Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,619 záznamů.  začátekpředchozí26590 - 26599dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.74 vteřin. 

Zobcová flétna - od metodických problémů k rozvíjení tvořivosti
Hurníková, Kateřina
Cíl této práce spočívá v několika rovinách. Primární cíl sleduje stanovení takových tvořivých postupů, které ve výuce hry na zobcovou flétnu vedou ke zvládnutí konkrétních interpretačních problémů. Přitom zde množství problémů nevyčerpávám beze zbytku, ale věnuji se těm, které se mi během průzkumu ukázaly jako nejcitlivější - problémy dechu, artikulace a prstové techniky. Vycházím při tom z předpokladu, že tvořivost v nástrojové výuce je na různých stupních zastoupena různě. Na základním stupni obecně je instrumentální tvořivost omezena na minimum, zpravidla se stává jistým druhem průpravy na klávesových nástrojích, kde spočívá ve hře lidových písní podle sluchu a s improvizací jednoduchých doprovodů. Melodické nástroje prostor к harmonizaci neposkytují, a také proto se většině pedagogů jeví prostor pro kreativitu jako málo atraktivní. Tvořivost je tedy alespoň podle mé dosavadní zkušenosti se stavem této výuky na základních uměleckých školách v podstatě pomíjena. Na středním stupni je situace přece jen odlišná. Praxe dokládá, že v zapojování tvořivých činností do hudebníkovy přípravy však opět vedou klávesové nástroje. Daleko méně prostoru pak kreativitě poskytují vyučující hry na nástroje melodické. Sekundární cíl postihuje současný stav výuky hry na zobcovou flétnu na základních a středních uměleckých...

Zobcová flétna - od metodických problémů k rozvíjení tvořivosti
Hurníková, Kateřina ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent)
Cíl této práce spočívá v několika rovinách. Primární cíl sleduje stanovení takových tvořivých postupů, které ve výuce hry na zobcovou flétnu vedou ke zvládnutí konkrétních interpretačních problémů. Přitom zde množství problémů nevyčerpávám beze zbytku, ale věnuji se těm, které se mi během průzkumu ukázaly jako nejcitlivější - problémy dechu, artikulace a prstové techniky. Vycházím při tom z předpokladu, že tvořivost v nástrojové výuce je na různých stupních zastoupena různě. Na základním stupni obecně je instrumentální tvořivost omezena na minimum, zpravidla se stává jistým druhem průpravy na klávesových nástrojích, kde spočívá ve hře lidových písní podle sluchu a s improvizací jednoduchých doprovodů. Melodické nástroje prostor к harmonizaci neposkytují, a také proto se většině pedagogů jeví prostor pro kreativitu jako málo atraktivní. Tvořivost je tedy alespoň podle mé dosavadní zkušenosti se stavem této výuky na základních uměleckých školách v podstatě pomíjena. Na středním stupni je situace přece jen odlišná. Praxe dokládá, že v zapojování tvořivých činností do hudebníkovy přípravy však opět vedou klávesové nástroje. Daleko méně prostoru pak kreativitě poskytují vyučující hry na nástroje melodické. Sekundární cíl postihuje současný stav výuky hry na zobcovou flétnu na základních a středních uměleckých...

Rozvrat tradiční vesnice v období stalinismu
Fišer, František ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Martínek, Miloslav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na popis situace rolníků v období zakladatelské etapy komunistického režimu a také skutečností, které vedly ke kolektivizaci zemědělství. Hlavní cíle jsou definování pojmu "kulak" a jeho vývoj na konci čtyřicátých a na začátku padesátých let minulého století a najít odpověď na otázku zda hlavním důvodem pro persekuce zemědělců byla likvidace soukromého sektoru.

Využití finanční analýzy v podniku k návrhům na zlepšení finanční situace
Demel, Petr ; Janošek, Jiří (oponent) ; Konečný, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce analyzuje vývoj a dosaženou úroveň finanční situace akciové společnosti Pivovar Litovel za období 2000-2005. Na základě zjištěných poznatků o příčinách tohoto vývoje a charakteru vlivů, které se v dosažené skutečnosti promítají, navrhuji konkrétní opatření na zlepšení stávajícího stavu.

Současná mayská poezie
Matochová, Hana ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Vydrová, Hedvika (oponent)
V úvodu práce začleňujeme současnou mayskou poezii psanou na yucatánském poloostrově do kontextu mexické literatury. Z hlediska postmoderny nahlížíme různé výlučnosti této literatury jako například texty psané ve spanglish či indigenistický proud. Příklady mají sloužit k ustavení obrazu hranice jako tvůrčího prostoru. V další kapitole jsou uvedena některá statistická a informativní data k současné situaci yucatánské mayštiny. Následně hovoříme o rozdílnostech mezi yucatánskou literaturou psanou ve španělštině od počátku 20. století a mayskou literaturou. K druhé z nich je připojena definice mayské literatury vytvářené ve španělštině, neboť právě tato je předmětem našeho zkoumání. Autoři, kteří ji tvoří, jsou bilingvní, píší v mayštině, a pak sami své texty překládají. Dále je představen stručný přehled mayské filologie, přičemž je kladena větší pozornost na osmdesátá léta minulého století, během nichž došlo v kulturní obrodě k zásadním změnám. Oddíl je uzavřen pohledem soudobého autora na změnu situace a mediální vliv na celý kulturní fenomén po zapatistickém povstání. Další část je věnována analýze mezikulturního porozumění. Souvisle s připomenutím historického vývoje mayské slovesnosti od předkoloniálního období po současnost zdůrazňujeme úlohu jazyka při kulturním formování společnosti. Vycházíme ze...

Fenomén vietnamských "boat people"
Tranová, Alena ; Ičo, Ján (vedoucí práce) ; Slavická, Binh (oponent)
Bakalářská práce na téma "Fenomén vietnamských boat people" velice stručně nastiňuje tři vybrané důvody vzniku daného fenoménu. Dále definuje samotný termín "boat people" jako vietnamské občany prchající před hrozící perzekucí po vládním převratu v dubnu roku 1975. Z historického hlediska popisuje tři hlavní vlny vietnamských uprchlíků. Následuje přehled společenských a politických vrstev obyvatel Vietnamu, které z velké části tvořily vlny vietnamských uprchlíků. Dále se v práci píše o hlavních směrech plaveb, na které se vietnamští boat people vydávali. Uprchlíci vzbudili mezinárodní zájem, a proto se v práci nachází také kapitola o mezinárodních konferencích týkající se indočínských uprchlíků. Ne všichni uprchlíci měli to štěstí, že byli přesídleni do zámoří, a tak se práce dotýká i jejich repatriace. Práci uzavírá nástin životní situace vietnamských uprchlíků přesídlených do Spojených států amerických a stanovisek vietnamské vlády týkajících se Vietnamců, kteří žijí v zahraničí. Co by tato práce mohla přinést nového je zjištění, že se mezi boat people nacházely i určité skupiny lidí, u kterých by se nečekalo, že se mezi uprchlíky objeví.

Tiší svědci - vliv zážitku domácího násilí v primární rodině na utváření budoucích partnerských vztahů
Pokorná, Dana ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Marvanová - Vargová, Branislava (oponent)
Tato rigorózní práce vznikla rozšířením diplomové práce s názvem Tiší svědci - domácí násilí očima dětí. Stěžejním úkolem práce je upozornit odbornou i laickou veřejnost na situaci dětí, které zažívají násilí mezi rodiči, a na negativní dopad tohoto jevu na jejich vývoj. V rámci této problematiky se práce zaměřuje na jednotlivé druhy domácího násilí, dále poukazuje na právní otázky dané problematiky a seznamuje čtenáře se zásadními aspekty vývoje lidského jedince. Devastující vliv svědectví domácího násilí se odráží v praktické části práce, která je věnovaná skupinové práci s dětmi. Jednotlivá skupinová sezení a přímé citace dětí, svědků domácího násilí, vypovídají o tom, jak je pro ně situace ohrožující. Negativní dopad svědectví domácího násilí na utváření osobnosti člověka naznačuje rovněž mapující studie, která byla provedena mezi ženami - oběťmi domácího násilí, z nichž polovina byla svědky násilí mezi vlastními rodiči. Základním poznatkem provedené mapující studie je, že děti trpící násilím mezi rodiči považují násilí v rodině za normu a hůře jej rozpoznávají jako něco negativního v případě, že se s ním v dospělosti setkávají ve vlastním vztahu. Tyto závěry vypovídají o skutečnosti, že traumatický zážitek násilí mezi rodiči ovlivňuje utváření partnerských vztahů. Práce může být využita odborníky všech...

PDS a politické důsledky spouodpovědnosti za vládu v Berlíně v období 2001-2006
Kafka, Václav ; Handl, Vladimír (vedoucí práce) ; Nigrin, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "PDS a politické důsledky spoluodpovědnosti za vládu v Berlíně v období 2001-2006" se zabývá působením německé politické strany PDS (dnes Die Linke) ve vládě městského spolkového státu Berlín. Téma je zajímavé především z toho důvodu, že se jedná o stranu s komplikovaným charakterem, kterou některé jiné strany politického spektra vnímají jako krajně populistickou až extremistickou. Dalším podstatným faktem je, že se jedná o nástupnickou stranu bývalé východoněmecké komunistické SED. Její první vstup do vládní koalice v roce 1998 ve spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko a o 3 roky později v Berlíně proto vyvolaly v Německu relativně silnou diskusi. V berlínském případě, který se stal hlavním objektem mého zájmu, to platí ještě ve větší míře, neboť se jedná o hlavní město Spolkové republiky s navíc velmi specifickou historií. Dalším specifikem Berlína je jeho tradičně komplikovaná finanční situace. Tento fakt jistě též přispělo k tomu, že nástup výrazně levicové vlády vyvolal u velké části veřejnosti obavy. Nicméně právě berlínská organizace pravicové strany CDU pomohla PDS v předčasných volbách roku 2001 k jejímu zatím nejlepšímu volebnímu výsledku kvůli zapojení některých svých členů ve velkém finančním skandálu. Koalice PDS s SPD nakonec vládla po celé volební období a i přesto, že v...

Specifika sociální práce se seniory ohroženými sydromem Elder Abuse and Neglect
KRÁLOVÁ, Iveta
Diplomová práce pojednává o problematice syndromu Elder Abuse and Neglect, neboli týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do devíti kapitol. První kapitola popisuje stárnutí, stáří, biologické, psychické a sociální změny. Další kapitola je věnována ageismu, jeho zdrojům a projevům diskriminace u pečovatelů. Třetí kapitola definuje domácí násilí a její specifika. Tato kapitola zahrnuje také mýty o domácím násilí. Čtvrtá kapitola se rozsáhle věnuje syndromu EAN. Jsou zde popsány všechny druhy/typy násilí (fyzické, psychické, ekonomické, sexuální a další). V páté kapitole je věnována pozornost příčinám, rizikovým faktorům, diagnostikování a následkům týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Je zde popsán také profil oběti/pachatele, prevence a řešení této problematiky. V šesté kapitole nalezneme informace o tom, kam se obrátit v případě pomoci. Poslední tři kapitoly pojednávají o sociální práci se seniory, krizové intervenci a telefonické krizové intervenci. Druhou částí diplomové práce je část praktická. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou vybraní pracovníci (pečující odborný personál) informováni o syndromu EAN, zda se setkali s týraným seniorem, a jaké nástroje sociální práce při řešení této problematiky využívají. Pro sběr dat jsem použila strategii kvalitativního výzkumu, metodu dotazování a techniku polořízeného rozhovoru. Kvalitativní výzkum byl realizován v období od listopadu 2012 do února 2013 formou polostrukturovaného rozhovoru v Třebíči a Českých Budějovicích. Rozhovoru se účastnili vybraní pracovníci - sociální pracovníci, pečovatelky a zdravotní sestry. Pracovníci z vybraných zařízení byli vybráni kvótním výběrem. Cílový soubor tvořilo 10 respondentů (10 žen). Respondenti byli ve věku od 35-55 let. Polořízený rozhovor s vybranými pracovníky probíhal na základě předem stanovených otázek v pevném pořadí. Výsledky z rozhovorů byly zpracovány formou analýzy rozhovorů. Po zpracování výsledků jsem zjistila, že všichni pracovníci z vybraných zařízení v Třebíči i Českých Budějovicích nejsou dostatečně informováni o problematice syndromu EAN. Výzkum dále ukázal, že 8 z 10 respondentek se setkalo s týraným, zneužívaným a zanedbávaným seniorem. Nejvíce se jednalo o ekonomické zneužívání, sebezanedbávání a hrubost ze strany ošetřovatelského personálu. A posledním, třetím cílem praktické části bylo zjistit, jaké nástroje sociální práce pracovníci využívají u seniorů se syndromem EAN. Jako nejčastější nástroj sociální práce, který pracovníci ve vybraných zařízení využívají je rozhovor. Dalším nástrojem řešení bylo nahlášení situace nadřízenému, zkontaktování odborníků (psycholog, psychiatr), sociálních odborů a policie ČR. Po zpracování výsledků jsem došla k závěru. I přesto, že se vybraní pracovníci setkávají s různými druhy týrání, zneužívání nebo zanedbávání seniorů, tak nejsou dostatečně informováni o syndromu EAN.

Inkluzivní vzdělávání v současné Spolkové republice Německo
PÍCHOVÁ, Martina
Bakalářská práce se věnuje problematice inkluzivního vzdělávání v sousední zemi Spolkové republice Německo, tedy integraci dětí cizinců do německých škol. První třetina práce je věnována migraci cizinců do Německa a faktům s ní souvisejícím. Je zde představena aktuální situace německého přistěhovalectví a azylové politiky. Dále se dostáváme k problematice integrace cizinců, kde jsou nastíněny snahy o integraci obecně. Druhá třetina práce se již věnuje problematice vzdělávání. Jsou zde zpracovány informace od nejobecnějších souvislostí, jako je vzdělávací systém Spolkové republiky Německo a stavy na jednotlivých typech škol, až po samotné inkluzivní vzdělávání, kterému se věnujeme jak teoreticky, tak z pohledu veřejnosti, dětí i samotných vyučujících. Na tento blok navazuje poslední část práce, a to kapitoly dvou vybraných spolkových zemí Sasko a Hesensko, kde je blíže popsán individuální přístup každé země. Kapitola o Hesensku je doplněna o rozbor třídy určené výhradně pro děti cizinců sestavený na základě pozorování a rozhovorů s pracovníky školy a samotnými dětmi.