Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Případové studie vyčíslení majetkové újmy dopravce po nezaviněné dopravní nehodě
Svozil, Milan
Poškozený má nárok náhradu celkové majetkové újmy, která mu byla způsobena v důsledku nezaviněné dopravní nehodě. Škoda představuje jakoukoli ztrátu na majetku. Nejedná se přitom pouze o škodu skutečnou (výše, o kterou se hodnota majetku snížila), ale i o ušly zisk. Poškozený si musí uvědomit všechny škody a ztráty na majetku, které mu v důsledku dopravní nehody nastaly a musí je vyčíslit a prokázat. Tyto škody jsou likvidovány z pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla účastníka, který způsobil nehodu. Ve většině případů se poškozený domáhá a následně se také spokojí pouze s náhradou škody na poškozeném vozidle případně nákladů za vyproštění a odtahu vozidla do nejbližšího servisu. Náhradu dalších škod, které vznikly v důsledku nezaviněné dopravní nehody již obyčejně poškozený nepožaduje, přestože tyto škody jsou mnohdy mnohanásobně vyšší. Pro kompletní likvidaci těchto škod neexistuje jednotná metodika a z tohoto důvodu dochází k problémovým situacím při jejich vyčíslení. Problémové situace, které můžou nastat při vyčíslení majetkové újmy dopravce jsou v příspěvku řešeny na názorných případových studií a je představen postup kompletního vyčíslení celkové majetkové ujmy dopravce, který může nastat v důsledku totální škody na přípojném vozidle a poškození přepravovaného nákladu
Střih větru jako nebezpečný jev v letectví
Novozámský, Adam ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Práce pojednává o střihu větru a jeho vlivu na leteckou dopravu. Ten je rozebrán na teoretické úrovni a uveden do praxe v letecké dopravě. Jsou zde zmíněny metody pozorování, predikce, hlášení střihu větru i doporučené postupy pro piloty, kteří střihem větru prolétají. V práci jsou modely počasí, které doprovázelo historicky významné dopravní nehody, popis sledování střihu větru na světových letištích i na letišti Václava Havla v Praze, Ruzyni. Práce obsahuje i analýzu vybraných aerologických výstupů a jejich vztahu k hlášenému střihu větru. Celá práce má za cíl zejména zvýšení povědomí o střihu větru ve vztahu k letecké dopravě. Tedy z úhlu pohledu pilota i leteckého meteorologa.
Lidský faktor v letectví
Vaňourek, Jiří ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled nehod letadel, způsobených selháním lidského faktoru ve všeobecném letectví a v kategorii ultralehkých letadel na území ČR od roku 2000. Analyzuje závěry nehod s cílem najít podobnosti u jednotlivých nehod. Ze zjištěných závěrů jsou vytvořeny návrhy na možná opatření, jak zabránit vzniku těchto nehod. Součástí práce jsou také přílohy (formuláře, atd.).
Automatický hlásič dopravní nehody vozidel
Žurek, Jan ; Morský, Ondřej (oponent) ; Dostál, Otto (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o bezpečnosti v automobilu. Obsahuje úvod do již existujících systémů aktivní a pasivní bezpečnosti a stručně popisuje jejich základní princip. Dále obsahuje popis základního principu elektronických systémů automobilu. Seznámí nás také se základními výpočty v oblasti nárazu automobilu do pevné překážky. Na základě těchto informací byl vyvinut a následně zrealizován vývojový modul automatického hlásiče dopravní nehody, který předává informaci za pomoci zprávy SMS na mobilní telefon, ze zprávy je zjistitelné datum, čas, souřadnice GPS nehody a údaj ze senzoru přetížení ve třech osách.
Analýza dopravních nehod a hodnocení kritických míst na území města Brna
Holoubek, Vladimír ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Mašek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se nejdříve zaměřuje na statický popis stavu silniční a železniční sítě v Brně a Jihomoravském kraji. Dále se soustřeďuje především na statistiku nehodovosti, intenzity dopravy a přepravních proudů. V analytické části vytipuje, z dostupných statistických dat a stavu komunikací, časté úseky nehodovosti, nebezpečná místa a nejvyužívanější přepravní trasy nákladů nebezpečných chemických látek a přípravků. Zhodnotí ohrožení pro obyvatele a životní prostředí.
Analýza rizik pracovního prostředí ve výukových chemických laboratořích
Křištof, Adam ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Mašek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu rizik a na dodržení zákonných předpisů pro práci ve výukových laboratoří Fakulty chemické VUT v Brně. K posouzení byl využit vlastní úsudek založený na práci v daných praktikách, pro navazující studium byly využity návody k úlohám.
Rizika spojená s uvolněním radioaktivních látek při transportech na pracoviště nukleární medicíny
HELEŠIC, Jiří
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, rozborem a vyhodnocením rizik spojených s uvolněním radioaktivních látek během transportů, eventuálních dopravních nehod a radiačních zátěží osob při manipulaci, během celého řetězce přepravy na pracoviště nukleární medicíny, v návaznosti na platnou legislativu a technické zabezpečení přepravovaných látek. Teoretická část se zaměřuje na popis současného stavu této problematiky, důvodů využití radionuklidů v České republice, na popis transportů radiofarmak a legislativy s tím spojené. Ve výzkumné části je provedena analýza a rozbor zdravotních rizik osob, které by přišly do kontaktu s uvolněnou radioaktivitou, výpočet radiačního zatížení osoby v blízkosti uvolněné radioaktivity a řešení následků úniku ionizujícího záření. V této práci je mapována výroba a využití umělých radionuklidů, způsoby přepravy a její technické zabezpečení a manipulace s radionuklidy během transportu. Dále výzkum v oblasti případné dopravní nehody během přepravy a připravenost a postupy záchranných složek integrovaného záchranného systému. V diskusi je komentářem porovnáván zjištěný stav legislativy bezpečnosti přepravy, radiační zátěže a rizika transportů. V závěru je zjištěno, že úroveň legislativy a radiační zátěže je na přijatelné úrovni. Práce přichází s vlastním návrhem vylepšení bezpečnosti přepravy radionuklidů v České republice, a to zavedením práva přednosti v jízdě přepravujícím vozidlům.
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucí ke vzniku dopravní nehody.
ŠORTNER, Milan
Tato diplomová práce je výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavním úkolem bylo nalézt hlavní příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Pomocí analýz zaměřených na vliv ve 4 kategoriích : Vliv prostředí, vliv automobilu, vliv vykonávané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svojí pracovní činnost byla tato příčina blíže specifikována. Ve výzkumech je zahrnuto i dotazníkové šetření, jehož úkolem je shrnout názory řidičů, mužů i žen, na současnou situaci. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byli koncipovány jako terénní měření, přičemž byl kladen důraz na vybrané přestupky proti pravidlům. Zejména bylo toto měření zaměřeno na vliv vykonávané pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, nezastavení na místech, kde je to dáno dopravní značkou a použití bezpečnostních pásů řidičem vozidla. Vliv prostředí byl otestován vhodností řešení dopravních míst, zejména pak přechodů pro chodce. Vliv samotného člověka je pak charakterizován v další části. Analytická část má pak za úkol shrnout a porovnat údaje získané při měření, jenž jsou uvedeny v části Experimentální. V závěru práce je seznam doporučení pro jednotlivé oblastí, které by měly přinést zlepšení současného stavu.
Analýza člověka jako prvku nehodového systému v oblasti provozu silničních motorových vozidel.
MACHAČ, Radek
Člověk je nejnebezpečnější faktor dopravního systému. Práce provádí analýzu rizik, škod a úrazů v oblasti provozu silničních motorových vozidel a na jejím základě vypracovává návrh změn ve prospěch snížení počtu havárií a úrazů v České repiblice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.