Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití počítače v MŠ
Bukovská, Zuzana ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou využití počítače v mateřské škole, konkrétně ze strany pedagogických pracovníků. Teoretická část popisuje využití počítače pro ředitelky a pro učitelky mateřské školy, ale především využití počítače k přímému výchovnému působení pedagoga na dítě předškolního věku. Praktická část zkoumá aktuální stav využití počítače v mateřských školách ve středočeském kraji a případný zájem rodičů o vzdělávání svých dětí v mateřských školách prostřednictvím počítače a edukačních počítačových her. Závěrečný výzkum prakticky sleduje, do jaké míry ovlivní činnosti u počítače rozvoj vybrané oblasti vzdělávání dítěte předškolního věku.
Pojetí výchovy ke zdraví v mateřské škole
Gondeková, Michaela ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Pojetí výchovy ke zdraví v mateřské škole Diplomová práce se zabývá pojetím zdravého životního stylu u dětí předškolního věku a realizací výchovy ke zdraví v mateřských školách. Náplní teoretické části této práce je vymezení pojmu "zdraví" a jednotlivých determinantů zdraví, jako je zdravý životní styl, životní prostředí a zdravotní stav. Dále se práce zabývá jednotlivými složkami výchovy ke zdraví v mateřské škole, pohybu dětí, výživě v MŠ, vnitřní pohodě a celkovému prostředí mateřské školy v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Předmětem výzkumné části diplomové práce je zpracování a vyhodnocení dvoustupňového dotazníku, který je předložen učitelkám mateřských škol.
Artefiletické činnosti v předškolním vzdělávání
KREJČÍ, Pavla
Ve své práci se v teoretické části zabývám vývojem předškolního dítěte. Dále popisuji současný systém institucionální péče o děti předškolního věku, výtvarné činnosti v mateřské škole a přibližuji artefiletiku jako jednu z možností působení na dítě. V praktické části popisuji artefiletické činnosti, které jsem realizovala s dětmi v mateřské škole. V závěru shrnuji poznatky ze svého výzkumu.
Příroda jako vzdělávací prostředí pro děti předškolního věku
RIEDLOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se věnuje přírodě jako místu možného vzdělávacího prostředí pro děti předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na kurikulární dokumenty týkající se legislativního ukotvení předškolní výchovy v ČR, popisuje vývoj dítěte v předškolním věku, utváření jeho vztahu k přírodě, zabývá se také lesní pedagogikou a lesními mateřskými školami. Praktická část se zaměřuje na rodiče, kteří umisťují své děti do lesních mateřských škol, na jejich motivy využít tuto alternativu v předškolním vzdělávání, jejich spokojenost se vzděláváním dětí v přírodním prostředí, přičemž je tak zároveň nabídnuta pomoc ostatním rodičům v rozhodování se, kam své dítě předškolního věku umístit.
Výstupy předškolního vzdělávání v oblasti jazyka a řeči u dětí z věkově homogenních a heterogenních tříd mateřských škol
LAPÁČKOVÁ, Lenka
Cílem práce je zjistit, v jaké míře dosahují děti očekávaných výstupů RVP PV v oblasti jazyka a řeči při ukončení předškolního vzdělávání a jaké jsou rozdíly mezi dětmi z věkově homogenních a heterogenních tříd městských mateřských škol. Teoretická část se zabývá vývojem jazyka a řeči, možnostmi narušení komunikační schopnosti v předškolním období, dále rozvíjením jazyka a řeči v mateřské škole a hodnocením vzdělávání v této oblasti. Praktická část vyhodnocuje výsledky výzkumného šetření ve srovnání homogenních a heterogenních tříd městských mateřských škol, a to v oblasti vyjadřování, gramatické správnosti řeči a výslovnosti.
Přírodní materiály ve výtvarných a tvořivých činnostech v mateřské škole
VOHRALÍKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostmi z přírodního materiálu v mateřské škole. Jedním cílem je specifikovat, s jakými přírodními materiály lze v mateřské škole s dětmi pracovat a jaké činnosti provozovat. Druhým cílem je zjistit, jaký mají přístup dnešní pedagogové k těmto činnostem. Teoretická část je zaměřena na otázky vývoje předškolního dítěte a jeho schopnost manipulovat a tvořit s drobným materiálem. Činnosti jsou zařazené v kontextu ŠVP a TVP. Následuje charakteristika vhodných přírodních materiálů a jejich využití v mateřské škole. Dále jsou zde uvedeny techniky, které se při činnostech s přírodním materiálem používají a stručně popsány tvořivé oblasti, jako je artefiletika a land-art. Praktická část je věnována projektu, který nese název "Kouzlení s přírodou". Pomocí projektu jsou konkrétní tvořivé a výtvarné činnosti řazeny podle ročního období, dle dostupnosti přírodních materiálů. Část činností byla realizována v mateřské škole a následně vyhodnocena na základě pozorování dětí při práci. V další části bakalářské práce jsou vyhodnoceny předpoklady týkající se přístupu dnešních pedagogů mateřských škol k těmto činnostem. K tomuto šetření byla použita dotazníková metoda. Předměty výzkumu jsou předškolní děti ve věku od 5 do 6 let a předškolní pedagogové.
PŘÍPRAVA NA VSTUP DO ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je zjistit, jak jsou děti předškolního věku individuálně a systematicky připravovány na vstup do ZŠ. První část teoretická je zaměřena na porovnání pojetí předškolního a primárního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Druhá část je věnována popisu dítěte, které zahajuje školní docházku z pohledu vývojové psychologie. Pozornost se zde také soustřeďuje na školní zralost. Praktická část je zaměřena na to, jak mateřská škola může individuálně a systematicky připravovat dítě na zahájení školní docházky. Práce /bakalářská/ zkoumá, jakých oblastí se týká příprava dítěte na školní docházku a jaké konkrétní činnosti lze s dětmi realizovat.
Věkové složení dětí ve třídách mateřských škol
RYKLOVÁ, Simona
Cílem a smyslem mé bakalářské práce je zmapovat názory učitelek mateřských škol na práci ve třídách heterogenních a ve třídách homogenních. Pojmenuji pozitiva a negativa obou variant. Klíčové otázky, na které chci najít odpověď: ? jaké je optimální složení třídy z pohledu učitelek MŠ z hlediska věku dítěte ? která z variant homogenní/heterogenní je učitelkami preferována a proč Teoretickou část věnuji socializaci předškolního dítěte v rodině jako primární sociální skupině a dále popíši problém socializace předškolního dítěte v institucionálních zařízeních. Problematiku věkového složení tříd přiblížím z pohledu RVP PV a alternativních vzdělávacích programů. Praktická část je zaměřena na zjištění názorů učitelek mateřských škol. K výzkumu bych ráda použila dotazník, který poté kvantitativně zpracuji a provedu pozorování jak ve třídách homogenních, tak i heterogenních. Zde se zaměřím na úroveň socializace dětí.
Odraz lidových tradic ve školním vzdělávacím programu mateřské školy
VLČKOVÁ, Vladislava
Ve své bakalářské práci upozorňuji na možnosti, které skýtají lidové tradice při tvorbě a realizaci vzdělávacího obsahu školní vzdělávacího programu mateřské školy. Předpokládám, že program založený na lidových tradicích může plně naplnit požadavky na předškolní vzdělávání v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V teoretické části se zaměřuji na lidové tradice, které jsou přirozené a propojené s přírodou a snažím se je začlenit do předškolního vzdělávání. Dále popisuji lidové tradice a jejich stopy v mém kraji. V praktické části předkládám konkrétně životaschopnost lidových tradic v mateřských školách v podobě aktivit a činností, které je možné uskutečňovat v mateřské škole. Obsahová část školní vzdělávacího programu je zpracována s využitím lidových tradic. Vše je doplněno tematickým celkem Posvícení, ke kterému přikládám videozáznam z realizace tohoto tématu jako průřezový obraz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.