Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žákovská řešení slovních úloh vedoucích na kvadratickou rovnici
Hanzal, Petr ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak žáci řeší slovní úlohy vedoucí na kvadratické rovnice. Analyzovat, kde a proč v řešení dělají chyby a které části řešení jim naopak nečiní obtíže. V teoretické části práce se nachází analýza přístupu používaných středoškolských učebnic k tomuto tématu. Další kapitoly jsou věnovány metodologii výzkumu a samotnému výzkumu, který probíhal na dvou středních školách (gymnáziu a obchodní akademii) a to ve formě rozhovorů natáčených na videokameru. Cílovou skupinou výzkumu byli žáci prvního až čtvrtého ročníku střední školy (resp. kvinty až oktávy osmiletého gymnázia). U každého žáka je uveden popis a analýza jeho řešení. Dále je uvedeno srovnání mezi žáky jednotlivých škol a mezi oběma školami a na závěr popis řešení slovních úloh vedoucích na kvadratickou rovnici a především problémů, které s ním daná cílová skupina měla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žákovská tvorba slovních úloh jako indikátor matematické kultury žáků ZŠ
Bureš, Jiří ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Hošpesová, Alena (oponent) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Žákovská tvorba slovních úloh jako indikátor matematické kultury žáků ZŠ AUTOR: Mgr. Jiří Bureš KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky ŠKOLITEL: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná disertační práce je zaměřena na žákovskou tvorbu slovních úloh jako indikátor matematické kultury žáků ZŠ. Teoretický rámec práce je tvořen výzkumem zaměřeným na tvorbu matematických úloh (problem posing), výzkumem zabývajícím se slovními úlohami, matematickou kulturou a Teorií didaktických situací v matematice. Cílem práce je zkoumat souvislost mezi tvorbou slovních úloh a matematickou kulturou žáků prostřednictvím analýzy a stanovení charakteristických znaků vytvořených úloh. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. V teoretické části jsou jednak shrnuty hlavní poznatky o žákovské tvorbě úloh, dále pak popsány některé přístupy k pojmům slovní úloha a matematická kultura, a nakonec vysvětleny hlavní pojmy Teorie didaktických situací použité v této práci. Experimentální část je uvedena analýzou předexperimentu, na jejímž základě je vytvořeno a charakterizováno pojetí matematické kultury při tvoření úloh. Na něj navazuje analýza hlavního experimentu, která poskytuje úplný popis vytvořených úloh na základě tohoto pojetí. Na závěr jsou shrnuty výsledky této analýzy zaměřené...
Žákovská tvorba slovních úloh jako indikátor matematické kultury žáků ZŠ
Bureš, Jiří
NÁZEV PRÁCE: Žákovská tvorba slovních úloh jako indikátor matematické kultury žáků ZŠ AUTOR: Mgr. Jiří Bureš KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky ŠKOLITEL: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. ABSTRAKT: Předkládaná disertační práce je zaměřena na žákovskou tvorbu slovních úloh jako indikátor matematické kultury žáků ZŠ. Teoretický rámec práce je tvořen výzkumem zaměřeným na tvorbu matematických úloh (problem posing), výzkumem zabývajícím se slovními úlohami, matematickou kulturou a Teorií didaktických situací v matematice. Cílem práce je zkoumat souvislost mezi tvorbou slovních úloh a matematickou kulturou žáků prostřednictvím analýzy a stanovení charakteristických znaků vytvořených úloh. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. V teoretické části jsou jednak shrnuty hlavní poznatky o žákovské tvorbě úloh, dále pak popsány některé přístupy k pojmům slovní úloha a matematická kultura, a nakonec vysvětleny hlavní pojmy Teorie didaktických situací použité v této práci. Experimentální část je uvedena analýzou předexperimentu, na jejímž základě je vytvořeno a charakterizováno pojetí matematické kultury při tvoření úloh. Na něj navazuje analýza hlavního experimentu, která poskytuje úplný popis vytvořených úloh na základě tohoto pojetí. Na závěr jsou shrnuty výsledky této analýzy zaměřené...
Strategie řešení slovních úloh v historickém vývoji
Hejdrychová, Kateřina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce se zabývá slovními úlohami řešitelnými pomocí lineárních rovnic. Cílem práce je vytvořit sbírku typových úloh, ve které jsou zastoupeny nejen úlohy aktuální, ale i historické, vybrané z různých období vývoje matematiky. V první části je ukázáno, jaký důraz klade Rámcový vzdělávací program na zařazování praktických úloh ve výuce matematiky. Je také zvýrazněn přínos slovních úloh pro rozvíjení matematické a finanční gramotnosti. Druhá část je věnována historii matematiky, se zaměřením na problematiku rovnic a slovních úloh, a to jak v celosvětovém měřítku, tak i na území dnešní České republiky. Třetí, nejobsáhlejší část je sbírkou typových úloh. Ty jsou rozdělené podle kontextu tak, jak jsou děleny obvykle v českých výukových materiálech pro základní a střední školy: úlohy o dělení na nestejné části, úlohy o pohybu, úlohy o společné práci a úlohy o směsích. Ve sbírce jsou obsaženy tři typy úloh: Aktuální úlohy jsou převzaty ze současných učebnic a sbírek. Historické úlohy jsou převzaté z historicky významných pramenů různých zemí. Zastaralé úlohy pochází především z minulého století. Jsou to úlohy neaktuální kontextem, terminologií apod., které jsou upravené pro přínosné použití ve výuce v současné době. Součástí každé úlohy je naznačení řešení pomocí lineárních rovnic a jejich soustav. Klíčová...
Slovní úlohy s tematikou z chemie
Poulová, Anežka ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Bakalářská práce se věnuje slovním úlohám s tematikou z chemie a skládá se z několika částí. V úvodní kapitole je vymezen pojem slovní úloha včetně základního rozdělení úloh, dále jsou zde uvedeny fáze řešení obecné slovní úlohy a přístup k řešení slovních úloh s chemickou tematikou. Druhá část práce shrnuje nejběžnější slovní úlohy s chemickou tématikou, jejich teoretický základ chemický i matematický, a nabízí různé způsoby, jak lze tyto úlohy řešit. Třetí část práce obsahuje úlohy, které jsou nadstavbou první části a slouží jako ukázka, jaké zajímavé příklady (i z hlediska matematických postupů) se v chemii řeší. Cílem práce je ukázat a porovnat jednotlivé postupy řešení a jejich vliv na efektivnost či rychlost výpočtu.
Slovní úlohy v matematice v kontextu čtenářské a matematické gramotnosti
MEDVIĎOVÁ, Markéta
Cílem mé práce je ukázat spojitost řešení slovních úloh v matematice v kontextu čtenářské a matematické gramotnosti. Bude sestaveno deset slovních úloh s různým matematickým obsahem, s delším zadáním náročným na čtenářskou gramotnost. U všech úloh bude uvedeno správné řešení. V praktické části práce budou úlohy zadány k řešení vybraným žákům na vybraných školách. Výsledky jejich řešení budou následně vyhodnoceny a zveřejněny.
Slovní úlohy ze základů aritmetiky
MALÁ, Barbora
Tato bakalářská práce s názvem Slovní úlohy ze základů aritmetiky se zabývá učivem páté a šesté třídy základních škol. Hlavní důraz je zde kladen na správnou formulaci zadání úlohy, toho je docíleno ukázkou, jak drobné obměny v zadání mohou mít vliv na průběh řešení dané úlohy. Práce je dělena podle jednotlivých tematických celků, přičemž jednotlivé příklady jsou řazeny podle příslušných ročníků. Práce je od začátku stylizována tak, aby mohla samostatně fungovat jako učební pomůcka. Pro větší pochopení je zde doplnění o množství grafických znázornění a obrázků.
Sbírka slovních úloh řešených rovnicemi
PEJCHAL, Michal
Bakalářská práce je sbírka slovních úloh, které jsou řešeny rovnicemi. Úlohy jsou na úrovni osmé a deváté třídy ZŠ. Práce je rozdělena do dvou základních částí, které jsou ještě rozčleněny do dalších kapitol. Základní části obsahují teorii, ukázkové řešené úlohy a neřešené úlohy, ke kterým jsou výsledky. K lepšímu porozumění zadání úloh jsou některé příklady doplněny o obrázky, které znázorňují dané situace.
Interaktivní výuka tématu Slovní úlohy na ZŠ
ČÍHALOVÁ, Jiřina
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku ?Slovní úlohy? s pomocí interaktivní tabule a s využitím počítače na vybrané základní škole. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám možnostmi využití počítačů ve výuce a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Dále zmiňuji pojem učebnice, interaktivní učebnice a vlastní porovnávání učebnic. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli, jejich ovládání a jednotlivé příklady. Dále se ve druhé části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 9. ročníku základní školy. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.
Strategie řešení slovních úloh v průběhu studia na ZŠ
HÁJKOVÁ, Radka
Hlavním cílem mé diplomové práce je zkoumání a popis strategií žákovských řešení slovních úloh na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části jsou popsány typy slovních úloh v průběhu základní školy, žákovské a učitelské strategie. Dále jsou zde vysvětleny pojmy algoritmus a didaktický kontrakt. Nechybí ani vlastní porovnání učebnic, které se využívají na druhém stupni základní školy. Teoretickou část tvoří experiment, který byl proveden na druhém stupni jedné základní školy ve dvou paralelních třídách. V experimentu byly zadány tři typově shodné testy na slovní úlohy. Podle výsledků je posuzováno zlepšení žáků, využívání různých strategií, ale i vliv algoritmů a didaktického kontraktu. V závěru jsou shrnuty výsledky a poznatky z experimentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.