Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,883 záznamů.  začátekpředchozí30874 - 30883  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.94 vteřin. 

Gramatické kategorie "jmen" v učebnicích pro cizince - k metodologii výuky češtiny jako cizího jazyka
Zajíčková, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V současné době se výuka čeština pro cizince stále více rozšiřuje z akademického prostředí vysokých škol a univerzit jak domácích, tak zahraničních, (podrobně viz Hrdlička, 2000,111-112) na nichž má velmi dlouhou tradici, do sféry vzdělávacích institucí soukromých, které reagují na stále se zvyšující poptávku po výuce. Kromě zahraničních studentů českých univerzit a členů mezinárodních diplomatických sborů potřebují aktivní znalost češtiny také "šéfové" nadnárodních společností, kteří vedou místní pobočky a jejich týmy, i obyčejní imigranti, kteří přicházejí za pracovními příležitostmi a lepšími životními podmínkami. Tato stále rostoucí poptávka po češtině pro cizince upozorňuje na to, že didaktika češtiny jako cizího jazyka je rozpracována pouze v nezřetelných obrysech. Koncepce češtiny jako cizího jazyka je rozpracovaná v podstatě pouze z praktického hlediska, a to v četných učebnicích češtiny pro cizince, které se nejrůznějšími způsoby snaží dosáhnout cílů, jichž si jejich autoři stanovili. Didaktika cizích jazyků je v českém prostředí postulována a zkoumána jako svébytná vědecká disciplína, nicméně se domníváme, že vypracování oborové didaktika češtiny jako cizího jazyka je podmínkou pro ucelení didaktiky cizích jazyků jako teoretické discipliny v českém vědeckém prostředí. K teoretickým východiskům...

Sociálně anormativní chování žáků ve speciálních školských zařízeních (případně v diagnostických ústavech mládeže)
VANČUROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá sociálně anormativním chováním dětí ve speciálních školských zařízeních (případně v diagnostických ústavech mládeže). Současná doba s sebou přináší různé problémy. Jsou narušeny mezilidské vztahy, což se může promítat ze společnosti do školy nebo i do rodiny. V současné době je anormativní chování žáků často diskutované téma, protože narůstá počet žáků, kteří mají problémy s chováním. U dětí se vyskytují nežádoucí problémy chování. Problémy se projevují například zvýšenou agresí, vyvoláváním hádek, záškoláctvím. Zdravá osobnost se utváří ve společnosti, ve které žije, utváří se v mezilidských vztazích, interakcí. Společnost však často působí na vývoj dítěte záporně. Cílem bakalářské práce je zjistit, s jakými projevy anormativního chování mají pedagogové nejčastější zkušenosti. Dílčím cílem je zjistit, jak pedagogové s těmito žáky pracují. Tato práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části jsou popsány socializační činitelé (rodina, vrstevníci, škola), které působí a ovlivňují chování dítěte. Dále je teoretická část zaměřena na osobnostní změny, kterými dítě prochází průběhem vzdělání na škole a chováním jak normativním, tak anormativním. Poté jsou rozepsány agresivita, agrese a šikana, protože z mého výzkumu vyplynulo, že tyto projevy se nejčastěji objevují na školách. Následně jsou popsány příčiny poruch chování, speciální školská zařízení a dítě se speciální vzdělávacími potřebami. Praktická část byla vedena formou kvalitativního výzkumu metodou dotazování. Pro získání informací byl použit polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly vedeny dle předem připravených otázek (viz příloha č. 1). U dotazovaných převažovaly ženy, konkrétně sedm žen a jeden muž. Výzkum byl prováděn ve speciálních školských zařízeních, konkrétně v Základní škole praktické a speciální Pelhřimov, v Základní a Mateřské škole Trhové Sviny odloučené pracoviště v Českých Budějovicích, v Základní škole speciální a praktické škole Černovice a v Diagnostickém ústavu Černovice. Výzkumné šetření probíhalo od května do června 2014. Výsledky práce obsahují zpracované rozhovory jednotlivých respondentů. Výsledky práce poskytují informace o tom s jakými projevy anormativního chování mají pedagogové nejčastější zkušenosti a jak s nimi pedagogové následně pracují. V rámci výzkumu bylo zjištěno, že mezi nejčastější projevy sociálně anormativního chování je především agresivita, agrese a šikana. Spousta dětí v jakémkoliv věku má tendenci k ničení věcí, k ubližování druhému člověku. Mezi další projevy, které pedagogové uváděli, patří například sexuální podtexty, drogy (alkohol, marihuana), lhaní, záškoláctví, krádeže a vulgárnost. Pedagogové řeší problémy s dětmi různými způsoby. Každá práce pedagoga s problémovými dětmi je velmi individuální. Dva pedagogové se shodli na tom, že problémy u nich ve škole řeší preventista sociálně patologických jevů. Následně, když preventista věc nevyřeší, povolá ředitel do školy rodiče a proberou s nimi problémy. Důležitá je dle pedagogů komunikace o problémech s dětmi a následně s rodiči. Také poukazují na to, že je důležitá důvěra dítěte k pedagogovi. Tři pedagogové se shodli na pravidelnosti, ať se jedná o pravidelný režim nebo pravidla. Důležité je u dětí dodržovat pravidla a pravidelnost. Dva pedagogové se shodli, že na jejich děti ve škole zabírá především klidný přístup. Což znamená všechno si v klidu vyříkat, co se udělalo špatně a proč se to nemá dělat. Výsledkem mého šetření je zjištění, že pedagogové se shodují na tom, že vidí hlavní příčiny sociálně anormativního chování v rodinném zázemí. Dalším důležitým zjištěním je i to, že se nejčastěji na školách pedagogové setkávají s agresivním chováním. Tato bakalářská práce by mohla posloužit pro potřeby ve speciálních školských zařízeních. Práce by mohla být vhodná i pro rodiče žáků, kteří mají sociálně anormativní problémy.

Aplikace metod testovací analýzy na mobilní aplikaci
Švanda, Vojtěch ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provedení test analýzy s využitím vybraných metod založených na specifikaci. Pro potřeby této práce je test analýza provedena na mobilní aplikaci Duolingo určené pro výuku a procvičování cizích jazyků, zejména anglického jazyka. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, část teoretickou a část analytickou. Teoretická část se zabývá inženýrstvím požadavků, test analýzou a jejími metodami a taktéž problematikou mobilního testování. Analytická část nejprve podrobněji představuje mobilní aplikaci Duolingo a také základní pojmy s ní spojené. Následně se zabývá tvorbou testovacích případů pomocí metod test analýzy definovaných v teoretické části práce.

Program pro výuku cizích jazyků pro mobilní zařízení
Janča, David ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem výukové aplikace cizích jazyků pro mobilní zařízení, která vyučuje fráze a slova pomocí účinného adaptivního algoritmu. Výukový algoritmus se přizpůsobuje uživateli využitím informací z průběhu učení za účelem maximalizace efektivity výuky. V práci jsou představeny výukové algoritmy a programování v XCode pro iOS. Tvorba výukové aplikace je složena z mnoha disciplín, a proto se práce zabývá i tématy jako teorie výuky, výběr cílové mobilní platformy, přehled populárních výukových aplikací a uživatelské testování.

E-learning and the Impact of Information Delivery to Students and Patients in Multilingual Setting
Zvárová, Jana ; Dostálová, T. ; Zvára Jr., Karel ; Seydlová, M. ; Papíková, Vendula ; Zvolský, Miroslav
Particularly important in educational programmes and knowledge dissemination is the role of the Internet. We show several approaches how to use Internet and Web 2.0 based e-learning tools in doctoral and lifelong education. Within the fields of health and medicine there are three main areas, where the e-learning approach has been applied: medical training, research translation and health literacy. We show some e-learning tools, especially interactive books, interactive programs and system ExaMe, using examples from the field of dentistry. We also concern with problem of transferring knowledge in different languages using Internet based European Journal for Biomedical Informatics.

Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.

Využití myšlenkových map při výuce a učení programování
HRDLIČKA, Martin
Bakalářská práce se zabývá využitím myšlenkových map při výuce programování, a to pomocí veřejně dostupného softwaru a za pomoci vytvořených technik tvorby pro tuto činnost. Postupy budou demonstrovány v objektově orientovaném programovacím jazyce Java (platforma Java SE). Práce s objekty bude zahrnuta do myšlenkových map. Tento programovací jazyk využívá velké množství knihoven, proto zde budou uvedeny často využívané knihovny a zpracovány pomocí myšlenkových map. Hlavním cílem a praktickou částí je navrhnout metodiku pro snadnou tvorbu myšlenkových map. Dále se práce zabývá širší využitelností v oboru algoritmizace, jak uplatnit návrhy těchto map pro daná témata. Práce je zaměřena na porovnání veřejně dostupného softwaru, kde budou zahrnuty obecné požadavky na tento druh programů. Následujícím cílem je zpracování myšlenkových map, včetně takzvaných Topic map a zpracování videí pro názornou ukázku. Modelovací jazyk UML je v některých částech podobný myšlenkovým mapám. Bude posuzováno, zda jdou tyto diagramy překreslit do myšlenkových map.

Speciální pomůcky pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
BUKAČOVÁ, Lenka
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část pohlíží na problematiku specifických poruch učení, zejména dyslexie, v menší míře pak dysgrafie a dysortografie. Autorka zde vymezuje jednotlivé pojmy, charakterizuje projevy specifických poruch učení, nastiňuje jejich etiologii, diagnostiku a následnou reedukaci. Praktická část diplomové práce je zaměřena na speciální pomůcky pro děti postižené specifickými poruchami. Jedná se o pracovní listy, které zpracovávají látku českého jazyka v 8. ročníku základní školy, zejména tvaroslovné jevy, se kterými mají žáci největší problémy. U každé pomůcky jsou uvedeny metodické pokyny pro její využití v hodinách českého jazyka.

Inovativní metody ve výuce němčiny na 1. stupni základní školy
Hofmanová, Lenka ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabýva inovativními metodami ve výuce němčiny na prvním stupni základní školy se zaměřením na metodu jazykové animace. První část popisuje neobvykle inovativní metody a mapuje jejich specifika. Největší pozornost je věnovaná činnostně orientovaným metodám ve výuce cizích jazyků. Druhá, prakticky orientovaná část je zaměřená na zatím nepříliš známou inovativní metodu jazykové animace. Cílem práce je nabídnout zajímave aktivity za použití této metody ve výuce německého jazyka na prvním stupni základní školy. V přílohách jsou materiály, které doplňují návrhy jednotlivých hodin. K diplomové práci je přiloženo DVD, na kterém je patnáctiminutová ukázka jazykové animace s německými žáky.

Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.