Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,054 záznamů.  začátekpředchozí29045 - 29054  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Posouzení interní metodiky testování na konkrétním projektu a návrh vylepšení
Hofrichterová, Kateřina ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Kodym, Oldřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na testování bankovního software. V první částí je obsažen úvod do problematiky, představen projekt včetně jeho cílů, charakteru aplikací, mojí role v něm. Dále je popsána metoda Case study používaná v průběhu práce. Firma je řešitelem projektu pro klienta. Prvním cílem je popsat firemní testovací metodiku, podle níž se v projektu postupovalo v průběhu, komparovat ji s dalšími metodikami s ohledem na jejich robusnost, míru organizace práce a tuzemské alokace. Druhým cílem práce je určení úzkých míst včetně stanovení zlepšení. Každý projekt je unikátní, proto je vždy vhodná jiná míra organizace. Způsob řízení tohoto projektu je agilní. Očekává se proto rámcové předvídání komplikací a následné řešení dalších oblastí až nastanou. Práce definuje příčinu úzkých míst jako je interní faktor (lidská práce), externí faktor (legislativní změny). Zmapován byl nejen současný stav, ale taktéž byla nastíněna příčina problému. Třetím a z pohledu přidané hodnoty nejdůležitějším cílem práce je verifikace návrhu řešení s odborníky. V práci jsem popsala způsoby řešení vzniklých problémů. Prodiskutovala jsem je jak s zaměstnanci na řešitelské straně, tak s lidmi z klientské firmy. Odborníci ze strany klienta znají dobře zvyklosti ve firmě a dokáží posoudit vhodnost vzhledem k charakteru společnosti. Spolupracovníci dodavatelské strany naopak mají bohaté zkušenosti z obdobných projektů. Jejich názor na problematiku může přinést efektivní, používaná doporučení. Největším přínosem je nejen jejich schválení, ale i následná realizace v průběhu konání celého projektu.

Aplikace metod operačního výzkumu ve vybraném podniku
Lisný, Jozef ; Kvasnička, Roman (vedoucí práce) ; Hlavatý, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na aplikaci metod operačního výzkumu pro výběr správného účetního programu ve firmě City Med s.r.o. na základě relevantních kritérií, které si k výběru stanovil odborník stanovený firmou. Firma City Med s.r.o. je nestátní zdravotnické zařízení, které nabízí ambulantní a rehabilitační ochranu v některých lékařských odborech. Bakalářská práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, jako například operační výzkum, vícekriteriální rozhodování nebo vícekriteriální analýza variant. Metody operačního výzkumu jsou ekonomicko-matematické metody, které ulehčují a zrychlují práci jednotlivcům nebo podnikům. O jejich neustálém rozvoji svědčí stále nové metody výpočtů. K výpočtům jsou pak použity metody vícekriteriálního rozhodování, konkrétně vícekriteriální analýza variant, která vybírá jednu nejlepší variantu z konečného seznamu kritérií. V praktické části jsou hlavně prováděny jednotlivé výpočty pomocí metod operačního výzkumu a to bodovací metodou a metodou TOPSIS podle kritérií, které si stanovil odborník stanovený firmou a konečného seznamu variant účetních programů. V závěru práce se rozhodne, který účetní program je nejvíc vyhovující podle stanovených kritérií a ten bude firmě City Med s.r.o. doporučen k dalšímu použití.

Hra jako prostředek pro výuku informatiky
SEDLÁK, David
Tato práce se zabývá použitím počítačové hry ve výuce informatiky na střední škole. Výsledná hra je rozdělená do šesti samostatných úkolů, které souvisí s různými aspekty práce na počítači. V jednotlivých úkolech hry se žáci zabývají sestavením počítače, přihlášením se do operačního systému, orientací v operačním systému, odinstalací a instalací progamu, rozpoznáním bezpečného hesla a korekturou textu. Každá úloha nabízí více variant řešení.

Psychologický přístup učitele k žákům zá kladních uměleckých škol při výuce hry na housle
Tichá, Barbora ; HŮLA, Pavel (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje práci učitele houslí na základní umělecké škole z pohledu psychologického působení na žáky. Zkoumá veškeré možnosti, které má učitel k dispozici, aby psychologicky podpořil výuku a tím i žákův rozvoj. Nejdřív se věnuje samotným hudebním schopnostem a hudebnímu nadání a rozebírá možnosti, pomocí kterých se může žák hudebně rozvíjet. Dále pak rozebírá samotný přístup učitele k žákům a jeho různé varianty. Zdůrazňuje, že je velmi důležité umět vést ke správné koncentraci a pozornosti, umět motivovat žáka v každém období jeho studia a připravit ho na koncertní vystoupení. Učitel by si měl být vědom všech možností, které mu psychologický obor nabízí, od samotného působení na žáky, až po komunikaci s rodiči. Na závěr je zařazeno několik kapitol o samotném procesu učení, jeho různých typech a možnostech v rámci výuky houslí.

Vykazování webových stránek dle IFRS
Hort, Jan ; Procházka, David (vedoucí práce) ; Pelák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje vykazování webových stránek dle IFRS. Text rozebírá požadavky na vykazování v závislosti na způsobu pořízení webových stránek a na účelu, který plní. Postupně jsou probrány varianty zhotovení webových stránek vlastní činností, prodej a nákup webových stránek a také jejich nájem a pronájem. Praktická část zkoumá vykazování nehmotných aktiv (a zejména pak softwaru) v účetních závěrkách čtyř vybraných společností. Na příkladu společnosti vykazující dle českých účetních předpisů nabízí také krátké srovnání s úpravou v IFRS.

Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Korcová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti

Počítačové systémy pro vícekriteriální hodnocení variant a jejich vzájemné porovnání
Kvasničková, Marie ; Sekničková, Jana (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Oblast vícektriteriálního rozhodování můžeme rozdělit na dvě základní kategorie, konkrétně na vícekriteriální hodnocení variant (VHV) a vícekriteriální programování. V této bakalářské práci se zabývám tou jednodušší z nich a to VHV. Analýza těchto úloh se zpravidla provádí za pomoci některého ze specializovaných počítačových systémů, bez kterých se dnes už prakticky nelze obejít. Ať už to jsou doplňky aplikace MS Excel, samostatné programy či systémy v prostředí internetu, dostupné skrze webový prohlížeč. Cílem předkládané bakalářské práce je vyzkoušet tyto softwary, jež jsou dostupné jak na českém tak i zahraničním trhu. Dále zjistit, jaké možnosti nabízí, jak jsou uživatelsky přívětivé, a v neposlední řadě pak porovnat tyto programy mezi sebou.

Jeruzalém jako problém současných izraelsko-palestinských vztahů
Tlachová, Veronika ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Šabacká, Yvona (oponent)
Bakalářská práce analyzuje důvody vzniku izraelsko-palestinského sporu o Jeruzalém, tedy takzvané Jeruzalémské otázky. Nabízí historický přehled od pradávné Starozákonní tradice až po současný stav mírového procesu. Důraz je přitom kladen na analýzu období od druhé poloviny 19.století, vznik arabského nacionalismu i židovského sionismu a postupné formování státu Izrael. Výstupem bakalářské práce jsou varianty možného vývoje Jeruzalémské otázky, predikující rozdílný stav izraelské či palestinské správy města, dohled mezinárodního společenství, participaci místního obyvatelstva, bezpečnost oblasti či její ekonomický rozvoj. Závěrem je také nastíněna ideální varianta řešení sporu o Jeruzalém a podmínky její realizace.

Návrhy změn volebního systému do Poslanecké sněmovny: analýza a alternativní pojetí: Studie č. 1.191
Pecháček, Štěpán ; Němec, Jan
Studie vychází z analýzy výsledku voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2006, na základě kterého bylo do koaliční smlouvy a programového prohlášení vlády včleněn záměr změnit volební systém s cílem zajištění jeho větší poměrnosti za současného udělení mandátového bonusu vítězné straně. Za pomoci několika běžně používaných indexů poměrnosti jsou ve studii porovnány účinky variant úpravy volebního systému. Z komparace je zjevné, že ze zkoumaných variant nejvíce splňuje požadavek větší míry poměrnosti zachování D’Hondtova dělitele při jeho aplikaci na jediný volební obvod celé ČR. Tato varianta rovněž nabízí určitý přirozený mandátový bonus pro vítěze. U ostatních variant působí zavedení umělého mandátového bonusu ve větší či menší míře proti poměrnosti volebního systému.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Podpora vedení bakalářských a diplomových prací
Winkler, Jakub ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Bartoš, Jan (oponent)
Proces práce na bakalářských a diplomových pracích v současné chvíli trpí řadou nedostatků. Mezi hlavní z nich patří absence centrálního úložiště pro informace vážící se k tvorbě a vedení bakalářských či diplomových prací. To v praxi znamená, že se informace jako zápisy z konzultací či připomínky k práci často ztrácí a student ani vedoucí práce nemá možnost nahlížet do uceleného přehledu vývoje práce. Dále chybí evidence termínů konzultací a odevzdávání práce. Tím trpí jak plynulost tvorby a vedení prací, ale také je tím snižována výsledná kvalita práce. Jako řešení se nabízí podpora procesu tvorby a vedení prací za pomoci softwarových prostředků. Variant takových softwarových prostředků je mnoho a tato práce si klade za cíl najít optimální variantu. Po analýze současné situace a identifikaci hlavních problémů, práce formuluje nároky kladené na hledanou softwarovou aplikaci. Ta by měla především přinášet kýžené zlepšení současné situace a zároveň být uživatelsky, provozně a ekonomicky přijatelná. Široké spektrum možných řešení se zúžilo díky vyčlenění řešení, která nesplňovala základní kritéria, jako jsou: uživatelské rozhraní v českém jazyce, schopnost ukládat dokumenty či možnost vytvoření dostatečného počtu uživatelských účtů. Finální množina potenciálních řešení se podrobila detailní analýze využitelnosti pro podporu vedení bakalářských a diplomových prací. Tato analýza identifikuje nejoptimálnější řešení problému. Práce přináší analýzu využitelnosti běžně dostupných webových služeb či hostovaných aplikací pro podporu vedení bakalářských a diplomových prací. Tím, že jsou řešení zajišťována bez zvláštních nároků na IT vybavení univerzity a dále, že jsou finančně nenáročné, je možné jejich implementaci do aktivního používání provést velmi rychle. Práce dále demonstruje použitelnost vítězného řešení Microsoft SharePoint Services 3.0, poskytovaných formou pronájmu, jako vhodného řešení pro podporu vedení prací. Využití vítězné aplikace je dále v práci rozvedeno i pro variantu provozování aplikace na vlastních IT zdrojích a jejího využití pro podporu dalších procesů.