Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Controlled Landing of an Autonomous Drone
Hraško, Andrej ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Obdržálek, David (oponent)
Cieľom tejto práce je vytvoriť a implementovať návrh najvhodnejšej metódy umožňujúcej autonómne pristátie kvadrikoptéry na pristávacej ploche s viditeľným obrazcom. V rámci práce je vytvorený rozbor venujúci sa nájdeniu najlepšieho obrazca určeného pre pristávaciu plochu a najspoľahlivejšieho spôsobu ako tento obrazec identifikovať v obraze prijatom z kamery kvadrikoptéry. Práca vysvetľuje rôzne spôsoby riadenia zariadení ako dynamických systémov a implementuje algoritmus pre navigáciu kvadrikoptéry na cieľ. Dosiahnuté výsledky sú overené zdokumentovanými experimentami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pevnostní návrh ostruhy letadla
Profota, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výpočtovou deformačně-napěťovou analýzou ostruhy letounu L410 NG s hlavním cílem nejprve ověřit stávající konstrukční variantu a následně navrhnout jiné konstrukční řešení se schopností absorbovat co největší množství deformační energie. Řešení problému je realizováno pomocí výpočtového modelování s využitím numerické simulace kvazistatického a rázového deformačního zatěžování ostruhy prostřednictvím explicitní formulace metody konečných prvků (MKP) v rámci programu ABAQUS v6.14. Po seznámení s problémovou situací a řešenou soustavou je úvodní část věnována rešeršní studii různých konstrukcí ostruhy u jiných typů letounů. Následuje teoretický všeobecný základ k tenkostěnným konstrukcím a k jejich ztrátě deformační stability. Před samotnou stavbou výpočtového modelu je ještě více přiblížena explicitní forma metody konečných prvků. Závěr práce se zabývá vzájemným srovnáním nalezených nejvýhodnějších konstrukčních variant ostruhy a následným výběrem nejvhodnější z nich pro letoun L410 NG.
Porovnání účinností řízení přesného přibližování letadla na přistání pomocí tradičních LNZ s účinností navedení podle LADGPS
Kadava, Marek ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou využití prostředků satelitní navigace a odvozených technologií v oblasti přesných přístrojových přiblížení letounů v civilní letecké dopravě. Rozebrány jsou různé druhy stávajících systémů navigačního vedení letounů pro provádění přesných přístrojových přiblížení, vysvětleny jejich principy činnosti, přednosti i omezení. Dále je podrobně rozebrána technologie satelitní navigace GPS, včetně dalších technologií, které zvyšují přesnost a použitelnost těchto prostředků.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.
Vliv meteorologických podmínek na vzlet a přistání motorových letounů
Koupý, Zdeněk ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o vlivu různých meteorologických podmínek a jevů na výkony letounů během fáze vzletu a přistání, respektive výkony jejich leteckých pohonných jednotek. V práci jsem se zaměřil na vliv meteorologických prvků (nikoliv jevů) jakožto fyzikálních charakteristik atmosféry včetně větru. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přehledný souhrn meteorologických prvků ovlivňujících výkony letounů během těchto kritických fází letu, a to včetně jejich rozboru, vysvětlení a s tím souvisejících doporučení. Rozbor některých meteorologických prvků obsahuje i data z konkrétních světových letišť.
Problematika certifikace plochy pro vzlety a přistání
Jaša, Marek ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit podmínky pro certifikaci plochy dle požadavků předpisů L14 a LA3 a následně je aplikovat na konkrétní plochu. Dále práce stanovuje podmínky pro vzlety a přistání z jakékoliv plochy, kterými se mimo jiné zabývá zákon č. 49/1997 Sb. o civilním letectví ČR. Práce obsahuje základní informace o několika nejrozšířenějších typech letounů, které by mohly plochu využívat a stanovuje jejich letové výkony pro délku vzletu a přistání. V této souvislosti definuje vzlet, přistání a podmínky mající vliv na jejich délku. V hlavní části je popsána vybraná plocha, její umístění a parametry a jsou stanoveny podmínky, za jakých by mohla být plocha dle výše jmenovaných předpisů využívána či certifikována.
Low Visibility Procedures
Kürthy, Peter ; Imriš, Pavel (oponent) ; Vašíková, Kateřina (vedoucí práce)
This thesis deals with low visibility procedures and their direct application to airports, aircrafts, and aircraft operators. The main objective was to characterize the low visibility procedures as a file of conditions for airport equipment, aircraft equipment, skills and qualifications of the flight crew, and operating procedures. The work also raises the importance of analysis in terms of low visibility procedures in which the take-off, approach, and landing can be proceeded. A secondary objective was to cut the low visibility procedures requirements out of its basic form and convert it through practical application into a more comprehensible form. The result is an overview of the low visibility procedures for a point of view from both amateur and professional stand.
Servisní hala Velké Meziříčí, administrativní část
Dulák, Michal ; Jeneš, Rostislav (oponent) ; Podroužková, Božena (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce byl návrh monolitických železobetonových vodorovných konstrukcí prvního nadzemního podlaží trojpodlažní budovy. Vodorovné konstrukce jsou tvořeny spojitou deskou o dvou polích. Ve statickém výpočtu je navržená a posouzena stropní deska, průvlak, lomená deska, schodiště, podesta a sloup. Konstrukce byla navržená pro splnění funkčnosti a z ekonomického hlediska. Součástí práce je výkresová dokumentace.
Výrobní budova v Brně - Řečkovicích
Horut, Jakub ; Jeneš, Rostislav (oponent) ; Podroužková, Božena (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce byl nárh monolitických železobetonových vodorovných nosných konstrukcí nad 1. nadzemním podlažím třípodlažní budovy. Vodorovné nosné konstrukce jsou tvořeny spojitou deskou o třech polích vynášené průvlaky v podélném směru. Ve statickém výpočtu je navržena a posouzena stropní deska, 1 průvlak, dvě lomené desky schodiště a podesta. Konstrukce byla navržena aby splňovala zejména funkčnost a byla ekonomická. Součástí práce je výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.