Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 293 záznamů.  začátekpředchozí274 - 283další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technická řešení Formule SAE v zemích mimo USA
Bittner, Ivo ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Technická řešení Formule Student v zemích mimo USA. Bakalářská práce bakalářského studia 3. Ročník, školní rok 2008/2009, studijní skupina 3D/31. FSI VUT v Brně, Ústav automobilního a dopravního inženýrství, odbor Dopravní a manipulační technika, listopad 2008. Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru Dopravní a manipulační technika předkládá návrh práce Technická řešení Formule Student v zemích mimo USA. Náplní práce je zpracovat přehled nejdůležitějších technických předpisů a souvisejících technických řešení současných soutěžních vozidel, uvést dostupné příklady řešení důležitých konstrukční částí, vyslovit se k možnosti využití inženýrských přístupů při vývoji vozidel, včetně měření a testování, připravit dostupný přehled konstrukční řešení význačných závodních týmů .
Současná konstrukční řešení silničních motocyklů kategorií nad 500ccm
Vaculík, František ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí současných poznatků v konstrukci silničních motocyklů se zdvihovým objemem nad 500 ccm. Práce je členěna po jednotlivých konstrukčních celcích na motor, převodové ústrojí, rám a zavěšení kol, brzdový systém, elektrickou výbavu a na ostatní součásti. U každého celku je rozbor možných technických řešení, jejich výhody, nevýhody a použité materiály při výrobě. V závěru práce je srovnání tří motocyklů různých výrobců a jejich technické řešení.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147kW
Hejda, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147 kW, který se používá do Octavie 2,0 TFSi RS. Zaměřuje se na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v teplotně i silově náročných podmínkách, kterým musí píst odolávat po celou dobu své životnosti. Další neodmyslitelnou částí bakalářské práce je pevnostní výpočet pístu.
Vznětové motory pro armádní účely
Šebesta, Radek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím vznětových motorů v armádních využitích, zejména tedy ve vojenských vozidlech. Je zaměřena na motory bojových a speciálních vozidel, jako jsou obrněné transportéry nebo tanky. Podává přehled o vlastnostech těchto motorů a nárocích, kladených při použití ve specifických podmínkách. Charakterizuje problematiku provozu a údržby vznětových motorů a negativních vlivů, jenž jsou při bojových podmínkách vystaveny. Informuje o způsobech ošetřování jednotlivých částí motorů a soustav zajišťujících jeho chod. Uvádí příklady odlišností od běžných motorů, používaných v civilních vozidlech. Vytváří náhled na problematiku umístění motoru a konstrukční řešení celkového uspořádání poháněcí soustavy. Vysvětluje základní pojmy z oblasti paliv používaných armádou a požadavků, které by měly splňovat. Cílem práce je poskytnutí přehledu specifických vlastností a požadavků kladených na vznětové motory.
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů motocyklů.
Suk, Jakub ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat přehled konstrukčních řešení, výkonových a ekonomických parametrů motorů. Shrnutí současného stavu bude provedeno tabulkovou a grafickou formou. Na závěr budou uvedeny hlavní vývojové tendence.
Historický přehled vývoje podvozků a motorů formule 1
Hrudík, Jan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá pehledem hlavních milník v oblasti vývoje konstrukce závodního vozu. Pozornost je vnována vozm formule 1, které jezdí v závodech od roku 1950. Ped samotným popisem technických ešení vozu formule 1 je zaazena ást, která strun osvtluje postupné smování k formuli 1. V následující kapitole jsou v pehledné tabulce zpracovány technické omezení a pedpisy pro konstrukci voz Velkých cen. Tabulka je uspoádaná vzestupn podle jednotlivých let. Další ást se vnuje aktuální sezón 2008 svtového šampionátu. Je zde uveden výtah z technických regulí a také pehled všech tým, jezdc a voz v této sezón. Jeden z tým je v samostatné ásti popsán podrobnji vetn nkolika obrázk. Poslední oddíl má za cíl doplnit historii vývoje o konstrukní zvláštnosti a experimenty.
Hnací ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Parchański, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je spočítat pro zadaný čtyřválcový benzínový motor geometrické, termodynamické a provozní parametry a následně vypočtené hodnoty porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Provést výpočet termodynamického cyklu modelováním pracovního oběhu a nakreslit p-V diagram, stanovení základních rozměrů pístu a pístního čepu, stanovení setrvačných sil působících na pístní skupinu, výpočet měrného tlaku a napětí u pístního čepu, stanovení základních rozměrů ojnice, výpočet napětí v oku ojnice v důsledku ohřevu bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v oku ojnice v důsledku setrvačných sil a od tlaků plynů a určit bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je naznačen princip činnosti zážehového motoru a nastíněn nejčastější princip zvyšování výkonu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Řídicí systémy řazení reverzace pod zatížením traktorových převodovek
Holub, Přemysl ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem používaných traktorových převodovek řazených pod zatížením. Zahrnuje důvody potřebnosti konstruovat tyto převodovky a požadavky na takovéto převodové ústrojí. Podrobněji jsou zde popsány násobiče točivého momentu, jimiž je řazení pod zatížením realizováno. Za obecným popisem jednotlivých typů převodovek vždy následuje konkrétní příklad jejich použití u současných traktorů. V kapitole o mechanických převodovkách částečně řazených pod zatížením je věnována větší pozornost převodovým ústrojím traktorů tuzemské společnosti Zetor. V jedné z posledních kapitol je věnován větší prostor diferenciálním hydrostatickým převodovkám s plynulou změnou pojezdové rychlosti, neboť ty jsou považovány za nejnovější technologii přenosu točivého momentu u traktorových převodovek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 293 záznamů.   začátekpředchozí274 - 283další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.