Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 307 záznamů.  začátekpředchozí267 - 276dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak správně upravit stravovací návyky pro každodenní zátěž tanečníka
Tomášková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ČERNÁ, Jana (oponent)
Moje magisterská práce se zabývá problematikou stravování v tanečním světě. Je to téma velmi obsáhlé, já jsem se však zaměřila pouze na dospělé tanečníky, jak jim pomoci najít vyvážené stravování k podpoření maximálního fyzického výkonu. Neméně obsáhlé a důležité téma týkající se mladých, dospívajících tanečníků a taktéž výskytu nejrůznějších onemocnění v tanečním světě je námětem prací jiných studentů. Snažila jsem se pro tuto práci vycházet ze sportovních teorií a doporučení, poněvadž požadavky na fyzické výkony tanečníků jsou s výkony sportovců zcela srovnatelné.
Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta ze 60. let 19. století
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zápisem baletu Giselle, který vytvořil francouzský choreograf a baletní mistr Henri Justamant v 60. letech 19. století. Uvádí překlad 2.jednání tohoto baletu, který srovnává s původním libretem Giselle z roku 1841 a zabývá se jeho následnou analýzou.
Pohyb a hlas
Wimmerová, Hana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DŘÍMALOVÁ, Lenka (oponent)
Tématem Magisterské práce je hledání přesahů tanečního a divadelního umění, ve kterém figurují vyjadřující prostředky z hlediska celistvosti performera. Cílem je nalézt a vymezit styčné body ve vývoji umění, které dále rozvíjeli umělci jak na poli divadelním, tak v tanečním umění. Zároveň je úkolem poukázat na prolínání žánrů, které převzaly, či integrovaly prvky z jiné umělecké oblasti. Magisterská práce je pokračováním mé Bakalářské práce, jejíž hlavním tématem byl ?pohyb a hlas?. Úkolem je navázat na tématiku integrace hlasu do současného tanečního umění a její bližší specifikace. Zdrojem informací jsou umělci tvořící v postmoderní a současné době, ale i ohlednutí zpět do dějin vývoje moderního tance. Součástí této práce je i má pedagogická praxe na Konzervatoři v Ostravě, ve které jsou shrnuty poznatky z hodin Moderního tance a Taneční výchovy.
Tanec a bicí nástroje
Stehlík, Miroslav ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; VÍT, Martin (oponent)
Cílem této práce je osvětlit vývoj rytmického myšlení a jeho souvislosti s tancem a dále ukázat vlivy neevropských kulturních oblastí na současnou podobu taneční a populární hudby. Záměrem je demonstrovat propojení tance a bicích nástrojů a uvézt jej do kontextu současné bubenické a taneční praxe po celém světě. Velká část práce je věnována hře na soupravu bicích nástrojů, bicím partům v taneční hudbě, problematice biomechaniky hry na bicí soupravu, zdravotním dopadům hry a možné prevenci zdravotních komplikací pomocí technik moderního tance. Dále práce pojednává o problematice hudebního doprovodu (korepetice) v lekcích moderního tance s užitím bicích nástrojů a o komunikaci mezi korepetitorem a tanečním pedagogem.
Problematika tanečního managementu
Kolda, Martin ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
První část práce mapuje historický vývoj všeobecného managementu, současné teorie a výstupy a strukturální rozdělení základních manažerských úkolů a funkcí. Snaží se zdůraznit znalosti, zkušenosti, poučení z chyb a nejužitečnější principy, které pomohly průkopníkům v ostatních oborech k jejich úspěchu. Dále se práce věnuje managementu divadelního umění, analyzuje problematiku uměleckého řízení, jeho význam pro umělce a rozdělení manažerských pozic v divadle. Poslední část této práce zpracovává strukturální rozbor manažerských povinností potřebných pro úspěšnou realizaci daného podnikatelského/uměleckého záměru. Jedná se o schéma vybudované na základě poznatků získaných studiem teorií všeobecného, kulturního a divadelního managementu a praktických zkušeností autora, které se zaměřuje především na oblast plánování, produkce, marketingu a financování realizovaného projektu.
Aplikace kineziologických poznatků v technice Marthy Graham (Floor Work)
Táborová, Dita ; ČUMPELÍK, Jiří (vedoucí práce) ; KUBICOVÁ, Ivanka (oponent)
Technika Marthy Graham má již svou osmdesátiletou tradici. Taneční svět se neustále vyvíjí kupředu a chce objevovat nové a nové možnosti jak správně pracovat se svým tělem. Nechci modernizovat techniku Marthy Graham, ale ráda bych nalezla optimální podmínky k pochopení této taneční techniky. Bakalářská práce je zaměřena na kompenzační a nápravná cvičení, ze kterých pak dále vycházím v základních polohách a cvicích techniky Marthy Graham (floor work). Cílem práce je upozornit na určité nedostatky ke správnému provádění jednotlivých cviků v technice Marthy Graham a příprava tanečníka k lepšímu provedení jednotlivých cvičení a další rozvíjení principů této taneční techniky. Koncentruji se na to, aby se tanečník naučil správnému držení těla se zaměřením na hybnost pánve a kyčelního kloubu.
Profese tanečního mistra v Čechách ve 20. století
Zilvarová, Daniela ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Magisterská práce podává přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 20. století s letmým přesahem do současnosti. Autorka volně navazuje na téma, které prozkoumala v rámci historického období 19. století v bakalářské práci. Zabývá se vstupními předpoklady, které musel jedinec splňovat, aby se mohl této profesi věnovat. Práce také pokrývá jednotlivé aspekty související s pořádáním tanečních kurzů i odlišný způsob jejich organizace (v režii tanečního mistra v rámci tanečních škol i mimo ně, či v režii pořadatele, kde sehrává taneční mistr pouze roli pedagoga). Profese tanečního mistra je dále analyzována s přihlédnutím k jednotlivým činnostem, které učitel společenského tance ve 20. století vykonával. Cílem bylo také získat představu o společenském postavení tanečního mistra a prestiži tohoto povolání.
Tělo jako funkční nástroj klasického tance
Bočková, Šárka ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Tato magisterská práce zkoumá lidské tělo na bázi anatomických předpokladů ve spojení s funkčními principy, které napomáhají budovat správné postavení těla, vytočení dolních končetin en dehors, pózy klasického tance a pohybovou koordinaci, která vede tělo až do rotace a skoku. V této magisterské práci nahlížím na tělo, jako na tanečníkův hlavní nástroj k provádění celé techniky klasického tance a snažím se popisovanými funkčními principy podpořit správnost provedení jednotlivých prvků techniky klasického tance. V závěru práce se zamýšlím nad obecným zapojením těchto funkčních principů do lekce klasického tance.
Královská společnost pedagogů tance
Smělá, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.
Theresientanz
Poznarová, Vendula ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji kultuře provozované v ghettu Terezín za druhé světové války se zaměřením na tvorbu, ve které má své místo tanec. Obsahem zkoumání byl v mé práci kontrast tvorby osvobozujícího umění ve vězeňských podmínkách s obludností nacistické tyranie. Po nastínění historického kontextu a představení kulturní elity v táboře následují kapitoly o hudbě a tanečním umění a jejich osobnostech tvořících v Terezíně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 307 záznamů.   začátekpředchozí267 - 276dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.