Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 539 záznamů.  začátekpředchozí287 - 296dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Stanovení daňového základu pro určení daně z nabytí nemovitých věcí
Borůvka, Jaroslav ; Vlasák, Josef (vedoucí práce) ; Dana, Dana (oponent)
Výpočet a určení daňového základu daně z nabytí nemovitých věcí je postaven na srovnávací daňové hodnotě. V rámci této práce jsou porovnávány varianty pro výpočet a určení daňového základu, a to při použití směrné hodnoty a ceny zjištěné na základě znaleckého posudku. Oběma metodami je proveden výpočet základu daně a stanovení daně, přičemž jsou analyzovány odlišnosti mezi těmito variantami a nastíněny vhodné možnosti jejich použití. V závěrečných kapitolách práce jsou blíže specifikovány problémy a úskalí při stanovení daňového základu. Hlavní přínos práce spočívá v analýze výpočtů a následném vyvození poznatků při určení daňového základu. V rámci práce je posuzována rovněž využitelnost cenové mapy pro stanovení daňového základu. Přinos praktické části práce lze rovněž spatřovat v analýze použitelnosti variant pro výpočet srovnávací daňové hodnoty.
Dědické řízení se zaměřením na vybranou problematiku výdajů v právní teorii a praxi
Krchová, Karolína ; Pikola, Pavel (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Teoretická část je zaměřena na vysvětlení institutu dědického práva. Obsahuje pohled na jeho vývoj v České republice a celkový pohled na současné právní úpravy. Vysvětluje, kdo to je zůstavitel, dědic, odkazovník, nepominutelný dědic a co je pozůstalost. Definuje dědickou daň dle nové i nedávno platné právní úpravy. Informuje o vývoji dědické daně. Praktická část zpracovává konkrétní údaje, které byly získány z webu finanční správy či Ministerstva financí. Zde byly zjištěny příjmy, výdaje a saldo státního rozpočtu, inkaso dědické daně a následně všechny ukazatele porovnány.
Daňové a nedaňové výdaje
Sůra, Jiří ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
TAX AND NON-TAX EXPENSES Abstrakt Diplomová práce "Daňové a nedaňové výdaje" se zabývá vymezením daňových a nedaňových výdajů z pohledu jejich výskytu a zařazení v daňové soustavě, upřesněním, co vlastně výdaje jsou, dále jsou v práci podrobněji rozebrány některé daňové výdaje. Druhá kapitola se zabývá daňovou soustavou, základním rozdělením daní. Dále je zde uveden základní výpočet daně v obecné rovině. V poslední části této kapitoly je uvedeno, u jakých daní se můžeme setkat s pojmem "výdaje". V třetí kapitole je blíže rozvedena daň z příjmů. Je zde nastíněn způsob výpočtu základu daně, a to jak u fyzických, tak u právnických osob. Jsou zde uvedeny subjekty daně z příjmů. Jejich dělení na subjekty, které jsou povinné daň odvádět a subjekty, které daň z příjmů vybírají. Dále je v této kapitole uvedeno ještě další dělení subjektů. Blíže je rozveden předmět daně z příjmů. Opět je zde rozebrán pro potřeby fyzických osob i právnických osob. Kapitola čtvrtá je nejobsáhlejší částí práce. Zde jsou již výdaje vymezeny s ohledem na daň z příjmů. V kapitole jsou uvedeny vzájemné vztahy výdajů a nákladů a jejich rozlišení. V další části této kapitoly jsou analyzovány i paušální výdaje, které dnes hrají též důležitou roli. Uvádí se zde jednak paušální výdaje uplatňované jako celek, jednak uplatňování paušálního výdaje...
Srovnání vývoje daně z příjmů v České republice a na Slovensku po roce 1992
Hejl, Filip ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Vondráčková, Pavlína (oponent)
Srovnání vývoje daně z příjmů v České republice a na Slovensku po roce 1992 Téma své diplomové práce, srovnání vývoje daně z příjmů v České republice a na Slovensku po roce 1992, jsem si vybral zejména z profesních důvodů, neboť při výkonu povolání daňového poradce jsem konfrontován s potřebou znalostí nejen českého, ale také slovenského daňového práva v důsledku rozšíření podnikání některých klientů i na území Slovenska. Navíc považuji srovnání práva dvou zemí, které ještě před dvaceti lety tvořily jeden stát a měly tak i společný právní řád, za přínosné i pro studium samotného českého práva. Vzhledem k jazykové blízkosti obou států lze snadno konfrontovat českou právní úpravu s nějakou jinou a rozšířit si tak znalosti i při seznamování se s touto úpravou. Práce sestává ze čtyř částí, v první je stručně popsán vývoj daňových zákonů obou států po rozdělení federace až do současnosti. Druhá část je hlavní částí celé práce, jsou zde podrobně porovnána jednotlivá vybraná ustanovení zákonů o daních příjmů obou států a jsou označeny významné rozdíly mezi právními úpravami obou států. Vybrána byla zejména ustanovení, která jsou nějakým způsobem významně odlišná v obou zemích nebo něčím zajímavá. Poukázáno je rovněž i na oblasti, které právní řád druhého státu vůbec neupravuje. Třetí část obsahuje srovnání jiných...
Daňová kontrola
Václavík, Petr ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
61 Daňová kontrola - shrnutí v českém jazyce Záměrem této práce je popsat základy daňové kontroly z titulu nového daňového řádu a přijaté judikatury. V roce 2011 nabyl účinnosti nový daňový řád. Nová úprava mění pohled na většinu postupů správce daně včetně daňové kontroly, implementuje dříve přijatou judikaturu i zásady správního řádu. Na druhou stranu vytváří i nové otázky, které bude muset řešit nově přijatá judikatura. Daňová kontrola je postup, kterým správci daně (obvykle finanční úřady jako speciální správní úřad) prověřují výši daně, která je placena na základě samovyměření. Často se však stává, že správci daně mají takový pocit důležitosti své práce, že se cítí ve své práci neomezeni. Tento pocit pak musí vyvracet až judikatura, která správce daně upozorňuje na fakt, že jako každý jiný správní úřad, i oni jsou vázáni nejen zákony, ale například i principy dobré správy. Určitá část této judikatury byla promítnuta do nového daňového řádu, některé rozsudky ale nejsou všeobecně přijímány a zůstaly tak bez přiměřené odezvy. Daňová kontrola musí mít určitý cíl. Jak vyjádřil Ústavní soud, daňovou kontrolu nelze začít libovolně, je třeba mít určitý cíl kontroly, který je podložen konkrétním podezřením správce daně. Samotná kontrola se pak rozpadá do tří fází - zahájení, průběh a ukončení. Každá z těchto...
Aplikace zákona o daních z příjmů ve vztahu k příjmům subjektů u filmu a k formám financování filmu
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Toto téma práce jsem si vybrala z dvodu, že mne zaujalo možné propojení dvou zdán-livě vzájemně vzdálených obor práva - finančního a autorského. Za pojítko těchto dvou oblastí jsem zvolila přímé zdanění jak 1. vlastních příjm subjekt u filmu, tak i 2. příjm těchto subjekt získaných za účelem financování vzniku a exploatace filmu. Tyto dvě skupiny příjm se vzájemně ovlivňují, jelikož aby mohli zmíněné subjekty získat své vlastní, konečné příjmy, musí nejdříve nějakým zpsobem získat a nakládat s příjmy (financemi) potřebnými k financování vzniku a exploatace filmu. Zvýšenou pozornost jsem věnovala příjmm výše zmíněných subjekt, které jim vznikají v souvislosti s užitím autorského díla. Opomenout jsem ovšem nemohla ani zdanění příjm daných subjekt, které sice nejsou odměnou za užití autorského díla, ale i přesto jejich vznik jinak souvisí s filmem. Na začátku práce (konkrétně v její druhé kapitole) jsem si vybrala několik subjekt u filmu, kterých příjmy jsem postupně analyzovala z pohledu ZDP. Třetí kapitola má za cíl zkoumat možnou aplikaci ZDP v případě subjekt u filmu, které získávají finanční prostředky pro financování filmu. Bylo-li to vhodné, zabývala jsem se aplikací ZDP i na osoby, od kterých subjekty u filmu tyto finanční prostředky obdrží. Poslední dvě části práce se konečně zabývají krátkou...
Příjmy rozpočtu Evropské unie
Zajíčková, Miroslava ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Příjmy rozpočtu Evropské unie Abstrakt Existence vlastního rozpočtu je prvním předpokladem k tomu, aby se Evropská unie stala svébytnou nadnárodní organizací, která je schopna se samostatně rozhodovat, realizovat své politiky a zabezpečit chod vlastních orgánů a institucí. V dnešní podobě s 27 členskými státy se EU stala jedním z nejvýznamnějších integračních uskupení světa, které je plnohodnotným protipólem ve vztahu k velmocem jako USA, Rusko, nebo Čína. Příjmová stránka rozpočtu je určujícím prvkem pro hospodaření všech subjektů, ať již států, obcí, krajů, nebo nadnárodních organizací. Objem příjmů je při dodržení zásady vyrovnanosti rozpočtu limitem výdajů. Předmětem této práce je analýza systému příjmové stránky rozpočtu Evropské unie, její hodnocení a hledání nových cest a možností v oblasti vlastních zdrojů rozpočtu EU. Systém vlastních zdrojů Evropské unie je založen na čtyřech základních pramenech. Prvním z nich jsou tzv. tradiční vlastní zdroje, které v sobě spojují dva z pramenů, a to dávky a ostatní poplatky stanovené v rámci společné organizace trhu s cukrem a cla. Třetím pramenem je zdroj založený na DPH a výčet uzavírá zdroj čtvrtý, příspěvek z podílu na HND. Kromě čtyř základních pramenů zde existuje velmi rozmanitý koš tzv. ostatních příjmů, který má charakter zbytkové kategorie. V současné...
Daňové ráje a způsoby jejich využití v mezinárodním daňovém plánování
Martínek, Ondřej ; Hraba, Zdeněk (vedoucí práce) ; Borkovec, Aleš (oponent)
Diplomová práce Ondřej Martínek Abstrakt Daňové ráje jsou trnem v oku vyspělým státům OECD, poprvé se však objevily na evropské půdě a na troskách britského impéria. Podle klasické obžaloby mají daňové ráje vydělávat na lákání zahraničního kapitálu, kterému umožňují vyhnout se zdanění, tím narušují rovnováhu rozpočtů a daňovou spravedlnost ve vyspělých státech, rozšiřují sociální nerovnost a urychlují globální daňovou konkurenci. Existují četné formy výhýbání se dani prostřednictvím daňových rájů: transfer pricing, holdingové struktury, trusty či offshore podnikání. Ačkoli mnohé z těchto forem zůstávají nelegální, za četné další si státy mohou sami - např. štědrou sítí smluv o zamezení dvojího zdanění. Výpadky způsobené státním rozpočtům se odhadují na 3% celkových příjmů. Daňová konkurence existuje, o čemž vypovídají globálně klesající daňové sazby, navzdory tomu však daňové výnosy států v absolutním vyjádření stoupají. I díky této nejednoznačnosti působení daňových rájů na globální hospodářství a obtížné rozeznatelnosti "opravdových" daňových rájů" vyspělé státy volí namísto represe opatrnější postoj, snaží se primárně s daňovými ráji domluvit a uzavírat smlouvy o vzájemné informovanosti.
Zdaňování příjmů sportovců ze sportovní činnosti daní z příjmů fyzických osob
Vybíral, Roman ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Hlavním cílem této rigorózní práce je provést analýzu zdaňování příjmů sportovců coby daňových rezidentů České republiky. Z obsahového hlediska je práce členěna, kromě úvodu a závěru, na pět kapitol. První kapitola pojednává obecně o pojmech sport a sportovec. Druhá kapitola se zabývá vymezením statusu sportovce, a to z pohledu českého práva, některých zahraničních právních úprav a rovněž z pohledu Soudního dvora Evropské unie. Třetí kapitola je věnována otázce zdaňování příjmů ze sportovní činnosti ze zdrojů na území České republiky, přičemž se zabývá zejména postavením profesionálních sportovců v kolektivních a individuálních sportech jako zaměstnanců či osob samostatně výdělečně činných. Kapitola čtvrtá pojednává o zdaňování příjmů v podobě cen ze sportovních soutěží. Poslední, pátá kapitola se zabývá otázkami mezinárodního zdaňování příjmů sportovců ze zdrojů v zahraničí.
Sociální prvky v daních
Loubková, Eliška ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Název diplomové práce je "Sociální prvky v daních". Hlavním cílem této práce je charakterizovat jednotlivé sociální prvky, které lze najít v českém právním řádu. Práce je rozdělena do několika částí. První část obsahuje vymezení základních pojmů jako je sociální prvek, daň a její funkce, hlavní pozornost je věnována redistribuční funkci daně spolu s vysvětlením, co způsobuje nerovnoměrné rozdělení příjmů. Součástí první časti je i popis jednotlivých sazeb, zejména progresivní sazby daně. První část je ukončena charakteristikou rovné daně. Druhá část se zabývá daňovými principy, zákonností, efektivností a různými pohledy na daňovou spravedlnost a její hlavní dva principy, princip prospěchu a princip užitku. Druhou část práce uzavírá kapitola věnovaná popisu přiměřené míry zdanění. Třetí část práce obsahuje popis různých druhů sociálních prvků, tj. vynětí z předmětu daně, úplné a částečné osvobození od daně, standardní a nestandardní odpočty a slevy na dani. Stručný přehled daní, které tvoří daňový systém České republiky, je zařazen na konec třetí části. Poslední část mé práce se zabývá sociálními prvky, které lze nalézt u jednotlivých daní. Diplomová práce je ukončena shrnutím jednotlivých sociálních prvků a nástinem možných změn týkajících se této problematiky v oblasti daňového práva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 539 záznamů.   začátekpředchozí287 - 296dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.