|
Technologie pro virtuální spolupráci
Mrowiecová, Tereza ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Blatný, Richard (oponent)
Efektivní komunikace mezi spolupracovníky je předpokladem úspěšného fungování společnosti. Technologie pro virtuální spolupráci umožňují pracovníkům spolu komunikovat, sdílet informace a spolupracovat na velké vzdálenosti. Cílem této práce je charakterizovat technologie dostupné na trhu. Práce se zabývá klasickou telefonií, mobilní telefonií, emailovou komunikací, Instant Messagingem, Videokonferencemi, technologií VoIP, IP telefonií, WiFi telefonií, VPN a Unified Communication. První část práce charakterizuje jednotlivé technologie z technické stránky, jaká zařízení využívají, jakými standardy se řídí, jaké mají vlastnosti. V druhé části jsou uvedeny přínosy jednotlivých technologií, jejich využití v praxi, jaké mají výhody, nevýhody a kolik přibližně stojí zavedení a provoz konkrétní technologie. Třetí část uvádí trendy, které panují ve využívání ICT, které technologie ustupují do pozadí a které naopak expandují, a kterými směry by se mohl další vývoj technologií pro virtuální spolupráci ubírat.
|
|
Komunikace a její technologická podpora ve firmě na konkrétním příkladě
Rosická, Tereza ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kubeš, Jiří (oponent)
Vzhledem k tomu, že společnost GfK nyní prochází velkou reorganizací, neboť se změnilo celé její vedení, dochází k přeměně všech procesů. Jedním z těchto procesů je i proces komunikace, který do dnešní doby nebyl jako takový nijak specificky řešen. Zejména proto je velmi těžké tento proces popsat a uspořádat. Cílem této práce je pokusit se o rozbor procesu externí i interní komunikace ve společnosti GfK a zároveň se snažit navrhnout nějaké návrhy na zlepšení. Zabývat se podrobně všemi procesy firmy není při daném rozsahu práce možné a jelikož se společnost GfK zabývá výzkumem trhu a veřejného mínění, v této práci je soustředěna pozornost na komunikaci při hlavní činnosti (procesech) firmy. Těmito procesy jsou komunikace s respondenty a komunikace s klienty, co se týče externí komunikace. Pokud jde o komunikaci s respondenty, tato práce je zaměřena především na panel domácností, vzhledem k tomu, že pro společnost je hlavním přísunem informací (primárních dat ). Stejně tak interní komunikace je soustředěna při hlavním procesu společnosti GfK, a to při předávání a zpracování dat. Tyto procesy jsou pro společnost základní, nejzajímavější a jejich správný průběh ovlivňuje firmu jako celek, jak její jméno a prestiž, tak její výnosy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce je věnována teoretickému poznání problému. Jsou zde přiblíženy hlavní pojmy, které se týkají především procesů, informací, komunikace a systémů. Na komunikaci je zde nahlíženo jak z hlediska sociálního (interpersonálního), tak z pohledu technologického, tedy jak komunikaci v organizaci ovlivňují možnosti ICT a to jak v pozitivním, tak negativním směru. Druhá část je již zaměřena na řešení konkrétního problému společnosti GfK. Nejprve je společnost GfK krátce charakterizována, dále jsou rozpracovány procesy interní a externí komunikace. Další kapitoly popisují současný stav ICT prostředků ve firmě a jejich skutečné využití. Na základě těchto poznatků je v závěru práce uvedeno několik návrhů a doporučení pro zlepšení těchto procesů.
|
| |
| |
|
Simulace politik komunikace z pozice Informačního manažera
Velehradský, Petr ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Rafaj, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření simulátoru, jenž na základě variabilního nastavení parametrů v jeho manažerském panelu umožní simulovat politiky komunikace z pozice Informačního manažera. Struktura modelu a parametrizace simulátoru vychází z praktických zkušeností z firmy NETservis s.r.o., která se specializuje na vývoj internetových aplikací pro velké mezinárodní společnosti. Simulátor je tedy určen především pro simulaci politik v této konkrétní firmě, avšak může sloužit i jako referenční model a být používán jinými společnostmi.
|
| |
|
Sunsilk - Analysis of Brand Strategy
Mackovičová, Lucia ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Vokáč, Matěj (oponent)
Tato práce analyzuje strategii a aktivity značky Sunsilk na českém trhu od její vstupu na trh v roce 2003 až do konce roku 2007 a hledá příčiny její neúspěchu. Především úspěch značky na zahraničních trzích, její pozitivní start na českém trhu a velmi dobré vnímání značky již krátce po vstupu na český trh jí předurčovali k dlouhodobě příznivým výsledkům. Značka přicházela s inovacemi, které na trhu doposud chyběli a podporovala své portfólio a aktivity zajímavou komunikací. I přes to nastal na konci roku 2005 zvrat ve vývoji a prodeje, tržní podíly a vnímání značky začali klesat a produkty značky Sunsilk jsou dnes stahovány z regálů obchodů. Jádrem analytické části této práce je popis a vyhodnocení vstupu značky na český trh vlasové kosmetiky, přehled projektů značky Sunsilk v létech 2004 až 2007 a vyhodnocení komunikace značky v tomto období. Důraz je kladen na novinky a změny v portfóliu a jejích komunikaci, která je svojí nekonzistencí považována za hlavní příčinu neúspěchu značky. Analýza je zaměřena na vnímání komunikace a značky spotřebiteli, porovnání vnímání s konkurenčními značkami a efektivnost komunikace. Pozornost je v této práci věnována i změnám v cenách na trhu vlasové kosmetiky a analýze změn portfólia značky Sunsilk.
|