Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,547 záznamů.  začátekpředchozí28538 - 28547  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Modelování vlastností přenosového kanálu u xDSL systémů
Nepovím, Pavel ; Číž, Radim (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit čtenáři problematiku modelování přenosových vlastností metalických symetrických vedení, které jsou stále nejběžnějším přenosovým médiem v přístupových sítích, kde jsou nasazovány digitální účastnické přípojky xDSL (Digital Subscriber Line). Nejdříve jsou uvedeny konstrukční prvky metalických symetrických vedení, jejich přenosové parametry (primární a sekundární) a modely modelující tyto parametry. Dále jsou popsány ABCD přenosové parametry, které charakterizují vedení jako dvojbran, a pomocí kterých je získána výsledná přenosová funkce vedení. Ověření teoretických poznatků poskytuje aplikace vytvořená v prostředí Matlab. Tato aplikace umožňuje zvolit charakter vedení a získanou přenosovou funkci tohoto vedení aproximovat pomocí IIR filtrů.

Pokus o vytvoření školy základů hry na harfu.
Dohnalová, Ivana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na českou metodiku hry na harfu. Obsahuje stručný vývoj harfy, popis nástroje a jména pedagogů Pražské konzervatoře od jejího založení dodnes. Snažila jsem se podrobně popsat postavení ruky, tvoření tónů, úhoz i pozici hráče u nástroje. Pomocí krátkých notových ukázek jsem se pokusila vysvětlit základní technické prvky harfové hry. Česká metodiky je v tomto oboru ojedinělá a výjimečná. Čerpala jsem především z odborných knih Marie Zunové, Bedřicha Dobrodinského a z výroční knihy Pražské konzervatoře. Vše jsem také konzultovala se svou pedagožkou, doc. Janou Bouškovou a její matkou, profesorkou Pražské konzervatoře, Libuší Váchalovou.

Vliv montáží na kvalitu kabelážních systémů
Konvalinka, Vladimír ; Dostál, Otto (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření kabelážních sytémů. Je zde popsán vývoj strukturovaných kabeláží včetně pravidel jejich montáží, schvalování a jejich závěrečné měření. První část práce je věnována pojmu strukturované kabeláže, její historii, která začíná na počátku 80. let kdy se na trhu začali objevovat první osobní počítače. Potřeba jejich uživatelů mezi sebou komunikovat zapříčinila prudký rozvoj sítí a technologií. To mělo za následek vznik mnoha jednoúčelových, nekompatibilních a na sobě nezávislých kabelových rozvodů. Tento způsob kabeláží byl neekonomický, velmi náročný na servis a nepraktický pro rozšiřování sítí. Proto byly vytvořeny univerzální kabelážní systémy, jejichž základem se stal kroucený pár. Vlastnosti strukturované kabeláže jsou navrženy tak, aby po ní bylo možné přenášet celou řadu aplikací. K samotnému instalování kabelážních systémů se používají metalické kabely a v dnešní době také optické kabely. Kabelážní systém se skládá z mnoha dalších prvků, mezi něž patří prvky aktivní a neaktivní. Nutné je proměření různých parametrů, které mají vliv na kvalitu přenosu dat na těchto sítích. Měření se provádí přístroji, které splňují základní požadavky stanovené normou dle technologie. Jsou zde popsány pravidla a správné postupy při instalování kabelážích systémů, které by měli montéři při instalaci dodržovat. V závěru práce jsou uvedeny výsledky měření na simulačních segmentech, v podobě měřících protokolů, které slouží jako předávací protokoly mezi montážní firmou a odběratelem.

Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.

Pasquale Anfossi a italská opera v Praze
Niubo, Marc ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Jakubcová, Alena (oponent) ; Sehnal, Jiří (oponent)
Mezi nejvýznamější hudební instituce Prahy 18. století patří italská opera, jež v první polovině 80. let sídlila v divadle v Thunovském paláci. V této době patřil mezi hlavní autory jejího reperotáru ve své době slavný italský skladatel Pasquale Anfossi (1727-1797). Jeho dílo je však dnes známo jen velmi povrchně a výběrově, neboť byl (především díky kompozici opery Lafinta giardiniera, Řím 1774) převážně předmětem srovnávání s W. A. Mozartem. V naší práci ukazujeme na některé problematické otázky jeho biografie a analyzujeme operu lsabella e Rodrigo (Benátky 1776) na text Giovannio Bertatiho, která byla, spolu s jeho dalšími 10 operami, také uvedena v Praze (1783). lsabella e Rodrigo představuje méně obvyklou variantu opery buffa zpracovávající doborodružné téma s aktivní hlavní hrdinkou. Ta uprchne z domu svého otce, aby se nemusela provdat proti vůli svého srdce a později - v tureckém zajetí - prověřuje věrnost svého snoubence. V celkovém porovnání zhudebnění lsabella e Rodrigo s dalšími díly autora a současníků se opera jeví jako průměrná. Anfossiho práce vykazuje dobré zvládnutí charakterizace rolí i situací i dramatickou zkušenost, vedle několika míst vysoce inspirovaných se však vyskytují také prvky rutinní až triviální. Patrný je značný vliv libreta (v dobrém i horším), a to nejen z hlediska...

Nebezpečné pronásledování
Babčaník, Michal ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Gřivna, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá komplexním pojetím pojmu nebezpečného pronásledování. Nebezpečné pronásledování je názvem skutkové podstaty trestného činu nového trestního zákoníku č. 40/2009 Sb., který vstoupil v účinnost 1. 1. 2010. Tato skutková podstata trestného činu nebezpečného pronásledování má za úkol postihnout psychologický a společenský jev známý pod pojmem "stalking". Téma je uvedeno krátkým historickým exkurzem s cílem objasnit důvody právní regulace. Následuje popis jevu tak, jak je chápán jinými než právními obory, zejména forenzní psychologií, aby bylo možné později kriticky zhodnotit, zdali skutková podstata trestného činu tento jev efektivně postihuje. V rámci této části je věnována pozornost nejen různým typologiím, které se v praxi vyskytují, ale i klinicky uznávaným možnostem nápravy pachatele. Toto široké pojetí je poté konfrontováno se současnou právní úpravou, nejprve průřezem specifiky zahraničních úprav, následně je domácí právní úprava podrobně zkoumána dle jednotlivých ustanovení skutkové podstaty v účinném trestním zákoníku a klíčové prvky jsou nejen vykládány dle dostupné odborné literatury, judikatury, ale i povahy stalkingu, tedy jevu, který se tento trestný čin snaží postihnout. Některé prvky jsou i porovnávány s ustanoveními zahraničních úprav obsahujících podobné elementy s...

J.K.Toole, Kurt Vonnegut, Jr. and Ken Kesey: Authority and Grotesque in the U.S. Literature of The 1960s.
Kocmichová, Linda ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Sukdolová, Alice (oponent) ; Olehla, Richard (oponent)
Práce se zaměřuje na roli groteskna a autority v dílech amerických autorů, která vznikla v USA v šedesátých letech. Teoretickými východisky, která byla použita k rozboru konkrétních děl vybraných autorů, je bachtinovské pojetí lidové karnevalové kultury, dále teorie Vizenora, opět vycházející z Bachtina a týkající se "šibalů" (tricksters). Dizertační práce používá teoretická východiska, která se týkají působení autority nad jednotlivcem dle Foucaulta, a dále vychází z Deleuzeovy repetice a schizoanalýzy. Hlavním úkolem této dizertační práce je poukázat na prvky, které mají analyzovaná díla společné a také na rozdíly, které se projevují rozlišným pojetím boje proto autoritě. Dalším jednotícím prvkem je pohled na šílenství, které je v těchto dílech osvobozující silou. Autoři byli vybráni pro svůj provokativní postoj k moci, která je uplatňována nad jednotlivcem. Groteska slouží jako prostředek zesměšnění a zdiskreditování autority, jejíž nehumánní projevy jsou zdůrazněny v dílech analyzovaných autorů. Analyzovanými autory jsou: John Kennedy Toole (Spolčení hlupců), Kurt Vonnegut Jr. (Jatka č.5) a Ken Kesey (Vyhoďme ho z kola ven).

Ochrana porušování práv autorů v právním systému Čínské lidové republiky
Hájková, Erika ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
Čínské autorské právo vznikalo ve složitých "horotvorných procesech" postupného přerodu komunistické země v "čínský socialismus" s mnoha prvky volného trhu. Čínská civilizace, která vždy kladla velký důraz na zájmy celku, tento důraz ještě umocnila svým příklonem ke komunismu na konci 40. let minulého století. Práva individua - neřku-li individuální práva majetková - tak byla zcela potlačena, a naopak byl dále zvýšen důraz na ideologickou kontrolu jakékoli případné tvůrčí činnosti občanů, koncept, který byl rovněž čínskému právu vlastní již dlouho. Byrokratická kontrola se v minulém století v Číně stala naprosto absolutní. Čínská realita se dnes potýká s důsledky této vývojové "vlny". Jak konstatují Montgomery a Keane, jedním z důvodů malého rozvoje autorského práva na čínském filmovém trhu je fakt, že pro filmové a televizní producenty je mnohem důležitější správně se pohybovat v síti byrokracie (jak formálně, tak v oblasti kontaktů), než hájit svá autorská práva. Pro jejich zisky je totiž zásadní spíše to, zda bude dílo schváleno, a zda tedy bude relevantním úřadem jejich programu přidělen dostatečně velký "balíček" reklamního času (s nímž lze potom dále obchodovat, a tak financovat své programy), než to, zda jim za užívání jejich děl někdo zaplatí autorské poplatky.1 Nacházíme se kromě toho v situaci,...

Analýza efektivnosti elektronického zadávání veřejných zakázek
Říhová, Kristýna ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku zadávání veřejných zakázek pomocí elektronických nástrojů. Obsahově lze práci rozdělit na dvě části. V té první je rozebrána související legislativa a to z pohledu jak národních, tak evropsky platných dokumentů. Přitom popisuje její hlavní prvky a nedostatky. Dále pojednává o obsahu některých dalších souvisejících dokumentů, především potom Národního plánu zavedení elektronického zadávání VZ. Druhá část práce je potom věnována regresní analýze závislosti ceny veřejné zakázky a způsobu jejího zadávání ve smyslu použití, nebo nepoužití elektronických nástrojů. Důvodem této analýzy je poukazování na negativní závislost zmíněných proměnných v souvisejících dokumentech.

Aplikace Balanced Scorecard
Jandová, Alena ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje konceptu Balanced Scorecard z pohledu jejího zapojení do strategického řízení podniku. V teoreticko-metodologické části jsou charakterizovány jednotlivé prvky Balanced Scorecard, je uveden její vývoj a způsob využití. Zároveň obsahuje návrh postupu, jak metodu implementovat v praxi. Praktická část se po vzoru postupu navrženého v teoretické části věnuje aplikaci metody Balanced Scorecard v dané organizaci. Proto je na základě PESTEL analýzy, Porterova modelu pěti sil, finanční analýzy a SWOT analýzy sestaveno plátno podnikatelského modelu charakterizující konkrétní společnost a její výkonnost. Následně je pro tuto organizaci ujasněna konkrétní strategie. Na základě této strategie je vytvořena Balanced Scorecard, přičemž kauzální vztahy mezi zvolenými cíli zobrazuje strategická mapa. V práci je dále navržen způsob implementace do běžného provozu podniku.