Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,825 záznamů.  začátekpředchozí26816 - 26825  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.63 vteřin. 

Pohybové aktivity v oblasti speciálního školství jako součást integrace osob s mentálním postižením (komparativní studie z oblasti jihočeského regionu)
PÍSAŘÍK, Josef
Anotace: Práce se zabývá zkoumáním Rámcového vzdělávacího programu základní školy s úpravou pro žáky s lehkou mentálním retardací a základní školy speciální. Bylo provedeno porovnání součastného a minulého Rámcového vzdělávacího programu. Byla zjišťována úroveň tělesné výchovy a integrace na vybraných školách v jihočeském regionu.

Léčba kyslíkem u novorozenců z ošetřovatelského hlediska
KADLEČKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se týká léčby novorozenců kyslíkem z ošetřovatelského hlediska. Práce má část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části se zaměřuji jak na nejnovější doporučené postupy Evropské resuscitační rady v podání kyslíku, tak na dlouhodobější podávání kyslíku podle doporučených postupů České neonatologické společnosti na lůžkovém oddělení. Nejdříve je zvláštní pozornost věnována přestavbě fetoplacentárního oběhu novorozence s následnými změnami v jeho plicním a krevním oběhu po porodu, protože to je nedílnou součástí znalostí v léčbě kyslíkem. Další část je věnována zásadám prvního ošetření novorozence, především s ohledem na zhodnocení jeho poporodní adaptace a rozhodnutí o zahájení oxygenoterapie sestrou nebo porodní asistentkou. Dále jsou v práci zmíněna současně platná doporučení pro resuscitaci novorozence, opět s důrazem na otázku použití kyslíku. V následující kapitole je zde shrnuta nejčastější novorozenecká patologie, která vyžaduje oxygenoterapii. Kapitola následující zahrnuje způsoby podávání kyslíku novorozencům jak ve fázi časné adaptace, tak při jeho pobytu na novorozenecké jednotce intenzivní péče. Výzkumná část zahrnuje identifikaci znalostí ošetřovatelského personálu v léčbě kyslíkem u novorozenců a následně systém v edukaci ošetřovatelského personálu v otázkách oxygenoterapie. Pro výzkum byly stanoveny dva cíle. První cíl je zmapovat znalosti ošetřovatelského personálu v zásadách aplikace kyslíku u novorozence na novorozenecké jednotce intenzivní a resuscitační péče a na porodním sále. A cílem druhým bylo zjistit, jakou formou je školen ošetřovatelský personál v oblasti aplikace kyslíku u novorozence. Na podkladě těchto cílů byly stanoveny 3 výzkumné otázky. První otázka zní: Jaké jsou hlavní rozdíly mezi znalostmi ošetřovatelského personálu a doporučovanými postupy v aplikaci kyslíku u novorozence? Druhá otázka zní: Je při edukaci ošetřovatelského personálu v resuscitaci kladen důraz na její praktické provedení a na systematické opakování? A třetí otázka zní: Jak probíhá edukace personálu v zásadách oxygenoterapie mimo resuscitaci? Pro výzkumné šetření byl zvolen kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byly využity individuální rozhovory s 5 dětskými sestrami, které pracují ve specializovaném neonatologickém pracovišti na úseku novorozenecké jednotky intenzivní péče a na úseku porodních sálů oddělení nemocnice České Budějovice a. s. Rozhovory byly následně přepsány do bakalářské práce a v závěru výsledků byla vytvořena přehledná tabulka, kde jsou výsledky prezentovány. Z výzkumného šetření lze uzavřít, že ošetřovatelský personál disponuje dostatečnými znalostmi v oblasti poskytování oxygenoterapie u novorozenců a zná ošetřovatelské a doporučené postupy v aplikaci kyslíku. Pokud jde o edukaci, která se týká resuscitace novorozenců je prováděna pravidelně, jedenkrát za rok na oddělení. Výsledky práce by se mohly využít k identifikování nedostatků při školení v oblasti aplikace kyslíku v resuscitaci s následným cílem nasměrování edukace personálu v této oblasti.

BARVY A JEJICH PŮSOBENÍ NA PSYCHIKU DÍTĚTE
MAKALOUŠOVÁ, Iva
Ve své bakalářské práci na téma Barvy a jejich působení na psychiku dítěte v mateřské škole se věnuji problematice barevného působení a pokouším se rozvinout základní otázky teorie barev i jejich aplikace do výchovně-vzdělávacího procesu předškolního dítěte. Snažím se proniknout do hloubky objektivního i subjektivního vnímání barev a hlavně jejich psychologického významu. Zkoumám barevné prožívání a také výběr a preferenci barev u dětí od tří do šesti let. Barvy do dětského světa neodmyslitelně patří a děti je milují. Proto je mým cílem pracovat s barvami ve výchově vědoměji a využít jich více v oboru psychodiagnostiky i psychoterapii, tedy v praxi. Doufám, že výsledky této práce bude možné využít v celé škále výchovně-vzdělávacího procesu u předškolních dětí



Výchovně vzdělávací program se zaměřením na zdravý životní styl dětí předškolního a mladšího školního věku realizovaný v Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia
KURZOVÁ, Alena
V první části práce jsou shromážděné informace o ekologické výchově, z kterých se vycházelo při přípravě výukového programu. Další část pojednává o zdravé výživě a jejích pravidel u dětí a následující kapitola je věnována alternativám běžných produktů a potravin. V praktické části je uveden vytvořený program {\clqq}Dobrá svačinka``, který se skládá z teoretické a praktické části. Na závěr jsou presentovány výstupy z výukového programu.

Stacionáře pro osoby s mentálním postižením - srovnání státního a neziskového sektoru
Zajícová, Lenka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Diplomová práce porovnává a charakterizuje sociální zařízení pro osoby s mentálním postižením podle zřizovatele. Dále se zabývá názory rodičů na kvalitu poskytovaných služeb v těchto zařízeních. Teoretická část se věnuje základním pojmům, definicím, klasifikacím, psychickým zvláštnostem, vzdělávání a výchově osob s mentálním postižením. Hlavní částí práce je výzkum, který je zpracován ve dvou etapách. První část se zabývá porovnáním stacionářů podle zřizovatele. Zde je použita metoda dotazníku. Druhá část je věnována výzkumu názoru rodičů dětí s mentálním postižením, které navštěvují denní a týdenní pobyty ve stacionáři. V této části výzkumu je použita metoda řízeného rozhovoru. Poznatky a znalosti získané během mého studia a výsledky diplomové práce využiji pro zkvalitnění vlastní práce ve stacionáři a jako osvětu v komunikaci s ostatními lidmi.

Metodika základů sportovního tréninku krasobruslení dětí mladšího školního věku
Halodová, Eva ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Název práce: Metodika základů sportovního tréninku krasobruslení dětí mladšího školního věku Cíl: Zmapování metodiky základních prvků krasobruslení v tréninku dětí mladšího školního věku z odborné literatury a její ověření v tréninku. Doplnění této metodiky na základě poznatků získaných z dotazníkového šetření, dále v průběhu konzultací s trenéry a tréninků. Práce zahrnuje základy bruslení, obraty, kroky, piruety a skoky. Klíčová slova: krasobruslení, bruslení, metodika, bruslař, dítě, základ, prvek, skok, pirueta.


Uplatňování principů zdravotní tělesné výchovy v mateřské škole
Jiránková, Alžběta ; Dvořáková, Hana (oponent) ; Hronzová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce seznamuje s možnostmi cvičení zdravotně preventivního charakteru v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty všechny důležité okruhy týkající se zdravotní tělesné výchovy v mateřské škole. Praktická část se zabývá zrealizováním cvičebního projektu v podmínkách mateřské školy a testováním dětí před a po cvičebním projektu. Cvičební projekt obsahuje 7 konkrétních cvičebních jednotek zdravotně preventivního charakteru.