Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální mechanicko-elektrický strunný hudební nástroj
Blasche, Ondřej ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnou a zkonstruovat strunný mechanicko-elektrický nástroj s neobvyklým charakterem zvuku. Výsledkem je nástroj rozdělený do tří sekcí se specifickými možnostmi tvorby zvuku, který je zároveň drnkací a smyčcový. Práce využívá poznatků z tvorby elektrických kytar a metod snímání jejich zvuku. Zabývá se také otázkou experimentálnosti v oblasti strunných nástrojů, jejich vývoje.
Softwarový kytarový looper s dálkovým ovládáním
Kalník, Jan ; Říha, Kamil (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením softwarového kytarového looperu v graficém programovacím jazyce Pure Data a následným sestrojením jeho dálkového ovladače. Tento ovladač bude realizován ve formě MIDI kontroleru. Součástí programu bude zároveň zarovnávací algoritmus, který se postará o přesné zarovnání vytvořené smyčky na dobu tak, aby nevznikaly nežádoucí rytmické či tempově závislé nedokonalosti.
Nové interpretační prostředky v soudobé české hudbě pro kytaru
Mazan, Josef ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; KLAUS, Miloslav (oponent)
Tato disertační práce se zabývá výzkumem nových interpretačních prostředků v díle českých soudobých skladatelů pro kytaru. Bylo vybráno devatenáct děl, v rozmezí od roku 1943 do roku 2015. Materiál získaný analýzou je prostřednictvím srovnávání rozebírán do větší hloubky. Výsledek bádání lze shrnout do teze, že psát dobře pro kytaru znamená rozumět problematice pravé ruky. V kapitole o instrumentaci se zabývám touto problematikou hlouběji. Cílem této práce je inspirovat novou tvorbu pro kytaru.
Osobnosti kytary, jejich přínos světové hudbě a kytarové hře
Bělohoubek, Martin ; Sládek, Libor (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Kytara v poslední době patří k nejpopulárnějším nástrojům. Její vliv zasahuje do mnoha zemí, v nichž našla domov. Hlavními žánry, kde se tento hudební nástroj vyskytuje, jsou blues, country a rock. Je patrné, že bez její existence by tyto styly nevznikly. Práce se zabývá vlivem kytary a kytarových hráčů na dějinný vývoj těchto stylů, zkoumá technické prvky hry jednotlivých kytaristů a zasazuje je do dějin žánrů. Zvláštní kapitola je věnována riffu, melodickému úryvku, který zásadním způsobem ovlivnil myšlení rockových hudebníků. Kytaristé se postupně stali hrdiny, přitahující k sobě masy posluchačů, proto se jejich popularita v současné době využívá v reklamním průmyslu ke zvýšení prodejnosti produktů, a z toho důvodu je zde obsaženo téma reklama. Závěrečné kapitola této práce je věnována praktickému využití nástroje v hodinách hudební výchovy a předkládá návrhy kytarových doprovodů k písním.
Přínos běloruských skladatelů kytarové l iteratuře 20. - 21.století.
Krein, Nikita ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá přínosem běloruských skladatelů kytarové literatuře 20. - 21. století. Cílem práce je poukázat na významnou roli autorů běloruské kytarové školy ve vytváření kytarového repertoáru nejen v běloruském kontexu. V první části práce jsem se zaměřil jednak na tvorbu profesionálních skladatelů komponujících pro kytaru, jednak na dílo běloruských kytaristů skladatelů. Systematizoval jsem také vydaný notový materiál a metodické publikace týkající se kytary, od historicky notového kytarového sborníku v Bělorusku až do současnosti. V druhé části práce jsem analyzoval vybrané kytarové dílo běloruského autora - " Koncert pro kytaru, smyčcové nástroje a zvony " Galiny Gorelovové. Při určování přínosu běloruských skladatelů kytarovému repertoáru jsem nejprve analyzoval pozadí profesionálního kytarového vzdělávání a interpretace v Bělorusku sovětské éry, neboť právě to položilo základy novodobé profesionální kytarové skladatelské školy. Tvorbu jednotlivých skladatelů jsem analyzoval na základě jejich interpretační, pedagogické a skladatelské činnosti v historickém a hudebně - kulturním kontextu. Třídílný " Koncert pro kytaru, smyčcové nástroje a zvony " G. Gorelovové jsem analyzoval zejména z pohledu kytarového partu, jeho role v tomto díle, dramaturgického obsahu a formy.Podařilo se mně systematizovat tvorbu běloruských skladateků kytaristů i nekytaristů a vydávání jejich děl a zařadit je do širšího kontextu vývoje běloruské kytarové školy. Přínosem této práce je upozornění na důležitou roli běloruských skladatelů ve vytváření kytarového repertoáru nejen v Bělorusku. Na základě zjištěných údajů je možné tvrdit, že běloruští kytaristé a skladatelé přináší velký vklad do rozvoje kytarové literatury 20. - 21. století.
Akordická hra na kytaru
VÁVRA, Tomáš
Diplomová práce má za cíl shromáždit mé poznatky k akordické hře na kytaru v zájmovém kroužku v Domě dětí a mládeže v Českých Budějovicích, kterého jsem čtvrtým rokem lektorem. Je zacílena na čtenáře, který vyučuje akordové hře na kytaru v zájmových útvarech nebo se akordové hře učí sám. První část je věnovaná teoretické přípravě lektora, druhá část, zpracovaná v podobě časově neomezených lekcí, se zabývá hlavně metodikou vyučování pro úplné začátečníky bez základního hudebního vzdělání.
Interpretace renesanční loutnové hudby n a kytaru John Dowland a jeho fantazie pro sólo lo utnu
Vacík, Patrick ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; Brabec, Lubomír (oponent)
Tato disertační práce poskytuje široké spektrum informací pro potenciální interprety renesanční loutnové hudby na kytaru, se speciálním zaměřením na kompozice Johna Dowlanda. V úvodu je zaměřena na vývoj vokální hudby a její vliv na vznik a vývoj hudby instrumentální v průběhu renesance, včetně tvorby pro loutnu. Životopis a stručný pohled na dílo Johna Dowlanda pak přibližuje čtenáři tuto významnou hudební osobnost, jehož dvě fantazie pro sólovou loutnu - Fantazie č.1 a Farwell - jsou hlavním předmětem celé práce. Transkripce těchto dvou kompozic do moderní notace pak tvoří nejzásadnější část samostatných notových příloh. Práce rovněž obsahuje potřebné informace o tabulaturách, způsobu aplikace loutnových technik při hře na kytaru a další aspekty týkající se interpretace loutnové hudby na kytaru.
Elektronkový zesilovač pro kytaru
Hrabaň, Václav ; Šotner, Roman (oponent) ; Brančík, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem, simulací a realizací obvodu kytarového zesilovače s využitím elektronek jako aktivních prvků. Práce podrobně popisuje jednu z možných koncepcí dvoukanálového zesilovače s přepínáním čistého a zkresleného kanálu. Součástí návrhu jsou vstupní zesilovač, dva přepínatelné předzesilovače, invertor, koncový zesilovač, přepínací obvod a napájecí jednotka. Předzesilovače obsahují každý svůj frekvenční korektor a regulátor vybuzení a hlasitosti. Koncový stupeň je ve třídě AB a jeho výkon je 40 W.
Analýza hudebních multiefektů
Masár, Igor ; Kubásek, Radek (oponent) ; Friedl, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá kytarovými efekty a kytarovým zvukem celkově. Jsou zde popsány nejpoužívanější kytarové efekty a nasimulovány jejich výstupní průběhy. Dále jsou zde porovnány analogové a digitální efekty, vysvětlen princip hudebních multiefektů, popsány všechny části kytarového řetězce a zjištěny parametry, které mají vliv na kvalitu výsledného zvuku. Je popsán použitý postup měření multiefektů a jsou zpracovány výsledky tohoto měření. Poslední část se zabývá psychoakustickým měřením.
Rozpoznávání akordů
Soudek, Ondřej ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která bude v reálném čase analyzovat signál, pocházející z elektrické nebo akustické kytary, a bude rozpoznávat, jaký akord nebo tón uživatel hraje, případně akord tomu nejbližší. Práce obsahuje základy hudební teorie, způsob řešení zadaného problému a výsledky testování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.