Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,309 záznamů.  začátekpředchozí25300 - 25309  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

Tvorba kurikula pro výuku informačních technologií na 1. stupni základní školy
BALÍNKOVÁ, Petra
Cílem této diplomové práce je sestavit kurikulum pro výuku informačních technologií na 1. stupni základní školy. Tato práce je zaměřena na tvorbu výukových listů, a to na pracovní listy pro žáky a metodické listy pro učitele. Úlohy se týkají základů práce s počítačem a aplikací technologií v dnešní společnosti. Součástí práce je ověření vybraných úloh v praxi.

SPECIFIKA PREVENCE ŠIKANY NA 1. STUPNI ZŠ
PECHÁČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na 1. stupni základních škol. Úvodní kapitoly popisují charakteristiku fenoménu šikany a možnosti prevence na 1. stupni základních škol. Praktická část se opírá o kvantitativní výzkum, který byl proveden mezi učiteli základních škol v okrese Tábor. Výstupem této části bylo zjistit, zda školy věnují pozornost prevenci šikany, zda existují již na 1. stupni ZŠ nějaká preventivní opatření proti šikaně a jestli učitelé ve vyučování využívají preventivní metody proti šikaně. Také byl poveden průzkum mezi žáky prvního stupně základní školy, který měl zjistit, jestli žáci rozumí slovu šikana. Výsledky výzkumu jsou graficky zobrazeny a vyhodnoceny. Závěr praktické části obsahuje doporučení k prevenci šikany.

Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.

Fonetická transkripce ve výuce angličtiny na 2.stupni ZŠ
ILLOVÁ, Milada
Tato diplomová práce se zabývá využitím fonetické transkripce ve výuce angličtiny na základní škole. Teoretická část pojednává o vztahu mezi výslovností a transkripcí. Dále přibližuje současný stav využití transkripce z pohledu učitele i žáka a zkoumá transkripční systémy v učebnicích pro 2. stupeň základních škol. Praktická část je zaměřena na analýzu dovedností žáků zaznamenávat známá a neznámá slova pomocí fonetické transkripce a následně je číst. Na základě zjištěných souvislostí je učitelům předloženo doporučení pro práci s transkripcí a metodická příručka s cvičeními, které by mohly vést ke zkvalitnění výslovnosti žáků při využití fonetické transkripce.

Učitel jako výchovný vzor
Bělka, Miroslav ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na význam a podstatu výchovného vzoru v průběhu utváření a formování osobnosti dítěte, zejména pak v prostředí maloměsta a jeho specifických společenských jevů. Úvodní část práce zahrnuje stručný přehled historických zkušeností z oblasti výchovného působení vzorem učitele. V následujících kapitolách je pozornost věnována teoretické analýze vzoru, principům a zákonitostem nápodoby, jejím psychologickým interpretacím i komparaci v systému dalších psychických mechanismů. Další kapitoly analyzují základní příčiny a důsledky působení potenciálních vzorů lidského chování a jednání. Proces působení vzoru je determinován řadou vnitřních i vnějších činitelů. Součástí práce je proto také deskripce jevů souvisejících s ontogenetickým vývojem osobnosti žáka a stručný popis specifických charakteristik prostředí maloměsta. Ve zbývající části se autor práce zabývá teoretickým rozborem podmínek i možností výchovného působení učitele vzorem a problematikou kompenzace chybějících vzorů prostřednictvím pedagogova osobního příkladu. Nastíněny jsou nejen složky žákovy osobnosti, na které může učitel jako vzor potenciálně působit, ale také základní pravidla pro uplatnění této specifické metody mezilidského ovlivňování. Teoretická část je doplněna empririckým šetřením, realizovaným v souvislosti s...

Zpracování vybraných témat z matematiky pro děti s omezenou hybností rukou - první třída základní školy
TENGLOVÁ, Eliška
V úvodní teoretické části diplomové práce se věnuji matematice v první třídě základní školy a využitelnosti počítače ve výuce. Hlavní část obsahuje metodickou příručku, která pomáhá učiteli orientovat se v mnou vytvořené interaktivní učebnici a popisuje práci s jednotlivými úlohami. Další část je zaměřena na průběh ověření materiálu v praxi. V závěru práce hodnotím výsledky a rozebírám postřehy z experimentu.

Vybrané kapitoly ze zdravotní propedeutiky - otužování, alkohol a kouření u adolescentů ve věku 16 - 19 let.
ŠVÁBOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá tématikou kouření, alkoholu a otužování adolescentů ve věku 16 ? 19 let. Smysl práce spočívá ve snaze zjistit, jaké znalosti a zkušenosti má dnešní mládež v těchto třech oblastech. Cíle bakalářské práce jsou tři. Prvním cílem práce je porovnat znalosti studentů ve věku 16 ? 19 let z vybraných škol (střední zdravotnická škola, víceleté gymnázium a nástavbové studium poskytující střední vzdělaní s maturitní zkouškou) ve vybrané skupině dívek a chlapců. Dále zmapovat názory a zkušenosti respondentů s danými tématy. Posledním cílem je sestavit edukační materiál pro učitele, který bude ověřen v praxi. Metodika práce spočívá v předložení ankety vlastní konstrukce probandům.

Syndrom vyhoření u vysokoškolských pedagogů
ŘEHÁKOVÁ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u vysokoškolských pedagogů. Teoretická část má celkem tři hlavní kapitoly a je zaměřena na definici syndromu vyhoření, popis jeho projevů a příčin. Další dvě kapitoly jsou věnovány syndromu vyhoření u pedagogů a prevenci burnoutu. Praktická část zkoumá kvantitativní metodou míru náchylnosti ke stresu a syndromu vyhoření u pedagogů na pedagogické fakultě v Plzni a v Českých Budějovicích. K tomuto účelu byl použit dotazník Inventář projevů syndromu vyhoření. Závěrečná část práce obsahuje srovnání a popis výsledků obou fakult.

Interaktivní webové stránky pro testování žáků z matematiky na ZŠ
KANDUS, Václav
Cílem této bakalářské práce je vytvoření interaktivních webových stránek, jež budou zaměřeny na procvičování a testování žáků základních škol z vybraných partií matematiky. Webová aplikace jim dává prostor nejen k procvičování svých dovedností v patnácti kategoriích o třech obtížnostech a přihlašování se do pracovních skupin, ale dále i k vypracovávání a sledování úspěšnosti v testech, které pro ně vytvořil jejich vyučující. Učitelům aplikace umožňuje od již zmíněného vytváření testů a skupin i vkládání vlastních příkladů a monitorování některých statistických ukazatelů, jako například toho, jak si žáci při jimi zadaných úkolech vedli. První část práce se zabývá analýzou obdobně zaměřených stránek a jejich porovnáváním. Druhá část je poté zaměřena na analýzu a návrh samotné aplikace a popisuje stěžejní části jejího vývoje. Následující část se věnuje možným bezpečnostním hrozbám a způsobům, jak jim předejít. Ve čtvrté části práce je popsána implementace systému, jež stručně charakterizuje použité technologie a nástroje při vytváření webové aplikace. Závěrečná část práce popisuje ověření vytvořené aplikace na vybraných základních školách a víceletých gymnáziích.

Repertoár demonstrací, experimentů a praktických cvičení s problematikou vodních bezobratlých v práci učitele na základní škole a nižším gymnáziu
MATOUŠKOVÁ, Jitka
Diplomová práce analyzuje, do jaké míry jsou praktická cvičení a experimenty s problematikou vodních bezobratlých živočichů začleněna do výuky přírodopisu, resp. biologie na základních školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. Předkládá návrhy laboratorních a terénních praktických cvičení s uvedenou tématikou, vedených s využitím badatelsky orientovaného výučování (Inquiry-based science education). Proveditelnost návrhů praktických cvičení s využitím badatelsky orientovaného výučování ověřuje a výsledky ověření rovněž uvádí.