Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 262 záznamů.  začátekpředchozí253 - 262  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Rekonstrukce železniční trati Olomouc hl.n. - Nezamyslice mezi km 69,877 a km 75,583 včetně návrhu technologie prací
Fabiánová, Lucie ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je úprava geometrických parametrů koleje a rekonstrukce železničního svršku v úseku mezi železniční stanicí Pivín a železniční stanicí Bedihošť v km 69,877 – 75,583 na jednokolejné železniční trati č.301 Olomouc hl.n. – Nezamyslice se snahou o maximalizaci traťové rychlosti. Při rekonstrukci je potřeba řešit také železniční přejezdy a železniční zastávku Čelčice podle platných právních předpisů. V rámci rekonstrukce bude navržena také obnova stávajícího odvodnění a návrh technologie práce.

Příčné odpory pražců s plastovými pražcovými kotvami
Francová, Aneta ; Malovaný, Lubomír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zjištění příčných odporů na pražcích s použitím plastové pražcové kotvy, označené jako EVA V. Měření jsou prováděna pomocí speciálního vytlačovacího zařízení na zkušebním úseku na trati Svitavy–Žďárec u Skutče. Dále je provedeno srovnání naměřených příčných odporů s odpory vznikajícími na pražcích za použití ocelových pražcových kotev a bez kotev. Závěrečným úkolem je stanovit, zda je možné použití plastových kotev v provozované koleji.

Rekonstrukce železniční tratě Týniště nad Orlicí - Letohrad v km 75,55 -78,7 včetně technologie prací
Král, Vladimír ; Pur, Kamil (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá úpravou geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku v úseku km 75,55 – 78,7. Úsek se nachází na trati Týniště nad Orlicí - Letohrad. Další částí práce bude rekonstrukce odvodnění, návrh technologie prací, řešení přejezdů a nástupiště.

Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce
Hajniš, Jan ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Titul a jméno autora: Jan Hajniš Instituce: Vysoké učení technické v Brně, fakulta stavební Ústav železničních staveb Veveří 331/95, 602 00 Brno Obor: Konstrukce a dopravní stavby Název práce: Analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce Vedoucí práce: Prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. Počet stran: cca 70 + přílohy Počet příloh: cca 40 Rok obhajoby: 2012 Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy (modelování), také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu (přímo v koleji). Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Proto je vhodné jednotlivé konstrukce ověřovat měřením. Náplní bakalářské práce tedy bude experimentální analýza dynamických účinků působících na výhybkové konstrukce. Dynamické účinky jsou přitom nežádoucími fyzikálními jevy při provozu každé trati, a proto je nutné je co možná nejvíce redukovat. Výsledek této zkoušky proto pomůže pomocí softwarového programu a měřící soustavy přesněji určit výhody, nevýhody použití výhybkových soustav, nebo i navrhnout jejich vylepšení či dimenze.

Rekonstrukce železniční tratě Hanušovice - Jeseník mezi km 18,187 a km 20,700
Peřinová, Kateřina ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout úpravu geometrických parametrů koleje a rekonstrukci železničního svršku železniční tratě Hanušovice - Jeseník v úseku od km 18,187 (od ZV1 v žst. Ostružná) do km 20,700. Dále se řeší také železniční přejezdy P4286, P4287 a P4288 a zastávka Ramzová. Je navržena obnova odvodnění trati.

Návrh optimalizace traťového úseku Branná - Ostružná v km 12,677 - 15,3
Veselý, Miroslav ; Burda, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je navrhnout v daném traťovém úseku optimalizaci geometrických parametrů koleje, případně zvýšit traťovou rychlost. Dalším úkolem je navrhnout vhodnou skladbu železničního svršku vzhledem k rychlosti, kategorii trati a provoznímu zatížení, a dále navrhnout vhodnou konstrukci pražcového podloží. Dále je cílem navrhnout typ konstrukce u železničních přejezdů, na přejezdech bez PZZ pak doplnit rozhledové trojúhelníky.

Optimalizace mezistaničního úseku Skrochovice - Krnov
Loučka, Filip ; Wrana, Radim (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem optimalizace železniční trati situované mezi železniční stanicí Krnov a železniční stanicí Skrochovice. Úsek začíná v km 87,892 napojením na výhybku v železniční stanici Krnov a končí v km 90,4 za zastávkou Krnov-Cvilín. Hlavním cílem této práce je zpracování návrhu úpravy geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku, obnovy odvodnění a technologie práce. Součástí práce je také vypracování výkazu výměr, a pokud to bude možné i návrh zvýšení traťové rychlosti. Dále bylo potřeba navrhnout typ konstrukce u železničních přejezdů a železniční svršek na mostní konstrukci v km 90,367.

Vyloučení úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č.300 s ulicí Kaštanovou v Brně
Budina, Martin ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vyloučení stávajícího úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č. 300 s ulicí Kaštanovou v Brně. Vyloučení úrovňového křížení je řešeno silničním obchvatem, který je napojen na stávající dopravní infrastrukturu. Při návrhu bylo zohledněno plánované zdvoukolejnění této tratě, která se má v budoucnu stát součástí Severo - jižního kolejového diametru (SJKD). Na této železniční trati je nově navržena železniční zastávka Brněnské Ivanovice, která spolu s autobusovou MHD města Brna bude tvořit nový přestupní uzel. Součástí projektu jsou i nově navržené pěší trasy.

Tunel na trase rychlé železnice
Závacký, Martin ; Rupp, David (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Témou práce je vytvorenie koncepčnej štúdie tunela na plánovanej vysokorýchlostnej trati s výberom vhodného priečneho usporiadania a metódy razenia s ohľadom na miestne geologické pomery, taktiež návrh primárneho zabezpečenia a technologický postup výstavby.

Studie objezdu železničního uzlu Břeclav pro vysokorychlostní trati
Zvejška, Ivo ; Rotschein, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem objezdu železničního uzlu Břeclav pro vysokorychlostní trati ze směrů Brno, státní hranice Slovensko a státní hranice Rakousko. Minimální požadovaná rychlost je 200 km/h. Navrženy jsou směrové a výškové poměry trati. V rámci práce je navržena konstrukce železničního svršku, geometrické parametry koleje a křížení.