Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Platební styk a jeho vývoj se zaměřením na současné tendence
TŮMOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je porovnání jednotlivých typů plateb z hlediska výhodnosti pro klienta a zmapování současných tendencí platebního styku v České republice. První kapitoly teoretické části bakalářské práce se zabývají právními předpisy upravujícími platební styk, historií peněz a historií bankovnictví. Další kapitola charakterizuje hotovostní a bezhotovostní platby a platební systémy. V praktické části bakalářské práce jsou objasněny principy platebních systémů CERTIS a TARGET. Dále byly, společně s nejnovější českou bankou, vybrány 3 největší české banky, a to pro zajímavý kontrast při porovnávání některých poplatků. Poslední kapitola zobrazuje vyhodnocení dotazníkového šetření, v němž 162 respondentů odpovídalo na 17 otázek o platebním styku. Výsledky tohoto šetření byly porovnány s výročními zprávami jednotlivých bank.
Analýza bankovních poplatků v rámci nadnárodní finanční skupiny
Davídková, Veronika ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na skupinu Erste Group a konkrétně na banky Erste Bank, Slovenskou spořitelnu a Českou spořitelnu. Podrobněji se zabývá bankovními poplatky na běžných účtech nabízených retailu, pro větší reálnost studie je zařazen i kontokorentní úvěr, jako další sledovaný produkt. Najdete zde dvě analýzy bankovních poplatků, analýza jednotlivých bankovních poplatků a analýza modelových klientů.
Vývoj poplatkové politiky bank v ČR v oblasti retailového bankovnictví
Fričová, Martina ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou vývoje bankovních poplatků v ČR určených pro retailovou klientelu v letech 2006 až 2009. Hlavním cílem práce bylo zaznamenat výsledné trendy vývoje z několika možných úhlů pohledu. První dvě kapitoly představují teoretické vymezení problematiky včetně charakteristiky vybraných sledovaných produktů u pěti českých bank. Třetí kapitola je zaměřena na modelové chování klienta a jeho vývoj ve sledovaném období. Následující kapitola se zabývá výsledky analýzy z pohledu modelového klienta a jednotlivých bank. Pojednává o shrnutí ohledně nastalých trendů a provázanosti mezi bankami.
Analýza bankovních produktů pro podnikatele a firmy - odlišnost nabídky českých bank ve srovnání se zahraničními
Štěchová, Petra ; Votava, Libor (vedoucí práce)
Využívání bankovních produktů je nedílnou součástí podnikatelské činnosti. Z toho důvodu se teoretická část práce zaměřuje na jejich obecný popis. Zároveň upozorňuje na výhody optimalizace v této oblasti. Součástí je také naznačení odlišností českých a evropských bank, které tkví zejména ve výši bankovních poplatků. Není opomenuta ani zmínka o finanční krizi, jejíž dopady ovlivňují zejména dostupnost úvěrů. Praktická část práce se věnuje srovnání produktů, a to konkrétně běžných účtů poskytovaných tuzemskou bankou ČSOB a zahraniční Deutsche Bank. Výsledkem této analýzy je větší náklonnost k zřízení běžného účtu u banky v ČR. Dále jsou rozebrány bankovní produkty, které vede akciová společnost CZ LOKO, přičemž jsou zmíněny zkušenosti s jejich využíváním. Následně je firmě CZ LOKO, a.s. doporučen nový běžný účet, který vychází z porovnání nabídky u pětice méně známých bank. Z tohoto rozboru vzešel návrh zřízení nového účtu u pobočky rakouské Oberbank AG, sídlící v ČR. Závěrem byl proveden průzkum v oblasti využívání bankovních produktů, který prokázal, že všichni dnešní podnikatelé, v menší či větší míře, služby bank využívají.
Projekt SEPA a jeho realizace v českém bankovnictví.
De Diana Boro, Markéta ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na projekt SEPA, který je projevem samoregulace bankovnictví na evropské úrovni. Jeho cílem je, aby přeshraniční platby v eurech probíhaly za stejných podmínek, jako platby tuzemské, a byl tak učiněn další krok k harmonizaci evropského bankovnictví a využití potenciálu, který v sobě nese vytvořený jednotný trh Evropské unie. V práci se zabývám historií měnové integrace a postupným formováním projektu SEPA, institucemi a sektory, které se na jeho tvorbě podílely, jednotlivými složkami tohoto projektu, jeho legislativní úpravou a realizací v českém bankovním prostředí.
Analýza struktury a objemu poplatků souvisejících s realizací operací na BÚ
Mazancová, Hana ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Práce na téma "Analýza struktury a objemu poplatků souvisejících s realizací operací na běžném účtu" se zaměřuje na výši bankovních poplatků spojených se základními službami běžného účtu. Cílem je popsat služby, porovnat výši jednotlivých poplatků za služby u vybraných českých bank a najít rozdíly mezi nimi. Práce se dále věnuje možnostem, jak lze poplatky snížit na minimum. K výsledku povede analýza a porovnání sazebníků bank a tvorba fiktivního klienta.
Analýza některých poplatků vybraných českých bank
Matějková, Hana ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu některých poplatků vybraných bank na tuzemském trhu se zaměřením na retailového klienta. Jedná se především o srovnání tří nejvýnosnější bank, kterými jsou Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka. V úvodu práce je zpracována problematika bankovních poplatků a jejich důležitost při výběru banky. V další části jsem se věnovala různým druhům cen v bankovnictví a způsoby stanovení jejich výše. Nejrozsáhlejší část práce je věnována srovnání různých poplatků nečastěji využívaných bankovních produktů u vybraných bank. Jedná se o běžné účty, spořící účty, spotřebitelské úvěry a platební karty. Na závěr jsem zpracovala srovnání některých poplatků u České republiky, Velké Británie a Německa.
Ochrana konkurence na bankovních trzích
Daňková, Michaela ; Šveňková, Alena (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Bankovní klienty zajímá vedle fungování a bezpečnosti bankovního sektoru především kvalita služeb a výše bankovních poplatků. V minulých letech začaly být banky kritizovány v českých médiích právě kvůli výši jejich poplatků. Antimonopolní úřad proti velkým českým bankám zahájil šetření, zda neomezují konkurenci na bankovním trhu. Cílem této práce bylo zhodnotit vývoj konkurence na českém bankovním trhu a jak s ním souvisí efektivnost. Výsledkem analýzy je konstatování ve prospěch sílícího konkurenčního prostředí.
Snaha o regulaci retailového bankovnictví ? přínos či ztráta pro klienta
Čáp, Ondřej ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Halás, Vladimír (oponent)
Bankovní sektor procházel v posledních patnácti letech procesem transformace, privatizace a implementace technologických změn. To mělo za následek podstatné rozšíření produktové nabídky a její přiblížení klientům pomocí alternativních distribučních kanálů. Slabou stránkou tohoto rychlého vývoje je mimo jiné skutečnost, že tyto nové služby nejsou navzájem zkonsolidovány tak, aby z nich každý klient maximalizoval svůj užitek. Konkrétně se jedná o balíčky služeb s neprůhlednými sazebníky nebo poplatky za předčasná splacení bez návaznosti na jiné produkty. Tyto parciální nedostatky se staly předmětem zájmu státních institucí, které se snažily o vyšší regulaci tohoto trhu. Přínosem této práce je zmapování bankovního trhu z pohledu nabídky služeb, vnímání klientů a rozhodování finančních institucí. Závěry se opírají o průzkumy trhu, které vypovídají o úrovni, příležitostech a potřebách tohoto odvětví. Cílem je popsat skutečný stav retailového trhu, zhodnotit postavení klientů v tomto tržním vztahu, vystihnout míru konkurence na tomto trhu a na základě těchto skutečností zvážit nutnost státních intervencí do tohoto odvětví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.