Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model úloh s omezeními a mechanismů jejich plánování v UPPAAL SMC
Palúch, Filip ; Podivínský, Jakub (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cieľom je vytvorenie prehľadu mechanizmov plánovania úloh v jednoprocesorovom prostredí. Použitím týchto mechanizmov sú navrhnuté a implementované jednotlivé modely v nástroji UPPAAL, na ktorý sa táto práca orientuje. Výsledkom práce je overenie validity a vlastností mechanizmov získaných na základe implementovania modelov. Na porovnávanie výsledkov z nástroja UPPAAL sú využíté nástroje TimesTool a Cheddar.
Soubor měřicích úloh se stavebnicí RC Didactica
KOPECKÝ, Jan
Diplomová práce se zabývá možnostmi elektrotechnické stavebnice RC Didactic. Práce je zaměřena především na demonstrování možností stavebnice, a to na vytvořených úlohách, při jejichž zpracování je využito nejen hardwarového, ale i softwarového vybavení stavebnice. Dále se také práce zabývá otázkami možností využití stávajících úloh dodávaných se stavebnicí, parametry a předpoklady stavebnice pro využití během výuky a také didaktickými aspekty stavebnice.
Badatelsky orientované výuky přírodopisu - praktické aplikace a zavádění do školní praxe
BENDOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zavádění badatelsky orientovaného vyučování (BOV) do základních a středních škol v ČR i v dalších státech. Představuje BOV jako směr, který by mohl v budoucnosti vyřešit krizi přírodovědného vzdělání a zmírnit tak pokles zájmu o technické a přírodovědné obory. Hlavním cílem této práce je získat co největší množství informací o dané problematice, shrnout dosavadní poznatky o plošném zavádění BOV do škol, zejména co se týká zkušeností jednotlivých pedagogů. Dalším úkolem je vytvořit vzorovou úlohu BOV na libovolné téma z přírodopisu či biologie, která by se stala praktickým podkladem pro výuku těchto předmětů. Nedílnou součástí této práce je také kapitola věnovaná pilotnímu projektu "Škola BOV", který se uskutečnil na Pedagogické fakultě JČU s cílem vzdělávat učitele přírodopisu a biologie. Zde jsou shrnuty výsledky zavádění BOV do škol a porovnávány s výsledky předchozích analýz.
Implementace pokročilých mechanismů plánování množin RT úloh běžících pod uC/OS-II
Čižinský, Vojtěch ; Mikušek, Petr (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozšířením služeb jádra operačního systému uC/OS-II americké společnosti Micrium, Inc. o pokročilé plánovací mechanismy úloh. Kód tohoto OS je otevřený a je dovoleno ho v souladu s licenčním ujednáním upravit a rozšířit o další funkce a schopnosti. Funkčnost implementovaných algoritmů plánovacích mechanismů je nakonec ověřena pomocí nástrojů Cheddar a TimesTool.
Self-Service Business Intelligence v modelu řízení podnikové informatiky (MBI)
Chalupa, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Bosák, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj referenčního modelu MBI (Management of Business Informatics) vyvíjeného na půdě Katedry informačních technologií Vysoké školy ekonomické v Praze ve spolupráci s Katedrou softwarového inženýrství ČVUT. Cílem práce je představení problematiky implementace a provozu Self-Service Business Intelligence řešení ve firmě. Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část stručně popisuje principy Self-Service BI řešení, definuje jeho možné přínosy a efekty ve firmě a porovnává možnosti využití Self-Service BI s klasickým Business Intelligence řešením. Druhá část je zaměřena především na již zmíněné rozšíření modelu MBI. V této části jsou představeny nejčastější úlohy spojené s implementací a provozem Self-Service BI, jejich vazby na uživatelské role, a významné faktory, kterými může být toto řešení ovlivňováno.
Rozvoj modelu MBI v oblasti implementace CRM
Hrbková, Michaela ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Vulterin, Karel (oponent)
Práce se zabývá implementací CRM řešení, její reprezentací v referenčním modelu MBI, což je také hlavním cílem práce. V první části práce je analyzován trh CRM produktů a jsou představeny aktuální trendy v tomto odvětví. Druhá část práce je zaměřena na již zmíněné rozšíření referenčního modelu MBI na základě poznatků praxe a odborné literatury v oblasti implementace CRM řešení. Rozšíření je realizováno v podobě čtyř úloh, které zobecňují praktiky pro zavádění řízení vztahu se zákazníky, dále je práce doplněna o faktory, které popisují praktické postupy a návody pro práci v CRM řešení a to v aplikaci, která je také definována v této práci.
Úloha sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost v prevenci nádorového onemocnění varlat
NESPALOVÁ, Jana
Teoretická východiska Varle, latinsky testis, je mužská pohlavní žláza a nachází se v šourku. Varlata jsou rozdělena vazivovou překážkou a významně se podílejí na spermatogenezi a produkci hormonů. Vytvářejí také sekundární pohlavní znaky a určitým způsobem formulují osobnost jedince. Nádory varlat tvoří přibližně 1-1,8 % všech typů maligních nádorů u mužů a nejčastěji se vyskytují mezi 15. - 35. rokem života muže. Tato bakalářská práce obsahuje informace o anatomii a fyziologii varlat, rizikových faktorech a příčinách vzniku tumorů varlat, dále také příznaky a diagnostiku. Dále se práce zabývá úlohou sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost v oblasti prevence nádoru varlat, preventivními prohlídkami a samovyšetřováním varlat. Cíle práce Prvním cílem práce bylo zmapovat úlohu sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost v oblasti prevence nádorového onemocnění varlat. Byla použita tato výzkumná otázka: Jaká je úloha sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost v oblasti prevence nádorového onemocnění varlat? Druhým cílem bylo zjistit informovanost chlapců ve věku od 15 do 19 let o prevenci nádorového onemocnění varlat. První hypotéza zní: Znalost prevence nádorového onemocnění varlat se mění s věkem. Druhá hypotéza zní: Provádění samovyšetření varlat se mění s věkem. Použité metody Pro zpracování první výzkumné části bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, metoda dotazování a technika hloubkových rozhovorů se sestrami pracujícími v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost v Jihočeském kraji. Rozhovory byly nahrávány na diktafon a následně doslova přepsány. Ve druhé části bylo použito kvantitativního výzkumného šetření, metoda dotazování a technika nestandardizovaného dotazníku. Dotazník vyplňovali chlapci ve věku 15-19 let z Jihočeského kraje. Pro zpracování hypotéz byl použit parametrický test Anova. Jedná se o analýzu rozptylu. "Její podstata spočívá v tom, že celkový rozptyl sledované proměnné X se rozloží na rozptyl uvnitř jednotlivých výběrů a na rozptyl mezi výběry. Pokud je rozptyl mezi výběry nepravděpodobně velký, svědčí to o významném vlivu faktoru a (Budíková, 2010, str. 181)." Výsledky Přepsané rozhovory byly zkoumány otevřeným kódováním, metoda tužka a papír. Vzniklo 5 kategorií: Edukace, Nádor varlat, Vyšetření varlat, Dispenzarizace pacientů. K jednotlivým kategoriím byly přiřazeny podkategorie, ve kterých jsou zakódována stěžejní data. Zpracováním nestandardizovaného dotazníku vzniklo deset grafů s výsledky z odpovědí respondentů. Grafy byly následně popsány. První hypotéza, která tvrdila, že znalost prevence nádorového onemocnění varlat se mění s věkem, se nepotvrdila. Druhá hypotéza, která tvrdila, že provádění samovyšetření varlat se mění s věkem, se nepotvrdila. Závěr Z prvního výzkumného šetření potvrzují sestry pracující v ordinacích dětského lékaře pro děti a dorost, že provádějí edukaci pacientů v dané oblasti. Respondentky měly základní informace o problematice nádoru varlat a uváděly, že v ordinacích PLDD se provádí kontrola varlat. Dispenzarizace pacientů neprobíhá u všech respondentek v ordinacích praktického lékaře pro děti a dorost. Odbornou literaturu k tomuto tématu doporučují pouze dvě respondentky z devíti. Respondentky uváděly, že kontrola varlat a edukace o nádoru varlat probíhá, ale ve druhém výzkumném šetření se prokázalo, že chlapci nejsou téměř nijak seznámeni s tématem. Dle většiny odpovědí chlapců v dotazníku neprobíhá ani kontrola varlat u PLDD. Z druhého výzkumného šetření vyplynulo, že chlapci ve věku 15-19 let nemají dostatečné informace o prevenci nádorového onemocnění varlat. Většina nemá skoro žádné vědomosti, co vše zahrnuje prevence rakoviny varlat.
Metodika testování podle mezinárodních praktik a standardů
Králová, Iveta ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Doležel, Michal (oponent)
V oboru softwarového inženýrství existuje mnoho metodik, které jsou zaměřeny na celý proces vývoje softwaru. Cílem procesu vývoje softwaru je dodat kvalitní produkt, který uspokojuje požadavky uživatelů, dodat jej včas a v rámci stanoveného rozpočtu. Testování je nástrojem ověřování kvality softwaru a funguje při vývoji softwaru jako zpětná vazba. Většina metodik vývoje softwaru je k dispozici pouze v angličtině, klade důraz spíše na samotný vývoj softwaru a oblasti testování se věnuje pouze okrajově. Správně nastavený proces testování ovšem může přispět k vyšší kvalitě softwaru a zabránit možným dopadům při selhání celého informačního systému. Současné české metodiky zaměřené výhradně na oblast testování vznikly buď interně ve firmách, kde nejsou přístupné veřejnosti, nebo v rámci diplomových prací, kde způsobem vytvoření bylo typicky přizpůsobení a rozšíření stávajících metodik vývoje softwaru pro testování v konkrétní společnosti nebo týmu. Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření metodiky testování v češtině, která vychází z mezinárodních praktik a standardů, není přizpůsobena na míru konkrétní organizaci a podle které bude možné postupovat při definování procesů testování v různých organizacích bez ohledu na jejich specifické zaměření. Navržená metodika je zároveň implementována v nástroji EPF Composer, který umožňuje správu metodiky i její publikaci ve formě webové prezentace. Diplomová práce sleduje i cíle další. Za účelem ověření naplnění cíle vytvoření standardizované metodiky testování je cílem práce také následné zhodnocení metodiky pomocí standardizovaného procesního rámce pro zlepšování procesů testování a shrnutí, které oblasti mohou být předmětem dalšího rozšiřování metodiky. Cílem teoretické části práce je hodnocení metodik vývoje softwaru z pohledu testování, uvedení přehledu standardů se vztahem k testování, charakteristika vybraných standardů, objasnění účelu certifikací v oblasti testování a analýza možností využití materiálů pro přípravu na certifikace ISTQB. Cílů bylo dosaženo především analýzou dostupných materiálů pro certifikace ISTQB, analýzou metodik vývoje softwaru, standardů, procesního rámce TMMi a dalších zdrojů, které se zabývají oblastí testování, metodikami a standardy v oblasti testování. Hlavním přínosem práce je metodika testování, která je postavena na procesu testování definovaným mezinárodní organizací ISTQB, kterému dodává metodický rámec v podobě propojení a rozpracování jednotlivých metodických prvků. Jedním z prvků metodiky jsou pracovní produkty, které metodika specifikuje s ohledem na standard IEEE 829. Metodika není závislá na potřebách konkrétní společnosti a je možné ji jednoduše převzít, spravovat a dále přizpůsobovat. Může být využita jako výchozí bod při tvorbě testovací strategie v českých organizacích, které se zabývají vývojem softwaru a mají zájem k oblasti testování přistupovat podle mezinárodních praktik.
Urogynekologické operace a ošetřovatelská péče
ŠPILAUEROVÁ, Vlasta
Abstrakt Bakalářská práce je na téma Urogynekologické operace a ošetřovatelská péče. Cílem práce bylo shrnout dosavadní poznatky o řešení močové inkontinence pomocí urogynekologických operací a ošetřovatelské péče v teoretické části a ve výzkumné části zjistit, jaké nejčastější důvody vedou ženy k vyhledání odborné pomoci, zda jsou informované o možnostech urogynekologické léčby a zda je jim z jejich pohledu poskytována kvalitní ošetřovatelská péče. Výzkum byl kvantitativní a k výzkumnému šetření byla použita metoda dotazování. Technikou sběru dat byl dotazník. Informace pro výzkumné šetření byly získány v nemocnici v Českých Budějovicích, a.s. na ženském oddělení. Dotazník byl předložen 80 (100 %) klientkám, které měly vybrané odpovědi označit. U některých otázek byla dána možnost výběru odpovědí. Návratnost dotazníků byla 74 (92,5 %), k výslednému zpracování výzkumného šetření bylo možné použít pouze 66 (82,5 %) dotazníků od klientek. Tento počet (66) dotazníků je ve výsledném zpracování výsledků brán jako 100 %. Byly stanovené tři hypotézy. První hypotéza měla potvrdit, že nejčastějším důvodem u žen k vyhledání odborné pomoci je močová inkontinence. Z celkového šetření vyplývá, že 100 % dotázaných klientek vyhledá odbornou pomoc právě z tohoto důvodu. Druhá hypotéza měla potvrdit, že klientky jsou informované o možnostech urogynekologické léčby. Hypotéza byla potvrzena. Třetí hypotéza měla potvrdit, že klientkám je z jejich pohledu poskytována kvalitní ošetřovatelská péče. Podle výsledků odpovědí jsou klientky spokojené s ošetřovatelskou péčí a hypotéza se potvrdila. Výsledky výzkumného šetření by mohly být přínosné pro klinickou praxi. Práce porodní asistentky se v celém světě považuje za poslání. Žena patří do naší péče od narození do pozdního stáří. Jestli chceme dosáhnout úcty k naší práci, musíme při ženě stát a pomáhat jí nejen v čase, kdy přivádí na svět své dítě, ale i po celý její život.
Úloha sestry v dermatovenerologické ambulanci
NOVÁKOVÁ, Tereza
Téma této bakalářské práce je úloha sestry v dermatovenerologické ambulanci. Jejím cílem bylo zjistit úlohu sestry v dermatovenerologické ambulanci a náročnost její práce. Kapitola současného stavu obsahuje historii i současnost dermatovenerologie a specifika v ošetřovatelské péči tohoto oboru. Dále zachycuje anatomii a fyziologii kůže a jejích přídatných orgánů. Jsou v ní rozebrány jednotlivé role sestry a důležitost komunikace, nejčastější ošetřovatelské zákroky na tomto pracovišti, náročnost práce sestry, právní problematika týkající se dermatovenerologie a prevence nozokomiálních nákaz. Kvalitativní šetření probíhalo formou pozorování a formou nestandardizovaného rozhovoru, který byl zaznamenáván na diktafon a následně přepsán do sedmi kasuistik. Šetření probíhalo v soukromých ambulancích dermatovenerologických lékařů a ve stejně zaměřených ambulancích, které jsou přidružené k lůžkovým oddělením. V kasuistikách je zachycena pracovní náplň sestry, která se dá rozdělit na ošetřovatelskou a administrativí část. Dále obsahuje specifika sesterské práce v odborné ambulanci, spolupráci sestry a lékaře a komunikaci s pacientem. Tato práce může sloužit jako podklad pro výuku předmětu ošetřovatelská péče v dermatovenerologii. Práce by též mohla být využita k prezentaci na sesterských seminářích nebo konferencích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.