Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 266 záznamů.  začátekpředchozí247 - 256další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regulace reklamy na léčiva - informovanost spotřebitele
Rojko, Ivan ; Durdisová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Minárik, Pavol (oponent)
Práce se zabírá lékovou politikou, objasňuje základní používané termíny v této a oblasti a poukazuje na problémy státní regulace v oblasti zdravotnictví. Upozorňuje na přetrvávající potíže s financováním a poskytováním zdravotnických služeb a mapuje situaci týkající se regulace reklamy na léčiva v České republice. V práci je věnovaná stať taky komparacím systému zdravotnictví ve Spojených státech, EU a ČR. Poukazuje na výhody liberálních tendencí v oblasti zdravotnictví ve Spojených státech. Dále popisuje vztah lékaře a pacienta, kde se s důrazem na rozdílné množství informací, kterými tyto dva subjekty disponují, snaží objasnit a vysvětlit problém asymetrické informovanosti, hledáním účinných mechanismů. Práce upozorňuje na silné vládní intervence ve farmaceutickém průmyslu, na restrikci reklamy v této oblasti a dále popisuje vládní tlumení tržních principů, které jsou proti efektivnímu fungování celého systému. Konfrontuje na jedné straně názory liberálních ekonomů, že výhradně svobodný trh je schopen zabezpečit zboží a služby při nižších nákladech a na straně druhé názory vládních představitelů, že pouze regulační opatření mohou růst nákladů zastavit.
Ochrana spotřebitele v bankovnictví
Pokorná, Adéla ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Bendlová, Veronika (oponent)
Tlak na zvyšování ochrany osobních údajů je vyvíjen nejen v České republice, ale i v ostatních vyspělých zemích. V oblasti bankovnictví může prolomení bezpečnostních prostředků představovat nejen neoprávněné zveřejnění citlivých informací o jejich vlastníkovi, ale také určitou finanční ztrátu, která poškodí kromě klienta také reputaci banky. Cílem diplomové práce je analýza zabezpečení elektronického bankovnictví a způsobů zajištění ochrany citlivých údajů předních bank na českém trhu. První kapitola se zabývá charakteristikou problematiky ochrany spotřebitele ve vztahu k oblasti bankovnictví. Druhá část diplomové práce vysvětluje pojem a druhy elektronického bankovnictví, zabývá se možným ohrožením a uvádí bezpečnostní prvky, které tuzemské banky užívají. Poslední část práce analyzuje výsledky dotazníkového šetření u bank a jejich klientů.
Ochrana spotřebitele v oblasti služeb
Mandíková, Eva ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Švachová, Marie (oponent)
Úvodní část této bakalářské práce má čtenáře seznámit s legislatiou ochrany spotřebitele a s povinnostmi provozovatelů služeb solárií. Jsou zde uvedeny kontrolní orgány, které na plnění zákonů a těchto povinností dohlíží. Také je zmíněno obecné pojetí služby a uvedena praktická aplikace Ishikawova diagramu. Další část práce se věnuje konkrétní službě solárií, účinkům opalování, názorům pro a proti opalování. Závěrečná část je tvořena dotazníkovým šetřením, které bylo zaměřeno na hlavní cíl této práce: u vybraných provozoven solárií, zhodnotit bezpečnost, kvalitu, hygienu a ochotu provozovatelů poskytovat zákazníkům důležité informace a varování, vztahující se k jimi poskytované službě na území hlavního města Prahy.
Komparace právní úpravy ochrany spotřebitele v České republice a v zahraničí
Dostálová, Jana ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Rameš, Ivan (oponent)
Práce se zaměřuje na studii právní úpravy ochrany spotřebitele v Itálii a její srovnání s právní úpravou českou. Předmětem srovnání jsou konkrétní ustanovení právních norem v obou zemích, celková úroveň právní ochrany, kterou obě úpravy poskytují, soudržnost, přehlednost a srozumitelnost právní úpravy a kvalita implementace evropských směrnic. Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol z oblasti ochrany spotřebitele - definice, vzdělávání, reklama, poskytování informací, spotřebitelské smlouvy, bezpečnost a kvalita výrobků a sdružení spotřebitelů. V závěru jsou navržena doporučení na změny české právní úpravy na základě inspirace úpravou italskou.
Ochrana spotřebitele v oblasti bankovních služeb
Vidláková, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce analyzuje smluvní vztahy mezi bankovním klientem a bankou, zejména se zaměřením na práva a povinnosti s ohledem na konkrétní typ bankovního produktu, a identifikuje potenciální rizika vyplývající z těchto vztahů. Na základě poznatků získaných v teoretické i praktické části diplomové práce formuluje obecná doporučení a předkládá souhrnný pohled na ochranu spotřebitele v oblasti bankovních služeb.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Zhuravlova, Milena ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Zatočil, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na ochranu spotřebitele a jeho novou instituci ? mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Tento institut umožňuje podnikatelům a spotřebitelům se dohodnout na smírném řešení problému v krátkých časových termínech a za nízké náklady řízení. První část této práce se zaměřuje na teoretické předpoklady ochrany práv spotřebitele, na právní úpravu této sféry a na základní pojmy, které jsou s touto oblastí spojeny. Důležitým aspektem je problematika institucí ochrany spotřebitele.Praktická část popisuje postupy při mimosoudním řešení spotřebitelských sporů. Dále jsou uvedené některé příklady, které se staly v minulém roce a které vyžadují nějaké řešení.
Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele
Čechová, Pavla ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent)
Práce charakterizuje obchodní metodu přímého prodeje. Vyzdvihuje její výhody a nevýhody pro distributory a pro spotřebitele. Část o ochraně spotřebitele se zabývá regulací ve světě, v Evropské unii a posléze v České republice, přiblížen je zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník. Praktická část blíže popisuje společnost Amway. Na závěr je jsou uvedena pravidla úspěšného prodeje.
Ochrana spotřebitele v dopravě
Obstová, Andrea ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Vajdechová, Jana (oponent)
Práce je zaměřena na povinnosti spojené s provozováním taxislužby. Je provedena analýza spokojenosti spotřebitelů se současnou taxislužbou v konkrétní lokalitě - ve Strakonicích. Současně jsou jasně vymezeny povinnosti provozovatelů taxislužby vyplývající ze zákona. Jsou navržena doporučení pro zlepšení současného stavu, jejichž uplatnění v praxi je sledováno.
Ochrana spotřebitele ve službách cestovního ruchu
Savovová, Barbora ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Koubová, Martina (oponent)
Práce analyzuje současnou situaci v oblasti ochrany spotřebitele v cestovním ruchu. Zaměřuje se nejen na legislativní úpravy služeb cestovního ruchu a to jak v České republice, tak v rámci celé Evropské unie, ale také na její dodržování cestovními kancelářemi.
Komparace ochrany spotřebitele v CR a SR
Dugas, Valér ; Koucká, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení minulého vývoje, současné situace a budoucích trendů v oblasti ochrany spotřebitele ve Slovenské republice, a to v rovinách státní regulace, působení v rámci struktur EU a činnosti mimovládních organizací. V praktické části jsem se zaměřil na komparaci současné úrovně právní ochrany zájmů spotřebitelů v České a Slovenské republice, doplněnou o podrobnější rozbor této problematiky v oblasti regulace reklamy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 266 záznamů.   začátekpředchozí247 - 256další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.