Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kombinatorika v prostředí didaktických her na 1. stupni ZŠ
Majorová, Jana
Diplomová práce pojednává o problematice kombinatoriky na prvním stupni základních škol. Je zaměřena na tvorbu souboru didaktických her, které rozvíjejí logicko-kombinační myšlení, podněcují vlastní poznávací aktivitu žáků a jejich aktivní spoluúčast ve vyučování. Tyto didaktické hry jsou v rámci experimentálního šetření realizovány ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy a na základě aplikace testů, podrobných kazuistik vybraných žáků a dotazníkového průzkumu je vyhodnocena jejich účinnost. Klíčové pojmy: didaktická hra, kombinatorika, kombinační a logické myšlení, efektivní a zajímavá matematika, žák prvního stupně základní školy
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
Výpočetní složitost problémů kombinatorické optimalizace pro specifické třídy grafů
Masařík, Tomáš ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hranovou značkovatelností grafu v závislosti na parametrech p, q a λ. Pro parametry p = 2 a q = 1 jsme dokázali dichotomii. Tedy, že problém λ′ (2,1)-značkovatelnosti grafu je polynomiální pro λ ≤ 4 a NP- úplný pro λ > 4. Hranice NP-úplnosti se tedy posouvá o jedna oproti vrcholové variantě problému, λ(p,q)-značkovatelnosti grafu, která byla již vyřešena dříve. Pro polynomiální případy získáme poměrně snadnou charakterizaci pomocí kruž- nic a cest rozšířených o několik dalších vrcholů. K NP-převodu využíváme jeden z poměrně klasických NP-úplných problémů Monotónní všude různý 3-SAT. Celý důkaz převodu je rozdělen na čtyři části, neboť kromě rozlišení sudých a li- chých λ, bylo třeba vyvořit ještě speciální převody pro λ = 5 i λ = 6. 1
Kombinatorika v prostředí didaktických her na 1. stupni ZŠ
Majorová, Jana
Diplomová práce pojednává o problematice kombinatoriky na prvním stupni základních škol. Je zaměřena na tvorbu souboru didaktických her, které rozvíjejí logicko-kombinační myšlení, podněcují vlastní poznávací aktivitu žáků a jejich aktivní spoluúčast ve vyučování. Tyto didaktické hry jsou v rámci experimentálního šetření realizovány ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy a na základě aplikace testů, podrobných kazuistik vybraných žáků a dotazníkového průzkumu je vyhodnocena jejich účinnost. Klíčové pojmy: didaktická hra, kombinatorika, kombinační a logické myšlení, efektivní a zajímavá matematika, žák prvního stupně základní školy
Minimální pokrytí párů trojicemi
Hladíková, Veronika ; Krump, Lukáš (vedoucí práce) ; Kazda, Alexandr (oponent)
Práce je řešením kombinatorického problému, kdy pro danou konečnou množinu A hledáme minimální množinu trojic prvků z A, neboli minimální A-pokrytí, tak, aby každá dvojice prvků byla obsažena v některé trojici. Spočítáme, jak velké toto pokrytí musí být v závislosti na velikosti A, a ukážeme více způsobů, jak takové minimální množiny trojic zkonstruovat. Dále je k práci přiložený program, který umí vygenerovat A-pokrytí pro danou množinu. 1
Analýza řešitelských procesů kombinatorických úloh u žáků v 1. období raně školního věku
Tomešová, Lenka ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá kombinatorikou v učivu 1. stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakterizování matematické oblasti kombinatorika, stručně popisuje její historický vývoj a základní typy úloh. Teoretické poznatky jsou doplněny o analýzu míry zastoupení učiva kombinatoriky v kurikulárních dokumentech, vybraných učebnicích a matematických soutěžích pro žáky 1. stupně základních škol. Nezbytnou součástí teoretické části práce jsou kapitoly zabývající se řešením kombinatorických úloh. Praktická část práce je zaměřena na analýzu řešitelských procesů kombinatorických úloh u žáků 1. období raně školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinatorika, kombinatorická úloha, typologie kombinatorických úloh, žák 1. stupně základní školy, řešitelské strategie, analýza žákovských řešení, počet řešení
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1
Cvičné didaktické testy pro přípravu ke státní maturitní zkoušce z matematiky
PIVOŇKA, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá cvičnými didaktickými testy ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Je rozdělena do dvou částí. První část je rozdělena do 7 kapitol. Každá kapitola se zabývá konkrétním tematickým okruhem ke státní maturitní zkoušce z matematiky. Druhá část obsahuje 3 didaktické testy. Ke každému didaktickému testu je přiloženo řešení. Cílem bakalářské práce je pomoci studentům zvládnout maturitní zkoušku z matematiky.
Prekoncepty a miskoncepty ve výuce pravděpodobnosti na 2. stupni ZŠ
Jaroušová, Kateřina ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem práce je zaměřit se na žákovo pojetí problémových úloh z oblasti pravděpodobnosti na druhém stupni základní školy. Především potom na překážky týkající se intuitivních a mylných představ či domněnek při určování pravděpodobnosti jevů u žáků. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení základních pojmů, které s danou problematikou souvisí a na propedeutiku pravděpodobnosti. Praktická část je zaměřena na problémové úlohy, které mohou žáci základní školy řešit intuitivně, především potom na Monty Hallův problém. Byla použita metoda dotazníku, zadání problémových úloh, pozorování práce (skupinové práce) a úvah žáků nad problémovými úlohami a rozhovoru s žáky se zaměřením na zachycení pravděpodobnostních fenoménů. Výstupem je analýza sebraných dat a závěrů pozorování se zaměřením na prekoncepty, které žáci v dané oblasti mají, a jejich schopnosti akceptovat reedukaci miskonceptů, které si sami vytvořili. KLÍČOVÁ SLOVA: Prekoncepty, miskoncepty, pravděpodobnost, intuitivní představy, základní škola
Kombinatorické posloupnosti čísel a dělitelnost
Michalik, Jindřich ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Staněk, Jakub (oponent)
Práce obsahuje přehled výsledků o číselně teoretických vlastnostech některých vý- znamných kombinatorických posloupností, konkrétně faktoriálů, kombinačních čísel, Fibonacciho a Catalanových čísel. Je zkoumána např. parita, prvočíselnost, dělitelnost mocninami prvočísel, nesoudělnost apod. Práce by měla být z velké části srozumitelná nadaným středoškolským studentům, výsledky jsou ilustrovány na příkladech. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.