Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociologie tance. Rozdílnosti publika klasické a alternativní taneční scény
Zilvarová, Daniela ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Sociologie tance se řadí v rámci svého oboru k okrajovým a mladým disciplínám, a to proto, že předmětu jejího zájmu - tanci - nebyla doposud věnována téměř žádná vědecká pozornost. Soustavněji se rozvíjí od 80.let 20.století, a to především ve Velké Británii, kde je za největší autoritu považována Helen Thomas. Jelikož je rozvoj této vědní disciplíny stále tzv. v plenkách, nabízí se mnoho témat, které si zasluhují kýženou pozornost. Taneční publikum jako nezbytná složka uměleckého tance je jedním z nich. A o jeho výzkumu pojednává tato diplomová práce, v níž jsem se zaměřila na příjemce, diváky dvou odlišných druhů tance - baletu a současného tance. Porovnávala jsem tedy diváctvo Národního divadla, které navštívilo balet Romeo a Julie s diváky Ponce, což je první divadlo pro současný tanec, kde se výzkum uskutečnil celkem na šesti představeních. Nejsnazší, nejlevnější a nejefektivnější metoda, jak získat potřebné informace, je prostřednictvím dotazníku, který každý respondent obdržel při vstupu do divadla. Ve výsledku jsem měla k dispozici data od 737 respondentů.
Sociologie tance. Rozdílnosti publika klasické a alternativní taneční scény
Zilvarová, Daniela ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Duffková, Jana (vedoucí práce)
Sociologie tance se řadí v rámci svého oboru k okrajovým a mladým disciplínám, a to proto, že předmětu jejího zájmu - tanci - nebyla doposud věnována téměř žádná vědecká pozornost. Soustavněji se rozvíjí od 80.let 20.století, a to především ve Velké Británii, kde je za největší autoritu považována Helen Thomas. Jelikož je rozvoj této vědní disciplíny stále tzv. v plenkách, nabízí se mnoho témat, které si zasluhují kýženou pozornost. Taneční publikum jako nezbytná složka uměleckého tance je jedním z nich. A o jeho výzkumu pojednává tato diplomová práce, v níž jsem se zaměřila na příjemce, diváky dvou odlišných druhů tance - baletu a současného tance. Porovnávala jsem tedy diváctvo Národního divadla, které navštívilo balet Romeo a Julie s diváky Ponce, což je první divadlo pro současný tanec, kde se výzkum uskutečnil celkem na šesti představeních. Nejsnazší, nejlevnější a nejefektivnější metoda, jak získat potřebné informace, je prostřednictvím dotazníku, který každý respondent obdržel při vstupu do divadla. Ve výsledku jsem měla k dispozici data od 737 respondentů.
Profese tanečního mistra v Čechách ve 20. století
Zilvarová, Daniela ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Magisterská práce podává přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 20. století s letmým přesahem do současnosti. Autorka volně navazuje na téma, které prozkoumala v rámci historického období 19. století v bakalářské práci. Zabývá se vstupními předpoklady, které musel jedinec splňovat, aby se mohl této profesi věnovat. Práce také pokrývá jednotlivé aspekty související s pořádáním tanečních kurzů i odlišný způsob jejich organizace (v režii tanečního mistra v rámci tanečních škol i mimo ně, či v režii pořadatele, kde sehrává taneční mistr pouze roli pedagoga). Profese tanečního mistra je dále analyzována s přihlédnutím k jednotlivým činnostem, které učitel společenského tance ve 20. století vykonával. Cílem bylo také získat představu o společenském postavení tanečního mistra a prestiži tohoto povolání.
Theresientanz
Poznarová, Vendula ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji kultuře provozované v ghettu Terezín za druhé světové války se zaměřením na tvorbu, ve které má své místo tanec. Obsahem zkoumání byl v mé práci kontrast tvorby osvobozujícího umění ve vězeňských podmínkách s obludností nacistické tyranie. Po nastínění historického kontextu a představení kulturní elity v táboře následují kapitoly o hudbě a tanečním umění a jejich osobnostech tvořících v Terezíně.
Jak vyučovat společenský tanec
Kolda, Michal ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Magisterská práce navazuje na bakalářskou práci Metodika výuky společenského tance a je zaměřena na druhou etapu výuky. Zabývá se popisem metodických postupů při výuce jednotlivých tanců a tanečních figur v kurzu společenského tance pro pokročilé. Komentovány jsou možné problémy při výuce a časté chyby.
Metodika výuky společenského tance
Kolda, Michal ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem společenského tance. Zahrnuje první historické společenské tance, mnoho dalších tanců, které ovlivnily současnou podobu dnešních společenských tanců, až po nahlédnutí do dalšího vývoje tohoto stylu tance.
Profese tanečního mistra v Čechách 19. století
Zilvarová, Daniela ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Bakalářská práce podává stručný přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 19. století, přičemž pro rozsáhlost časového a místního vymezení a nedostupnost pramenů se autorka zaměřila převážně na Prahu v druhé polovině 19. století. Zabývá se otázkami, jaké podmínky musel jedinec splňovat, aby mohl vykonávat povolání učitele tance. Analyzuje profesi z hlediska jejích jednotlivých činností, kdy se taneční mistr uplatňoval ve společnosti nejen jako pedagog, ale také velmi často jako organizátor tanců na tanečních zábavách, jako choreograf a v některých případech i jako hudební skladatel. Zvláštní pozornost je věnována instituci Klubu tanečních mistrů v království Českém, ve kterou se taneční mistři koncem 19. století sdružili. Autorka také řeší problematiku a původ užívání významných titulů tanečních mistrů (zemský, stavovský). Krátce se též pozastavuje nad otázkou, jakou roli sehrávaly v povolání tanečního mistra ženy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.