem práce bylo navržení varianty s hlavicemi a porovnání obou typů desek. Součástí práce je statický výpočet a výkresová dokumentace.
Hodnocení únosnosti asfaltových vozovek na základě diagnostiky zařízením Traffic Speed Deflectometer
Březina, Ilja ; Gschwendt,, Ivan (oponent) ; Čelko,, Ján (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena na využití zařízení Traffic Speed Deflectometer (TSD) při diagnostice únosnosti asfaltových vozovek, ověření nové metody nedestruktivního měření průhybů a vypracování způsobu pro orientační hodnocení únosnosti asfaltových vozovek na síťové úrovni v ČR. Teoretická část popisuje princip měření zařízení TSD, uvádí metody vyhodnocení primárně změřených dat a shrnuje dosavadní zahraniční zkušenosti se zařízením TSD včetně korelace s rázovým zařízením Falling Weight Deflectometer (FWD). Praktická část obsahuje analýzu provedených měření, vyhodnocuje výsledky zkoumání vzájemné korelace mezi zařízením TSD a rázovým zařízením FWD během srovnávacího měření konaného v České republice a představuje vlastní metodu výpočtu průhybů z primárně změřených dat zařízením TSD. Na základě zjištěných výsledků je navržen způsob pro orientační hodnocení únosnosti asfaltových vozovek na síťové úrovni.
Jednopolový rámový most
Kapsa, Štěpán ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednopolové rámové konstrukce silničního mostu, která je založena hlubinně na pilotách. Vzhledem k velikosti rozpětí 26 m jsou v nosné konstrukci navrženy dodatečně předpjaté kabely. Konstrukce je analyzována prostorovým prutovým modelem a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti ve směru podélném a příčném. Součástí návrhu je studie vlivu podepření výpočetního modelu a srovnání působení aktivního a klidového zemního tlaku na konstrukci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.