Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,625 záznamů.  začátekpředchozí29606 - 29615další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.91 vteřin. 

Vliv kreatinu aplikovaného jako potravinový doplněk na exkreci homocysteinu do krve a kyseliny thiodiglykolové do moře
Přistoupilová, K. ; Navrátil, Tomáš ; Šenholdová, Z. ; Přistoupil, T. I. ; Heyrovský, Michael ; Kohlíková, E. ; Petr, M. ; Pelclová, D.
Jednorázová suplementace kreatinu (5 g creatinu denně), běžně užívaného sportovci, ovlivňuje jejich metabolismus thio-sloučenin a některé sloučeniny vylučované do krve i moče, jejich metabolismus je spojen se syntézou kreatinu nebo jeho užitím v těle. V krvi byly sledovány hladiny folát , vitaminu B12, homocysteinu, triacylglycerolu, celkově LDL a HDL cholesterolu, kyseliny močové, kortizonu, a testosteronu. V moči byly sledovány změny hladin kreatinu, kreatininu, thiodiglykolové kyseliny (TDGA) a pH. Výsledky byly doprovázeny daty z bioimpedančních měření (hmotnost, hmotnost svaloviny, tělesný tuk, intra- a extracelulární tekutiny, celkový obsah tělních tekutin, obsah bílkovin, fitness skóre). Bylo zjištěno, že podle změn kreatinu před a po administraci kreatinu po dobu jednoho měsíce, je možno rozdělit sledované osoby do čtyř skupin. Každou z nich je možno charakterizovat typickými změnami v hladinách uvedených látek.

Omezení činnosti soudů během mimořádných událostí
DOSTÁL, Petr
Diplomová práce pojednává o omezení činnosti soudů během mimořádných událostí a o smysluplnosti zařazení justice do systému kritické infrastruktury. Soudní moc patří vedle moci zákonodárné a výkonné do klasického trojúhelníku státní moci. Rozsah její činnosti se snaží přiblížit první část. Pomocí rozboru příslušných zákonů je čtenáři předestřena její šíře a význam pro společnost. V dalším textu následuje výčet mimořádných událostí, které mají vliv na omezení výkonu soudní moci. Jejich seznam poskytl resortní Plán krizové připravenosti a byli doplněny o dvě nové aktuální hrozby. Poslední část úvodní stati hovoří o systému kritické infrastruktury, do které spadá i justice. Cílem diplomové práce je stanovit, nakolik je justiční správa imunní vůči vlivu mimořádných událostí. Zda systém potřebuje další investice do zabezpečení, nakolik použitá opatření eliminují působení přesně definovaných mimořádných událostí a jestli je justice oprávněně zařazena do systému kritické infrastruktury. Pro vlastní zpracování výsledků je použita metodika operační analýzy. Konkrétně se jedná o disciplínu vicekriteriálního hodnocení variant. Metoda sama je vhodná pro hodnocení fenoménů, u kterých se hodnotí více kritérií. Výsledky jsou zpracovány dle principů WSA (metoda váženého součtu) a Fuller (porovnávací a bodovací metoda). Samozřejmě nechybí porovnání výsledků obou disciplín. Zkoumaná opatření určená k omezení působení mimořádných událostí, jsou řazená do tematických bloků. Jejich pořadí je stavební prostředky, technické prostředky, vnitřní struktura areálu a fyzická ostraha. Přičemž první a třetí blok tvoří prostředky pasivní ochrany a druhý a čtvrtý blok tvoří prostředky aktivní ochrany. Zajímavé je porovnání mezi jednotlivými bloky a zmíněnými dvojbloky. Zjištěné výsledky a vlastní a resortní analýza jednotlivých hrozeb ukazují připravenost justiční správy na události uvedené v resortním Plánu krizové připravenosti jako mimořádné.

Měnová integrace v oblasti východní Asie: vznik a perspektivy
Tůma, Jan ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Jelínek, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá stavem měnové integrace ve východní Asii a předpoklady regionu pro její další prohlubování. Poskytuje přehled nejdůležitějších iniciativ pro měnovou a finanční spolupráci v regionu a popisuje jejich roli v tomto procesu. Na základě teorie optimální měnové oblasti a jejích kritérií je ohodnocena vhodnost východní Asie pro jednotnou měnu. Dopady měnové integrace na východoasijské ekonomiky jsou zkoumány z teoretického i praktického hlediska. Na základě všech těchto poznatků se práce pokouší nastínit možný budoucí vývoj směrem k vytvoření Asijské měnové unie.

Česká republika a euro
Vichrová, Hana ; Adámková, Vlasta (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá plněním maastrichtských konvergenčních kritérií v podmínkách České republiky. V úvodu práce je nastíněn vývoj měnové spolupráce v Evropě a vznik hospodářské a měnové unie. Dále jsou zde charakterizována maastrichtská konvergenční kritéria. Hlavní část práce se zaměřuje na hodnocení nominální a reálné konvergence České republiky. Závěr práce se zabývá technickými aspekty a dopady zavedení jednotné měny.

Botanická zahrada hl. m. Prahy
Horák, Bohuslav ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Vítová, Eva (oponent)
Souhrn Botanická zahrada hl. m. Prahy je jednou z nejstarších botanických zahrad v České republice. Tato práce se zabývá jejím vývojem a současnou podobou. V práci jsou zdokumentována i území, která návštěvníci běžně nenavštíví. Zmíněna je i Unie botanických zahrad a její smysl v České republice. V další části nalezneme informace o územích, která nejsou přímo součástí Botanické zahrady, ale pouze pod její správou. Přiblíženy jsou projekty, na kterých se Botanická zahrada podílí či je sama utváří. Také jsou zde uvedeny zástupci z živočišné říše, kteří jsou součástí skleníkových expozic.

Příjem a distribuce humanitární pomoci za krizových situací
MACÁLKOVÁ, Dana
Bakalářská práce se zabývá humanitární pomocí, která je poskytována lidem při krizových situací. Jedná se o krátkodobou materiální a logistickou pomoc poskytovanou z humanitárních zdrojů. Základními cíly pomoci je záchrana lidských životů, zajištění základních lidských potřeb jako jsou potraviny, přístřeší a hygienické podmínky. Existuje několik forem poskytování humanitární pomoci. Obvyklá forma pomoci bývá materiálního charakteru. Mezi nejznámější poskytovatele patří Správa státních hmotných rezerv, sklady hasičského záchranného sboru, pomoc od krajů a obcí, pomoc od nevládních neziskových organizací a pomoc od podnikajících a fyzických osob. Aby obce mohli přijímat materiální pomoc musíme být na ni dostatečně připraveni. Další forma pomoci je finančního charakteru, která je nejatraktivnější, postižené obce si nakoupí materiál, který skutečně potřebují. Cílem práce bylo navrhnutí systému a postupů při příjmu evidence a distribuce humanitární pomoci v obcích postiženou krizovou situací. Metodikou při zpracování byly použity dotazníky rozeslané obcím s rozšířenou působností v Jihočeském kraji. Cílem dotazníku bylo zjistit podmínky pro zabezpečení příjmu, distribuci a skladování humanitární pomoci v daných obcí, zajištění náhradního nebo nouzového ubytování pro obyvatele obcí postiženou krizovou situací. Konkrétní systém byl navrhnut v obci Veselí nad Lužnicí, kde jsem navrhla bezpečné umístění skladů a základny humanitární pomoci. Prostory sloužící k uskladnění jsou navrženy tak aby splňovaly veškeré potřebné podmínky jak pro personál, který má na starost příjem a evidenci humanitární pomoci tak i pro správné skladování materiálu a manipulační techniky. Výsledkem práce bylo zjištěno, že obce jsou dostatečně a materiálně připraveni na příjem a distribuci humanitární pomoci a mají zajištěné náhradní ubytování pro postižené obyvatele.

Typ veřejně činné pražské měšťanské rodiny na přelomu 19. a 20. století. Příklad Jana a Anny Podlipných.
Heřmánková, Adéla ; Pokorná, Magdaléna (vedoucí práce) ; Hlavačka, Milan (oponent)
Záměrem práce je ukázat na konkrétním příkladu Jana a Anny Podlipných typ pražské veřejně činné rodiny na přelomu 19. a 20. století. Popsána je jednak veřejná činnost obou manželů, jednak jejich soukromý život. Práce představuje rodinné zázemí obou manželů a období před uzavřením manželství. Dále je věnována pozornost rodinnému životu manželů Podlipných, zejména tomu, jakým způsobem trávili členové rodiny volný čas. V této souvislosti je zdůrazněno především domácí divadlo. Jádrem práce je představení veřejné činnosti Jana a Anny Podlipných. Veřejná činnost Jana Podlipného je rozdělena na působení v pražské samosprávě a ve spolcích. Důraz je položen zejména na období 1897 - 1900, kdy byl Jan Podlipný starostou Prahy. Částečně se práce věnuje advokátní praxi a jeho působení v mladočeské straně. Dále práce představuje Jana Podlipného jako člena Sokola, prvního starostu České obce sokolské a člena Spolku pro zbudování pomníku Mistra Jana Husa. Zmíněna je zásluha Jana Podlipného o spolupráci Sokola s Unií francouzských gymnastů. Okrajově jsou připomenuty další organizace, v nichž Jan Podlipný působil. Anna Podlipná je představena především jako manželka a matka. Důraz je položen také na její činnost ve spolcích Domácnosť a České srdce. Pozornost je věnována její roli při zakládání a řízení Prvního...

Vyšetření změn fagocytózy pro screening hemotoxicity na modelovém objektu
JURČOVÁ, Martina
Tato práce se zabývala studiem laboratorních metod vyšetření fagocytózy a byl proveden výzkum, který testoval změny fagocytózy na modelovém živočichu S. littoralis. Výsledky príce prokázaly předpokládané zvýšení fagocytózy aplikací modelové látky. Námi použité testy poměrně dobře prokázaly změny fagocytární aktivity a produkce cytotoxických látek a modelový živočich byl hodnocen jako vhodný k dalších studiím hemotoxicity.

Náležitosti a možnosti kompenzační pomůcky - vodící pes
PILZOVÁ, Jana
Náležitosti a možnosti kompenzační pomůcky vodící pes Ztráta nebo vážné poškození zraku znamená v životě člověka velmi závažnou změnu. Kompenzační pomůcky hrají významnou roli v integraci zrakově postižených do společnosti i do pracovního procesu. V dnešní době si mohou lidé s vážnou zrakovou vadou vybrat z mnoha kompenzačních pomůcek, jak optických tak i neoptických. Vodící pes představuje jednu z možných protetik pro zrakově postiženého člověka. První zmínky o výcviku vodicích psů pro zrakově postižené jsou z 18. století. Zájem o službu vodicího psa prudce vzrostl v průběhu první světové války v Německu, kdy se vraceli osleplí vojáci z války. První organizace ve světě pro výcvik vodicích psů vznikla v roce 1928 ve Švýcarsku. Na našem území se objevili první zmínky o výcviku vodicích psů okolo roku 1922. Dlouho trvalo, než vznikla organizace, která by se zabývala výcvikem a vodicích psů. Teprve v roce 1974 vzniklo 1. středisko výcviku vodicích psů, ale bohužel z finančních důvodů v roce 1978 zaniklo. Teprve až po roce 1989 postupně vznikali organizace zabývající se výcvikem vodicích psů, v dnešní době je jich zhruba 12. Aby mohl být vodící pes uznanou kompenzační pomůckou z pohledu zákona č. 100/1988 dále specifikovaný vyhláškou 182/1991 musí být splněny 2 podmínky 1. musí mít speciální výcvik vodících psů se složenou závěrečnou zkouškou, za 2. žadatel musí být schopný využívat psa jako kompenzační pomůcky. Autorka se ve své práci zabývá zmapováním nejtypičtějších situací týkajících se vědomostí a představ majitelů vodicích psů. Pro tento účel použila polořízené rozhovory. Polořízené rozhovory byli určené pro majitele vodicích psů. Rozhovory byly rozděleny do 4. části. V první části se objevili stratifikační údaje a informace o průběhu a volbě vodicího psa, druhá část se týkala péče o psa a třetí okruh byl zaměřen držení vodicího psa, poslední okruh se týká praktického využití psa. Během výzkumu se autorka setkala s mnoha problémy a to zejména s nejednotnostmi poskytovaných služeb organizací zabývající se výcvikem vodicích psů a to především servis při předávání (rozsah a podrobnost dokumentace psa, zdravotní karta, rozsah poučení a následný servis při výskytu problému atd.) Autorka doufá, že tato práce pomůže novým zájemců se rychleji zorientovat nejen v organizacích, ale i v administrativních úskalí Městských úřadů při podávání žádosti na jednorázový příspěvek na opatření zvláštních pomůcek.

The road of Poland to the euro area
Štávorská, Zuzana ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Nigrinová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje připravenosti Polska na vstup do eurozóny, kterou hodnotí na základě analýzy nominální, reálné a právní konvergence. Další součástí práce je konvergenční strategie Polska na roky 2008-2010 a harmonogram přijetí eura. V teoretické části popisuje základní charakteristiky hospodářské a měnové unie, hodnotí výhody a nevýhody měnové integrace a přijetí společné měny a pojdenáva o historickém vývoji vzniku hospodářské a měnové unie v EU a o maastrichtských konvergenčních kritériích. V závěru hodnotí současný stav plnění konvergenčních kritérií v Polsku. Polsko splňuje nominální konvergenční kritéria s výjimkou účasti v systému ERM II., No prognózy očekávají v budoucím vývoji zhoršení i dalších kirtérií. Z reálné konvergence Polsko dosahuje pouze 48% úrovně EU, která není dostatečná. V právní kovergencii má Polsko také nedostatky, za základní problem se považuje nutnost úpravy ústavy. Na odstranění těchto nedostatků se Polsko zaměřilo v konvergenční strategií pro rok 2008 - 2010 a v rozvrhu si stanovilo termín přijetí eura dne 1.1.2012.