Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 512 záznamů.  začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparativní kvantitativní obsahová analýza fotografií na timeline regionálních facebookových stránek časopisu ELLE
Bartošíková, Dana ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Komparativní kvantitativní obsahová analýza fotografií na timeline regionálních facebookových stranek časopisu ELLE se v teoretické částí zabývá teorií vizuální kultury, jakou roli hrají obrazy respektive fotografie v dnešní digitální době. Dále je představeno prostředí Facebooku z hlediska online marketingu a popsáno spravování facebookových stránek. Třetí kapitola nabízí exkurz do vývoje světové značky časopisu ELLE společně s uvedením současných vlastníků licencí ve zkoumaných zemích. Poslední teoretická kapitola zastřešuje téma z hlediska globalizace komunikace časopiseckého trhu a internetu. Následuje výzkumná literární rešerše, která uvádí přehled současných podobně zaměřených studií, jenž slouží jako inspirační zdroj k nastolení vlastního výzkumného šetření. Metodologická část nejprve představuje metodu kvantitativní obsahové analýzy společně s její aplikací na výzkum fotografií. Dále nastolení samostatného výzkumu s cílem zodpovědět otázku: "Existují regionální rozdíly v tematické skladbě publikovaných fotografií na facebookových stránkách jednotlivých mutací časopisu ELLE?"
Stanislav Tereba: jeho kariéra a fotografický styl
Hejbal, Dominik ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Diplomová práce mapuje kariéru fotografa Stanislava Tereby, který se proslavil především hlavní cenou v prestižní mezinárodní soutěži World Press Photo, kde uspěl se snímkem fotbalového brankáře Miroslava Čtvrtníčka z utkání hraného v Praze na Letné. Práce se zabývá především Terebovou prací v době, kdy působil v redakci Večerní Prahy, kde strávil většinu své kariéry. Část práce je věnována také samotné Večerní Praze, v jejíž redakci se dostávalo fotografii velké pozornosti. Terebova kariéra od 90. let je pak příznačnou ukázkou problémů, které mnoha novinářům nastaly po sametové revoluci, kdy se média dostávala do soukromého vlastnictví. V práci je také Terebova kariéra zasazena do kontextu vývoje sportovní fotografie v Česku. Terebův fotografický styl je zde zkoumán s využitím sémiotické analýzy a metody kompoziční interpretace. Dále se práce skládá z případové studie zaměřené na Terebův úspěch ve World Press Photo. Terebův snímek je srovnáván s ostatními vítěznými fotografiemi i s konkurencí v samotném ročníku 1959, kdy byl poctěn hlavní cenou i na úkor obvykle oceňovaných válečných fotografií. Pozornost je věnována také vzniku Terebova vítězného snímku od účasti na utkání až po následnou úpravu fotografie.
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Role embedded journalism při práci novinářů na misích Lékařů bez hranic
Nguyenová, Thuong Ly ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Lékaři bez hranic patří mezi nejuznávanější humanitární organizace na světě, jejich hlavní náplní práce je organizování lékařských misí na místech neštěstí či války. Taková místa jsou zajímavá i pro novináře, kteří mohou využívat výhod ochrany organizace a zároveň získat unikátní příběhy. Právě novinářská cesta pod křídly nějaké organizace se nazývá embedded journalism - tzv. začleněný žurnalismus. Ten byl do této doby zkoumán především z hlediska spojení s armádou, kdy novináři cestují s vojáky, a jejich pohled na válku tím může být zkreslený. Stejně zkreslený svět však může mít i novinář, který cestuje s Lékaři bez hranic. Pro tuto práci bylo osloveno dvanáct novinářů z celého světa, kteří mise navštívili a práci lékařů zdokumentovali. V rozhovorech popisovali své zkušenosti, výhody a nevýhody takové práce a vliv organizace na jejich práci. Své zkušenosti sdílelo i několik pracovníků Lékařů bez hranic. Výpovědi doplnila obsahová analýza, která se zaměřila na výsledné reportáže a fotografie od oslovených novinářů.
Otázka autorství online fotografie
Tomášková, Lucie ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou autorství online fotografie. Za účelem řešení této otázky práce vymezuje pojem fotografie z mediálního a právního hlediska a zabývá se etickým a právním aspektem užívání fotografie. Práce se věnuje podstatě autorství a stanovuje veškeré podmínky, jež musí být splněny, aby bylo možné určit vznik autorství. Další část práce je zaměřena na možné způsoby užití online fotografie se souhlasem i bez souhlasu jejího autora, a to v souladu s platnými právními předpisy České republiky. V této části jsou popsány aplikovatelné způsoby užití fotografie - užití pro osobní potřebu, volné užití a zpravodajská licence. Z oblasti užití online fotografie se souhlasem autora je rozebrána smlouva o licenci a s ní související problematika online fotografie poskytnuté fotobankou. Závěrem praktické části se práce v souvislosti s užitím online fotografie stručně věnuje i dosud dostupným rozhodnutím soudů. Závěrečná část práce řeší otázku užívání online fotografie v praxi. Pro tyto účely byla provedena obsahová analýza uvádění autorství fotografií užitých online internetovými stránkami Ihned.cz a Moda.cz, jež byla doplněna vyjádřeními zástupců těchto internetových stránek. Pro uzavření tématu této práce byl dále zkoumán přístup sociálních sítí Facebook a Instagram k online fotografii a jejímu...
Od lingvistických anomálií k subverzi moci: Narušování jazyka moci a vyjádření vykořeněnosti skrze střídání a míšení jazyků v literatuře
Zelenková, Alena ; Jirsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá střídání kódů, tedy užití více jazyků v rámci jedné promluvy, jako stěžejní strukturní prvek polyfonie ve vybraných literárních dílech, mezi která patří za prvé Borderlands: The New Mestiza = La Frontera (1987) chicanské autorky Glorie Anzaldúy, která prostřednictvím několika jazyků zakládá literární tradici tak, aby byla schopna reflektovat život v pohraničí. Za druhé román Vystěhovalci (1992) německého spisovatele Winfrieda Georga Sebalda, který skrze fotografie a vícejazyčné promluvy jednotlivých protagonistů vyvolává dojem autentického vyprávění. Třetí okruh tvoří povídky Franze Kafky. Předmětem zájmu příslušné kapitoly jsou gesta, která prakticky tvoří jednotlivé povídky-fragmenty. Konečně se práce zastaví u prolínání různých jazykových struktur intimních sfér prvkem jazyka moci, diskurzu socialistického realismu, v Zahradní slavnosti (1963) Václava Havla skrze repetice a variace.
Vizuální stránka 1. světové války v časopise Světozor
Bubelová, Marcela ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování Velké války v českém týdeníku Světozor. Bude zkoumat, kolik prostoru v letech 1914-1918 je v časopise je věnováno válečným událostem, jaké stránky tohoto světového konfliktu jsou zobrazovány a s jakou četností. Dále chce práce obsáhnout, zda se v době trvání války nějakým způsobem změnil způsob jejího zobrazování. V závěru práce bude zhodnoceno, jak by čtenář týdeníku mohl Velkou válku vnímat na základě fotografií tohoto týdeníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 512 záznamů.   začátekpředchozí264 - 273dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.