Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulační modely elektrických pohonů vozidel
Bílý, Lukáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvorením elektrického pohonu se stejnosmerným motorem. Model elektrického pohonu je složen z modelu motoru, tranzistorového pulzního menice a záteže, které jsou vzájemne spojeny a doplneny o regulaci proudu kotvy a regulaci otácek motoru. Velká pozornost byla venována urcením ztrát v záteži elektrického pohonu vozidla a vytvorení modelu záteže elektrického pohonu. V rámci práce byl overen reálný model elektrického experimentálního vozidla Car4 na základe dostupných parametru.
Using lead-acid accumulators in hybrid electric vehicle regime
Hejdiš, Roman ; Novák, Vítězslav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The master´s thesis discuss characteristics of hybrid electric vehicles and lead-acid accumulators applied in car industry. It compares classic and alternative drive in cars, descibes classification of hybrid drives and its characteristics. Further work disscus lead-acid accumulators which focuses on VRLA accumulators applied in hybrid electric cars. Practical part contains a construction description of negative electrode and experiment, which studied influence of various amount addition of carbon on attributes of these electrodes.
Moderní hybridní pohony osobních vozidel
Švoma, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou současných hybridních pohonů v osobních automobilech. Práce obsahuje kategorizaci hybridních pohonů podle konstrukce a využití. Zabývá se také rozborem jednotlivých komponent a popisuje vhodnost jejich použití v různých situacích. Dále je zaměřena na aktuální nabídku hybridních vozidel a možnosti dalšího vývoje. V závěru jsou zhodnocena ekonomická hlediska a vyhlídky pro použití těchto systémů v budoucnu.
Moderní trendy v alternativních pohonech
Křivánek, Filip ; Hloska, Jiří (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vypracován přehled moderních alternativních pohonů pro osobní automobily. Pozornost je věnována snaze o menší dopad pro naše životní prostředí. Největší část práce je tvořena hlavními výhodami a nevýhodami pohonných jednotek na alternativní paliva, jejich specifických vlastností, využití a uspořádání v osobním automobilu. Dále je zde nastíněná problematika alternativních pohonů pro naši budoucnost.
Hybridní pohony městských autobusů
Hodas, David ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá začleněním hybridních autobusů do městské dopravy. Hodnotí jejich účinky na životní prostředí a možnosti nasazení do provozu. Pojednává o druzích hybridních pohonů, komponentech tohoto systému a jejich vzájemných vazbách. Zaměřuje se především na aktuální stav a také možnosti dalšího vývoje v této oblasti. V posledních částech jsou shrnuta ekonomická hlediska týkající se autobusové dopravy.
Proměnný kompresní poměr u spalovacích motorů
Dragoun, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výhod a nevýhod konstrukcí s proměnným kompresním poměrem použitých v minulosti, současnosti a reálně použitelných do budoucnosti v závislosti na současném trendu moderního vývoje v konstrukci motorů.
Motory na alternativní paliva
Bilík, Michal ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem alternativních paliv pro pohon silničních vozidel a jejich dopadem na ekologii. Dále popisuje specifické vlastnosti a zvláštnosti pohonných jednotek, která jsou poháněna alternativními palivy, jejich výhody, nevýhody a uvádí příklady některých vozidel.
Motorbike with an electric power transfer
Mička, D.
This project describes the experiment of the electric transfer of power applied on a classical bicycle. There are described single parts of the concept in the project and there is also given a short presentation of how it can be used on the bicycle. The power is being transmitted without a battery and the control system is designed to be able to deal with the power peak of the electric engine and to ensure the maximum efficiency of the combustion engine operating with varying actual power.
Analýza trhu osobních automobilů s alternativními pohony
Čermáková, Renáta ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Téma alternativních pohonů je v této době velmi aktuální. Cílem této práce je odhalit finanční výhodnost automobilů s alternativními pohony pro různé druhy spotřebitelů. Ti jsou zde rozděleni do tří skupin s 15 000, 25 000 a 50 000 km ujetými za rok. Pro výpočty je použita metoda čisté současné hodnoty s použitím dvou odhadů cen energií do roku 2020. Pro srovnání jsou vybrány tři automobily s jiným typem alternativního pohonu, jde o automobil hybridní, automobil s pohonem LPG a elektromobil. Z výsledků plyne, že hybridní automobily jsou výhodné pro spotřebitele, kteří ujedou ročně více než 15 000 km. Spotřebitelům, kteří ujedou ročně 15 000 km, se automobil s hybridním pohonem nevyplatí. Automobil s LPG pohonem se vyplatí všem skupinám spotřebitelů. Oproti tomu elektromobil se nevyplatí žádné skupině spotřebitelů, a to především z důvodu vysoké ceny.
Ekologie a ekonomika provozu současných osobních automobilů
Křesala, Vojtěch ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Bartoš, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými druhy pohonů v individuální osobní automobilové do-pravě. Teoretická část zahrnuje přehled současných pohonů používaných v individuální automobilové přepravě, vlivy provozu osobních automobilů na životní prostředí, zákonné regulace provozu a úvod do teorie externalit. V praktické části jsou porovnávány vozy Toyota Prius a Toyta Corolla, první s hybrid-ním pohonem a druhý pouze se spalovacím. Ze srovnání nákladů spojených s provozem pro koncového spotřebitele vyplývá, ţe se jedná o dvě rovnocenné volby. Ve srovnání přínosů pro společnost reprezen-tovanou státem se započtením externalit vychází jako výhodnější Toyota Corolla, neboť výnos z daní je vyšší nežli rozdíl v externích nákladech oproti Priusu. Stát tedy s současné době nemá důvod dotovat vůz Prius s hybridním pohonem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.