Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,484 záznamů.  začátekpředchozí29465 - 29474další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.65 vteřin. 

Vznik Bangladéše v kontextu studené války
Abonyi, Ondřej ; Strnad, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hříbek, Martin (oponent)
Diplomová práce Vznik Bangladéše v kontextu studené války se snaží vystihnout, jakým způsobem a do jaké míry ovlivnily Spojené státy, Sovětský svaz a Čína vznik Bangladéše. Práce obsahuje stručné shrnutí událostí, které samotnému konfliktu předcházely, a důvody, jež k němu vedly. Vznik Bangladéše je zasazen do globálního kontextu probíhající studené války a věnuje zvýšenou pozornost regionálním aspektům konfliktu a částečné změně geopolitické situace, která v důsledku této krize nastala. Autor se snaží poukázat i na dlouhodobější strategické zájmy Indie a světových velmocí v oblasti jižní Asie. Vychází z publikací vydaných od sedmdesátých let až do současnosti, přičemž jeden z hlavních pramenů práce představují odtajněné materiály vlády Spojených států amerických.

The Business-Related and Logistical Challenges of Entering the African Solar Market. Illustrated on the Example of Solarity.
Widauer, Philipp ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Tato práce se vyhodnocuje zásadnm logistický možnosti a rizika týkajících se afrického solárnínho trhu, o kterém se často říká, že je zde jsou poslední nevyžívané možnosti planety. Za tímto účelem autor zkoumá tři hlavní africké odbory a vyhodnocuje pro a proti každé regionální koalice. Je zřejmé, že každý blok má jednoho dominantního hráče, v tomto případě Nigérii, Keňu a Jižní Afriku. Praktická část začíná analýzou správného způsobu vstoupení na trh pro českou solární velkoobchod Solarity. Následně, autor identifikuje Jižní Afriku jako nejlepší hlavní trh kvůli dobré infrastruktuře, kupní síle a podobné byznys kultuře. Autor doporučuje, aby Solarity exportovala na africký trh kvůli nedostatku zkušení a velikosti trhu. Sekundární výzkum, vlastní zkušenost a blízká kooperace se Solarity podporují autora v jeho konečném úsudku.

Podmínky a možnosti využívání školních sportovních zařízení v okrese České Budějovice pro mimoškolní organizované i neorganizované sportovní aktivity.\\
JUNEK, Filip
Práce zjišťuje podmínky a možnosti využívání školních sportovních zařízení mimo školní výuku. Úkol byl zpracován pro potřeby jihočeského Krajského úřadu - odboru školství, mládeže a tělovýchovy. Výzkum byl prováděn v okrese České Budějovice a bylo mu po výběru sledovaného souboru dle potřeb zadavatele podrobeno 22 školských zařízení. Výzkum byl prováděn metodami dotazníku a řízeného rozhovoru. Diplomová práce má objasnit jak jsou využívána již existující sportovní zařízení, zda je jich dostatek a jaké jsou zde podmínky pro aktivní sport.\\

Předpoklady rozvoje komerčních služeb ve vybrané oblasti DSO Chlum u Třeboně, Staňkov, Hamr
KOLÁŘOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je popsat vybraný mikroregion se zaměřením na danou oblast komerčních služeb, vymezit předpoklady rozvoje dané oblasti komerčních služeb a provést situační analýzu, která je velmi důležitým bodem při tvorbě strategie, pokud je nutné zjistit aktuální situaci na trhu. Dobrovolný svazek obcí Chlum u Třeboně, Staňkov, Hamr se nachází v Jihočeském kraji v jeho východní části a zasahuje pouze do okresu Jindřichův Hradec. Rozkládá se ve velice atraktivní krajině, v Třeboňské pánvi, kde se nachází veliké množství rybníků a v těsné blízkosti lázeňského města Třeboň, tudíž cestovní ruch je zde velmi hojně zastoupen. Dobrovolný svazek obcí sdružuje 3 obce - Chlum u Třeboně, který je městského typu a dále obce Hamr a Staňkov, které jsou typu vesnického. Nejvýznamnější služby má obec Chlum u Třeboně, protože je ze všech tří obcí největší. Z kulturně historického hlediska je region zajímavý díky lázeňskému městu Třeboň, ve kterém se nachází i zámek.V dobrovolném svazku tvoří převážnou nabídku komerčních služeb služby ubytovací a stravovací. Je to dáno především kvůli tomu, že tato oblast je v letním období využívána hlavně k cestovnímu ruchu. Nachází se zde mnoho kempů, penzionů, letních chat a chalup. Co se týče stravování, tak v každé obci je dostatek stravovacích zařízení a v každém kempu je také občerstvení nebo menší restaurace.Největší potenciální možnosti rozvoje nacházíme v obci Chlum u Třeboně, kde je nejvýznamnější rozdíl mezi potenciálními a využívanými možnostmi. Za podmínek využití cestovního ruchu lze dojít k vyváženému a harmonickému rozvoji nasměrovanému ke zvyšování úrovně nabízených služeb a tím i kvality života obyvatel.

Analýza automobilového poprodejního trhu
Čablová, Eva ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Duszek, Igor (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na český B2B trh s náhradními díly do automobilů. Obsahem první kapitoly je vysvětlení teoretických marketingových pojmů a metodik, se kterými je poté pracováno během praktické části práce. Druhá část diplomové práce je věnována podání obrazu o současné situaci na automobilovém poprodejním trhu. Čtenář je zde blíže seznámen se subjekty podnikajícím v tomto odvětví, dále pak se svazy a sdruženími, do kterých jednotlivé subjekty vstupují s cílem hájit své společné zájmy a práva. Obsahem kapitoly je také bloková výjimka, která legislativním charakterem výrazně změnila pravidla prodeje náhradních dílů a oprav vozidel. Třetí část je věnována programu Náhradní díly Opel, který byl vytvořen pro prodej originálních náhradních dílů Opel nezávislým servisům. Obsahem kapitoly je také srovnání podobně zaměřených programů dalších výrobců vozidel a také srovnání s nabídkou konkurence v podobě nezávislých distributorů náhradních dílů. Diplomovou práci uzavírá marketingový B2B výzkum, který měl za cíl odhalit míru spokojenosti s obsahem a pravidly programu Náhradní díly Opel. Respondenty výzkumu byly zástupci autorizovaných servisů Opel. Výsledky výzkumu byly importérem využity pro plánování marketingových aktivit v rámci programu pro rok 2013.

Vliv malých a středních podniků na výši nezaměstnanosti v Jihomoravském kraji
ŠEBELA, David
analyzovat situaci v Jihomoravském kraji z hlediska vlivu malých a středních podniků na výši nezaměstnanosti,vliv malých a středních podniků na výši nezaměstnanosti na Znojemsku, zároveň stanovit faktory ovlivňující trh práce a navrhnout opatření ke zlepšení stávající situace, tedy sladění poptávky s nabídkou na trhu práce.

Nezaměstnanost žen na trhu práce ve vybraném regionu
ANOFREIOVÁ, Hana
Cílem práce je popsat situaci na trhu práce z hlediska nezaměstnanosti žen v Jihočeském kraji. Nezaměstnanost žen je porovnávána s nezaměstnaností mužů. Dále práce popisuje jaký vliv má diskriminace žen na trh práce a proč jsou vlastně ženy diskriminovány. Součástí práce je také analýza vývoje a příčin nepříznivé situace žen vracejících se po rodičovské dovolené do pracovního procesu a zhodnocení jejich možností na trhu práce. Výsledkem práce je zhodnocení nezaměstnanosti žen a jejich návratu po rodičovské dovolené.

Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace
ŠAFRÁNEK, Libor
Tato práce si kladla za cíl zhodnotit úroveň marketingového plánování v sociálních zařízeních zastřešovaných o.s. Preventem. Úkolem bylo zhodnotit zda-li k takovému plánování dochází a pokud ano, jakým způsobem, případně v jakých oblastech. Ve svém výzkumu jsem se zaměřil na identifikaci příležitostí, rizik, slabých a silných stránek jednotlivých zařízeních pomocí situační analýzy SWOT, která umožňuje položit základní pilíře budoucí marketingové strategie. Dále jsem hodnotil poskytované služby prostřednictvím samotného uživatele, kterému jsem nechal zodpovědět několik otázek týkajících se kvality jemu poskytovaných služeb zařízeními o. s. Preventem. Tento výzkum byl prováděn v zařízeních poskytující své služby v oblasti drogové problematiky na území Jihočeského kraje. V práci byl použit ke sběru dat kvalitativní výzkum. Došlo k sebrání dat prostřednictvím metody dotazování za pomoci nestandardizovaných dotazníků. U dotazování byla použita technika rozhovoru. Dále došlo k vyplnění tabulek pro situační analýzu řediteli jednotlivých zařízení a k vyplnění nestandardizovaných dotazníků s otevřenými otázkami klienty těchto zařízení. Marketing jako takový vždy byl primárně cílen na ziskový sektor. V této době však proniká i do sektoru neziskových organizací. Je při tom často doprovázen nedůvěrou, která plyne z povrchního dojmu o účelu marketingového řízení a také dominantního postavení těchto poskytovatelů služeb v kraji, jež dostatečně nemotivuje k užívání marketingu. Z výzkumu vyplynulo, že jednotlivá zařízení ke svému plánování nevyužívají strukturovaných mechanismů marketingového plánování. Jedná se spíš o plánování, které je postavené na nutnosti plnit požadavky dané zákonem a mnohdy je k takovému plánování přistupováno spíše intuitivně. Kvalita plánování je pak závislá na schopnostech ředitelů jednotlivých zařízení. Silným motivačním prvkem pro pracování na marketingu zařízeních by se mohl stát nedostatek finančních prostředků. Na druhé straně jejich nedostatek zároveň ohrožují možnost zavádění nových marketingových aktivit v těchto zařízeních. Proto je třeba uvažovat nad možnostmi jak efektivně pracovat na získání prostředků vedlejší hospodářskou činností. Výzkum sice potvrdil spokojenost klienta jež důležitým ukazatelem kvality poskytovaných služeb a tím dobře odvedené práce zařízení. Pro efektivnější porovnání by však měly existovat studie srovnávající služby s jinými zařízeními podobného typu, jen tak se může zařízení připravit na v budoucnu sílicí konkurenční trh poskytovatelů těchto služeb. Pro budoucí strukturované plánování je důležité stanovení cílů. Cíle by měly být formulovány konkrétně a co nejpřesněji. Měly by být měřitelné a porovnatelné, jen tak lze pracovat na efektivní dlouhodobé strategii zařízení.

Regionální trh vybranými bio komoditami: bio brambory, ovoce a zelenina
TANCEROVÁ, Pavla
Analýza jihočeské ekologické produkce a distribuce "bio brambor, ovoce a zeleniny". Zaměření na faremní produkci, distribuční kanály, zpracovatelské využití a uplatnění na regionálním trhu (maloobchod, stravovací služby). Vymezení možností optimalizace výrobně distribučního řetězce, podmiňujícího širší zastoupení vybraných bio komodit na regionálním trhu.

Obchodní a kulturní zvláštnosti Jižní Koreje, aplikace na firmu Hyundai
Půčková, Kateřina ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
Hlavním cílem této práce je přiblížit vystupování a jednání Korejců a to nejen z teoretického, ale i praktického hlediska. Popisuje základní obecné informace o Jižní Koreji. Zabývá se charakteristikou podnikatelského prostředí a možnostmi vstupu na tento trh. Přibližuje korejské zvyky a způsoby jednání a vysvětluje jak funguje spolupráce mezi českými a korejskými pracovníky ve firmě Hyundai Motor Manufacturing Czech.