Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,493 záznamů.  začátekpředchozí26484 - 26493  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Komunikační kompetence sociálního pracovníka při jednání s žadatelem o příspěvek na péči s mentálním postižením
SKALOVÁ, Anna
Práce se zabývá komunikací s lidmi s mentálním postižením v prostředí státního úřadu při sjednávání příspěvku na péči. Teoretická část charakterizuje mentální postižení, komunikaci, narušenou komunikační schopnost, příspěvek na péči, dále se zevrubně zabývá specifiky komunikace s lidmi s mentálním postižením. Práce obsahuje také praktické rady pro komunikaci s lidmi s mentálním postižením. V závěru teoretické části jsou popsány komunikační kompetence sociálního pracovníka se zaměřením na jednání s lidmi s mentálním postižením. Praktická část práce popisuje šetření komunikačních kompetencí sociálního pracovníka na Městském úřadě v Táboře a hodnotí příčiny jeho neúspěchu. Vzhledem k zhodnocení šetření obsahuje praktická část také jednoduchou metodiku, která obsahuje praktické rady, jak jednat s klientem s mentálním postižením při rozhovoru na úřadě. Dále praktická část obsahuje analýzu zaměstnavateli požadovaných kompetencí na pozici sociálního pracovníka na základě inzerátů s nabídkou práce. Komunikace s lidmi s mentálním postižením v prostředí městských úřadů je opomíjené téma, avšak vzhledem ke snaze integrovat lidi s mentálním postižením co nejvíce do společnosti téma velice důležité. Schopnost sociálního pracovníka správně komunikovat a jednat s lidmi s mentálním postižením může být jedna z cest k zpřístupnění úřadů i pro tyto klienty.

Možnosti poskytování první pomoci proškolenými příslušníky Armády České republiky na zahraničních misích
HLOBILOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá možnostmi, které mají proškolení příslušníci Armády České republiky při poskytování první pomoci na zahraničních misích. Jedná se o vojáky, kteří se zúčastnili specializačního zdravotnického kurzu Combat Lifesaver Course (dále jen CLS kurz), nezahrnuje tedy činnost lékařů a středních zdravotnických pracovníků ve zdravotnických zařízeních. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou shrnuta specifika poskytování první pomoci v polních podmínkách a základní principy, kterými se vojenští zdravotníci řídí. Jsou zde podrobně popsány úkony, které provádí Combat Lifesaver v případě zranění jeho spolubojovníka, aby bezprostředně po vzniku poranění zajistil jeho základní životní funkce a byl schopen připravit jej k transportu na vyšší úroveň zdravotnické péče. Cílem práce je přiblížit způsoby poskytování první pomoci v taktickém prostředí odborné veřejnosti a upozornit na mnohé odlišnosti od první pomoci, kterou známe z civilního života. Bojové podmínky s sebou totiž přináší spoustu omezení a rizik pro zraněné i pro zdravotníky, poskytující neodkladnou péči. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum metodou polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly vedeny se čtyřmi příslušníky Armády České republiky, kteří prošli zmíněným kurzem a s touto specializací absolvovali zahraniční misi, a s dvěma instruktory kurzu CLS. Dotazy byly směřovány na výběr vojáků pro kurz CLS, jejich vzdělávání a přípravu před odjezdem na zahraniční misi. Dále byly rozebírány kompetence a povinnosti Combat Lifesavera v případě zranění jeho spolubojovníka. Výzkum ukázal, že do kurzu Combat Lifesaver jsou vybíráni vojáci převážně podle požadavků na zahraniční mise. Volí se tak, aby v každém družstvu byl alespoň jeden, výjimečně dva vojáci se zdravotnickou odborností. Jediný požadavek, který musí tito vojáci před odjezdem na zahraniční misi splnit, je absolvování výše zmíněného kurzu. Další aktivity, jako je proškolování ostatních členů družstva a doplňování vlastních znalostí jsou na jejich zvážení. Dále se potvrdilo, že Combat Lifesaver plní na zahraniční misi úkoly jako každý jiný voják a jeho specializace přichází na řadu až v případě zranění jeho spolubojovníka. Nejčastěji řeší střelná a střepinová poranění.

Ztráty a nálezy - práce a mateřství
Linková, Naděžda ; Vodochodský, Ivan (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Diplomová práce Ztráty a nálezy- práce a mateřství se snaží zachytit prožitek mateřství a životní strategie maminek - vysokoškolaček, které se nějakým způsobem - byť omezeným - zapojily do pracovního procesu dříve, než je v českém prostředí obvyklé - do dvou let věku svého dítěte (dětí). Rekonstrukce šesti příběhů mateřství s důrazem na pracovní aktivitu respondentek ukazuje jedinečnost i podobnost každého z nich. Dovoluje tak nahlédnout do soukromí několika matek a spolu s nimi "prožít" jednu z nejdůležitějších a převratných fází jejich života, sledovat problémy, se kterými se potýkají, i způsoby, kterými je řeší. Práce vychází z osmi polostrukturovaných rozhovorů, které byly zaměřeny na prožitek těhotenství, porodu a prvních let života s dítětem, s důrazem na pracovní aktivitu dotazovaných žen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve vztahu ke kulturnímu dědictví
Leupoldová, Ludmila ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat vlastivědnou tématiku obce a na jejím základě navrhnout vhodné metody pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět. Ty pak ověřit a zreflektovat formou projektového úkolu ve 4. ročníku základní školy. Předpokládám, že moje diplomová práce může být podkladem pro koncipování strategie školy v dané oblasti a že projekt pozitivně ovlivní rozvoj klíčových kompetencí žáků a prohloubí v nich pocit sounáležitosti s přírodním, kulturním a společenským prostředím, které je obklopují.

Studium konkurenceschopnosti porostu krmného šťovíku (Rumex tianshanicus x Rumex patientia) vůči plevelům
KOLLMANN, Milan
Krmný šťovík, Rumex OK-2 je plodina schopná produkce velkého množství biomasy, vhodné jak pro krmivářské tak energetické účely. Možnost šíření této plodiny ve volné přírodě je předmětem častých diskuzí. Cílem této práce bylo proto zhodnotit konkurenceschopnost Rumex OK-2 vůči plevelným rostlinám a jeho schopnost šířit se na nové lokality v polních podmínkách. Pro terénní výzkum byl vybrán 12 let starý porost šťovíku Rumex OK-2, který je nejstarším porostem v ČR. Stanovení pokryvnosti a zaplevelení bylo provedeno metodou váhovou. Krmný šťovík nebyl schopen se šířit na nové lokality.

Zpracování kariérních plánu v oddělení IT a projektů ve společnosti Česká spořitelna a.s.
Sokolová, Veronika ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Bursová, Iva MBA (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracování kariérních plánů v oddělení IT a projektů ve společnosti Česká spořitelna a.s. Teoretická část poskytuje základní východiska a část metodologická popisuje použité metody při zpracování praktické části. Praktická část začíná představením společnosti Česká spořitelna a podrobnějším popisem oddělení IT. Následuje kapitola, která se zabývá popisem pracovních pozic a to jak současné situace, tak popisem pozic, které vzešli z polo-standardizovaného rozhovoru s jednotlivými manažery v oddělení IT. Další kapitola se věnuje kariérní pyramidě, která znázorňuje pozice v oddělení IT ze dvou pohledů seniority: odborné a liniové. V závěru praktické části jsou sestaveny tři kariérní mapy na vybrané pozice a popsány jsou konkrétní metody rozvoje požadovaných kompetencí.

Prevence sociálně patologických jevů na ZŠ- Školní metodik prevence
Vaníčková, Lenka ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
V této práci se chci věnovat prevenci sociálně patologických jevů na základní škole a zvláště osobě školního metodika prevence. Školní metodik prevence má být jakýmsi managerem prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Jeho funkce je ustanovena podle metodického pokynu č.j. 14514/2000-51. V první části práce uvádím terminologii a legislativu týkající se prevence sociálně patologických jevů na základní škole, zmiňuji stručný vývoj preventivních aktivit po roce 1989. Pozornost věnuji činitelům ovlivňujícím chování a prožívání dětí na škole. Informuji o tzv. interních a externích představitelích primární prevence na základní škole. Tato část práce je zakončena seznámením se Standardy certifikace preventivních činností. Druhá část textu se zabývá metodami a formami školní práce, které vedou k osvojení tzv. preventivních kompetencí. Pokouším se nahlédnout do preventivních činností, které lze realizovat při výuce, či při ostatních školních aktivitách. Uvádím zde také základní rizika spojená se vznikem sociálně patologických jevů na škole. V závěru této části jmenuji základní kritéria pro hodnocení preventivního působení a rovněž se zmiňuji o úspěšném kanadském projektu COPE.

Daňová konkurence ve Švýcarské konfederaci
Jurášková, Monika ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Sedmihradská, Lucie (oponent)
Práce pojednává o daňové konkurenci mezi kantony ve Švýcarské konfederaci. V úvodní kapitole je čtenář seznámen s územním členěním země. Jedná se o tři úrovně -- Spolek, kantony a obce. Tato podoba je výsledkem federálního uspořádání Švýcarska. Následuje vymezení daňových kompetencí mezi jednotlivými samosprávními celky, resp. vyčlenění prostoru pro daňovou konkurenci mezi švýcarskými kantony. Jsou zmíněny nejdůležitější prameny daňové legislativy. V další kapitole je popsán vyrovnávací mechanismus, kterým se Švýcarsko snaží eliminovat propast v daňovém zatížení mezi jednotlivými kantony. Následuje kapitola z teorie daňové konkurence, a s tou je na konci studie konfrontována aktuální situace v centrálním Švýcarsku. Jedná se o pět kantonů, z nichž nejvýraznější daňové praktiky používá kanton Obwalden, které jsou detailněji rozvedeny.

Návrh využití systému řízení jakosti pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy
Janok, Jakub ; Witala, Lukáš (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je problematika systémů řízení jakosti a tyto dává do vzájemné souvislosti s konkurenceschopností firmy, resp. s vlivem jejich zavedení na zvýšení konkurenceschopnosti. V současné době je jedním z hlavních cílů, téměř každé organizace, boj s konkurencí. Jednou z cest k dosažení konkurenceschopnosti firmy by měla být kvalita poskytovaných služeb, potažmo prodávaných výrobků, proto je pro firmu, která chce v dnešní době obstát v tvrdém konkurenčním boji takřka nutností, aby měla zaveden a zejména spravován systém řízení jakosti.

Kompetence manažera
Kanapina, Togzhan ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Koláčková, Gabriela (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma Kompetence manažera je analyzovat vybraný problém v konkrétním podniku a vytvořit kompetenční model pro vedoucího pracovníka, v tomto případě personálního manažera, vybraného podniku. V teoretické části této bakalářské práce jsou nejprve prozkoumány pojmy manažer a kompetence, dále definovány jejich složky a prozkoumány definice kompetenčního modelu. Také jsou popsány postupy pro vytváření kompetenčního modelu. Praktická část obsahuje nejprve popis zvolené organizace Treolan, pro kterou byl vytvořen kompetenční model. Na základě informací získaných pomocí rozhovoru s personálním manažerem zvolené organizace byl poté vytvořen model kompetence, který byl nakonec ověřen pomocí dotazníkového šetření.