Název: Snaha o regulaci retailového bankovnictví ? přínos či ztráta pro klienta
Autoři: Čáp, Ondřej ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Halás, Vladimír (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Bankovní sektor procházel v posledních patnácti letech procesem transformace, privatizace a implementace technologických změn. To mělo za následek podstatné rozšíření produktové nabídky a její přiblížení klientům pomocí alternativních distribučních kanálů. Slabou stránkou tohoto rychlého vývoje je mimo jiné skutečnost, že tyto nové služby nejsou navzájem zkonsolidovány tak, aby z nich každý klient maximalizoval svůj užitek. Konkrétně se jedná o balíčky služeb s neprůhlednými sazebníky nebo poplatky za předčasná splacení bez návaznosti na jiné produkty. Tyto parciální nedostatky se staly předmětem zájmu státních institucí, které se snažily o vyšší regulaci tohoto trhu. Přínosem této práce je zmapování bankovního trhu z pohledu nabídky služeb, vnímání klientů a rozhodování finančních institucí. Závěry se opírají o průzkumy trhu, které vypovídají o úrovni, příležitostech a potřebách tohoto odvětví. Cílem je popsat skutečný stav retailového trhu, zhodnotit postavení klientů v tomto tržním vztahu, vystihnout míru konkurence na tomto trhu a na základě těchto skutečností zvážit nutnost státních intervencí do tohoto odvětví.
Klíčová slova: bankovní poplatky; finanční instituce; konkurence; regulace; retailové bankovnictví

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/3088

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-1744


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2011-07-01, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet